In de verte reed een meisje door de duinen, op een grijze criollo hengst genaamd Kaboom. Het meisje heette Jacky, Jacky had blond haar dat ze in een paardenstaart had, op haar hoofd zat een witte cowboy hoed. Ze had een lichte spijkerbroek aan met cowboy laarsjes. Als boven shirt had ze een wit bloesje. Jacky heeft altijd al western gereden, daarom heeft ze ook voor een criollo hengst gekozen. Ze stapte relaxend door het zand, haar paard keek vrolijk rond. Kaboom was wel braaf, maar altijd heel erg enthousiast. Jacky reed Kaboom via nekreining. Ze keek rond en zag een paar vogels met elkaar spelen. Jacky vond de natuur heel mooi, dat maakte haar altijd heel vrolijk. Eigenlijk was Jacky altijd wel vrolijk. Er vloog ineens een vogel over, Kaboom stond even stil maar veder deed hij niet. Jacky klakte even met haar tong 'Toe maar jonge, het was niks' zei ze geruststellend. Ze stapte heerlijk rond, Jacky zong een vrolijk liedje Er kwam een mooi stukje om te galopperen. Ze drukte haar benen even aan en riep 'Go jongen'. En ze stoven weg, vanuit stap naar een handgalopje. Van een Handgalop naar rengalop, en dan naar de snelste versnelling. Jacky vond het altijd heerlijk te race met Kaboom, want Kaboom had een geweldig uithoudings vermogen en was heerlijk wendbaar. Voor hun lag een omgevallen boom ofzo, Kaboom sprong er met gemak overheen. Het pad had een scherpe bocht, Jacky legde haar benen iets anders aan en Kaboom verminderde snelheid, galoppeerde soepel de bocht om. Ze galoppeerde zo een tijdje door, geen van beiden werden echt moe, want ze waren samen getraind voor langen afstanden. Jacky spoorde Kaboom nog een keer aan om te kijken wat hij in zich had. Ineens liep er iemand voor hun op het pad, Jacky liet haar benen los en maakte een slidingstop. Ze kon zo nog net stoppen voor de genen die op het pad stond, zonder te botsen. 'Sorry ik zag je niet' zei ze beschaamt, terwijl Kaboom even steigerde omdat hij zo brut werd gestopt. 'Jonge gedraag je even' zei ze sussend tegen Kaboom. 'Sorry ik.. ik zag je echt niet. Ik heet Jacky trouwens en nogmaals sorry'. Zei ze verlegen maar met een glimlach.
- Iedereen-
- Iedereen-