Melody had maar aan haar vader gevraagd of hij wilde helpen met inspannen. Ze had niet zo heel veel zin om naar binnen te moeten lopen o haar moeder te vragen, en paps was toch al buiten, dus dat was net zo makkelijk. Ze keek om toen ze voetstappen hoorde. Maar toen ze zag dat haar moeder er aan kwam met haar agenda in der handen draaide ze zich weer gelijk om. Ze wist al gelijk hoe laat het was. [i]Melody, je weet dat je eerst je huiswerk af moet hebben voor je iets anders mag gaan doen. [i] Ze hoorde haar moeder het in haar hoofd gewoon zeggen. Toen haar moeder voor haar neus stond draaide ze zich om met een glimlach. "Haai mam" Zei ze alsof er niets aan de hand was. e hoopte dat het heel ergens anders over ging, maar waarschijnlijk was dat niet zo. De volgende woorden van haar moeder bevestigden haar gedachte. Haar gezicht betrok gelijk. Dus ze moest eerst haar presentatie maken voor ze met der pony weg mocht? Wat flauw. Ze wilde er eigenlijk tegenin gaan, maar ze wist dat ze het nog erger maakte als ze dat deed. Dat werd Murp dus aftuigen en aan de slag. Met tegenzin maakte ze alle riempjes weer los, borg het op en zette Mercury in de weide. Met een hoofd als een donderwolk liep ze maar binnen, regelrecht naar haar kamer waar ze haar laptop aan zette. Ze wist nog niet eens waar ze haar presentatie over zou gaan doen. Ze had zich voorgenomen om dar uitgebreid over na te denken terwijl ze met Murp weg was, maar ja, dat kon nu ook niet meer. Ze wist alleen dat het over een dier moest gaan. Maar geen dier dat standaard was zoals een tijger of een leeuw, maar een dier wat iets meer op de achtergrond lag. Ze besloot om het maar over de Emoe te doen. Daar was veel informatie over te vinden. Zuchtend en steunend ging ze aan de slag. ze opende word en internet, zocht informatie op, maakte er een eigen verhaal van, las het voor terwijl ze de tijd op nam, paste wat dingetjes aan en de tekst was klaar. Ze was nu een uur verder en eigenlijk al heel tevreden. alleen nu moest er nog een powerpoint bij. Ze koos een leuke achtergrondkleur, schreef de steekwoorden er bij en zocht toepasselijke plaatjes bij elke dia zodat het er leuk uitzag. Ze printe der tekst uit en liep naar beneden om het aan haar ouders te laten zien. "Klaar, hier is het. Mag ik nu met Murp weg, of moet ik het eerst nog uit mijn hoofd kennen"