Met open mond en ogen zat Iana te kijken naar het schouwspel van een prachtige Andalusiër die zich van zijn beste kanten liet zien. Iana had vanmorgen gehoord dat er een hengst te koop stond met een prachtig uiterlijk, veel sierlijke gangen en daar bovenop nog een super vriendelijk karakter. Kortom, het dier sprak Iana op foto al helemaal aan en lang had het dus niet geduurd of Iana had haar rijbroek, paardrijdkousen en paardrijdlaarzen aangetrokken en ze was vertrokken. Tot nu toe had ze daar helemaal geen spijt van gehad, ze hadden helemaal niet overdreven met de omschrijving van de Andalusiër, ze vond hem prachtig. Met haar rechterhand streek ze haar haren uit haar ogen en keek afkeurend naar de man die hardhandig met sporen en een zweep hulpen gaf die het paard -tot haar verbazing- toch uitvoerde. Een normaal paard zou allang gesteigerd, tegen gewerkt en zijn oren plat gelegd hebben. Maar blijkbaar negeerde de spierwitte hengst de prikken in zijn buik en liet zijn mooiste gangen zien die Iana stuk voor stuk weer deden verbazen. Het was duidelijk dat Iana deze hengst zonder probleem zou kopen, maar toen ze haar blik over de menigte mensen liet gaan merkte ze dat er wel meerdere mensen de Andalusiër wilden en ze dus zouden moeten bieden. Door de luidspreker klonk dat het paard 15.000 euro kostte, een bedrag waar je niet over zou struikelen als je het paard zag. Of Iana het zou kunnen betalen was nu wel de vraag, ze kon altijd haar kleine D-pony verkopen waar ze al lang niet meer op reed en daar kon ze zeker genoeg geld van krijgen. Geld zou het probleem niet worden, dat was iets wat duidelijk was. Toen de man na een kwartiertje rijden van zijn paard afsteeg en de stijgbeugels opstak zag ze dat hij met zijn bruut geweld de microfoon overnam van een andere man en hij met zijn vettige stem liet weten dat alle mensen die geïnteresseerd waren naar voren mochten komen. Meteen kwam Iana in beweging, klom ze door de omheining van het hek en ging voor de man staan, haar haren netjes naar achteren strijkend. Tot haar opluchting waren er maar drie anderen die naast haar kwamen staan. "Hoeveel bieden jullie?" Weer moest Iana knarsetandend naar de vuile stem luisteren van de man die het paard in zijn ene hand vasthield, niet al te zacht weliswaar. Een slanke, lange man stak zijn hand op en wreef over zijn kin. "Ik geef 15.500 euro, meer niet." Hij had smaragdgroene ogen die Iana's blik voor een tijdje vasthielden. Een ander persoon, dit keer een vrouw, stak haar blonde krullen achter haar oren en schraapte haar keel. "15.550 euro." Ze knikte en leek vol zelfvertrouwen, waarschijnlijk dacht ze dat niemand hoger ging bieden. De man die naast Iana stond was een iets dikkere man, had wel een vriendelijke blik op zijn gezicht en Iana kreeg enige sympathie voor hem. "Voor deze witte, 16.000 euro." Iana keek geschrokken naar de man, slikte en wist dat zij nu hoger zou moeten bieden of ze had het paard niet. Vlug keek ze in de ogen van het prachtige dier, glimlachte vastberaden en draaide haar gezicht naar de man met de microfoon. "16.500 euro!" Met haar triomfantelijke blik keek ze de menigte rond en zag dat geen van alle drie de moeite deed om hoger te bieden en de man met de microfoon haar de hand schudde, het paard overhandigde en zei dat ze straks het contract gingen opstellen. "Je bent van mij mooie, mooie jongen." Een tevreden glimlach krulde rond haar mondhoeken en ze leidde het paard uit de paddock. Eerst ging ze hem eens goed borstelen, hem verlossen van al dat tuig en eens zien tot wat het paard in staat was.
Aangekomen bij de stallen bond ze het paard vast en wreef even over z'n witte, gladde neus. "Ik kom zo terug." Ze grinnikte, liep snel naar de man met de microfoon, tekende het contract en zei dat ze het bedrag zou opsturen via de bank. Ze kreeg de papieren overhandigd en ze zag dat het paard 'Pablo' heette, prachtige naam. Tevreden en uitgelaten dat ze was liep ze terug naar haar mooie aanwinst en deed hem het zijn bit uit, verloste hem van zijn zadel en waste het witte schuim van zijn lippen af. "We gaan je waardigheid teruggeven he lieverd, wat hebben ze nou met jou gedaan." Bezorgd keek ze het dier aan, deed zelf niet de moeite om zijn stalband aan te doen en ging met een borstel over zijn rug, neuriede tevreden een melodietje en wist diep in zichzelf dat ze met dit paard nog een heerlijke tijd zou beleven.
-Ik heb geprobeerd met één hand te typen en meer kreeg ik er niet uit xD Man, mijn pols doet zeer -aa-