Paradigm Shift
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

[Open] OPENDAG HEARTLAND!

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1[Open] OPENDAG HEARTLAND!  Empty [Open] OPENDAG HEARTLAND! zo nov 20, 2011 11:13 am

Mido

Mido

Open dag Heartland.

Het was een vroege ochtend. De Haan had nog maar net gekraaid op de medewerkers van Heartland stonden al klaar. Mido kwam fluitend naar buiten gelopen. De zon was net opgekomen. Prachtig om te zien zo, aangezien er over al sneeuw lag. “Oke, Ik heb een aantal vrienden laten komen die ons komen helpen vandaag. Esmée & Leroy komen straks ook nog even helpen. Melissa mijn zus zal vandaag voornamelijk de orders uitdelen, Nikita zal vandaag de mensen verwelkomen en rond de middag zal zij een spring parcour af leggen. Jayson…”. Met veel moeite sprak hij de naam uit maar zuchtte even hij zou het proberen voor Nikita dat had hij beloofd. “Jayson zal vandaag de kinderrijlessen doen, Caine zal de mensen vertellen wat voor programma’s we doen, en ik zal de mensen hun vragen beantwoorden en een join up laten zien. Tegen de middag zullen er mensen komen voor de kerstmarkt. Die komen hier te staan, dat betekend dat er veel mensen bij kraampjes gaan kijken. Daar heb ik Nikita en Jayson neer gezet, bij het Heartland tentje. Hier zijn een aantal spullen te koop. Zoals speciale dekjes, speciaal voer voor de paarden, maar ook rij kleding voor de mensen en natuurlijk informatie boekjes die Esmée voor ons heeft gemaakt. Aan het einde van de dag zal er een BBQ zijn voor alle mensen, hier zal natuurlijk vegetarisch vlees zijn maar ook normaal vlees. Let hier dus op, dat als mensen er naar vragen je dus ook vegetarisch vlees op de BBQ neer legt. Waarschijnlijk zullen ik en Melissa de BBQ doen, dus hoeven jullie je daar niet druk om te maken. Om 22.00 gaan de laatste gasten weg, en zal er een borrel zijn in de kantine van Heartland voor de medewerkers van vandaag. Zijn er nog vragen over vandaag?” vroeg Mido en keek zijn groep rond. De meeste begonnen te roezemoezen en gingen aan hun taak van vandaag. Mido grijnsde en ging naar de paarden toe. Fluitend begon hij de stallen schoon te maken, en hing bordjes met naam en tekst onder elke staldeur van de probleem paarden. De paarden keken nieuwsgierig naar buiten naar alle drukte die de medewerkers maakten. Mido grijnsden. “Vandaag word een grote dag” glimlachte hij en gaf de paarden voer. Caine kwam binnenlopen. “Goedemorgen Mido” grijnsde hij. “Ik zie dat je al bezig bent de stallen schoon te maken, dan hoeven wij dat blijkbaar niet meer te doen. Uhm ik had een vraag over die rondleiding.. Moet ik ze gewoon alles van Heartland laten zien?” vroeg hij. Mido dacht even na. “Je kan de stallen laten zien, en als het goed is weet je van elk paard wel iets te vertellen, dus doe dat gerust. Je laat de weides zien zodat ze zien dat de paarden niet alleen op stal hoeven te staan, Je laat ze de kantine en de bakken zien waar de kinderen kunnen rijden als ze rijlessen hebben. “ zei Mido. Caine grijnsde en ging er weer vandoor. Mido deed zijn laatste beetje werk en liep toen naar buiten toe om het hek open te doen. De eerste mensen kwamen al aanlopen. Mido glimlachte ze toe. “Goedemorgen allemaal, Welkom op Heartland” glimlachte hij. De hekken gingen open en de mensen begroette mido warm en liepen naar binnen. De mensen werden goed opgevangen en kregen een boekje waarin stond wat ze vandaag konden verwachten. Mido keek naar zijn landschap en glimlachte vol genoegen. “Ik zie dat je geniet vandaag” zei een zwaardere stem. Mido keek om en zag dat het Leroy was. Hij grijnsde. “Tuurlijk, het is mijn dag vandaag”. Mido gaf een highfive aan Leroy en een knuffel aan Esmée en ging naar binnen om voor hun het dagschema te halen. Met veel gerommel in zijn huis haalde hij het blaadje tevoorschijn en liep weer de ijskoude lucht tegemoed. Hij gaf ze een blaadje en grijnsde. “Je hebt wel weer de koudste dag uitgekozen he “ bibberde Esmée. Mido grijnsde. “Daar ben ik goed in” glimlachte hij. Mido zag dat de chocolademelk kraam er al aan kwam. Mido liep naar de man toe en hielp hem met opzetten. Leroy en Esmée gingen daar bij staan en verkochten zo veel Chocomelk als ze konden. Met slagroom natuurlijk. Mensen kwamen met lachen op hun gezicht binnen en bekeken alles nauwkeurig. Caine deed de rondleiding om precies 12.00 en Nikita deed het springparcour om 13.00. Dat zou op zich geen probleem zijn. Mido liep rond en keek hoe iedereen het deed. Hier en daar vroegen mensen hem wat, en dan legde hij dat ook gewoon normaal en netjes uit. Nikita begon dan nu met haar springparcour. Mido legde zijn armen op de rand van de bak en keek hoe ze het deed. Breezer deed het uitstekend maar zijn dochter natuurlijk ook. Jayson legde de balken terug op hun plaats als ze er vanaf vielen. Mensen klapte zodra ze klaar waren en kwamen de ring in om een aantal vragen te stellen die ze vol trots beantwoorden. Jayson ruimde de spullen op. Mido zuchtte en liep naar zijn kant toe. Hij haalde Shadow van stal en aaide hem over zijn hoofd heen. “Ik denk dat het tijd word dat we een keer een join up samen moeten doen..” mompelde hij. De hengst keek Mido wantrouwig aan. Sinds het ongeluk met Nikita, mag de hengst hem niet zo. Mido liet de hengst de paddock in. Mensen kwamen kijken wat hij ging doen. Mido legde stapsgewijs uit wat hij ging doen. “Eerst jaag je het dier op. Dit klinkt heel erg kwaadaardig als je het zo moet zeggen, maar het is voor ons de beste manier om te laten zien dat we het paard geen kwaad willen doen maar hem willen helpen”. Mido joeg Shadow op. Zoals gewoonlijk rende hij rondjes in de bak totdat zijn oortjes naar binnen draaide en hij op zijn lip ging kauwen. Shadow deed dat al gauw dus draaide Mido zich om. Shadow bleef staan waar hij tot stilstand kwam en keek naar Mido. Mensen hielden hun adem in en vroegen zich af wat hier aan de hand was. Shadow liep stilletjes naar Mido toe en legde zijn hoofd over zijn schouder heen voor het snoepje dat hij zou krijgen. Mido grijnsde en gaf de hengst het snoepje. Mensen begonnen te klappen en vroegen van alles aan Mido. Zoals hoe kan dat? En hoe gaat het in zijn werking? Mido gaf op alles een antwoord en legde het aan de hand van zijn vaders methodes uit. Mensen gingen verder met de rondleiding van Caine en Jayson en Nikita waren bezig met opruimen. Maar ook klote met zijn tweeën. “Wel aan het werk blijven jullie he” zei Mido en gaf Nikita een knip oog en ging er weer vandoor om de rest te bekijken.
[Iedereen is welkom! ]

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum