Paradigm Shift
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Could my wish finally come true

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Could my wish finally come true Empty Could my wish finally come true ma apr 25, 2011 11:59 am

Gast


Gast

Jenna opende slaperig haar ogen, een geeuw was hoorbaar waarna ze de dekens van zich af sloeg, wat was ze toch moe de laatste tijd. Nou, dat kon door de verhuis komen, en al die keren het late slapen gaan, en altijd weer vroeg op. Na een tijdje zou dat wel weg gaan, ze moest nog even in het ritme komen en dan ging alles weer normaal. Ze stond op na een tijdje en liep naar de badkamer, die was luxe ingericht en had twee lavabo’s, een douche, een bad en een verwarming waar je tegelijk ook je handdoeken aan kon hangen. Ze gooide een plens water in haar gezicht en keek in de spiegel, water in haar gezicht maakte haar altijd wel wakker. Daarna poetste ze haar tanden, en dan met de borstel door haar haren en klaar was kees. Douchen deed ze altijd in de avond, alleen als ze tijd had ging ze in bad, dat was dan ergens in de middag of zo. Haar haren waren stijl van zichzelf en heel gemakkelijk, ze vielen zowat altijd goed en last van klitten had ze niet veel. Ze was tevreden over zichzelf, wat had je eraan als je dat niet was, zitten zeuren dat je moet afvallen enzo en het dan niet doen. Dat had toch geen nut, nee, en dik was Jenna ook niet, ze at meestal gezonde dingen en beweegt ook goed, dus dat zou geen probleem zijn. Jenna liep naar de keuken en pakte een appel, hier zat wel genoeg energie in voor de ochtend vond ze, terwijl ze de appel opat nam ze haar laptop erbij. Ze ging in de woonkamer zitten, die was ook weer mooi ingericht en modern, ze hield van modern, maar wel had het ook iets gezelligs, de vloer was van een lichte kleur hout. Perfect voor haar stijl, gezellig en modern tegelijk. Ze ging naar de site van de paardenmarkt, daar keek ze even rond wat er vandaag allemaal op de paardenmarkt zou staan. Meteen viel haar oog op een prachtig paardje, een mooie bruine kleur met een mooie bouw, en het hoofd keek zo lief. Ze klikte op het artikel van het paardje en las de beschrijving eens goed door, het was perfect, precies wat zij zocht. Een paard met goede gangen en ruime passen, een paard dat goed voor dressuur zou gebruikt kunnen worden. Ze keek hoe laat hij op de paardenmarkt zou staan en las de beschrijving nog één keer door. Daarna pakte ze een papiertje, Tango, paardenmarkt sectie A, 2:30. Ze schreef de informatie op en keek toen op de klok, ze had nog even, maar ze zou zeker bij dit paard gaan kijken, dat moest gewoon. Ze wachtte af en doodde de tijd met huishoudelijke klusjes, en toen ze voor de zoveelste keer enthousiast op de klok keek kon ze zich nog net inhouden om niet te gillen. Het was kwart over twee, snel pakte ze haar jas en het papiertje, haar sleutels, en de riem van haar hond. Ja ze had een hond, genaamd Jazz, een hondje dat net een dartel veulen was. ‘Jazz, kom jongen.’ Riep ze en de hond volgde haar naar de auto, daarna liet ze hem naast zich op de stoel sprongen en stapte ze zelf in. Ze startte de auto en reed weg, op naar de paardenmarkt! Na een tijdje kwam ze aan, nog 5 minuten en dan was het half, met haar hond naast zich aan de lijn liep ze door, de pijltjes volgend naar sectie A. en al snel zag ze Tango staan, de informatie klopte en ze tikte de eigenaar aan. ‘Uhm, is dit uw paard, ik vroeg me af, zou ik een testritje mogen maken, misschien wil ik hem kopen, maar dan moet ik wel zeker zijn.’ zei ze, een hele tekst maar het was waar, ze ging het paard niet meteen kopen, eerst een testritje, en om heel zeker te zijn misschien nog een testperiode van 3 weken, als het paard gedrogeerd was en ze kocht het dan had ze een probleem. Maar dat zou wel niet het geval zijn bij dit paardje, ‘Hey Tango, schoonheid.’ Zei ze zachtjes terwijl ze het paard over zijn fluweelzachte neus aaide.

2Could my wish finally come true Empty Re: Could my wish finally come true ma apr 25, 2011 12:15 pm

Gast


Gast

Tango werd gewekt door al de paarden naast hem en over hem omdat het krachtvoer eraan kwam. Zijn oren schoten naar voren en zijn maag rommelde. Hij liet ook een hinnik horen en liep een paar rondjes in de stal. Hij hoorde hoe de kruiwagen met krachtvoer dichter en dichter komen. Hij ging op de plek staan waar zijn korrels altijd lagen en wachtte af. Toen hij de korrels hoorde vallen op de grond at hij het op. Hij vond het zo lekker. Toen het op was kregen ze meestal drinken. Nu vooral omdat het erg warm weer was. Ook al in de ochtend. Zijn staldeur ging open en een emmer vol met water werd binnen gezet. Ze hadden eerst wel een drinkenbak waar ze enkel met hun neus tegen een plaatje moesten drukken en dat er dan water uit kwam. Maar dat was eventjes kapot. Hij wist dat het vandaag verkoop dag was. Langs de ene kant was hij blij, het was erg veranderd waar hij nu was. Alles was aan het kapot gaan en zijn eigenaar reed bijna niet meer omdat hij altijd les moest geven. Hij werd nog even geborstelt en daarna werd het halster rond zijn hoofd gedaan. Hij liep mee de stal uit en liep vanzelf de trailer in. Toen ze waren vertrokken was er een hooinet voor hem. Hij had nu nog geen honger en bleef in rust staan. Het was nog erg vroeg. Ze moesten altijd erg vroeg zijn zodat ze zeker konden parkeren met de trailer. Hij werd van de trailer gehaald en hij liet zich gemakkelijk opzadelen. Tegenover de andere paarden die hier stonden was hij toch erg rustig. Hij zag een meisje afkomen naar zijn eigenaar, hij lette héél goed op haar. ‘Uhm, is dit uw paard, ik vroeg me af, zou ik een testritje mogen maken, misschien wil ik hem kopen, maar dan moet ik wel zeker zijn.’ zei ze. Hij hinnikte zachtjes toen ze op hem afkwam. ‘Hey Tango, schoonheid.’ Zei ze tegen hem. Hij drukte zijn neus zachtjes tegen haar hand. Hij voelde hoe de stijgbeugels naar onder werden getrokken en hoe het meisje opstapte. Hij werd nog voor een laatste keer aangesingeld en hoe ging in een rustige stap vooruit. Hij hoopte dat hij vandaag verkocht zou worden.

3Could my wish finally come true Empty Re: Could my wish finally come true ma apr 25, 2011 12:48 pm

Gast


Gast

Bij de woorden van Jenna knikte de eigenaar even en begon toen de stijgbeugels naar beneden te doen. Jenna voelde een zachte neus in haar hand en glimlachte naar Tango ‘och, wat ben je toch een schatje.’ Zei ze toen waarna ze hem op zijn hals klopte en naar zijn zijkant toeliep. ‘Ik ga even een testritje maken, maar volgens mij ben jij gewoon het paardje wat ik nodig heb hoor.’ Zei ze terwijl ze opsteeg. Ze zwaaide haar been makkelijk over de kont van Tango en ging goed zitten, haar voeten in de stijgbeugels zoals het hoorde, de teugels had ze nu nog even in een boogje hangen om rustig te stappen. Even bleef ze stappen, maar toen ze voelde hoeveel energie Tango had pakte ze de teugels wat strakker, net zodat er een beetje druk op de teugels stond, maar dat het ook weer niet pijn begon te doen. Ze had geen cap op,die was ze vergeten, maar vertrouwde Tango volledig. Tango luisterde goed naar haar hulpen en had goede passen, ze ging in een drafje, hier waren de passen nog een beetje te kort maar dat zou wel veranderen. Ze maakte een paar volte’s een 8, veranderde van hand en sprong dan aan in galop. De Pasen waren fijn en Jenna bleef goed in het zadel zitten, een grote glimlach was te zien op haar gezicht en haar blonde haar vloog naar achteren. Ze probeerde eens een galopwissel, ze sloeg af en voordat ze weer wou afslaan maakte Tango een galopwissel. Ze klopte hem bemoedigend op zijn hals en ging over in een draf, haar ogen schoten de paddock waarin ze reed rond en ze zag een sprongetje, niet te hoog, ze zou even kijken hoe hij sprong. Met deze sprong bleef ze in draf, ze bleef even doorzitten en zat mee naar voren tijdens de sprong. De afzet was niet geweldig maar hij sprong tenminste, en dressuur zou goed zijn voor hem, iets wat ze leuk vond. Na de sprong ging Tango even een stukje verder in galop maar de meeste paarden deden dat, zo kon geen beter paard vinden vond ze. Ze liet hem langzaamaan naar draf en stap gaan, na eventjes gestapt te hebben zodat Tango geen last ging krijgen van zijn spieren, steeg ze af. Ze gooide haar haar naar achter met één hand en leidde Tango de paddock uit. ‘hoeveel kost hij?’ vroeg ze meteen, ze onderhandelde even en kreeg het daarna voor mekaar dat ze voor de voledige prijs al de benodigdheden erbij kreeg. Door een paar minpuntjes te zeggen, die eigenlijk nog helemaal niet erg waren, had ze dat voor mekaar gekregen. Natuurlijk waren dat geen echte minpuntjes, als je al naar het paard keek zag je hoe geweldig hij was. Ze kon niet wachten en wou hem meteen meenemen, daarom werd hij daar snel afgezadeld en een halster aangedaan, een trailer had ze al geregeld en ze nam hem, na het betalen zo mee naar de stallen. Ze moest hem op de manege stallen want thuis kon dat jammer genoeg niet. Wel wou ze regelen dat dat lukte, een stal laten bouwen met een stuk weiland. Na een stukje rijden kwamen ze bij de stallen.

-open jij iets bij de stallen?-

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum