Paradigm Shift
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Packing my stuff [Pasqual]

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Packing my stuff [Pasqual] Empty Packing my stuff [Pasqual] di feb 11, 2014 6:36 pm

Lawrence Posner

Lawrence Posner























L A W R E N C E






Het getik van de hak van zijn rijlaarzen stierf weg naast het geluid dat Vixen's hoefijzers op het asfalt maakten. Zijn vacht was nog donkerder bruin geworden, door het zweet dat hij had geproduceerd tijdens het intensieve rijden met Lawrence. Het was waarschijnlijk de laatste training die ze op deze manège samen hadden volbracht, aangezien Lawrence uit het huis was gezet door zijn ouders en zelf een woonplaats moest gaan zoeken, plus een job om het te kunnen bekostigen en om Vixen een stal te bezorgen. Vanaf deze maand gaven zijn ouders vanzelfsprekend dus ook geen stalgeld meer en kon hij Vixen hier niet langer laten staan.
"Kalm jongen." Sprak hij de kleine hengst toe, die onrustig begon te briesen toen Lawrence hem weer op stal zette. "Morgen ben ik er weer." Na hem een laatste schouderklopje te hebben gegeven begaf hij zich naar zijn persoonlijke kastje en draaide het slot op de goede code zodat hij toegang tot de inhoud kreeg. Een diepe zucht verliet zijn lippen terwijl hij al zijn poets- en overige rij gerief eruit haalde en bij de spullen legde waarmee hij net nog Vixen had gereden. "Hé Lawrence, wat doe je?" Hij keek op van zijn werk en zag een van de stalknechten staan, waar hij af en toe wel eens een praatje mee had gemaakt. "Het ziet ernaar uit dat je je spullen aan het pakken bent? Je gaat toch niet weg hier he?" Met een oog half dichtgeknepen en zijn hoofd een beetje schuin krabbelde hij door zijn haar. "Dat zie je goed." Hij probeerde te glimlachen, maar voelde zich eigenlijk niet zo. "Heb problemen gehad thuis. Moet nu op mijn eigen gaan wonen en een baantje verdienen zodat ik het kan bekostigen en ook voor Vixen iets kan vinden." Hij gebaarde richting zijn spullen. "Maar zolang ik niets heb kan ik hier niet blijven. Misschien als ik binnenkort een baantje heb en wat verdien dat ik terug kan komen, maar dat betwijfel ik. Ik zit momenteel echt met mijn handen in het haar, want ik kan niets vinden. Geen verblijfplaats en ook niets om mijn brood mee te winnen." De stalknecht leek oprecht met hem in te zitten, maar ook hij kon niets aan zijn benarde situatie veranderen. Niemand kon dat. Dacht hij. De jongen mompelde nog wat succes wensen voordat hij zijn kruiwagen weer voortduwde en verder ging met zijn werk. Al was het maar zo iets. Dacht hij bij zich zelf en draaide zich om om nog wat dekens van het rek te nemen. Toen daar opeens een andere jongen stond keek hij verbaasd op. Hoe lang hij daar al stond wist hij niet, maar het leek er wel op dat hij het volledige gesprek had meegevolgd, want hij opende zijn mond om iets te zeggen...


http://jannegoffinghs.tumblr.com/

2Packing my stuff [Pasqual] Empty Re: Packing my stuff [Pasqual] wo feb 12, 2014 11:54 am

Pasqual Scodelario

Pasqual Scodelario


Pasqual Scodelario
all at once

Het was een lange tijd geleden voor Pasqual dat hij een andere manege had bezocht. Hij had het druk gehad met zijn trainingsstal en had niet echt het nut gevonden om toch nog even een kijkje te nemen in de omgeving. Maar er was een paard te koop op deze manege, een onhandelbaar geworden manegepaard wat goed in de dressuur kon lopen. Ja, onhandelbaar omdat hier de paarden wel elke keer een andere ruiter op hun rug kregen. Pasqual wou wel eens weten of het wat was voor zijn stal, maar hij hoopte natuurlijk nergens op. Had geen verwachtingen.
Kort gezegd, eigenlijk was het paard een excuus om naar deze manege te komen, om rond te kijken hoe het er hier aan toe ging, om te zien of hij dingen kon ontdekken waar hij op kon letten bij zijn stal. De eigenaar van de stal gaf Pasqual een korte rondleiding en sprak met hem af dat Pasqual nog even rond kon kijken, blijkbaar had de man een dubbele afspraak gepland en had Pasqual nu de tijd om zelf even rond te lopen. Voor hem kwam dat wel uit, kon hij lekker de tijd nemen om rond te snuffelen, misschien nog wel wat vragen te stellen aan mensen.
Het viel hem op dat het hier stijf stond van de stalknechten die van hot naar her rende, vergeleken zijn stal waren er hier veel meer mensen. Hierdoor besefte Pasqual dat hij ook eigenlijk veel meer hulp moest hebben, dat er nog wat mensen bij hem moesten komen werken, maar je kon ze niet dwingen, natuurlijk.
Pasqual ging aan de kant voor een jongen die met een paard voorbij kwam lopen. Hij bleef de jongen volgen met zijn blik en zag hoe het paard onrustig werd zodra deze in de stal geplaatst werd. Een glimlach kwam op Pasquals lippen. Paarden waren behoorlijk afhankelijk, wat mensen ook konden denken. Sommige paarden vertoonden zelfs wat hond-achtige kenmerken.
De jongen, die uiteindelijk Lawrence bleek te heten, liep naar de kluisjes toe waar hij werd aangesproken door een jongen die hem vroeg waarom hij zijn spullen aan het pakken was. Het was ongebruikelijk voor Pasqual om mee te luisteren met een gesprek, maar doordat hij zich geen houding wist te geven op onbekend gebied bij onbekende personen, volgde hij het gesprek alsnog. Zo kwam Pasqual te weten dat Lawrence hier weg moest vanwege geldgebrek en dat de knaap wanhopig op zoek was naar een baantje. De jongen had een paard, dus het kon niet anders dan dat hij enigszins met paarden om moest kunnen gaan. Pasqual kon hem wel tijdelijk verblijf aanbieden. Lawrence zou een kamer bij Pasqual thuis kunnen huren, Aya kwam voorlopig toch nog niet bij hem in huis, en dan zou zijn paard op stal Scodelario komen te staan. Als tegendaad zou Lawrence dan op stal Scodelario gaan werken, totdat hij genoeg geld had en hij iets voor zichzelf kon zoeken. Als bleek dat Lawrence niet goed genoeg was, tja, dan zou het wel een probleem worden.
Het gesprek tussen de stalknecht en Lawrence was afgerond en Pasqual zag hoe de stalknecht een vreemde blik op hem wierp en wegliep. Natuurlijk.
Lawrence keek nu ook naar hem en Pasqual weifelde. Zou hij een wildvreemde hulp aanbieden? Hij kon Lawrence goed gebruiken...
"Ik kan je misschien uit de brand helpen," begon Pasqual. Hij liep naar voren en knikte naar hem. "Het is dat je je handen vol hebt, maar anders had ik me even wat netter voorgesteld. Ik ben Pasqual Scodelario, eigenaar van de trainingsstal Scodelario. Eh, ik hoorde dus dat je absoluut een baan kunt gebruiken en ik heb nogal wat mensen nodig op mijn stal. Ik weet niet hoe het zit met wonen en het stallen van je paard, maar in het uiterste geval kun je bij mij terecht, als het je wat zou lijken. Jij betaald mij door te werken op Scodelario en je hebt onderdak voor jou en je paard. Ik heb nog een kamer vrij waar je dan tijdelijk kan blijven." Pasqual glimlachte naar de jongen.
"Alleen als het je wat lijkt. Als ik je nu te persoonlijk aanval, sorry daarvoor, dat is niet mijn bedoeling."

TAG:Lawrence | WORDS:~ | OTHER: Datass

3Packing my stuff [Pasqual] Empty Re: Packing my stuff [Pasqual] di feb 18, 2014 7:26 pm

Lawrence Posner

Lawrence Posner
















































L A W R E N C E

Lawrence fronste zijn wenkbrouwen nieuwsgierig, maar ook afwachtend op wat de jongen zou doen. Blijkbaar was hij werkelijk van plan om een praatje aan te knopen ookal kon Lawrence zich niet voorstellen waarover het zou kunnen gaan. Hij had de jongen hier nog nooit gezien en kon totaal niet inschatten wat voor iemand het was of wat voor beroep hij zou kunnen uitoefenen. De vreemde jongen deed een stap in zijn richting en hij hield het zadel dat hij over zijn gespierde arm had liggen stevig vast. Al snel werd duidelijk wie en wat de jongen was. Een zekere Pasqual die blijkbaar op zijn eigen een trainingsstal had opgericht. Daar was ook zijn vraag op het gebied van zijn beroep beantwoord. Lawrence luisterde meer geconcentreerd toen hij dat wist. Hij schatte de jongen op een jaar of 20, en voor zo een knul betekende het toch heel wat als je op zo een jonge leeftijd al een trainingsstal op je naam had staan. Hij luisterde naar de verdere informatie die vrij kwam en dat hij nog personeel zocht voor op zijn stal te werken. En toen begonnen zijn ogen te flikkeren. Dit was misschien de kans waar hij al die tijd op gewacht had? Een fantsoenlijke optie die hij kon kiezen waardoor hij aan een baan kon geraken en zo zijn problemen met wonen en stallen zouden worden opgelost. "Alleen als het je wat lijkt. Als ik je nu te persoonlijk aanval, sorry daarvoor, dat is niet mijn bedoeling."
Lawrence verhief het zadel eens op zijn arm en keek met een glimlach op zijn gezicht om zich heen. Zijn mond hield hij kort open om iets te zeggen, maar voor het eerste moment kwam er geen geluid uit. "Ik ben wel overvallen ja..." Er speelde nog steeds een glimlach rond zijn lippen. "Maar ik denk dat jij mijn redder in nood bent." Een hartelijke lach weerklonk door de stallenblok en in de verte brieste een paard. "Ookal ken ik je nog maar..." Zijn blik viel op zijn horloge aan zijn vrije arm waar hij geen zadel droeg. "...één minuut?"
Hij legde het zadel over een zadelbok en stapte opzij, richting Pasqual terwijl hij zijn rechterhand aan zijn rijbroek afveegde. Hij stopte Pasqual een hand toen en schudde hem daarna. "Je voorstel klinkt me enorm aanlokkelijk in de oren. Zouden we misschien iets kunnen regelen, want ik zie het enorm zitten om bij jou te komen werken, maakt niet uit wat voor klusjes." Het voelde alsof er een enorme last van zijn schouders viel en zijn leven in een vingerknip honderd keer zo gemakkelijk was geworden. Een stal voor Vixen, onderdak en als betaling werken op de stal...

http://jannegoffinghs.tumblr.com/

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum