Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Anger Management [Oliver]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down  Bericht [Pagina 2 van 5]

26 Re: Anger Management [Oliver] op ma dec 22, 2014 9:49 pm

Oliver Edurel

Zonder verder nog een woord te zeggen keek hij hoe Morgana de zaal uit beende, zijn mond onwillekeurig een stukje open. Snel riep hij zichzelf tot de orde, haalde een hand door zijn gezicht en begon op een veel langzamer tempo dan normaal de bandages van zijn handen te trekken.
Had hij teveel over zich heen laten lopen? Een deel van hem zei dat hij blij moest zijn dat ze überhaupt 'ja' had gezegd, maar een andere stem had een heel andere mening.
Hij negeerde beiden met moeite, en volgde haar even later richting de kleedkamers.

Zeven uur stipt stond hij voor het café waar ze hadden afgesproken, zijn linkerhand in zijn broekzak en in zijn andere hand zijn oude Nokia. Hij zag er een stuk netter uit dan dat hij normaal gesproken deed, zoals de jonge vrouw van hem gevraagd had - ze was er zelf nog niet, en met nog steeds dat zenuwachtige gevoel in zijn onderbuik keek hij de straat door. Deel van hem begreep nog steeds niet waarom hij zich in godsnaam zo aanstelde, maar hij kon het ook niet helemaal verklaren.

27 Re: Anger Management [Oliver] op di dec 23, 2014 1:29 am

Morgana Kenfield

Vijf minuten nadat ze afgesproken had met Oliver liep ze de hoek om, de straat in waar het restaurant was. Ze had haar haar opgestoken en droeg een zwarte, lange, luchtige jurk met om haar taille een brede riem, waardoor haar slanke figuur mooi uit kwam. Ze had zelfs pumps aangedaan; tien centimeter, zodat ze nu bijna even lang was als Oliver zelf. Aan haar make-up had ze niet veel gedaan; wat mascara en oogschaduw, wat haar blauwe ogen een beangstigend effect gaf.
Ze zag Oliver al staan en hief haar kin terwijl ze met vaste stappen op hem af liep. Ze had haar beslissing gemaakt, en niet zij, en hij al helemaal niet, zou daar iets aan kunnen veranderen.
Toen ze bij hem aan kwam glimlachte ze lichtjes - heel, heel lichtjes. Hij had naar haar geluisterd en zich netjes aangekleed en dat gaf haar een vaag gevoel van tevredenheid.

28 Re: Anger Management [Oliver] op di dec 23, 2014 2:56 pm

Oliver Edurel

Een glimlach verscheen op Olivers gezicht toen hij Morgana in het oog kreeg. Ze zag er prachtig uit - veel anders dan tijdens de trainingen, waarin ze beiden geen moeite deden er goed uit te zien en kwamen opdagen in een shirt en sportbroek. Ze was zo ontzettend anders dan de andere vrouwen waar hij ooit mee uit was gegaan, en misschien was dat wel de reden waarom hij zo over zich heen had laten lopen.
Zonder iets te zeggen hield hij de deur van het café voor haar open en volgde haar naar binnen, richting één van de tweepersoonstafels achterin de ruimte waar het warm en wat rustiger was. Aangekomen bij een plek om te zitten trok hij één van de twee stoelen onder de tafel vandaan zodat Morgana kon gaan zitten.

29 Re: Anger Management [Oliver] op di dec 23, 2014 3:25 pm

Morgana Kenfield

Het gevoel van verbazing werd alleen maar sterker toen hij de deur voor haar open hield en vervolgens haar stoel voor haar naar achteren trok. Een gentleman, huh? Dat was nog eens wat heel anders dan de stoere bokser die ze van hem gewend was.
'Dank je,' zei ze. Ze moest hem toch ergens mee belonen? Een glimlach ging haar te ver; daar moest hij toch echt harder voor werken.
Ze wachtte tot ook hij ging zitten en sloeg haar benen over elkaar. Hij zag er echt goed uit, dacht ze terwijl ze hem bestudeerde. Hij was nerveus; dat zag ze aan de manier hoe hij bewoog. Maar, aangezien hij haar uitgevraagd had, zou deze date door hem geregeld moeten worden. Nee, ze gaf de controle niet weg (als hij iets deed wat haar niet beviel zou ze het hem laten merken), maar ze was wel benieuwd hoe hij het zou aanpakken.

30 Re: Anger Management [Oliver] op di dec 23, 2014 8:42 pm

Oliver Edurel

Het feit dat er nauwelijks een glimlach vanaf kon ontmoedigde hem een beetje, maar hij had zichzelf voorgenomen dat hij zich niet aan zou stellen en zich niet al te veel aan zou trekken van wat ze wel of niet deed. Hij had al lang in de gaten dat glimlachen niet iets was dat ze vaak deed.
Toen hij haar had laten zitten liet hij zichzelf in de stoel tegenover haar zakken en glimlachte even scheef, ondanks dat Morgana nogal koel overkwam. 'Als ik het mag zeggen... Je begint beter te worden. Ik kan merken dat je aan je conditie gewerkt heb.' Hij leunde iets achterover, iets meer ontspannen dan dat hij vijf minuten geleden was geweest.

31 Re: Anger Management [Oliver] op di dec 23, 2014 8:58 pm

Morgana Kenfield

Ze hing haar tasje over de leuning van haar stoel, voorzichtig om hem onder haar jas te verstoppen. Ze vouwde haar handen in haar schoot en leunde een beetje naar achteren, hetzij nog steeds met een rechte rug. Modellen konden geen bochel krijgen, en ze had nu al zo lang haar rug recht gehouden dat het nu juist niet lekker meer zat als ze inzakte.
'Als ik het mag zeggen...'
Oh god, dacht ze.
'Je begint beter te worden. Ik kan merken dat je aan je conditie gewerkt heb.'
Oh. Nou, dat was fijn. Een glimlachje was hier vast wel op z'n plaats, niet?
Ze trok haar mondhoeken naar achteren in een charmante lach. 'Dank je wel.' Ze was een paar seconden stil, waarin ze zijn gezicht en houding bestudeerde. Hij leek meer ontspannen. Ontspannen, terwijl hij met haar op een date was? Daar moest maar eens verandering in komen.
'Waarom vroeg je met uit, Oliver?' vroeg ze met een nonchalante stem, alsof ze net meedeelde dat de zon onder ging wanneer het nacht werd.

32 Re: Anger Management [Oliver] op do dec 25, 2014 10:06 am

Oliver Edurel

Oliver ademde even langzaam uit toen er eindelijk een glimlach op haar normaal zo onbeweeglijke gezicht verscheen. Niet om lullig te doen, maar hij vond eigenlijk dat hij na de afgelopen weken wel meer dankbaarheid had verdiend dan een haast geforceerde glimlach.
Maar hij zei niets, glimlachte terug en ging wat rechter overeind zitten in zijn stoel.
Net op het moment dat hij naar de menukaart wilde reiken die halverwege de tafel stond deed haar stem hem weer opkijken.
'Waarom vroeg je mee uit, Oliver?' vroeg ze, en gelijk spanden zijn armspieren zich onwillekeurig aan. Er klonk haast iets dreigends door in de zoete klank van haar stem, alsof hij maar één fout woord hoefde te zeggen voor ze zijn nek brak.
'Eh, nou...' Hij ademde eens diep in, rechtte zijn rug voor zover dat nog mogelijk was in de stoel die misschien net iets te klein voor hem was en keek haar voor een fractie van een seconde aan. Nog een tel later deed hij alsof hij alleen gefacineerd was door de nagels aan haar linkerhand. 'Ik wilde je beter leren kennen, dat is alles.' Hij glimlachte even en probeerde zichzelf tegelijkertijd te overtuigen dat er weinig mis kon gaan. Als ze hier niet had willen zijn had ze gewoon "nee" gezegd. En al was de kans klein - hopelijk -, als ze hem aan zou vallen later op de avond was hij sowieso sterker dan zij.

33 Re: Anger Management [Oliver] op vr dec 26, 2014 12:55 am

Morgana Kenfield

Oh, ze zag hoe haar woorden hem raakten. Zijn spieren verstrakten, en alles aan zijn nonchalante houding verdween toen hij haar heel even aankeek en vervolgens zijn ogen op haar hand richtte, alsof daar alle antwoorden in geschreven stonden. Met een groots gebaar begon ze met haar de vingers op tafel te roffelen, in stilte haar korte nagels vervloekend. Ze had ze moeten knippen; je kon niet boksen met lange nagels, en bij de fotoshoots had ze gewoon nepnagels op kunnen doen wanneer nodig. Maar op dit moment had het zoveel meer indruk gemaakt als haar nagels met een duidelijk hoorbaar geluid op tafel hadden weerklonken.
'Ik wilde je beter leren kennen, dat is alles,' klonken zijn woorden, gevolgd door een aarzelende glimlach.
Bijna was ze in de lach geschoten. In plaats daarvan leunde ze voorover, haar handen gevouwen op tafel, en keek hem met duidelijke pret in de ogen.
'Jij, wilde mij,' ze legde duidelijk de nadruk op haar woorden door naar haarzelf te wijzen,'...beter leren kennen? Mij?' Een grijns verspreidde zich over haar gezicht. Het idee alleen al. Ze ging haar diepste geheimen toch niet met een vreemde delen? Ze deelde ze niet eens met zichzelf, niet eens met haar broer.
De grijns verdween als sneeuw voor de zon en ze leunde weer neer achteren. Ze wendde haar ogen af en toen er een serveerster langskwam bestelde ze snel wat water. Hoe moest ze dit aanpakken? Ze had nog nooit zoiets gedaan. Er was één reden geweest dat hij haar uit had gevraagd, en dat was om haar te leren kennen. Maar dat was ook gelijk het enige waar ze niet mee kon instemmen. Had hij haar verteld dat hij op haar lichaam uit was... Dan had ze ja kunnen zeggen. En dat was waar ze op gehoopt had. Maar haar leren kennen... Dat kon ze niet. Dat kon ze gewoon niet toestaan, al had ze het nog zo graag gedaan. En dat was niet zo. Ze wilde het niet.
Dus eigenlijk was het heel simpel. Hij was hier met een wens gekomen, in de hoop dat zij die kon vervullen, en dat kon ze niet.
Ze keek op van haar handen, die een spel speelden waar ze zelf geen macht over had, in zijn ogen. Blauwe ogen. Hij leek eerlijk genoeg. Te eerlijk, leek het wel. Als hij echt de waarheid sprak... dan was er geen hoop en moest ze nu weg. Echter, als er andere dingen waren die hij van haar zou willen...
Zonder dat ze het doorhad had de serveerster hun drinken al neergezet, en toen ze zich weer naar voren boog sloten haar vingers zich haast krampachtig om het koude glas. Ze keek hem vanonder haar lange wimpers aan, haar mond lichtjes geopend en haar lichaam verder in een, of dat hoopte ze tenminste, verleidelijke houding. Haar onderlip stak pruilend uit toen ze een paar keer naar hem knipperde.
'Weet je zeker,' begon ze langzaam, terwijl haar ogen van de zijnen naar beneden dwaalden, zijn spieren haast onmerkbaar streelden en koesterend weer omhoog dwaalden, tot ze bij zijn lippen waren aangekomen,'... dat je niet meer van me wilt?' Haar ogen schoten weer op en drongen dwingend in de zijnen door. Jouw geluk, en iets wat waarschijnlijk je ondergang zou kunnen zijn, schuilt in je antwoord, dacht ze. Als hij meer wilde dan dat, zou ze hem dat geven, maar alleen dat. Wanneer hij echter de man zou zijn waar vele vrouwen voor zouden moorden, zou ze hen de kans geven en rechtsomkeert maken. Er waren vast wel andere boksscholen in de stad. En anders zou ze ergens anders heengaan. Maar Oliver zou ze niet meer zien.
Maar terwijl ze in zijn ogen staarde wist ze niet of het beter voor haar of voor hem was wanneer dat zou gebeuren.

34 Re: Anger Management [Oliver] op vr dec 26, 2014 3:52 pm

Oliver Edurel

Heel even trok Oliver met zijn hand, die een halve meter van de hare op tafel lag, en de jongeman klemde zijn kaken strakker op elkaar. Hij had nog net niet het gevoel dat ze een pistool op zijn hoofd gericht had, en de seconde nadat hij zichzelf uit had gelegd had hij er spijt van dat hij daar zat. Wat in vredesnaam had hij haar aangedaan om dit te verdienen? Of was het iets anders, iets dat ook die constante woede onder haar huid veroorzaakte? Want als dat zo was moest hij er snel achter komen wat het dan precies was, of hij moest zo snel mogelijk maken dat hij er weg kwam.
Was er iets mis met hem? Was dat het? Maar waarom zaten ze dan überhaupt hier? Ze had al meer dan eens een of andere rotopmerking naar zijn hoofd geslingerd, ze had hem keihard kunnen laten zitten. Dat had ze niet gedaan - tot zijn grote verbazing -, maar waarom niet?

'James?'
'Mijn beste man, hoe is het universiteitsleven? Heb je al - huil je nou, Edurel?'
'Nee, nee,' antwoordde de jongeman haastig, een hand langs zijn ogen halend. James, die aan de andere kant van de lijn duidelijk aan het eten was, hield wijs zijn mond en wachtte tot zijn beste vriend verder ging.
'Het is Hannah.'
'Ah. Is het de gewoonlijke drama die je met chicks hoort te hebben of heeft ze je gedumpt?'
Oliver haalde even trillerig adem en liet zich in een stoel aan de tafel in de gemeenschappelijke keuken zakken. 'Soort van.'
'Wat is er gebeurd?' James was gestopt met eten en klonk plotseling bezorgd.
'Nou, eh...' De jongeman wreef opnieuw even in zijn ogen voor hij verder ging. 'Ze was hier in het weekend om te zeggen dat ze een relatie op lange afstand niet aan kon. En dat ze me geen pijn wilde doen als er iets met haar overkwam.'
Het bleef even stil aan de andere kant van de lijn. 'Dude... Het spijt me.'
'Ach, ze heeft een punt,' antwoordde Oliver, die zenuwachtig door zijn tranen heen lachte. 'Dit gaat voor geen meter werken, als ik op school zit en zij ergens in het Midden-Oosten.'
'Moeten wij dan ook maar uit elkaar gaan?'
'Dit is niet grappig, Robinson.'
Hij hoorde James even lachen, waardoor hij zelf ook iets ontspande. 'Ik vind dat je het veel beter opvangt dan ik gedaan zou hebben, Edurel.'
Oliver haalde opnieuw diep adem. 'Er is niet echt iets wat ik er aan kan doen, niet?' Er viel weer een korte stilte, waarin James een nieuwe hap van zijn eten nam.
'Denk je dat het aan mij ligt, James?'
Het bleef even stil.
'Hoe kom je daar nu weer bij? Ze houdt van je, de enige reden waarom ze dit gedaan heeft is omdat het gewoon niet zou functioneren.'
Oliver beet even op het randje van zijn nagel voor hij antwoord gaf. 'En wat als ze me gewoon voor stond te liegen? Dat deed Lauren ook, Lauren deed precies hetzelfde en zie wat er van haar is geworden - ik wil niet dat - James, wat als Hannah -'
'Rustig, Edurel, rustig,' interrumpeerde James hem haastig voor de ander door kon gaan. 'Hannah is Lauren niet. Hannah is een volwassen vrouw die weet wat ze doet, en ik ken haar, jij kent haar, en Hannah zou nooit doen wat Lauren heeft gedaan. Maak je alsjeblieft geen zorgen. En nu moet je echt naar bed, want je klinkt nogal aangeschoten.'

'Weet je zeker,' begon ze haar tweede vraag, terwijl haar ijzige ogen hem scherp opnamen, '... dat je niet meer van me wilt?'
Waar in godsnaam had ze het over? Dacht ze dat hij aasde op een one night stand met zijn leerlinge? Dacht ze serieus dat hij zo wanhopig was?
'Ja,' antwoordde hij nogal stijfjes, terwijl zijn hand zich tot een vuist balde op het tafelblad.

35 Re: Anger Management [Oliver] op vr dec 26, 2014 4:11 pm

Morgana Kenfield

'Ja,' antwoordde hij.
Ze sloot haar ogen en leunde weer naar achteren. Dat was het dan. Dit kon ze hem gewoon niet geven, begreep hij dat dan niet?
Nee natuurlijk begreep hij dat niet. Hij kende haar niet, wist niet wat er door haar hoofd ging. Was dat niet juist de bedoeling? Moest ze hem misschien toch maar wat inzicht geven, om ervoor te zorgen dat het heel misschien toch nog zou kunnen werken?
Ze was een tijdje stil en glimlachte toen naar hem. Hij was wel een gentleman, dus dat verdiende hij wel. Misschien had hij gewoon beweert dat hij niet meer wilde omdat hij bang was dat hij dan afgewezen zou worden. Zou het kunnen zijn dat hij echt alleen op haar lichaam uit was?
In dat geval zou ze hem duidelijk moeten maken hoe de zaken ervoor stonden, dat ze dat niet erg vond. Ze was immers zelf ook alleen op het zijne uit.
'Oké, Oliver,' zei ze terwijl ze weer rechtop ging zitten en een slok van haar water nam. 'Ik zeg het maar gewoon zoals het ervoor staat. Ik ben niet uit op een romantische relatie, en zal jou er dus ook nooit een kunnen bieden.' Ze sloeg haar ogen niet neer en nam nog een slok. Misschien zou hij het nu begrijpen. Vanmiddag had ze het er niet met haar psychologe over gehad. Ze had geen zin gehad in de onvermijdelijke strenge woorden die zouden volgen, aangezien ze na elke sessie al genoeg emoties had om mee om te gaan.

36 Re: Anger Management [Oliver] op vr dec 26, 2014 4:27 pm

Oliver Edurel

Oliver had er veel voor gegeven om te kunnen zeggen wat er op dat moment in Morgana's hoofd om ging, om van haar voorhoofd precies af te kunnen lezen wat ze dacht. Maar hij was nooit goed geweest in gedachten aflezen van iemands gezicht.
Deze keer keek hij echter niet weg. In plaats daarvan bleef hij strak terug staren, hoeveel moeite hem dat ook kostte. Hij glimlachte nu niet toen ze hem een glimlach schonk en wachtte haast gespannen af op wat ze zou zeggen.
'Oké, Oliver,' zei ze na een korte stilte, voor ze een slok van haar water nam. Hijzelf had nog niets besteld. 'Ik zeg het maar gewoon zoals het ervoor staat. Ik ben niet uit op een romantische relatie, en zal jou er dus ook nooit een kunnen bieden.'
Het duurde even voor dat tot hem door drong en hij zich realiseerde dat de rollen omgedraaid waren. Zij was degene die uit was op een one night stand.
Dat had hij niet zien aankomen.
Maar hij kon zichzelf er niet toe zetten om overeind te komen en gewoon het café te verlaten. Dus hij keek weg, gebaarde naar een serveerder toen hun blikken kruiste en haalde even diep adem. 'Één biertje, alstublieft,' zei hij, zachter dan hij normaal gedaan zou hebben, en leunde iets naar voren, nog steeds Morgana's ogen ontwijkend.

37 Re: Anger Management [Oliver] op vr dec 26, 2014 4:52 pm

Morgana Kenfield

De glimlach bleef op haar gezicht, zij het wat vager, terwijl ze keek hoe hij probeerde te begrijpen wat ze bedoelde. Toen hij een biertje bestelde veranderde haar glimlach in een grijns, die ze snel probeerde te verbergen door een slok water te nemen.
Heerlijk was dit. Ze had niets te verliezen, en zijn gezicht was het helemaal waard. Het moest wel een schok voor hem zijn, natuurlijk. Er zouden wel niet veel meisjes zijn die zomaar met zoiets in zouden stemmen.
Maar ja, ze was ook helemaal niet zoals andere meisjes.
Geduldig bleef ze hem aankijken.

38 Re: Anger Management [Oliver] op vr dec 26, 2014 4:55 pm

Oliver Edurel

Het duurde niet erg lang voor de serveerder een glas en het flesje bier voor hem neer zette, en in die korte tijd bleef Oliver koppig haar blik ontwijken. Nog steeds keek hij haar niet aan en slaagde erin om de hele inhoud in een paar slokken naar binnen te werken.
Toen hij zijn hand langs zijn mond had gehaald en zijn glas terug op tafel had gezet keek hij haar eindelijk recht aan. Zijn lichaam reageerde niet altijd even goed op alcohol - Oliver was nooit een drinker geweest, maar vanavond kon het hem weinig schelen.
'Wat verwachtte je dan van mij toen je toestemde om met me uit te gaan vanavond?' Hij klonk niet verwijtend, alsof hij haar vroeg waar ze haar jurk had gehaald.

39 Re: Anger Management [Oliver] op vr dec 26, 2014 5:18 pm

Morgana Kenfield

Hij dronk zijn glas bier leeg alsof zijn leven ervan afhing en zij keek met een geamuseerde blik toe.
'Wat verwachtte je dan van mij toen je toestemde om met me uit te gaan vanavond?'
Haar glimlach haperde even. Wat moest ze hier nou op antwoorden? Wat wilde hij dat ze zou antwoorden? Wat hóórde ze te antwoorden?
Uiteindelijk besloot ze de waarheid te vertellen - of op z'n minst een deel daarvan.
'Ik verwachtte van je dat je net zoals alle andere mannen zou zijn.' De glimlach was van haar gezicht verdwenen en ze keek weer met haar gewoonlijke scherpe blik. Dit was al meer eerlijkheid dan ze eigenlijk had willen aanspreken vanavond. Ze had meer over hem te weten willen komen, maar zo zag het ernaar uit dat hij háár zou leren kennen.
Stel je niet zo aan. Je enige eerlijke antwoord ging over je gedachtes over hém.

40 Re: Anger Management [Oliver] op vr dec 26, 2014 7:59 pm

Oliver Edurel

'Ik verwachtte van je dat je net zoals alle andere mannen zou zijn.'
Zoals alle andere mannen? Wat moest dat nu weer betekenen? Probeerde ze op te scheppen door hem te vertellen dat er nog een rij mannen voor haar klaar stond om haar het hof te maken als hij haar niet aan stond? Probeerde ze hem jaloers te maken door duidelijk te maken dat hij niet de enige was?
'Nog een biertje, alstublieft,' mompelde hij toen de serveerder zijn lege glas weg nam, en was even stil om te overdenken wat hij zou zeggen. Toen hij opkeek zag hij dat ze niet meer glimlachte, iets wat hem eerlijk gezegd niet verbaasde. Ze hadden een gevoelig onderwerp bereikt, en hij wist niet hoe het precies bij haar lag maar hij wist wel hoe het bij hem zou gaan als ze te ver ging. En mocht God medelijden hebben met hen die hem kwaad wisten te krijgen.
'Ah. Zoals alle andere mannen.' Hij nam een kleine slok van zijn nieuwe glas bier en keek haar al even scherp aan. 'En als ik net als alle andere mannen zou zijn, wat zou er dan zijn gebeurd? Zouden we dan überhaupt hier gezeten hebben?'
Hij begon lichter in zijn hoofd te voelen en werd met de slok roekelozer - de alcohol begon al zijn werking te doen.

41 Re: Anger Management [Oliver] op vr dec 26, 2014 8:43 pm

Morgana Kenfield

Ze zag hoe de alcohol snel, sneller dan normaal, bezit van hem nam en hoe hij zich enorm opwond over haar antwoord. Toen hij nog een biertje bestelde vroeg zij om nog een glas water, en toen het drinken aankwam nam ze snel een grote slok. Het was warm hierbinnen, terwijl het buiten toch echt moest vriezen. Ze had de neiging iets uit te trekken, maar afgezien van de luchtige jurk en haar ondergoed had ze niets om uit te trekken.
Verbaasd realiseerde ze zich dat ze nerveus was en bijna gelijk sloeg die nervositeit om in woede. Híj, maakte háár zenuwachtig? Het zou verdomme nog gekker worden.
'Ah. Zoals alle andere mannen.' Hij nam een kleine slok van zijn nieuwe glas bier en keek haar aan met een blik die haar eigen zou kunnen evenaren. 'En als ik net als alle andere mannen zou zijn, wat zou er dan zijn gebeurd? Zouden we dan überhaupt hier gezeten hebben?'
Ze kneep haar ogen lichtjes samen. Hij had geen idee.
'Ja. Dan hadden we hier gezeten, zoals we dat nu doen.' Ze sloot haar ogen weer even, om haar gedachten te ordenen en te bedenken hoe ze dit moest aanpakken.
'Wil je daarmee zeggen dat je... níét zoals de meeste andere mannen bent?' Uit haar stem was niet op te maken welk antwoord hier goed zou zijn.
Eerlijk gezegd was ze te moe om hier al te veel moeite voor te doen. Het was een lange week geweest, waarbij ze bijna elke week om half 6 op had moeten staan voor haar werk, terwijl de betaling nog niet eens zo heel veel was. Voor hetzelfde geld moest ze een bijbaan nemen, en dan zou ze helemaal geen tijd meer overhouden voor wat dan ook.
Als hij meer zou willen dan haar lichaam was het pech; ze zou hem met liefde afstaan aan de hordes met meiden die hem wel zouden willen en lekker haar eigen bed in duiken, alleen, maar veilig.

42 Re: Anger Management [Oliver] op vr dec 26, 2014 9:42 pm

Oliver Edurel

'Ja. Dan hadden we hier gezeten, zoals we dat nu doen.'
Ah. Ja, dat zou wel. Hij kon op het moment moeilijk zeggen wat ze nu van hem wilde, wat hij moest antwoorden om er voor te zorgen dat hij het volledig zou verpesten.
'Wil je daarmee zeggen dat je... níét zoals de meeste andere mannen bent?'
Hij keek even naar haar, nog steeds die scherpe blik in zijn lichte ogen. Ondanks alles waar hij ooit voor had gestaan, alles wat hij anders had gedaan, voelde hij er ontzettend veel al zijn normen en waarden aan de kant te zetten. Voor één avond kon het weinig kwaad.
Wat alcohol met hem kon doen.
'Misschien,' antwoordde hij, verbazingwekkend kalm. 'Zou het iets uitmaken als ik wel één van die mannen was?'

43 Re: Anger Management [Oliver] op vr dec 26, 2014 11:11 pm

Morgana Kenfield

'Misschien. Zou het iets uitmaken als ik wel één van die mannen was?'
Een grijns verspreidde zich langzaam over haar gezicht. Oh lieve schat, ik ga jouw hele wereld op z'n kop zetten.
'Absoluut niet,' antwoordde ze, terwijl ze voelde dat haar grijns iets roofdierachtigs kreeg. Ze had hem, en het was eigenlijk helemaal zijn eigen schuld. Het was overduidelijk dat hij niet tegen alcohol kon, en dat moest hij weten. Maar in dit geval had het ervoor gezorgd dat zij haar zin kreeg.

44 Re: Anger Management [Oliver] op vr dec 26, 2014 11:18 pm

Oliver Edurel

De alcohol gaf hem een grotere boost dan het vroeger gedaan had, misschien omdat hij voor zo'n grote tijd sober was geweest, maar zelf had hij het niet in de gaten. Een licht geforceerd glimlachje verscheen op zijn gezicht, voor zijn ogen bleven rusten op haar lippen en daar even bleven rusten voor hij snel weer naar haar opkeek.
'Dus het feit dat ik niet als de anderen ben is goed, neem ik aan?' Hij dronk zijn tweede glas helemaal leeg en zette deze toen terug op tafel. Hij had plotseling geen honger meer.
'Interessant.' Zijn stem werd trager met de minuut, en een klein stemmetje in zijn achterhoofd probeerde hem over te halen geen derde biertje te bestellen. Maar de stem was te zacht om hem te overtuigen.
'Dus,' vervolgde hij, 'het is goed. Dat ik anders ben.' Hij keek haar weer recht aan.

45 Re: Anger Management [Oliver] op za dec 27, 2014 11:38 am

Morgana Kenfield

'Dus het feit dat ik niet als de anderen ben is goed, neem ik aan?'
Ze haalde haar schouders op. 'Als al die andere mannen allemaal opzoek zijn naar een romantische relatie, dan ja.'
'Interessant.' Ze keek, nog steeds met een grijns, toe hoe hij ook zijn tweede glas helemaal leegdronk en nam in reactie daarop nog een slok water.
'Dus,' vervolgde hij, 'het is goed. Dat ik anders ben.' Hij keek haar weer recht aan.
'Als je maar goed anders bent.'

46 Re: Anger Management [Oliver] op za dec 27, 2014 1:13 pm

Oliver Edurel

Oliver keek haar nog steeds recht aan, maar in tegenstelling tot Morgana was er geen grijns in velden of wegen te bekennen. Zijn hoofd was helemaal leeg, terwijl zijn brein nog geen twintig minuten op volle toeren werkte. Hij wilde zo snel mogelijk naar buiten, weg uit het warme café, maar hij bleef zitten en leunde iets naar achter.
'Als je maar goed anders bent.'
Wat in godsnaam betekende dat? Kon ze niet gewoon volledig zijn in haar antwoord? "Geen romantische relatie", hoe vaag kon je zijn? Of was hij gewoon weer naïef bezig?
'Dus wat wil je dat ik doe?' Hij sloot zijn vingers om het koele glas dat voor hem op tafel stond en wachtte even tot hij aan zijn derde biertje begon.

47 Re: Anger Management [Oliver] op za dec 27, 2014 3:32 pm

Morgana Kenfield

Haar grijns veranderde in een zelfgenoegzaam glimlachje. Hij luisterde, dronken of niet.
'Wat ik wil...' zei ze terwijl ze voorover boog, over de tafel heen, en haar hand op de zijne legde,'... Wat ik wil is dat wij vrienden zijn. Met een paar voordelen.' Ze trok veelbetekenend haar wenkbrauw op, maar realiseerde zich toen dat hij waarschijnlijk te dronken was om subtiele hints te begrijpen.
'En daarmee bedoel ik...' vervolgde ze, terwijl ze met haar duim lichtjes over zijn hand wreef,' dat jij vanavond in mijn bed ligt.' Haar ogen schoten overeind en haar glimlach was verdwenen toen ze met haar scherpe blik in zijn ogen keek. God, hij was dronken. Het zou niet veel moeite moeten kosten om hem te overtuigen.
Dus toch niet zo'n gentleman als je had willen lijken... Dat is wat alcohol met je doet. Mentaal maakte ze een aantekening. Het was altijd handig om je bed-partner goed te kennen.
Toen hij haar uitgevraagd had was ze, automatisch, eerst in paniek geraakt. Precies zoals het al drie jaar sinds Floris gebeurd was. Maar nu zag ze er de voordelen in. Ze konden elkaar gebruiken en misschien zelfs helpen.

48 Re: Anger Management [Oliver] op za dec 27, 2014 4:08 pm

Oliver Edurel

'Wat ik wil...' Morgana boog zich over de tafel heen en legde haar hand op de zijne, wat er voor zorgde dat hij zo snel zijn hand terug wilde trekken. Een deel van hem in ieder geval, het deel dat nog helder na kon denken. '... Wat ik wil is dat wij vrienden zijn. Met een paar voordelen.'
Hij was niet meer in staat genoeg energie te verzamelen om tegen haar in te gaan en toen er wonder boven wonder een glimlach van af kon leunde hij langzaam naar achter. Zijn glas was alweer bijna leeg. Hij begreep niet wat ze bedoelde, vooral nu niet. Het kleine stemmetje probeerde hem een schuldgevoel aan te praten - hij had niet zo veel moeten drinken. Maar hij negeerde het en ontweek Morgana's ogen toen ze verder ging.
'En daarmee bedoel ik...' ging ze verder, en toen ze met haar duim over zijn hand wreef keek hij opnieuw naar haar op en zag dat ze niet langer glimlachte, 'dat jij vanavond in mijn bed ligt.'
Met zijn kaken op elkaar geklemd trok hij zijn hand terug en rechtte zijn rug. 'Ik heb geen honger meer. Als je nog iets wil bestellen...' Hij wreef even door zijn gezicht. 'Ik betaalde, niet? Maar ik heb geen honger.' Hij wist niet waarom hij plotseling het onderwerp veranderde op waarschijnlijk het meest tactloze moment in het hele gesprek, maar het kon hem weinig schelen.

49 Re: Anger Management [Oliver] op za dec 27, 2014 5:07 pm

Morgana Kenfield

'Ik heb geen honger meer. Als je nog iets wil bestellen... Ik betaalde, niet? Maar ik heb geen honger.'
Haar scherpe blik veranderde in een geïrriteerde. 'Ja, best,' snauwde ze. Hij veranderde van onderwerp. Ze wierp hem haar meest boze blik toe en wendde zich toen tot de serveerster.
'Een caesar salade, alsjeblieft.' Eigenlijk had ze ook geen honger, maar ze had de hele dag überhaupt al bijna niets gegeten, en ook al moest ze dun blijven, ze hoefde geen skelet te worden.
Ze zei niets meer tot vijf minuten later haar eten bezorgd werd. Ze reageerde niet op het vriendelijke: 'Eet smakelijk' van de serveerster, maar bleef Oliver aankijken. Toen de vrouw weg was pakte ze haar vork op en nam een hap van haar salade.
'Oké, Oliver. Is het een ja of een nee? Ik heb namelijk ook betere dingen te doen dan hier een beetje voor lul te zitten.'
Een film kijken, bijvoorbeeld. Ze had gisteren nog een nieuwe actiefilm gekocht met de bedoeling hem vanavond te kijken. Maar als ze haarzelf af kon leiden met iets veel leukers, was dat natuurlijk altijd lekker meegenomen.

50 Re: Anger Management [Oliver] op za dec 27, 2014 5:27 pm

Oliver Edurel

Oliver reageerde niet op haar botte antwoord, leunde naar achter in zijn stoel en haalde diep adem. In plaats van haar terug aan te kijken bestudeerde hij de andere mensen die in het café aan de tafeltjes achter Morgana zaten, tot een serveerster naast hun tafeltje verscheen en Morgana iets bestelde. Nog steeds zei hij geen woord en deed alsof hij meer geïnteresseerd was in de anderen die zich in dezelfde ruimte bevonden.
Toen haar eten niet veel later arriveerde bleef hij zwijgend naar haar handen kijken en keek pas op toen ze verder ging met praten, deze keer op een iets rustigere toon.
'Oké, Oliver. Is het een ja of een nee? Ik heb namelijk ook betere dingen te doen dan hier een beetje voor lul te zitten.'
Waarom voelde het alsof hij een uitspraak deed over zijn eigen vonnis als hij nu antwoord zou geven?
Om het moment dat hij zou antwoorden nog even uit te stellen dronk hij zijn glas volledig leeg voor hij zijn portemonnee uit de zak van zijn broek haalde en op zijn gemak een paar bankbiljetten er uit viste, die hij voor zich op tafel legde tot hij genoeg geld had gepakt om alles te betalen en hij de portemonnee weer terug stak. Toen pas keek hij naar haar op en gaf antwoord.
'Ja.'
Fuck. Fuck. Ze gaat je vermoorden. Fuck.

Gesponsorde inhoud

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 2 van 5]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Soortgelijke onderwerpen

-

» Oh no, no, this is just anger

Permissies van dit forum: