Paradigm Shift
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

I miss it.. ~Jiao Misaki~

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1I miss it.. ~Jiao Misaki~ Empty I miss it.. ~Jiao Misaki~ ma sep 16, 2013 5:17 pm

Sophe Daniels



Sophe liep de stallen in, en aaide de paarden over hun snuiten. Ze glimlachte, door het ontspannen gevoel dat ze bij de paarden kreeg. Ze had het gevoel dat alleen paarden haar begrepen. Ze dacht aan Bright, en haar gezicht vertrok. Dat duwde ze vlug weer weg, en ze glimlachte naar een hengst die voor haar stond. Toen hij zijn kop naar haar toe boog, legde ze haar hoofd tegen zijn hals aan, en genoot ze van de warmte van het dier. Hij knabbelde aan haar schouder, wat als een troost voelde. Zo vaak, stond ze zo, met haar hengst.. Zo vaak, had hij haar geholpen, door er gewoon voor haar te zijn. Ze snikte zacht, en veegde toen een traan weg. Dit kon ze niet doen. Ze liet al heel lang haar gevoelens niet doen, en daar zou ze niet mee beginnen. Ze forceerde een glimlach, en keek toen de stal door. Het kon geen kwaad, ze deed niks strafbaars.. Tenminste, dat dacht ze. Ze opende de staldeur, en sloot die achter zich. Toen liep ze op de hengst af. Rustig aaide ze hem over zijn snuit, en langzaam ging ze naar zijn rug toe. Het kon gevaarlijk zijn, maar ze wilde het proberen. Toen klom ze op zijn rug. Hij had geen deken, helemaal niks, maar ze had haar hele leven aan ervaring. Rustig ging ze op zijn rug liggen, en even sloot ze haar ogen. Ze was zo moe, ze sliep al heel lang niet. Toen keek ze even naar het paard. De hengst bleef rustig staan, at wat, en keek Sophe soms even aan. Hij leek het wel best te vinden. Ze sloot haar ogen nogmaals, en schrok even later wakker toen ze voetstappen hoorde. Ze keek op, maar ze zou niet op tijd van zijn rug af en uit de stal zijn.

2I miss it.. ~Jiao Misaki~ Empty Re: I miss it.. ~Jiao Misaki~ ma sep 16, 2013 6:03 pm

Jiao Misaki

Jiao Misaki


Jiao Misaki
Time to relax.

"Hoo maar, jongen," mompelde Jiao terwijl een glimlach zijn gezicht tekende. Royance' Royalty sprong geweldig en Jiao vond het tof om met het dier te werken. In omgang was het een hele rustige hengst en hij had geen kuren. Voor zover Jiao wist, vond zelfs zijn moeder het een leuk dier en was de kans dan ook groot dat ook deze van hem werd. Helaas mocht hij geen wedstrijden met hem gaan rijden, wat opzich heel erg jammer was. Maar Jiao had het al opgegeven.
"Je ziet echt dat jullie een band beginnen te krijgen," begon de trainer, en Jiao keek hem even trots aan. "Hij luistert heel nauw naar je en je weet hem echt op de juiste momenten aan te moedigen om toch over de sprong heen te gaan." Ja, soms was de hengst iets onzeker over zijn eigen kunnen, maar Jiao had de hengst los 2 meter zien springen, dus het zat wel goed. Daardoor had Jiao vertrouwen in de hengst en kon de hengst springen. Aanmoediging was niet verkeerd als het goed getimed was.
"Ga hem maar uitstappen, het is goed geweest voor vandaag. Oh ja, hoe heet het.. die vrouw.. ze wilt dat je Kingsley zo even voor haar rijdt. Je hoeft niet te springen vandaag met hem, hij heeft gisteren zijn trainingskamp al gehad."
Zo gezegd zo gedaan, Jiao was binnen de korste keren klaar met het afzadelen en afborstelen van Royalty en daarna kon hij direct door naar Kingsley. Wist hij veel dat hij na drie kwartier rijden op Kingsley en het volledige afzadelriedeltje, een meisje op Royalty's rug zou vinden. Royalty stond in een andere stal dan Kingsley, dus toen Jiao enthousiast "Royaltieeee,' door de stallen heen blèrde, was hij verbaasd dat de hengst opkeek met een meisje op zijn rug. Aarzelend deed hij de staldeur open en liep Royalty's stal binnen.
"Ehm... ik ben Jiao.. ik weet niet wie je bent, maar ik zou graag willen dat je van Royal af gaat.." Een beetje onwennig keek hij het meisje aan. "Niet dat je niet mag slapen of dat je niet met Royal mag omgaan, maar hem stil laten staan met een gewicht op zijn rug vind ik niet fijn." Hij v oelde zich heel lullig om het meisje zo van het paard af te sturen, want hij wist als geen ander hoe fijn het was om te rijden. "Eh, als je even wacht dan pak ik een halstertouw. Dan kunnen we wel een rondje over het erf maken als je wilt?"
TAG:Sophe | WORDS:Idunno | CREDIT:LESLY

3I miss it.. ~Jiao Misaki~ Empty Re: I miss it.. ~Jiao Misaki~ ma sep 16, 2013 7:31 pm

Sophe Daniels



Sophe keek op toen ze de voetstappen en de stem hoorde. Maar voor ze de kans had om van hem af te gaan, stond hij daar al. Ze keek hem lichtjes beschaamd en geschrokken aan, en liet zich toen van het paard af glijden. Ze negeerde zijn blik, en keek even naar de vloer. Ze sloot alle emotie's af, en toen veranderde haar blik in emotieloos. 'Het spijt me. Ik had het niet mogen doen,' zei ze toen kalm, en ze keek hem recht en emotieloos aan. Zelfs haar stem had geen enkele emotie meer. Sophe vond het makkelijker, om niets te voelen. Rustig klopte Sophe nog even op de hals van het paard, en snoof onopvallend nog even de geur van paarden op. Ze wou weglopen, maar toen bood hij aan om haar een stukje te laten rijden. 'Waarom zou je dat doen,' vroeg ze verbaast. Ze keek hem verward aan. 'Ik.. Ik bedoel..,' stamelde ze, en ze keek toen naar de grond. Ze voelde het paard's hoofd bij haar schouder, en schudde toen haar hoofd. 'Nee, ik wil je niet nog meer tot last zijn,' zei ze zacht. 'Dank je voor het aanbieden, maar dat verdien ik niet.'

4I miss it.. ~Jiao Misaki~ Empty Re: I miss it.. ~Jiao Misaki~ ma sep 16, 2013 9:11 pm

Jiao Misaki

Jiao Misaki


Jiao Misaki
Time to relax.

'Het spijt me. Ik had het niet mogen doen.' Jiao haalde zijn schouders op bij deze manier van praten. Nee, natuurlijk mocht ze het niet maar ze had het al gedaan. En hem kon het niet heel veel schelen, ze leek absoluut geen kwaad in de zin te hebben.
'Waarom zou je dat doen,' vroeg ze hem verbaasd, nadat hij haar had aangeboden om een stukje te rijden.
"Omdat ik niet de gemeenste ben, denk ik." Jiao haalde opnieuw zijn schouders op. "Het kan me niet zoveel schelen om iemand een plezier te doen. Je lijkt Royalty leuk te vinden en hij mag jou ook wel. Een rondje om het erf doet geen schade."
'Ik.. Ik bedoel..,' Nieuwsgierig keek Jiao haar aan en zag dat Royalty probeerde aandacht te krijgen.
'Nee, ik wil je niet nog meer tot last zijn. Dank je voor het aanbieden, maar dat verdien ik niet.' Oké, dan niet. Dat was jammer.
"Eh, okay." Jiao wist niet wat hij moest zeggen, wist niet wat hij met het meisje aanmoest. "Hoe heet je eigenlijk?" vroeg hij toen maar, omdat hij niets beters had om te zeggen.
TAG:Sophe | WORDS:Idunno | CREDIT:LESLY

5I miss it.. ~Jiao Misaki~ Empty Re: I miss it.. ~Jiao Misaki~ ma sep 16, 2013 9:25 pm

Sophe Daniels



Sophe stapte de stal uit, en keek naar de andere paarden met pijn in haar ogen. Het deed nog steeds pijn, dat ze Bright kwijt was. Maar ze verborg het vlug weer achter haar masker. 'Ik ben Sophe. Ik woon hier net een week of drie,' zei ze toen maar, en ze keek hem aan. 'Het spijt me echt, dat ik het deed.. Ik,' stamelde ze weer. Ze twijfelde of ze moest vertellen over haar dode ouders, en dat ze Bright moest verkopen. Ze richtte haar blik weer op de vloer. 'Paarden kalmeren me, en dat had ik gewoon even nodig,' zei ze tenslotte maar. Ze ging op een strobaal zitten, en keek even afwezig voor zich uit terwijl we weer over Bright nadacht. Toen voelde ze stro op haar hoofd vallen en ze schoot in de lach terwijl ze op keek. Een paardenhoofd keek haar nieuwschierig aan, en boog zich naar haar toe. Rustig haalde ze het stro uit haar haar. Toen werd ze weer afwezig. Ze wou zo graag bij Bright zijn. Toen er een ontsnapte traan over haar wang liep, veegde ze die gauw weg. 'Ik ga er zo vandoor. Mijn tante vraagt zich vast af waar ik blijf,' zei ze en ze stond op. Snel draaide ze zich om naar de merrie die haar nieuwschierig aan keek, met haar rug naar de jongen toe.

6I miss it.. ~Jiao Misaki~ Empty Re: I miss it.. ~Jiao Misaki~ di sep 17, 2013 2:17 pm

Jiao Misaki

Jiao Misaki


Jiao Misaki
Time to relax.

'Ik ben Sophe. Ik woon hier net een week of drie.' Dat verklaarde waarom Jiao haar niet herkende. Ze woonde hier pas. Niet dat hij veel contacten had buiten de stal om, maar hee. Hij had toch wel wat mensen ontmoet in zijn periode dat hij hier woonde.
"Welkom in Horsehome," glimlachte Jiao naar haar. Ze leek niet echt vrolijk te zijn.
'Het spijt me echt, dat ik het deed.. Ik.' Hij stak zijn hand op.
"Is okay, vergeten en vergeven." Ze moest stoppen met haar excuses voordat Jiao zelf sorry ging zeggen voor zijn vriendelijkheid.
'Paarden kalmeren me, en dat had ik gewoon even nodig.' Sophe ging op een strobaal zitten en Jiao besloot naast haar tegen de muur te gaan zitten.
"Ik ken het," mompelde hij met een zweem van een glimlach op zijn gezicht. "Soms moet je gewoon even in de buurt van paarden zijn, omdat mensen echt vervelend kunnen zijn." Hoe vaak hij al liever in het bijzijn van een paard was geweest. Al was Royalty nu de eerste waarmee hij echt een band leek te hebben. Royalty was tof, vond Jiao.
Het werd even stil tussen hun en Jiao keek naar Sophe. Ze lachte toen er stro op haar hoofd viel, maar daarna sloeg ze om en rolde er een traan over haar wang.
Ik ga er zo vandoor. Mijn tante vraagt zich vast af waar ik blijf,' daarmee stond ze op en Jiao kwam ook overeind.
"Okay... eh. Ik zie je, denk ik." Het voelde nogal raar aan om haar te laten gaan en hij wist dan ook niet wat hij met haar aan moest. Moest hij haar troosten, terwijl hij geen idee had wat er was? Moest hij vragen wat er was?
"Als je wilt mag je m'n mobiel wel gebruiken, dan kan je die tante van je bellen en zeggen waar je bent, om hier wat langer te blijven." Hij haalde luchtig zijn schouders op, haalde zijn mobiel uit zijn broekzak en stak hem naar haar toe. "Is geen probleem."
TAG:Sophe | WORDS:Idunno | CREDIT:LESLY

7I miss it.. ~Jiao Misaki~ Empty Re: I miss it.. ~Jiao Misaki~ di sep 17, 2013 5:40 pm

Sophe Daniels



Sophe keek toe hoe hij naast haar ging zitten, en sloeg haar blik toen naar de grond. Ze ontweek zijn blik, in de hoop dat hij haar ellende en verdriet niet zag. 'Ik zou liever voor de rest van mijn leven op een eiland met alleen paarden zitten, dan mijn leven hier tussen de mensen leven,' zei Sophe toen zacht. Ze stond op, en zorgde dat Jiao haar gezicht niet kon zien. Toen keek ze verbaast naar de mobiel. 'Dat hoeft niet.. Ik.. Ik kan beter gaan,' fluisterde ze, terwijl ze haar haar voor haar gezicht hield. Ze draaide zich om, aaide de merrie achter haar nog een keer over haar snuit heen, wou weglopen. De merrie drukte haar snuit tegen haar borst aan, en Sophe glimlachte zwakjes. Toen sloot ze haar ogen even. Ze krapte over haar pols waar ze een klein brandplekje had zitten. Haar moeder was boos geworden, en gooide een volle pan soep die op het vuur stond op haar af. Sophe had het kunnen ontwijken, op haar pols na. Zo erg was het niet, en als je er niet op lette, zag je het niet eens. Toch jeukte het de laatste tijd erg. Sophe was er nooit mee naar de dokter toe gegaan, en had het zelf verzorgd. Ze opende haar ogen, en keek het paardje verdrietig aan.

8I miss it.. ~Jiao Misaki~ Empty Re: I miss it.. ~Jiao Misaki~ di sep 17, 2013 7:16 pm

Jiao Misaki

Jiao Misaki


Jiao Misaki
Time to relax.

'Ik zou liever voor de rest van mijn leven op een eiland met alleen paarden zitten, dan mijn leven hier tussen de mensen leven.' Jiao keek haar geringschattend aan en meende bepaalde emoties te ontwaren in haar stem. Waarschijnlijk pijn. Verdriet. Dat soort shit. Ze mocht mensen niet. Waarschijnlijk een kutjeugd gehad. Wist hij het. Hij wist echt niet wat hij met haar aanmoest, nog wist hij wat hij erop moest zeggen.
"Dan moet je mensen wel haten, denk ik," mompelde hij schuchter, terwijl hij haar verontschuldigend aankeek. Wist hij het. Wat was goed? Moest hij soms gaan raden naar wat er was? Was dit een spelletje waarvan Jiao de spelregels niet kende?
'Dat hoeft niet.. Ik.. Ik kan beter gaan.' Jiao stak zijn mobiel achteloos weer in zijn broekzak. Okéé. Dan niet. Dan moest ze maar gaan.
"Okay. 'k Zie je vast wel weer, dan maar." Jiao draaide zich om en liep even naar Royalty toe, om hem een aai te geven. Het dier had flink zijn best gedaan, maar leek nog energie voor drie te hebben. Eigenlijk wou hij dat Royalty gekocht werd. Royalty was geweldig en Jiao begon steeds meer zich te hechten aan de hengst.
"Hee jochie," mompelde hij terwijl hij zijn armen om de stevige hals van de hengst sloeg. Hij snoof de paardengeur in zich op en keek toen om, om het vreemde meisje Sophe nog te zien staan bij een merrie. Was ze nou aan het huilen? Inwendig kreunde hij, want hij voelde zich verplicht om naar haar toe te lopen. Zo automatisch als alles was gegaan bij Abigail, zo tegenstrijdig leek het te gaan bij dit Sophe-meisje. Maar hij liep al de stal uit en had voordat hij zich had kunnen bedenken, zijn arm om de schouder van het meisje geslagen.
"What's up?" vroeg hij.
TAG:Sophe | WORDS:Idunno | CREDIT:LESLY

9I miss it.. ~Jiao Misaki~ Empty Re: I miss it.. ~Jiao Misaki~ di sep 17, 2013 7:52 pm

Sophe Daniels



Okay.. Ze keek verdrietig, ze huilde niet, maar goed, maakt ook niet uit Smile

Sophe schudde haar hoofd. 'Ik haat niemand. Er zijn gewoon.. Verkeerde keuze's gemaakt,' zei ze zacht, en ze keek het paardje aan. Ze was erg lief, en Sophe voelde zich ontspannen bij haar. Sophe antwoordde niet toen Jiao " 'k Zie je vast wel weer" zei. Dat wist ze namelijk niet zo zeker. Ze hoorde hem tegen de hengst praten, en wou toen weggaan. Nog een keer dacht ze na over Bright, terwijl ze zich op de geuren en geluiden om zich heen concentreerde en ze besloot dat dit de laatste keer zou zijn. Zonder dat ze het zelf besefte, liepen de tranen over haar wangen heen. Toen schrok ze op van een arm om haar schouders heen. Ze verstijfde, was zulke aanrakingen niet gewend, en keek hem geschrokken aan. Toen besefte ze dat ze huilde, en ze vervloekte zichzelf van binnen. 'Ik,' begon ze fluisterend, maar ze kon geen excuus verzinnen. Ze beet op haar lip. 'Mijn ouders zijn pas overleden. Daarom woon ik hier,' zei ze toen maar. 'Door hun dood ben ik alles kwijt geraakt.' Hun dood deed haar eigenlijk helemaal niks. Het kwijt raken van de ranch, van Bright, en van haar leven, dat maakte haar woest, en verdrietig. De ranch en Bright, dat was alles wat ze had. Haar ouders hadden alles verpest. Toen besefte ze dat ze hem nog steeds aankeek, en keek ze vlug naar de vloer. 'Dat is alles. Paarden maken dingen los in mij.. En dan zijn dingen moeilijker te verbergen.'

10I miss it.. ~Jiao Misaki~ Empty Re: I miss it.. ~Jiao Misaki~ di sep 17, 2013 8:37 pm

Jiao Misaki

Jiao Misaki


Jiao Misaki
Time to relax.

Ze leek te schrikken door zijn onverwachtse aanraking, maar ze keek hem aan toen ze begon te vertellen.
'Ik...' Hij wachtte geduldig, keek haar vriendelijk aan. 'Mijn ouders zijn pas overleden. Daarom woon ik hier. Door hun dood ben ik alles kwijt geraakt.' Dat moest echt ontzettend kut zijn en hij begreep dat ze daardoor over de zeik was.
"Dat zuigt," antwoordde hij. "Gek is het niet dat je je zo voelt." Daar was hij het wel mee eens. Alleen begreep hij persoonlijk dan niet wat ze in een stal deed, met wildvreemde mensen. En paarden.. Hij begreep ook niet waarom hij zo stond. Met zijn arm om haar heen. Ze keek plotseling verlegen naar de vloer en ook hij begon zich behoorlijk ongemakkelijk te voelen.
'Dat is alles. Paarden maken dingen los in mij.. En dan zijn dingen moeilijker te verbergen.' Waarom moest alles verborgen blijven?
"Idunno," mompelde hij ongemakkelijk. "Soms moet je dingen niet verbergen. Je snijdt je zeker, of niet?" De laatste opmerking was geheel onverwachts, maar hij kon een geplaatste opmerking niet terugnemen. Het zou hem allerminst verbazen als ze 'ja' antwoordde.
TAG:Sophe | WORDS:Idunno | CREDIT:LESLY

11I miss it.. ~Jiao Misaki~ Empty Re: I miss it.. ~Jiao Misaki~ di sep 17, 2013 8:54 pm

Sophe Daniels



Sophe keek naar hem op, toen hij over het snijden begon. 'Nee. Ik snij me niet,' zei ze kalm, té kalm. Ze sloot alle emotie's af. Anders zou ze woest worden. Ze zou zich nooit snijden om wat haar ouders haar hadden aangedaan. Ja, ze was gestopt met eten. Maar ze had gewoon geen trek. Ze kotste niet, ze sneed zich niet, en ze gebruikte niks. Tuurlijk, ze dronk wel eens, gewoon, omdat het ontspande en het gewoon lekker was. Emotieloos keek ze hem aan. 'Ik heb een maand lang de ranch van mijn ouders draaiend gehouden, maar toen moest alles verkocht worden. Ze hadden schulden, waar niemand iets van af had geweten. Ik heb mijn eigen hengst moeten verkopen, die ik opgevoed heb vanaf de geboorte. Hij was verstoten, en ik sliep bij hem in de stal. Daarbij deed ik mijn school. Hij was mijn wedstrijdpaard. Ik heb te hard gewerkt om me nu te gaan snijden omdat mijn ouders dronken in de auto stapten,' zei ze kalm, en ze dook onder zijn arm door. Toen liep ze de stal uit. Dat hij haar zo aan keek, en van haar verwachte dat ze zichzelf sneed. Dat deed haar iets. Ze liep op haar fiets af, en kwam er toen achter dat haar band lek was. Ze keek er even naar, liett hem toen staan, en wou gaan lopen. Het was een uur lopen naar haar huis, maar dat kon haar niet schelen. Zolang het maar niet.. Het begon te regenen..

12I miss it.. ~Jiao Misaki~ Empty Re: I miss it.. ~Jiao Misaki~ di sep 17, 2013 9:04 pm

Jiao Misaki

Jiao Misaki


Jiao Misaki
Time to relax.

'Nee. Ik snij me niet.' Jiao glimlachte nu naar haar. "Tof, ik kan er zo een aantal aanwijzen die dat helaas wél doen. Idioten, stuk voor stuk." Hij haalde zijn schouders op. Toen kwam haar relaas.
'Ik heb een maand lang de ranch van mijn ouders draaiend gehouden, maar toen moest alles verkocht worden. Ze hadden schulden, waar niemand iets van af had geweten. Ik heb mijn eigen hengst moeten verkopen, die ik opgevoed heb vanaf de geboorte. Hij was verstoten, en ik sliep bij hem in de stal. Daarbij deed ik mijn school. Hij was mijn wedstrijdpaard. Ik heb te hard gewerkt om me nu te gaan snijden omdat mijn ouders dronken in de auto stapten.' Met dat gezegd te hebben dook ze weg en liep weg, hem zéér geïrriteerd achter latend. Nou sorry dat hij per ongeluk een domme opmerking maakte. Wist hij veel. Ze liep de stal uit en liet een verbouwereerde Jiao achter. Jiao sloot zijn ogen, zuchtte diep, moest moeite doen om niet even flink te schreeuwen om de houding van Sophe en liep toen naar Royalty toe.
"Ik ga naar huis toe, knul. Ik zie je morgen weer." Hij gaf de hengst een knuffel en liep toen de stallen uit, om vervolgens zijn mobiel te pakken en het nummer van zijn ma in te tikken. Zijn moeder kwam hem namelijk ophalen als hij dat wou. Zelf ging hij in de kantine zitten, waar het lekker warm was.
"Hee mam, ik ben klaar hier, kan je me op komen halen?" vroeg hij. Het gesprek was kort, maar natuurlijk, ze kwam hem graag ophalen.
TAG:Sophe | WORDS:Idunno | CREDIT:LESLY

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum