Paradigm Shift
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Leçon [&Pasqual]

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Leçon [&Pasqual]  Empty Leçon [&Pasqual] wo okt 28, 2015 8:43 pm

Claire Du Boux

Claire Du Boux

Haar haren bond ze in een lage knot. Mooi was het niet, praktisch was het wel. Op haar wangen lag een rode kleur van enthousiasme. Het zou vandaag de eerste keer zijn dat ze in dit stadje paardrijles zou hebben. Allison, een vriendinnetje die ze had opgedaan door de literatuurgroep die haar ouders volgden en waarmee ze vaak mee ging, werkte soms op de bewuste trainingsstal waar Claire vandaag heen zou gaan. Allison had haar ervan verzekerd dat het er heel gezellig was en dat de lessen goed waren. Oh en dat diegene die haar les zou geven erg aardig was. Eveneens had Allison beloofd haar even rond te leiden op het moment dat ze daar was, zodat ze niet helemaal zou verdwalen.
Claire stond in haar oude paardrijbroek en haar oudere paardrijlaarzen en ze had er zin in. Al haar paardrijspulletjes waren mee en ze kon vertrekken.
"Dag ouders," riep ze nog even voordat ze de deur achter zich dichttrok. Ze had er zin in.
Eenmaal op de stal zette ze haar fiets op slot en nam ze haar spulletjes uit haar fietstas. Ze haalde haar mobiel uit haar jaszak en belde Allison, die haast direct opnam. Haar opgewekte stem klonk vrolijk door.
"Hoi Claire!" riep het meisje enthousiast. "Ben je er? Waar sta je, dan kom ik eraan."
Claire vertelde aan Allison dat ze bij de fietsenstalling stond en binnen enkele minuten had Allison zich bij haar gevoegd.
"Leuk dat je er bent!" riep ze uit. "Ik zal je eerst meenemen naar de kantine zodat je kan melden dat je er bent." De twee meiden liepen naar de kantine toe waar ze halverwege een getinte jongen met warrig bruin haar tegen het lijf liepen. Claire keek hem even bewonderend aan.
"Allison, hee. Wie heb je bij je?" vroeg de jongen geïnteresseerd. Claire zette haar liefste glimlach op en stak haar hand uit.
"Claire Du Boux," stelde ze zichzelf voor. De jongen nam haar hand met een grijns aan.
"Claire, hè? Wij hebben een les gepland staan. Ik ben Pasqual." Claire's glimlach werd nog breder. Ze wist van Allison dat de staleigenaar jong was, maar dat het een hottie was had ze niet durven dromen. 
"Leuk je te ontmoeten. Ik kijk heel erg naar de les uit," bekende ze. 
"Allison, wil jij haar helpen met het voorbereiden van Soothy?" Allison knikte. "Om twee uur is de les, toch?" vroeg ze nog even na. Pasqual knikte. "Ik moet nog heel even wat doen." Allison glimlachte breed naar hem en toen ging de jongen weg.
Claire draaide zich naar haar vriendin toe en trok even haar wenkbrauw op.
"Ben je wat vergeten te vertellen?" vroeg ze haar vriendin. Allison schudde haar hoofd, eventjes in verwarring gebracht. "Nee? Wat -" de grote grijns van Claire maakte eindelijk duidelijk wat het meisje bedoelde.
"Oh Claire, echt niet hoor! Hij heeft een vriendin!" Claire bleef grijnzen. "Wat aan kan kan uit," sprak ze simpel.
"Nou dat weet ik zo net niet. Het is heel serieus. Ze wonen bij elkaar en alles." Allison keek om zich heen en trok een gezicht, wat niet bij het meisje leek te passen.
"Ze hebben echt heel veel doorstaan, er is echt geen manier waarop die jongen dat meisje zou verlaten." Claire zuchtte. 
"Dat zullen we nog wel eens zien." Allison gaf het meisje een speelse stomp.
"Laat het uit je hoofd, Du Boux!" De twee meiden gingen al giebelend naar de stallen toe waar een andere jongen bezig was met een paard te poetsen. De jongen droeg geen paardrijkleding en leek niets anders te zijn dan een stalknecht. 
"Dean!" De jongen keek op bij Allisons enthousiaste uitroep. Was dit Dean? De jongen waarvan Allison beweerde dat hij zo hard werkte voor zijn opleiding? De jongen grijnsde even naar het meisje en liep de stal uit.
"Hi Allison. Wie heb je bij je?" Claire wist niet dat de jongen al een stuk socialer was geworden door Allisons aanwezigheid en dat hij normaliter gewoon bruusk was doorgegaan met het poetsen van het paard. Claire bekeek hem even en stak toen haar hand uit.
"Claire Du Boux," stelde ze zichzelf voor. De jongen nam haar kort in zich op en nam toen haar hand aan.
"Dean," stelde hij zichzelf voor. Dus het was toch Dean. 
"Leuk je te ontmoeten." Claire's glimlach werd nu wat groter. Hij was in ieder geval ambitieus, een eigenschap die ze wel kon waarderen. Dean knikte even.
"Wat gaan jullie doen?" vroeg Dean nu, zich weer tot Allison wendend. 
"Soothy opzadelen. Ze heeft een privéles van Pasqual." Allison glimlachte haar vertrouwde warme glimlach weer die een grijns bij Dean deed ontlokken.
"Veel plezier dan maar, dan ga ik deze jongen weer verder poetsen. Oh, Soothy staat trouwens in het weiland." Allison knikte.
"I know. Vanmorgen er zelf ingezet." Ze grinnikte even. "Nou ja, goed, wij gaan. Ik zie je zo wel weer." Claire stak even haar hand op naar Dean en liep toen achter het meisje aan. Allison gebood Claire even te wachten en toen liep ze het weiland in, waar ze een voskleurige ruin uithaalde die een sneb had en twee witte voetjes. Claire was op slag verliefd op de ruin en toen Allison het halstertouw aan Claire gaf, kon Claire even niets anders dan de ruin achter zijn oor krabbelen.
"Wat een dotje," kirde ze. Allison grijnsde.
"Hij is echt enorm lief. En hij rijdt ook zo lekker. Je zal het vast leuk hebben tijdens de les."

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum