Mido was aan het hard lopen toen hij zich ineens bedacht dat hij al een lange tijd niet gitaar had gespeeld. Hij rende gauw weer terug naar huis. Harde muziek speelde in zijn oren. Hij bedacht zich snel welk nummer hij zou spelen maar hij wist echt niet zo 1 2 3 welk nummer. Fluitend kwam Mido thuis en liep zijn huis binnen. Lucky kwam hem begroeten. Grijnzend aaide hij de hond en gaf hem een klop op zijn buikje. "Hallo lekkerding" grijnsde hij. Belando kwam naar beneden en gaf hem wat koekjes en gaf Mido ook een zandkoek. "Thanx" zei Mido met volle mond en liep naar zijn studio. Mido bespeelde genoeg instrumenten. Hij wilde weten hoe een Piano speelde onder zijn vingers, drum kon hij ook wel alleen dat vond hij maar niks een te hard geluid onder zich en arm spieren kreeg je er wel van dat was wel een plus punt. Key board kon hij ook spelen, maar zijn Gitaar was alles voor hem. Hij hielp hem door zijn periodes heen. Als hij zich niet goed voelde speelde hij ook gitaar, als hij verdrietig was speelde hij maar al te graag. Toen Esmée hem had gedumpt en een ander had gekregen speelde hij ook op zijn gitaar. Haat nummers vooral, maar ook liefdes verdriet nummers. Mido keek grijnzend om zich heen en keek naar zijn standaard. Daar zou zijn gitaar moeten staan. Zijn ogen vielen bijna uit zijn kassen toen hij zag dat zijn standaard leeg was. Hij rende gauw naar zijn kamer, geen Gitaar, buiten in de tuin ook niet. Mido kon zijn haren wel uit zin hoofd trekken. "BELANDO!!! WAAR IS MIJN GITAAR?!" schreeuwde mido kwaad. Belando haalde zijn schouders lachend op. "Ik zou het niet weten". Ineens hoorde Mido zijn gitaar spelen. Zijn gezicht werd iets zachter toen hij zijn gitaar hoorde. Hij liep op het geluid af en kwam tot stilstand voor de deur van Nikita. Hij zette zijn oor tegen de deur. Opnieuw hoorde hij zijn Gitaar. Mido luisterde aandachtig. Ze had hem gestemd hoorde hij. Mido vroeg zich af of dit wel Nikita was die er op speelde en niet iemand anders. Mido klopte op de deur. "Nikita?" vroeg hij. "Kan ik binnen komen?". Eerst veel gerommel en toen antwoord. Mido kwam binnen en zag dat Nikita een rood hoofd had gekregen en op bed zat alsof er niks aan de hand was. "Zeg uhm, heb jij mijn Gitaar gezien?" vroeg Mido en leunde tegen de deurpost. Ze schudde nee en vroeg welke kleur hij had. 'Zwart, dat weet je toch?" vroeg Mido en eek haar een beetje achterdochtig aan. Ze knikte maar zei dat hij ook nog andere kleuren had. Mido schudde zijn hoofd. "Nikita als je me gitaar leent lieg dan wat beter" grijnsde Mido. "Ik wist niet dat je gitaar kon spelen? Doe je het al lang? Of steel je al vaker mijn gitaar?" grijnsde hij nogmaals naar zijn Dochter. Mido leunde nog steeds tegen de deurpost. Hij was zelf 12 toen hij begon met gitaar leren spelen. Heerlijk die snaren onder je vingers. Zijn ouders vonden het maar niks dat hij speelde. Maar hij voelde zich er goed door. "Maar vraag het voortaan even Okey? Je weet dat ik heel erg gehecht ben aan mijn gitaar, die wil ik liever niet in tweeën hebben ookal heb je het niet expres gedaan" knipoogde hij naar zijn dochter.
Paradigm Shift