Paradigm Shift
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

A new arrival [Oliver]

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1A new arrival [Oliver] Empty A new arrival [Oliver] zo sep 07, 2014 10:41 pm

Georgia Cunningham

Georgia Cunningham

Het was stil aan de ontbijttafel. Dat was het meestal om zes uur 's ochtends. Georgia at rustig haar ontbijt op, terwijl haar moeder al bezig was in de keuken. Cate Cunningham hield er niet van als er vaat bleef staan.
"Hoe laat komt hij?" vroeg Georgia tussen haar laatste twee happen door.
"Tussen zeven en acht, dat zei Grey in ieder geval," zei Cate luchtig, zonder op te kijken van waar ze mee bezig was. Georgia knikte. Ze bracht haar spullen naar het aanrecht.
"Okay, dan begin ik vandaag wel in de stallen," zei ze. Ze zette haar spullen neer bij de rest van de afwas en liep naar de deur, waar haar werklaarzen al klaar stonden. Ze viste haar overal van de kapstok en toen ze naar buiten ging was alleen haar nonchalant opgestoken haar nog een verwijzing van haar normaal zo trendy kleding.
De ranch bestond uit het kleine woonhuis, de flinke stallen, waaronder een waar de koeien werden gemolken, een enorm stuk grond en wat kleine akkers. Genoeg om het flink druk mee te hebben.
Ze begon met het uitmesten van de stallen. In het uurtje dat ze in ieder geval had gingen er aardig wat kruiwagens naar de mesthoop, werden de stallen weer gevuld met balen stro die ze met zich mee sjouwde - er was een reden dat ze een goede conditie had - en was het gangpad weer even aangeveegd. De reden dat het zo snel klaar was, was vooral omdat de paarden rond deze tijd van het jaar toch grotendeels buiten stonden, waardoor de stallen toch een stuk langer schoon bleven. Zo was het de afgelopen week 's nachts steeds zo warm dat de paarden ook in de nacht lekker buiten konden blijven.
Georgia stapte naar buiten en wiste het zweet van haar voorhoofd. Ze was blij dat er hulp bij kwam, want zeker in de zomer was het met zo'n overall aan niet te harden.
Toch klaagde ze niet. Het moest gebeuren. Ze ritste haar overall bovenaan een stukje los, waardoor de hooggesloten hals van een eenvoudig zwart t-shirt te zien was. Ze zette de kruiwagen weg en keek even over de oprit. Hij was vrij breed, met hier en daar enkele kuilen. Binnenkort moest ze die ook maar eens opvullen. Ze hadden nog tegels liggen die over waren van toen de keuken opnieuw ingelegd werd; daar een paar van stukslaan had bij andere kuilen ook gewerkt.
Dat ze hem ook zouden leren paardrijden vond ze ook wel leuk. Ze had sporadisch wel eens les gegeven hier en daar en het was best leuk, vooral als je mensen onder jouw leiding vorderingen zag maken.
Georgia ging weer aan de slag. Nu was het zaak om nieuwe hooinetten op te hangen. Ze ging de stallen weer in, maakte het eerste net los van de wand en liep ermee naar de hooi opslag.

2A new arrival [Oliver] Empty Re: A new arrival [Oliver] ma sep 08, 2014 5:47 pm

Oliver Edurel

Oliver Edurel

Matthias Edurel stuurde de Volkswagen na een uur rijden de snelweg af. De bossen die Oliver tot dan toe had gezien maakten plaats voor een heuvelachtig, dromerig landschap.
'Wordt het niet eens tijd om er voor te zorgen dat je mij niet de hele tijd als taxi hoeft te gebruiken?' vroeg zijn vader na een lange stilte, met een licht geïrriteerde ondertoon over het geluid van de radio.
Oliver haalde zijn brede schouders nietszeggend op. Hij kon zijn benen nauwelijks kwijt onder het dashboard. 'Ik heb het niet zo op autorijden.'
'Ah.'
Vanuit zijn ooghoeken kon hij zien dat zijn vaders gezicht iets betrok, maar hij voelde er niet veel voor om te reageren. In plaats daarvan keek hij naar buiten en zag dat het landschap nauwelijks iets weg had van het gebied waar hij was opgegroeid. Dat nam niet weg dat het prachtig was.
'En James? Hij heeft een auto, of niet?'
'Jamie zit in Amerika.'
'Hoezo dat?'
'Een cursus, volgens mij.'
Opnieuw viel er een geladen stilte. Oliver had niet verwacht dat de relatie met zijn vader in de tijd dat hij weg was geweest zo zou bekoelen, maar hij voelde om eerlijk te zijn niet bepaald de drang om die band terug op te bouwen.
Uiteindelijk stopte de auto, en toen Oliver een blik uit het raam wierp kon hij al een deel van het erg zien.
'Nou, tot ziens.' Zijn vader veinsde een glimlach.
'Ik bel nog wel.' Oliver stapte uit, liep om de auto heen om de achterbak te openen en trok zijn grote sporttas van de hoedenplank. Een paar tellen nadat hij de deur weer had gesloten werd de motor weer gestart en reed de auto de bocht om.
Zuchtend trok Oliver zijn vest uit, zodat hij alleen nog zijn witte T-shirt een simpele spijkerbroek droeg, propte die in de sporttas bij de rest van zijn spullen en tilde die vervolgens zonder moeite over een schouder. Na een paar tellen alleen naar het erf gekeken te hebben begon hij te lopen. Hij wist dat de eigenaren kennissen waren van Malcolm Grey, maar zelf had hij de mensen nog nooit ontmoet. Hij hoopte dat hij een goede keuze had gemaakt door de man voor hem te laten beslissen.
Toen hij midden op het brede erf liet hij langzaam zijn tas van zijn schouder zakken en bleef nogal aarzelend staan, voor hij richting het huis begon te lopen.

3A new arrival [Oliver] Empty Re: A new arrival [Oliver] do sep 11, 2014 9:53 pm

Georgia Cunningham

Georgia Cunningham

Het geluid van de auto had haar als eerste gealarmeerd en ze had de deuren horen slaan terwijl ze de stal uitliep, het halfvolle hooinet waar ze mee bezig was geweest over haar schouder slingerend. Eenmaal buiten zag Georgia een jongeman richting het woonhuis komen. Hoewel hij ronduit een kleerkast te noemen was, had hij een vriendelijk uitstraling die ervoor zorgde dat ze meteen een goede indruk van hem had.
Georgia stapte kordaat op hem af en stak een hand naar hem uit.
"Hey," groette ze en ze glimlachte even. "Jij moet Oliver zijn. Ik zal me even voorstellen. Ik ben Georgia," zei ze. Ze liet het hooinet maar even van haar schouder zakken en legde het naast haar op de grond.

4A new arrival [Oliver] Empty Re: A new arrival [Oliver] vr sep 12, 2014 6:59 am

Oliver Edurel

Oliver Edurel

Toen hij op tien meter afstand van het huis stond zorgen voetstappen ervoor dat hij zich omdraaide. Een jonge vrouw van ongeveer zijn leeftijd stapte met een verende tred op hem af, een hooinet over haar schouder. Ze was een stuk kleiner dan hij - wat op zich geen hele prestatie was - maar ze zag eruit alsof ze wel wat kon hebben.
Ze schonk hem een vriendelijke glimlach, die hij beleefd beantwoordde. Zijn tas hees hij opnieuw over zijn schouder, deze keer wat hoger zodat hij de hand kon schudden die ze naar hem uit stak.
'Aangenaam, Georgia,' antwoordde hij met een scheve grijns, en hij liet haar hand los. 'Blijkbaar heeft Grey al verteld wie ik was.' Hij haalde zijn vingers door zijn korte haar en kneep voor een fractie van een seconde zijn ogen dicht - zijn lenzen begonnen iets te irriteren.

5A new arrival [Oliver] Empty Re: A new arrival [Oliver] wo sep 17, 2014 12:25 pm

Georgia Cunningham

Georgia Cunningham

Georgia knikte.
"Ja, hij heeft mijn moeder al ingelicht, en zij mij," legde ze uit. Ze keek even om. "Kom mee, dan laat ik je het huis zien, en dan kan mijn moeder je meteen inlichten," stelde ze kordaat voor.
Ze ging hem voor naar het woonhuis waar Cate Cunningham al naar buiten kwam om haar hand al even direct uit te steken naar Oliver uit te steken als haar dochter. Georgia had haar no-nonsense houding niet van een vreemde.
"Ah, Oliver, fijn dat je er bent, kom binnen," zei ze met een hartelijke glimlach.

6A new arrival [Oliver] Empty Re: A new arrival [Oliver] wo sep 17, 2014 9:03 pm

Oliver Edurel

Oliver Edurel

Onwillekeurig verscheen er een scheve grijns op zijn gezicht. Zijn eerste indruk van het meisje leek te kloppen - recht door zee, zonder ergens om heen te draaien.
Zijn grijns werd breder toen hij mevrouw Cunningham in het oog kreeg, schudde haar hand eveneens en nam de vrouw snel in zich op. Dochter en moeder hadden ontzettend veel gemeen, en Oliver kon zien waarom Grey met zoveel lof over ze gesproken had - iets wat niet vaak voorkwam. Dit waren de soort mensen waar de man goed mee overweg kon.
'Kan ik mijn tas ergens neerzetten waar 'ie niet in de weg staat?' vroeg hij nadat hij over de drempel was gestapt.

7A new arrival [Oliver] Empty Re: A new arrival [Oliver] di sep 30, 2014 7:33 pm

Georgia Cunningham

Georgia Cunningham

"Loop maar met mij mee, ik laat je zien waar je slaapt, kan je meteen je tas daar neerzetten," zei Georgia monter. "Hoef je er later niet nog 'ns mee te gaan sjouwen." Je kon haar er niet van beschuldigen niet praktisch te zijn.
Ze ging hem voor naar boven, waarna ze de deur van de slaapkamer van haar broertje opende. Nu deze toch op kamers was kon Oliver mooi zijn kamer krijgen. Werd die kamer ook weer eens gebruikt.
"Je slaapt hier," legde ze uit. Het bed was al opgemaakt en de kledingkast leeggehaald. Cate Cunningham was geen vrouw die dingen op het laatste moment regelde. Naast het bed stond een vrij massief, houten bureau met twee lades.
"Voel je vrij die trouwens ook in te richten," zei Georgia luchtig. "Wil je eerst de boel inrichten, trouwens, of zal ik je eerst even het erf laten zien?"

8A new arrival [Oliver] Empty Re: A new arrival [Oliver] di sep 30, 2014 9:11 pm

Oliver Edurel

Oliver Edurel

"Loop maar met mij mee, ik laat je zien waar je slaapt, kan je meteen je tas daar neerzetten. Hoef je er later niet nog 'ns mee te gaan sjouwen."
Hij knikte kort en trok de tas verder over zijn schouder. Hij mocht de jonge vrouw tegenover hem wel.
'Klinkt als een plan.' Hij glimlachte in het voorbijgaan even naar mevrouw Cunningham voor hij Georgia de trap op volgde, ondertussen het huis een beetje bekijkend. Het was zo anders dan het huis waar hij was opgegroeid, maar aan de andere kant had het iets vertrouwds.
Oliver keek over haar hoofd mee toen ze een deur naar een slaapkamer opende, en onwillekeurig verscheen er een scheve grijns op zijn gelaat. Snel stapte hij langs haar heen de ruimte in en keek om zich heen. Er viel een streep licht door het raam tegenover hem waardoor de hele kamer verlicht werd.
'Top, dank je.' Hij liet zijn tas langzaam op het bed zakken. 'Eh... Ik heb niet heel veel spullen, dus als je het niet erg vindt leg ik eerst alles weg en kom ik zo terug naar beneden, oké?' Hij keek even naar haar over zijn schouder.

9A new arrival [Oliver] Empty Re: A new arrival [Oliver] wo okt 01, 2014 7:35 pm

Georgia Cunningham

Georgia Cunningham

Georgia knikte.
"Prima, tot zo," zei ze kordaat. Ze glimlachte kort en vertrok toen weer richting de woonkamer waar haar moeder in de keuken bezig was. Cate keek met een heimelijk lachje om.
"En, heb je je nu toch niet bedacht?" vroeg ze plagerig. Georgia kwam naast haar staan en jatte een reepje ham van een van de snijplanken.
"Leg eens uit," zei ze laconiek, hoewel ze heel goed wist waar Cate heen wilde. Ze hield er alleen net zozeer van het haar moeder lastig te maken als omgekeerd en de twee waren aardig aan elkaar gewaagd.
"Nou, hij is jouw leeftijd. Als ik twintig was geweest..."
"Too much information. De ham is heerlijk trouwens, wat maak je?"
"Pasta. Maar je..." Cate trok haar wenkbrauwen op.
"Hij heeft een voorgevel, dat geef ik hem na, maar dat zijn niet de borsten die ik mooi vind," zei Georgia met een grijns en ze jatte een tweede stukje vlees.
"Hey- af, jongedame. Blijft hij boven?"
"Nah, hij richt alleen de boel even in. Daarna laat ik hem het erf zien."
Cate knikte.
"Prima. Ik heb gewoon om vijf uur de boel klaar, denk ik."
Georgia liep naar de keukentafel, waar ze ging zitten. Ze leunde met haar ellebogen op tafel en bestudeerde even haar nagels.

10A new arrival [Oliver] Empty Re: A new arrival [Oliver] zo okt 05, 2014 4:45 pm

Oliver Edurel

Oliver Edurel

Toen de deur achter Georgia dicht was gevallen draaide Oliver zich terug naar zijn tas, die hij op het bed neer had gezet, en ritste de sporttas open. Hij had niet bijster veel mee, maar het was fijn om alles even op zijn plek te hebben. Spullen die overal in de kamer rondslingerden was niet bepaald zijn ding.
Met zijn kleding in zijn handen duwde hij met zijn voet de kledingkast naast het bureau open, om daar een paar kleine stapeltjes van zijn kleren te maken. Zijn donkerblauwe vest hing hij over de bureaustoel.
Toen hij al zijn kleding weg had gelegd viste hij zo'n drie leesboeken uit de sporttas, om die op het nachtkastje naast het bedlampje te leggen, samen met zijn telefoon. Het was niet bepaald een modern model, maar hij gebruikte het ding toch nauwelijks. James had geprobeerd hem over te halen om een nieuwe telefoon te kopen nadat hij het leger uit gestapt was, om meer contact te houden en zodat ze samen Candy Crush konden spelen, maar Oliver wilde het apparaat alleen maar voor bellen gebruiken. Hij deed er verder toch niets mee.
Aan de ene kant miste hij James en de anderen van zijn afdeling, hoe luchtig de jongemannen altijd waren geweest en de vreselijke grappen die James constant uit had gehaald. Hij had er altijd wel voor gezorgd dat Oliver er buiten bleef. Maar aan de andere kant wilde hij daar nooit meer terug. Niet na dat ongeluk in die auto. Het feit dat Matthias Edurel zijn keer op keer opspelende trauma niet serieus leek te nemen maakte het er niet beter.
Hij wist niet zeker waarom hij pen en papier mee had genomen. Zijn therapeut had voorgesteld om op te schrijven, maar dat had hij zo vriendelijk mogelijk afgeslagen. Goddank was Grey niet veel later met het aanbod gekomen om hem hier heen te sturen - alles beter dan zijn gevoelens opschrijven in een of ander dagboek. Het was een opluchting geweest toen was gebleken dat zowel Georgia als Cate ontzettend vriendelijke mensen bleken te zijn.
Toen de sporttas leeg was zette hij deze op de grond bij het voeteneind van het bed, keek nog even de kamer rond en opende toen de deur naar de gang om op zijn gemak naar beneden te lopen. Hij kon de twee vrouwen horen praten door de open woonkamerdeur, en om aan te geven dat hij er stond klopte hij kort tegen het hout van de deur voor hij de keuken binnenstapte, een flauwe glimlach op zijn gezicht.

11A new arrival [Oliver] Empty Re: A new arrival [Oliver] do okt 23, 2014 1:37 pm

Georgia Cunningham

Georgia Cunningham

Georgia keek op toen Oliver er weer was en negeerde de grijns van haar moeder.
"Klaar voor een rondleiding?" vroeg ze de gespierde jongeman. Waar hij de tijd vandaan haalde zoveel te trainen was haar een mysterie, maar het waren haar zaken eigenlijk ook niet.

Eenmaal buiten wierp ze een blik over haar schouder.
"We gaan eerst richting de stallen," zei ze, hem voorgaand naar het langgerekte gebouw waar ze op doelde. De stallen konden absoluut een lik verf gebruiken maar waren desondanks vrij ruim. De meesten waren leeg. Wel was er in elk van de stallen al vers stro gegooid. Ook de automatische drinkbakken waren vandaag even grondig schoongemaakt. Daar waren Cate en Georgia kritisch op; het moest niet voorkomen dat een het door aangekoekt vuil niet meer zou doen of iets dergelijks.
"Bijna alle paarden staan nu buiten," legde Georgia uit, toen ze voorbij een van de weinige stallen kwamen waar een paard in stond, een grote bruine die zijn oren nieuwsgierig naar voren stak toen de twee in zicht kwamen. "Maar Jack hier is kreupel, dus die staat voor nu binnen."
Ze bleef even staan om het paard over zijn hals te kriebelen toen hij zijn hoofd naar buiten stak.
"Hij ging iets teveel los in de wei," zei ze hoofdschuddend.

12A new arrival [Oliver] Empty Re: A new arrival [Oliver] do okt 23, 2014 5:14 pm

Oliver Edurel

Oliver Edurel

In tegenstelling tot Georgia beantwoordde hij de grijns van mevrouw Cunningham met een vriendelijke glimlach, zijn handen in de zakken van zijn spijkerbroek. Hij keek om toen de jonge vrouw in beweging kwam.
"Klaar voor een rondleiding?"
Hij knikte alleen, grijnsde naar Cate toen hij de vrouw passeerde en volgde toen diens dochter naar buiten, het terrein op.
"We gaan eerst richting de stallen," kondigde ze monter aan, en in een stevig tempo liepen de twee het erf over richting het grote gebouw dat tegenover het huis stond. Ondanks het feit dat de muren er een beetje verwaarloosd uitzagen merkte hij onwillekeurig op dat alles verder schoon was - voor zover je een paardenstal schoon kon noemen. Het was te merken dat de twee vrouwen het grootste deel van hun energie in het onderhouden van het terrein stopten.
"Bijna alle paarden staan nu buiten," ging Georgia niet veel later verder, en ze kwam tot stilstand. Zwijgend volgde hij haar voorbeeld. "Maar Jack hier is kreupel, dus die staat voor nu binnen. "Hij ging iets teveel los in de wei."
Hij glimlachte even en aaide op zijn beurt de hengst even over zijn hoofd. Pas toen die op hem uitgekeken leek te zijn en zich weg draaide trok hij zijn hand weer terug en keek hij naar Georgia. 'Ik neem aan dat je me niet op een of andere vurige hengst gaat zetten?' Hij grijnsde scheef.
'Hoop ik,' voegde hij er haastig aan toe.

13A new arrival [Oliver] Empty Re: A new arrival [Oliver] ma okt 27, 2014 7:30 pm

Georgia Cunningham

Georgia Cunningham

Georgia schoot in de lach.
"Breng me niet op ideeën," plaagde ze. Ze liep een stukje verder. "Nee, maar maak je geen zorgen. Je begint op één van de wat oudere paarden. Het is wel zo dat je wel op een wat feller beestje gaat als je ook met ons mee gaat veedrijven, maar zo ver is het nog lang niet," legde ze rustig uit, terwijl ze bij een van de andere weinige paarden stopte die niet buiten stond, een enorm bont gevaarte. Ze viste een paardensnoepje uit haar zak en voerde die aan de pluizige reus.
"Je moet het sowieso aardig onder de knie hebben voor je aan het drijven begint. Kans is grote dat je het mag leren op deze kanjer hier. Rustigste paard dat we hier ooit op stal hebben gehad."
Ze negeerde het dier terwijl hij nadrukkelijk aan haar zak snuffelde, op zoek naar meer, ook al kon ze een kleine grijns niet onderdrukken.
"Vuile schooier. Maar goed, dit is dus Bron, en Bron gaat je leermeester zijn de komende tijd."
Ze hoopte dat Bron's omvang Oliver niet teveel zou intimideren. Juist omdat de jongen zo lang was leek het haar namelijk een goed idee hem op het grote dier te zetten. Sloot mooi op elkaar aan.

14A new arrival [Oliver] Empty Re: A new arrival [Oliver] wo okt 29, 2014 6:37 pm

Oliver Edurel

Oliver Edurel

Olivers grijns verbreedde. 'Ik zal mijn mond dan maar houden.'
Op zijn gemak en met zijn handen in zijn zakken liep hij achter haar aan de stallen in. Nu hij zo rond keek realiseerde hij zich des te meer hoe veel werk hij de komende tijd te doen zou krijgen. Niet dat je hem hoorde klagen - een beetje afleiding kon hij goed gebruiken. Dat was immers waarom hij hier was.
Bij het tweede paard dat binnen stond bleef de jonge vrouw opnieuw staan en haalde een snoepje voor het dier uit haar zak haalde. Hij luisterde met een lichte frons op zijn gezicht naar haar uitleg en knikte kort. Toen hij zag hoe de hengst naar meer snoepjes zocht verscheen de grijns terug op zijn gezicht. 'Bron,' herhaalde hij. 'Mag ik?' Hij stapte naar voren en legde zijn hand nogal aarzelend op de neus van het paard. Hij had niet zo'n goed idee hoe hij met de beesten moest omgaan, maar toen hij Bron even bekeek dacht hij dat Georgia een goede keuze had gemaakt door hem een wat groter paard te geven. Hij wist hoe hij er uit zag en hij wist zeker dat een vrolijke pony niets voor hem was geweest.

15A new arrival [Oliver] Empty Re: A new arrival [Oliver] zo nov 02, 2014 8:36 pm

Georgia Cunningham

Georgia Cunningham

Georgia keek toe terwijl Oliver het dier aaide. Daarna liep ze verder. Aan het eind van de gang waren twee deuren, de een een gewone, de ander behoorlijk breed. Ze opende de smalste.
"Dit is de zadelkamer," zei ze. In de kamer hingen aan een wand de hoofdstellen, naast elkaar aan metalen haakjes, en aan de wand ertegenover de zadels, in rijen boven elkaar, rustend op korte, houten balken die aan de muur waren bevestigd.
Aan de andere twee wanden stonden kisten.
"Die kisten hebben we dingen als peesbeschermers en borstels inzitten," legde Georgia uit. De zadelkamer was niet extreem groot, en hierdoor een beetje vol, maar als je een beetje lening was kwam het wel goed.
Ze opende daarna de bredere deur en in de stalgang reageerden de binnen gebleven paarden onrustig.
"Nou, hier bewaren we het voer dus. De deur is zo breed zodat er een kruiwagen door kan. En zoals je hoort denken ze nu dat ze te eten krijgen," zei ze laconiek en ze grijnsde even. "Maar het duurt nog wel even voor ze weer wat krijgen want ze hebben vanochtend net gehad."
Ze sloot de deur van de voederkamer weer.
"Volgende halte, weiland. Kan je Maddie zien," zei ze met een grijns.

16A new arrival [Oliver] Empty Re: A new arrival [Oliver] do nov 06, 2014 5:29 pm

Oliver Edurel

Oliver Edurel

Oliver grinnikte onwillekeurig toen Bron zich niet terugtrok, in tegenstelling tot het paard dat hij eerder had willen aaien, en bekeek het dier wat grondiger. Hij kon er wel aan wennen - het idee dat hij ooit op een paard zou zitten was nooit echt in hem opgekomen, maar nu het moment dichterbij kwam begon hij eerlijk gezegd enthousiast te worden.
Nog steeds met een flauwe glimlach op zijn gezicht liep hij achter haar aan toen ze hem de zadelkamer liet zien. In de kleine, volle ruimte voelde hij zich met zijn lengte en brede schouders niet volledig op zijn gemak, en hij was onwillekeurig blij toen ze doorliepen naar de grotere voederkamer. Met zijn handen in zijn zakken luisterde hij naar haar uitleg en grijnsde toen ze mededeelde dat ze naar het weiland zouden gaan. Haar uitdrukking veranderde toen ze de naam 'Maddie' liet vallen. 'Ik neem aan dat het jouw paard is?' Hij ging naast haar lopen.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum