Het was maar goed dat ze naar haar appartement waren gegaan, want mensen zouden inderdaad bij elk excuus gaan denken dat het verzonnen zou zijn. Maar wat moesten ze dan zeggen? “Hoi, wij hebben elkaar net ontmoet en we zijn in een vijver gaan zwemmen, daarom zijn we zo nat en loop ik in mijn ondergoed.” Ja, dan zouden haar buren waarschijnlijk contact opnemen met de huurbaas en haar het appartement uitzetten. En dat was niet zo’n strak plan, want Monica had het best wel naar haar zin in dit appartementencomplex. Daarom was Monica opgelucht toen ze eenmaal binnen waren en ze met een grijns naar Quizz keek. “Het ziet er goed uit” complimenteerde hij haar huis en vriendelijk knikte Monica eventjes. “Thanks” zei ze met een glimlach “Het is misschien niet heel erg groot, maar I don’t know…het voelt wel echt aan als mijn huis.” Nonchalant haalde e haar schouders op en beet toen eventjes zachtjes en plagend op haar onderlip, toen ze zich omdraaide en naar de kast was gelopen om een paar handdoeken te pakken. Het was niet dat ze Quizz niet af en toe naar haar had zien kijken, want ze vond het absoluut niet erg. Normaal gesproken had ze iemand gewoon een klap in zijn gezicht gegeven, maar Quizz niet…waarom niet? Monica had geen idee. Zelf kon ze niet ontkennen dat ze af en toe naar hem had gekeken.
Monica had hem een handdoek gegeven. “Ik kan je helaas geen t-shirt geven” zei ze met een pruillipje “Tenzij je graag in een vrouwen t-shirt rondloop, dan mag het wel natuurlijk. Je kent me nu wel een beetje, niks is mij te gek.” Zelf huppelde ze nog steeds rond in haar ondergoed. Vrolijk knipoogde ze, waarna ze een fles whisky tevoorschijn had gehaald en twee glazen had ingeschonken. Samen hadden ze geproost, wat echt wel een beetje hun ding aan het worden was, en lachend had ze van haar glas gedronken. Quizz stelde wat drankspelletjes voor. “Dat met die smurfen lijkt mij wel grappig” besloot Monica en liep naar haar bureau. Ze pakte haar laptop en plofte op de grond neer, tussen de bank en haar salontafel in. “We kunnen het eventueel hier wel op kijken!” Monica zette haar laptop aan en ging naar Youtube. Uitnodigend keek ze Quizz aan, zodat hij naast haar kon zitten. Al gauw had ze een paar afleveringen van de smurfen op Youtube gevonden en klikte ze er eentje aan. “Mmm, eigenlijk moeten we dan wel shots nemen…” Monica pakte haar glas en dronk deze in één keer op. De whisky brandde in haar lichaam en was lekker warm. Ze pakte de fles whisky en zette hem tussen Quizz en haar in. “Nou, ik ben benieuwd…” zei Monica met een grijns terwijl ze wat dichter naast Quizz ging zitten en naar het scherm staarde.
Dat het een aflevering was waarin het woord “smurf” heel erg vaak werd gezegd, was nog een understatement. Want wat werd dat woord vaak gezegd! Dat verklaarde ook dat Monica nu best wel dronken naast Quizz zat. Ze hadden natuurlijk in het café ook nog wat gedronken. Zachtjes giechelde ze, toen de aftiteling begon en een beetje stamelend drukte ze het weg. Het lukte niet in één keer, waardoor Monica licht vloekte. Uiteindelijk lukte het en plofte ze naast Quizz neer. De whisky fles was nu leeg. Voorzichtig stond Monica weer op. “Ik kijk eventjes of er nog meer is” stamelde ze en kwam voorzichtig overeind. Ze wankelde naar haar kast en vond nog een fles gevuld met cointreau, een lekkere zoete likeur. Ze stamelde weer terug naar Quizz, liet zich naast hem neervallen, kroop op haar handen en knieën over zijn benen heen en ging toen aan de andere kant naast hem zitten. “Daar had ik zin in” lachte ze zachtjes.
Snel opende ze de fles en zette hem eventjes aan haar lippen, nam een flinke slok. Vervolgens gaf ze hem aan Quizz. “Ik heb echt een leuke avond, misschien wel de leukste avond sinds een hele lange tijd” zei Monica met een dubbele tong en legde haar hoofd heel eventjes op de blote schouder van Quizz. Ze staarde eventjes voor zich uit, waarna ze weer rechtop ging zitten. “We kunnen verder met ‘thruth or dare’? Alleen dan mag ik als eerste kiezen…” zei Monica met een pruillipje. Eventjes dacht Monica na. “Mmmm…goed, ik doe eerst een makkelijke voor je. Ik kies thruth voor jou: betekenen je tattoos iets?”