Nikita schrok even toen ze haar vader Omg hoorde zeggen. Ze was bang dat hij echt zou gaan flippen maar het tegenovergestelde gebeurde. Hij vond het helemaal geweldig en had niet gedacht dat ze het zou doen. Toen hij zei dat ze op haar moeder leek keek ze even raar op maar al snel schoot Nikita in de lach over hoe haar vader reageerde op haar haarkleur. Toen hij vroeg of ze het ging houden knikte ze ja.
”Zeker wel vind het een leuke kleur beter dan me eigen kleur. En nee Esmée heeft het nog niet gezien. Ik ben vanaf de kapper gelijk hier heen gekomen.” Nikita liep achter haar vader naar beneden en zo naar de keuken. Ze schoot helemaal in de lach toen haar vader tegen Belando begon te praten. Toch was het apart Nikita was helemaal niet vaak bij Mido maar toch begon ze aardig op hem te lijken. Hij wilde haar dus niet straffen omdat ze op hem leek. Nikita ging aan de bar zitten en keek naar haar vader terwijl die begon te koken. Toen hij over de examens begon was Nikita benieuwd hoe hij wist dat ze volgende week examens had.
”Ja klopt en ik hoopte eigenlijk dat jij het een beetje met me wilde door nemen.” Ondertussen was Nikita een appel aan het schillen omdat ze best trek had gekregen. Net toen ze een hap van de appel nam vroeg haar vader of ze pannenkoeken wilden.
”Lijkt me lekker pap.” Vaak als ze bij haar vader was aten ze pannenkoeken omdat ze dat vroeger samen aten. Nikita der mond viel open toen Mido vertelde dat hij een nieuwe vriendin had. Maar al snel begon Mido over een ander onderwerp.
”Ho wacht even nieuwe vriendin? Mis ik iets pap. En nee ik heb nog niet een vriendje en ook nog niemand op het oog. Wees maar niet bang mocht ik ooit iets voor iemand voelen laat ik je wel eerst kennis met hem maken. “ Ze wilde veel vragen over zijn nieuwe vriendin maar haar mond viel open toen hij vertelde dat hij der had opgegeven voor een Nederlands kampioenschap springen. Helemaal schrok ze toen hij zei dat het al volgende week was.
”E e e e ehum ja Breezer en ik worden steeds beter. Had je dat niet eerder kunnen zeggen. Maar Breezer en ik zijn lang niet zo goed als die mensen op het nk.” Diep van binnen gierde de zenuwen nu al door haar lichaam. Hoe kon haar vader het haar aandoen om zomaar haar voor een wedstrijd in te schrijven. Agh misschien zou het ook wel goed gaan op de wedstrijd. Zij en Breezer moesten deze week dan maar goed gaan oefenen zodat ze nog beter werden. Toen haar vader vroeg wat haar pannenkoek ook alweer was kwam ze weer uit de stress zone.
”Ja dat heb je helemaal goed.” Ze keek hoe hij ze in de lucht gooide en weer in de pan ving. Toen ze klaar waren begon Nikita e van te eten.
”Ze zijn heerlijk pap.” Het was weer gezellig zoals altijd. Nieuwsgierig vroeg Mido hoe haar dag was.
”Nou het was wel lekker omdat ik nu moet leren voor mijn examens heb ik geen les en heb ik nog even Breezer gereden voordat ik hier heen kwam. Nou ja voordat ik naar de kapper ging. Voor de rest niet zo veel. En wat heb jij dan gedaan?” Aandachtig luisterde ze naar wat haar vader had gedaan. Het was leuk om te horen dat hij plezier had om probleempaarden te helpen en dat zijn manege goed ging.
”Pap………… Kan je het me leren om met probleempaarden om te gaan? Misschien kan ik dan ooit bij je komen werken of misschien het stokje overnemen.” Toen ze klaar waren met eten zetten Nikita de borden en de rest in de vaatwasmachine. Ze wachten nog steeds op een antwoord van haar vader. Die ondertussen even over een film was begonnen.
”Heb je toevallig de nieuwste Harry Potter?” Ja nu ze eenmaal 16 was ging ze echt geen Frank en Frey meer kijken. Nu was het toch echt de spannender films. Wel kreeg ze zoals toen ze klein was een klapzoen op haar voorhoofd om de opmerking van haar vader schoot ze in de lach.
”Niet zo gek he als het nog maar net is gebeurd. Maar was je al klaar in de stallen of nog niet?” Nikita wilde echt zo graag in de stallen zijn. Toen ze hoorde dat de stallen nog gedaan moesten worden deed ze snel haar haren in een staart en rende naar de stallen. Fanatiek begon Nikita met het mesten van de eerste stal. Ze had de radio die in het gangpad stond aangezet en was vrolijk aan het mee zingen. Toen ze op keek zag ze dat haar vader in de staldeur opening was gaan staan.
”En wil je het me nog leren? Hoe je met probleem paarden om gaat en behandeld. Ik beloof dat ik serieus zal luisteren en alles doet wat jij zegt.” Ze was haast aan het smeken bij haar vader of hij haar alles wilde leren. Ondertussen ging Nikita wel vrolijk verder met het mesten van de stallen en het klaar zetten van het voer. Gelukkig was haar vader enthousiast over het idee dat ze alles wilde leren van hem. Nu had ze een excuus om vaker bij haar vader te zijn. Meer dan twee dagen in de week. Stiekem diep van binnen wilde ze dat het anders om was gegaan dat ze vijf dagen bij haar vader woonde en maar twee bij Esmée. Toen de stallen klaar waren ging Nikita even snel douche en ging toen naar beneden. Haar vader zat al in de mini bios te wachten. Ze gingen inderdaad Harry Potter kijken dat vond ze helemaal niet erg want ze wilde het nou eenmaal zelf. Van Belando kreeg ze een glas cola en een bak vol met popcorn toen ze eenmaal zat. Sinds ze Belando beter had leren kennen vond ze het helemaal geweldig om bij haar vader te zijn. Na de film stond Nikita op en gaf haar vader een kus op zijn wang.
”Weltrusten pap.” Nikita naar bed en viel als een roosje in slaap.
[Ik had der echt veeeeeeeeeeeel eerder oudere moeten maken xD want dit is me eerste lange post met Nikita en het zijn 1040 woorden
]