Toen ze eenmaal klaar waren met de fotoshoot kregen ze nog even koffie en thee. Ook werd verteld dat ze de cd met de foto’s eerdaags thuis konden verwachten maar dat ze eerst met een copyright via een site werden gestuurd zodat ze konden kiezen welke ze uitvergroot wilde hebben. Toen de koffie en thee op was gingen ze richting de auto. Bah, het regende alweer. Ging het nou nog eens ophouden met dat regenen. Voordat ze er erg in had kreeg ze Melody in der armen en liep Darren de regen in. Al snel kwam hij met de auto voor de ingang zodat Chantal in kon stappen. Darren pakte Melody van Chantal over en deed haar in der zitje. Chantal klikte haar gordel vast. Onderweg naar huis begon Darren hij de merriestal nog ging mesten en ze ging rijden. Ook begon hij er over wanneer er weer les moest gegeven worden.
”Ik longeer Maddog en Kini straks wel.” Terwijl ze dat zei keek ze even in der telefoon daar had ze in staan wanneer zijzelf les moest geven maar ook wanneer Darren moest.
”O Ehumm… Ik moet vanmiddag les geven dus kan Maddog en Kini niet longeren voor je. O en jij morgen twee lessen geven.” Eigenlijk had ze helemaal geen zin om les te geven ze keek eerder uit naar haar zwangerschapsverlof maar dan moest ze nog wel even wachten voordat het er was. Eenmaal thuis gekomen liep Chantal naar binnen toe en ging naar boven. Omdat ze best laat thuis waren van de fotoshoot moest ze al gelijk weer weg richting de manege. Wel trok ze even haar spijkerbroek en een ander shirtje aan. Ze liep daarna de trap af en bij de tussendeur van het huis en de stallen trok ze haar rijlaarzen aan. Ze pakte van het kastje in de gang haar autosleutels en keek even waar Darren was. Toen ze in de woonkamer kwam zag ze hem net hun kleine meid in de box leggen. Dat was voor hem wel zo makkelijk als hij ging mesten. Chantal kon der niet echt meenemen aangezien ze dan afgeleid zou worden van de les zodra Melody zou gaan huilen.
”Ik ga anders ben ik straks nog te laat.” Ze gaf hem een kus op zijn wang. Onderweg naar de achterdeur pakte ze haar laptoptas en laptop mee en in de keuken pakte ze nog een appel. Bij der auto deed ze haar laptop in de tas en legde hem op de bijrijderstoel. De laptop moest wel mee omdat ze daar de ponyplanning op had staan. Ze had nog geen tijd gehad om het uit te printen omdat ze ineens de fotoshoot hadden. Onderweg in de auto was ze de appel aan het eten en bedacht zich ineens dat ze nog de make-up van de fotoshoot nog op had. Agh wat maakte het ook eigenlijk uit haar leerlingen moesten maar het gewoon accepteren dat ze er nu even zo uit zag. Toen ze bij de manege was parkeerde ze haar auto pakte der laptoptas en stapte uit. Der appel had ze zo goed als op en gaf ze aan één van de pony’s die in de paddock liep. Ze liep door naar het kantoortje waar ze net de eigenaar van de manege tegen kwam.
”O Chantal jou moest ik net hebben. Nou ja jou of Darren.” Chantal keek hem met een vragende blik aan.
”Gister hebben we Paco moeten laten inslapen hij had een darmdraaiing door gevolg van koliek. Nu is mijn vraag zou ik Maddog weer terug mogen kopen?” Heel even schrok Chantal dat Paco ingeslapen was maar het was wel beter voor hem.
”Ehum dat ga ik niet alleen beslissen. Ik zal het er vanavond met Darren overhebben.” ”Graag want we komen nu een lespaard te kort.” ”Ik begrijp het.” Toen ze eigenaar verder liep ging Chantal het kantoortje in waar ze achter het bureau zitten en starten haar laptop op. Ze sloot de printer er op aan en printen de indeling uit. Toen het uitgeprint was hing Chantal het op zijn plek zodat alle leerlingen konden lezen op wie ze zaten en moesten zadelen. Voordat ze les ging beginnen haalde Chantal nog een kopje thee in de kantine. Ze zag al alle meiden voor het bord staan en al snel kwamen er een paar meiden naar haar toe dat ze niet op de pony wilde waarop ze stonden. Chantal zuchten diep.
”Jullie rijden op de pony waar ik jullie op ingedeeld heb. En daar is geen discussie over mogelijk. Als ik jullie steeds op dezelfde laat rijden heeft het geen zin om op les te gaan. Als jullie op verschillende pony’s rijden leren jullie op verschillende dingen letten.” De meiden die kwamen ‘zeuren’ gingen weer weg en Chantal ging verder met der thee opdrinken. In de bak waren al een paar meiden met de pony waar op ze ingedeeld waren. Chantal zetten haar lege kopje op de bar en ging naar de bak. Voordat ze allemaal mochten opstappen controleerde Chantal de singels. Het zo namelijk een beetje vervelend zijn als er ineens een leerling van de pony afviel omdat de singel niet goed vast zat. Toen alles was gecontroleerd mochten ze op stappen en warm gaan rijden. Zoals altijd was het weer wachten op een aantal meiden dus kon ze nog niet met de les beginnen. Het was wachten op de meiden die bij haar waren komen zeuren. Toen ze in de bak kwamen werd Chantal een beetje boos. Ze hadden des ondanks dat Chantal had gezegd dat ze reden op de pony waar ze ingedeeld waren. Hadden ze onderling van pony verwisseld. Chantal liep naar de meiden en zei dat ze mee moesten komen. Tegen de leerlingen in de bak zei ze dat ze mochten stappen en als ze terug was begonnen ze met de les. De meiden die niet geluisterd hadden nam ze met de pony’s mee naar de stallen.
”Ben ik niet duidelijk geweest. Jullie rijden op de pony waar ik jullie op ingedeeld heb. Jullie rijden daar op of jullie gaan vandaag niet mee doen met de les.” Gelukkig kwam deze keer de boodschap wel over en wisselde de meiden van pony zodat ze op de ingedeelde pony gingen en ze gingen naar de bak toe. Chantal zuchten even diep waarom deden ze nou altijd zo. Het waren eigenlijk altijd dezelfde meiden die zeurde. Chantal controleerde de singels en hoofdstellen van de meiden en liet ze opstappen. Omdat hun nog niet hadden warm gestapt liet ze iedereen nog even langer stappen. Toen ook de pony’s van de zeurmeiden warm waren gestapt liet ze iedereen aandraven. Chantal was blij dat ze vandaag maar één les moest geven. Vooral omdat de meiden aan het zeuren waren gegaan. De stalhulp kwam de bak in met drafbalkjes. Vandaag zouden ze verder gaan met het begin van het springen. Aan de linkerkant van de bak legde de stalhulp de balkjes gewoon op de grond neer en aan de rechterkant legde hij ze op ongeveer vijftien centimeter van de grond af in blokken. Ze lagen ver genoeg uit elkaar dat ze ook in galop er overheen konden gaan. Ondanks dat die meiden met een boos gezicht op de pony zaten luisterde ze wel naar der. Het uurtje les was gelukkig snel over en gingen alle meiden hun pony na verzorgen. Jammer genoeg moest Chantal dan altijd nog blijven omdat ze nooit iets netjes op hun plek konden terug leggen. Eindelijk hadden ze na ruim driekwartier alles redelijk netjes opgeruimd en kon Chantal haar laptop uit het kantoortje halen en naar huis gaan. In de auto had ze de radio aan staan en voor ze het wist was ze eigenlijk al thuis. Ze parkeerde der auto naast die van Darren en stapte uit. Ze ging via de voordeur naar binnen en het hele huis rook eigenlijk best lekker. Ze trok haar rijlaarzen uit en ging op haar sokken verder. Haar laptoptas legde ze op de bank en ze ging naar de keuken. Tot haar verbazing was Darren aan het koken.
”Hee lieverd.” Ze ging naast hem staan en gaf een kus op zijn wang.
”Wat een verrassing. Ik had gedacht dat ik nog moest koken als ik thuis kwam.” Chantal werd op de bank gezet en hij ging der roepen als het eten klaar was. Chantal keek in de box van Melody en zag dat ze zoals altijd druk bezig was met haar paardenknuffeltje. Ook keek ze even bij Indy die tot haar verbazing niet in de werpbox bij der pups lag maar bij Dack voor de openhaard. Al snel kwam Darren dat het eten klaar was. Chantal liep naar de keuken en ging op haar plekje zitten.
”Casper kwam naar me toe met een vraag. Gister hebben ze Paco moeten laten in slapen door een erge koliek aanval. Nu kwam hij met de vraag of hij Maddog weer terug mocht kopen omdat ze nu een lespaard te kort hebben.” Net als zijzelf schrok Darren een beetje dat Paco in was geslapen.
”Ik heb gezegd dat ik het er met jou vanavond over zou hebben. Ergens denk ik dat het wel een idee is om hem weer aan de manege te verkopen. Dan moet jij de komende tijd één paard minder rijden. En kunnen we voor gezelschap van Kini een Shetlander ruintje kopen die dan Nathans pony wordt. Kunnen we ook nog tweespan met Mercury gaan rijden.” Eigenlijk vond Darren het wel een idee.
”En weet je al het weer even niet goed gaat met Maddog in de les kunnen wij hem gewoon op de manege weer een tijdje trainen.” Morgen ging Darren het wel met Casper er over hebben. Voor nu vertelde hij dat Iris en Jace kwam om op Melody en de honden te passen zodat hun naar de stad konden om te winkelen. Dus dat betekende dat Chantal zich weer moest omkleden. Niet dat het heel erg was want winkelen vond ze helemaal niet erg net zoals met Darren samen zijn zonder huilende Melody of drukke Dack of Indy. Ze liep naar boven en kleden zich om in gewone kleren. Niet in nette kleren voor een fotoshoot of kleren voor de manege. Nee gewoon normale. Ze trok haar gympen aan en kwam naar beneden. Ondertussen waren Jace en Iris al binnen en bekeken de pups van Dack en Indy.
”Zo wanneer gaan jullie nou eens toe geven dat jullie een setje zijn.” Chantal schoot in de lach om de gezichten van Jace en Iris. Uiteindelijk gaven ze toe dat ze een setje waren.
”Werd eens een keertje tijd dat jullie het toegaven. Niet dat wij al zoiets vermoeden dat jullie iets hadden. Zoiets zouden wij nooit denken.” Voordat ze nog weinig tijd hadden werd Chantal door Darren aan der hand mee genomen naar de auto.
”Iris en Jace zijn echt gek met Melody hè. Misschien moeten we hun maar peetouders van Melody maken.” Voordeel van peetouders was dat ze altijd meer verwennen dan iedereen nou ja op ouders na dan. Darren parkeerden de auto in de garage bij de stad. Chantal stapte uit de auto.
”Nou wat gaan we onze kleine meid cadeau geven.” Voor ze het wist had darren der hand te pakken en gingen ze de stad in. Na de fotoshoot van vanmorgen wisten ze zeker dat als ze haar een knuffel cadeau gaven dat ze er toch niets mee ging doen. Het was nog best lastig om voor der een cadeautje te bedenken. Toen ze langs de juwelier liepen zag Chantal in de vitrine een mooi klein zilver bedelarmbandje. Ze bleef er even bij staan en keek er eens goed naar.
”Ik vind dit wel iets dan kunnen we in ieder geval elk jaar er een bedeltje bij geven. Dat we er nu twee bedeltjes al aan doen en dan als ze het niet meer om kan kunnen we heb verlengen.” Omdat ze het eigenlijk gewoon te schattig vond trok Chantal Darren mee naar binnen. Of Darren het nou wilde of niet Melody zou zo bedelarmbandje krijgen. Liet er zoals gezegd twee bedeltjes alvast aan doen. Ze had een paardje en een bloemetje uitgezocht en liet het daarna inpakken. Omdat Iris en Jace toch aan het oppassen waren konden ze nog even lekker verder winkelen. Omdat ze over een poosje aan een wedstrijd mee gingen doen liepen ze de ruitershop even in. Chantal haar wedstrijdkleren waren best versleten dus moest ze nieuwe hebben. Gelukkig wist ze welke maat ze normaal had als ze niet zwanger was. Dus in die maat kocht ze ook haar nieuwe wedstrijdkleren. Want als Nathan geboren was dan ging ze weer strak minimaal twee keer per week naar de sportschool en dan ook nog een keer in de week gaan joggen in het bos. Ze wilde gewoon de zwangerschapskilo’s er zo snel mogelijk weer vanaf hebben. Naast de kleding haalde ze ook voor elke stal een Himalaya liksteen. Toen ze de winkel uit gingen pakte Chantal Darrens hand en liepen verder door de winkelstraat. Chantal herinnerde dat Darren eigenlijk chocomelk wilde toen ze thuis kwamen van de fotoshoot. Ze wist dat er even verder op een zaakje zat waar ze echt hele lekkere warme chocolademelk verkocht met slagroom er natuurlijk op.
”Ik weet iets.” Voordat Darren nog maar iets had kunnen vragen of zeggen trok ze hem mee het zaakje in. Ze liepen gewoon rustig naar binnen en kregen een tafeltje aangewezen. Chantal bestelde twee warme chocolademelk met slagroom. Op de tafel zag ze een bordje staan met dat ze ook verse appeltaart hadden. Omdat ze allebei appeltaart lekker vonden bestelde ze ook twee punten appeltaart. Natuurlijk zat erbij de appeltaart ook slagroom want ja een appeltaart moest gewoon met slagroom. Het was dat ze in een café zaten anders had ze zijn neus met slagroom onder gesmeerd. Toen ze de chocomelk en appeltaart op hadden gingen ze naar de auto. Op naar hun honden en paardenbende maar ook hun kleine meisje. Voordat ze nog maar bij de auto waren werden ze aangehouden door een vrouwtje die henna tattoo’s zetten. Chantal zat al heel lang te denken om een echte tattoo op haar pols te nemen. Maar of het zou staan wist ze niet. Ze begon met het vrouwtje te praten en vroeg of ze het Chinese teken van liefde kon maken op der pols. Gelukkig had ze een voorbeeld van het teken en kon ze die maken. Chantal ging zitten en hield haar pols zo en wees aan waar ze hem wilde. Toen hij eenmaal stond kreeg ze nog wat instructies en gingen ze naar de auto. Tijdens het lopen naar de auto keek ze op haar pols.
”Het staat nog niet eens zo gek. Misschien laat ik hem wel daar echt voor vast tatoeëren.” Ze vond het wel iets het wat eigenlijk dan een tattoo voor Darren maar als het ooit mis zou gaan tussen ze zou het niet uit maken aangezien het liefde betekende. Maar mooi niet dat ze uit elkaar gingen althans als het aan haar lag. Waarschijnlijk dacht Darren er precies hetzelfde over. In de auto ging het even over de tatoeage en daarna over of ze nu aan Jace en Iris zouden vragen of ze pleegouders van Melody wilde worden. En ook eigenlijk dan gelijk van Nathan. Want ja hun zoontje zou het ook moeten hebben aangezien zijn zusje het ook had. Toen ze het erf opreden hoorde ze Dack al komen aan rennen. Die zou het Iris en Jace niet echt gemakkelijk hebben gemaakt. Indy daarin tegen was nu erg makkelijk die wilde haast niet bij haar pups weg. Ze stapte uit en gelijk sprong Dack tegen Darren op. Die hond had ook echt geen rust. Chantal pakte van de achterbank de hoes met haar nieuwe wedstrijdkleding en het tasje met het doosje voor Melody. Ze liepen naar binnen en daar zaten Iris en Jace naast elkaar op de bank tv te kijken. Nou ja zaten Iris hing eigenlijk meer op Jace maar ja. Lachend keek Chantal Darren aan. Stil liepen ze op Iris en Jace af en legde hun hand op hun schouders. Beide schrokken ze zich helemaal rot.
”Zo nou hebben we jullie deels terug gepakt.” De gezichten van hun keken echt vragen van waar heb je het over.
”Onze vrijgezellenfeesten misschien. De kerstpakjes…….. en ons niet zo fijn wakker hebben gemaakt op de ochtend van ons huwelijk.” Narmate Chantal meer vertelde hoe meer de gezichten van Iris en Jace veranderde en hoe meer ze elkaar aan keken.
”Maar goed genoeg gepest.” Chantal en Darren gingen op de andere bank zitten.
”Er is iets wat we aan jullie willen vragen.” Voor Chantal het kon vragen deed Darren het al. Gelukkig vonden Iris en Jace het een eer dat ze peetouders van Melody werden.
”Weet wel dat jullie er over een paar maanden een peetzoon bij hebben.” Verbaast keek ze hun aan dat ze peetzoon zei.
”De kleine in me buik is een jongentje. We willen namelijk ook dus vragen of jullie zijn peetouders willen zijn.” Ook op die vragen antwoorden ze ja.
”Nou omdat jullie het willen mogen jullie de naam weten. Hij gaat Nathan heten.” Gelijk kwamen er vragen hoelang ze nog moest voor dat hun peetzoontje werd geboren en dat soort dingen.
”Ongeveer over ruim drieënhalve maand. We gaan eerst nog even lekker met ze drietjes op vakantie naar Frankrijk voor twee weken. En als we terug zijn moet ik nog ongeveer anderhalve week.” Nu ze toch wisten dat ze op vakantie gingen vroeg Darren of hun op het huis, paarden en honden wilde passen. Ze mochten dan gewoon in hun kamer slapen en zovaak rijden of mennen met de paarden als ze wilde. Natuurlijk niet ineens twee keer per dag een uur rijden per paard maar ja dat wisten ze zelf natuurlijk ook wel. Gelukkig wilde ze op passen dus hoefde ze niet meer voor oppas voor alles te regelen. Omdat ze nog geen haast hadden met naar huis gaan dronken Iris en Jace nog wat gezellig. Natuurlijk moesten Darren en Jace een biertje drinken. Gelukkig lusten Iris geen alcohol anders was Chantal de enigste die niet mocht drinken. Toch was het al snel tijd dat ze naar huis moesten gaan. Chantal en Darren zwaaide ze uit. Toen ze eenmaal weg waren gingen ze weer naar binnen. Chantal deed de deur dicht toen Darren ook binnen was. Voordat hij ook maar weg kon lopen legde ze haar hand in zijn nek en zoende hem.
”Zoo nu ben je eindelijk van mij.”Alsutblieft een kleine post van 3.085 woorden