“Niet dat je denkt dat je me ermee lastig valt, of iets.” Pasqual grijnsde. Dat probleem had hij gewoon heel snel, dat hij dacht dat hij mensen tot last was als hij iets vroeg. Of het relevant was, dat deed er niet toe.
“Aha. Fijn dat je al ongeveer weet aan wie je wat hebt. Ik bedoel, stel je voor dat je het opent en niemand komt. Misschien kan ik ook zelfs nog overwegen om naar jouw stal te komen, mocht je dat leuk lijken," reageerde Avan op wat Pasqual had gezegd over de klanten. Daar moest hij een beetje om lachen. Natuurlijk had hij daar ook al over nagedacht en het zou ronduit absurd zijn als hij een stal zou openen als hij geen garantie had op klanten. Goddank had hij nog altijd zijn ouders die contact konden spelen.
"Zelfs al had ik geen klanten gehad nu en geen garantie gehad op klanten, dan denk ik dat ik alsnog die stal had geopend." Dat was waar. Het was een droom die Pasqual nu al langer dan vandaag koesterde en hij vertrouwde het uiteindelijk wel. Niet al zijn inkomen was afhankelijk van de klanten die hij had. Ook het aantal paarden wat hij bezat en weer verkocht, zou wat geld in het laatje brengen. Hoe het kwam dat de jongen zoveel vertrouwen had in de toekomst en in zijn ranch, wist hij niet. Hij had het gewoon.
Dat Avan iets zei over dat hij bij hem op stal zou komen als het Pasqual leuk leek, deed hem goed. Het zou Pasqual geweldig lijken om samen met Avan plezier te maken op zijn trainingsstal, samen rondhangen in de kantine, geinen om klanten... er zou zo veel te doen zijn voor hen, dat kon niet anders dan leuk worden.
"Wauw, dat zou gaaf zijn," mompelde Pasqual terwijl hij Avan met een half glimlachje aankeek. "Je weet wel, wij tweeën, een trainingsstal?" De glimlach verbreedde tot een grote grijns en hij keek zijn Spaanse vriend nu met een grote glimlach aan.
"Ik zou het geweldig vinden!" Hij kon zich niet voorstellen dat zoiets ongezellig zou zijn.
“Oh maar hey, Pasqual, ik ben wel tissues vergeten. Dus je hebt alleen mijn schouder om op uit te huilen, goed genoeg?” Dacht hij. As if.
"Ja jongen. Is goed, dan zal ik mijn armen flink om je middel heenslaan en even goed uithuilen. Nou weet ik niet of ik wel wil winnen." De grap dat Avan en hij een stel was, was ooit een keer ontstaan uit een loos gesprek wat ze hadden gehad. Uit een aanvaring met een dronken meisje in de stad. Ze had de twee toegelachen en gezegd dat het zo fijn was dat mensen er zo open over waren dat ze homo waren. En Pasqual vond het heerlijk om ermee te geinen. Hij en Avan? Vast! Pasqual was véél te knap voor hem.
Nee, dat niet. Maar gewoon; nee.
“Nee, grapje. Ik houd mijn mond maar voordat ik straks verlies en jij me gigantisch uit kan gaan lachen.”
"Heel verstandig, schatje." Pasqual wierp een kushandje naar Avan terwijl zijn ogen twinkelden. Het was heel gemakkelijk om het naar zijn zin te hebben met Avan, zeker met alle flauwe grappen die hij gewoon kon maken zonder dat hij bang was dat Avan het verkeerd op zou vatten.
“Wat dacht jij dan?! Jouw bruidsjurk hangt al klaar. Ik dacht dat jij de perfecte rol als bruidsmeisje wel op je kon nemen, niet waar?” Pasqual grinnikte even.
"Straks moet ik me inhouden om Taylor niet van haar plek te verstoten, Avan, pas nou op! Ik weet niet of ik me wel in kan houden." Een brede grijns, een schaterlach. Hij zou nog gek genoeg zijn ook om in bruidsjurk als bruidsmeisje rond te lopen. "Nee, maar alle gekheid op een stokje, als je het wil?" Hij wiebelde even vrolijk met zijn wenkbrauwen. "Ik ben voor vele dingen wel te porren."
En toen was Digno dus te enthousiast geweest en was hij er even vrolijk vandoor gesprongen.
“Ach geeft niks, maar beter bewaar je die energie voor straks Digno, anders maak je geen schijn van kans!” Pasqual knikte vrolijk, stuurde Digno naast Sangre en hield licht de neckrope vast. Toen het strand in zicht was, voelde Pasqual de energie door zowel hem als zijn paard stromen. Dat effect had het strand nou eenmaal op hem. Zo vaak dat hij samen met Digno een strandrit had gereden in Spanje, zo vaak dat hij in de zee was beland en Digno tientallen meters verderop. Het was altijd een feest om weer bij de zee te zijn. Pasqual keek even rond, zichzelf ervan verzekerend dat het niet te druk was om met Digno en Sangre te racen. Nee, dat moest wel lukken. Het was wel aardig bevolkt en terwijl hij en Avan het strand overstapten, keken er een aantal meiden om. Plagend porde Pasqual zijn elleboog in Avans ribbenkast.
"Avan, ze willen je van me stelen," zei hij, terwijl een grijns om zijn lippen gekruld lag. "Al die meisjes. Of ze kijken allemaal naar mij. ZE WILLEN ONS UIT ELKAAR HEBBEN!" Digno schrok van zijn plotselinge schreeuw en gooide zijn hoofd omhoog terwijl hij met een huppelsprong een stap dichter bij Sangre deed. Hierdoor botste Pasquals knieën even tegen die van Avan.
"Whoepsies," lachte hij, zijn benen even tegen Digno aan drukkend waardoor de hengst, nog steeds niet helemaal kalm, een paar meter de andere kant op schoot. Pasqual viel met een plofje in het zand. Hij krabbelde overeind, greep Digno's neckrope vast en klopte zichzelf af.
"Hè bah," mompelde hij. "Nat zand. Afschuwelijk."
- Sorryknorry voor het lange wachten. Hoop dat de lengte het een beetje goed heeft gemaakt. -