Paradigm Shift
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Damn motorcycle. (Jiao)

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Damn motorcycle. (Jiao) Empty Damn motorcycle. (Jiao) ma maa 10, 2014 9:15 pm

Paige

Paige

Paige floot zachtjes toen ze aan de weide kwam, waardoor Jack zich met gespitste oortjes omdraaide. De schimmelkleurige ruin draaide zich om en kwam op zijn gemakje naar het hek toegelopen, waar hij zijn neus tegen Paige’s buik duwde. “Hier gekkie.” Zei ze lachend terwijl ze een wortel uit haar zak haalde en hem de helft liet afbijten. De rest zou hij straks wel krijgen. Ze schoof het halster over zijn hoofd en nam hem mee de wei uit, waar ze hem parallel met het hek plaatste. Met een bepaalde handigheid, waaruit je kon zien dat ze het vaker deed, klom ze op het hek en vanaf het hek op de rug van haar paard. Hierna spoorde ze hem aan in een rustige stap en stuurde ze hem naar het stallen blok. Eenmaal daar aangekomen zette ze hem in zijn stal, waar ze begon aan een uitgebreide poetsbeurt.
Ze borstelde nog een paar keer zacht over zijn voorhoofd en pakte toen zijn saddlepad, die ze ietsjes over zijn schoft legde vooraleer hem met de haren mee naar achtere te schuiven. Jack was tijden de poetsbeurt een beetje in slaap gesukkeld, maar toen hij hoorde dat Paige het zadel oppakte spitste hij zijn oortjes weer, duidelijk vrolijk. Met een vlotte zwaai liet ze het zadel zachtjes op zijn rug landen, schudde een paar keer aan de knop zodat het zadel goed op zijn plaats viel en maakte de singel zachtjes vast. Toen ze het hoofdstel erbij pakte en in wou doen, opende Jack zijn mond al lichtjes om het bit aan te nemen. Het was een automatisme wat er was gekomen doordat hij het bit associeerde met buitenritten, en Jack genoot enorm van buitenritten. Ze schoof het in zijn mond en trok ht hoofdstel over zijn oren. Ze maakte het keelriempje vast, singelde nog wat aan en nam hem mee naar buiten.

“Opgelet jongen.” Zei ze, een glimlach trok de hoeken van haar lippen omhoog toen ze voelde dat hij enthousiaster werd. Ze wachtte nog even, maar zei uiteindelijk het magische woordje ‘Go’, waardoor hij in een flinke galop sprong. Ze voelde onder zich hoe hij zijn passen verruimde en steeds sneller bleef gaan, totdat hij niet sneller kon. Vertragen was echter niet meer in zijn woordenboek te vinden, hij genoot er namelijk net zo veel van als Paige dat deed. Dit was een van de meest veilige paden om even een lekkere galop te doen, aangezien er duidelijk aangegeven stond dat dit een ruiterpad was en er niet veel kleine weggetjes aan grensden. Alleen fietsers en wandelaars mochten hier verder nog komen. Auto’s konden het hier niet bereiken door de paaltjes en motorrijders mochten hier ook niet zijn. “Ho jongen, hoo.” Zei ze, terwijl ze uit de verlichte zit kwam en meer achteruit ging liggen. Ze hield lichte druk op de teugels zodat hij uiteindelijk langzaam aan vertraagde. nog steeds glimlachend gaf ze hem wat klopjes op de hals. “Heerlijk hè jongen, ev-“ Geschrokken verhoogde ze de druk op de teugels, Jack zelf was een stuk uitgeweken en had een poging gedaan tot een sliding stop, twee onverwachte bewegingen waardoor Paige uiteindelijk naast hem op de grond belande. “Shit.” Vloekte ze, waarna ze zich van de grond afduwde en de motorrijder nakeek. Verdomme. Waarom konden mensen nu niet gewoon bordjes lezen. Zuchtend greep ze de teugels vast, Jack belonend omdat hij toch braaf was blijven staan. Ze viel niet vaak van Jack af, maar als het gebeurde was het meestal vrij zacht. Nu was het echter wat harder, waardoor ze haar linkerarm toch flink pijn had gedaan. Ze moest het maar even aanzien, anders ging ze aan het eind van de week maar naar de dokter. Ze hees zichzelf weer in het zadel, wat moeilijker dit keer aangezien ze zich altijd met links vasthield aan de zadelknop, maar toen ze eenmaal zat viel het alweer mee. “Kom op jongen.” Ze ze, waarna ze hem aanspoorde.

2Damn motorcycle. (Jiao) Empty Re: Damn motorcycle. (Jiao) di maa 11, 2014 2:15 pm

Jiao Misaki

Jiao Misaki





















































J I A O










Het meisje omklemde zijn middel stevig en drukte haar gezicht in zijn vest. Een glimlach sierde zijn lippen.
"Shina," mompelde hij zachtjes.

"JAIO! Concentreer je nou eens verdomme!" Geschreeuw hoorde hij en hij zuchtte diep. Het paard onder hem, een of andere hengst die hij mocht voorrijden voor een andere springruiter, had het bit ongeduldig tussen zijn tanden genomen. Jiao had zijn hoofd er niet bij, had eigenlijk helemaal geen zin in de training vandaag. Hij wou een pauze, een kleine break. Eens een weekje recreatief rijden. Het leek hem wel een goed plan.
"Jiao, aansporen, drijf hem aan, ik wil dat je hem laat galloperen en een rondje gaat doen." Hij zuchtte eens diep, nam de teugels in zijn handen. Dan zou hij dat maar doen ook.
Zijn benen spoorden de hengst aan en hij voelde hoe de hengst een ritme zocht in de galopssprongen. Jiao telde in zijn hoofd mee, telde hoeveel sprongen hij maakte. Hij kwam los uit het zadel op het moment dat de hengst afzette. Keurig!
Ze kwamen met een plofje neer. Jiao liet de hengst overgaan in draf en liet hem daarna stappen, hoewel de trainer aan het gillen was dat hij echt door moest gaan.
"Ik wil een weekje vakantie," sprak Jiao toen. "Ik ben klaar met het trainen. Iedere dag heb ik zo'n strak schema, ik wil even een weekje rust. Ik zal wel rijden, misschien nog wat oefeningen doen, maar... ik wil gewoon even rust." De trainer keek de jongen aan.
"Goed. Neem maar een tijdelijke break. Maar wel blijven rijden. Ik zie je dan over een week." Jiao's mond viel open. Had hij.. zojuist een week vrijaf gekregen zonder gedoe?
"Ben je verbaasd?" De trainer lachte toen. "Je zou vaker voor jezelf op moeten komen."
Een kwartier later stond Jiao alweer in de stal van een ander paard, in de stal van Royalty. De hengst duwde zijn snuit tegen Jiao aan en wachtte geduldig tot hij klaar was met gezadeld worden.
"Jiao?" Een bekende stem klonk in zijn oren en een rode kleur trok op zijn wangen.
"Shi-chan!" Hij draaide zich om, keek haar met een brede lach aan. Zij vloog hem om zijn middel en drukte zichzelf stevig tegen hem aan. "Hoi Misaki-san." Ze keek hem plagerig aan en hij kon het niet laten om plagerig een kusje op haar wang te drukken.
"Niet zo Japans doen, Jiao. We zijn hier niet meer in Japan." Hij glimlachte.
"Sorry, Shi-chan," grinnikte hij. "Ik kon het niet laten." Het tweetal stond even zwijgend naar elkaar te kijken.
"Ga je rijden?" vroeg Shina toen. Hij knikte. "Ga je mee? Dan gaan we zonder zadel rijden. Royalty wil vast en zeker ons beiden wel tillen."
Zo gezegd zo gedaan reden Shina en Jiao het bos door. Jiao die voor haar zat en de teugels vast hield, Shina die haar hoofd op zijn schouders liet rusten. Jiao hoorde hoe er een brommer aankwam en hij kon Royalty net op tijd wegsturen. Toch bromde hij een verwensing, Royalty tippelde namelijk onrustig opzij waardoor Shina steun moest zoeken aan Jiao. Een meisje verderop was het minder gegund. Zij lag wel naast haar paard.
"Kunnen we heel even draven?" vroeg Jiao bezorgd. "Moet lukken. Ik hou je wel vast als het mis gaat." Shina had ook de nodige ervaring met paarden, dus dat scheelde.
Het meisje wat van haar paard was gevallen klom er inmiddels weer op, maar dit ging behoorlijk onhandig.
"Gaat het?" vroeg Jiao bezorgd. "Kan ik ergens mee helpen? Weet je zeker dat je wel verder moet rijden met zo'n arm?" Shina verborg zich achter zijn rug, maakte zich kleiner dan ze al was.
"Oh, eh, ik ben onbeleefd, sorry. Mijn naam is Jiao. Kan ik je helpen?"

Royance' Royalty

3Damn motorcycle. (Jiao) Empty Re: Damn motorcycle. (Jiao) do maa 13, 2014 9:16 pm

Paige

Paige

“Kom op jongen.” Zei ze met een korte zucht. Paige spoorde de ruin zachtjes aan, waarop deze rustig begon te stappen. Het actieve van net was compleet verdwenen en het leek alsof hij enkel een slome stap kende. Dat was één van de pluspunten aan Jack. Hij was dan geen groot talent in springen of dressuur of western, maar hij wist hoe hij zich moest gedragen. Wanneer hij actief kon zijn deed hij dat, maar op dit soort momenten was hij enorm rustig. Misschien wou ze ooit wel een sportpaardje aanschaffen om verder te komen in de springsport, maar Jack zou sowieso tot op zijn laatste dag bij haar mogen blijven. Achter zich hoorde ze de passen van een ander paard, waardoor ze Jack wat meer naar recht stuurde zodat het paard en zijn of haar ruiter makkelijk konden passeren. Toen de jongen op het paard echter vertraagd naar een stap bij haar en tegen haar begon te praten fronste ze even in verwarring. Ze hield Jack in, die nieuwsgierig naar het zwarte paard keek. Het was iets schattigs om te zien, de nek lichtjes uitgestrekt naar de onbekende hengst en zijn oortjes die naar voren prikten.
“Gaat het? Kan ik je ergens mee helpen?” Paige glimlachte lichtjes terwijl ze haar hoofd schudde. “Weet je zeker dat je wel verder moet rijden met zo’n arm.”. Ze strekte haar arm een beetje uit en bekeek ‘m. Een pijnscheut trok hierbij door haar arm, maar ze negeerde het en trok haar ene schouder op. “Mijn arm valt wel mee hoor,” zei ze. “De stal waar hij staat is vrij dichtbij, dus ik vermoed dat ik het nog wel uit hou tot daar.” Zei ze, een vriendelijke glimlach  stond op haar gezicht terwijl ze sprak. Langzaam boog ze haar arm weer en hield ze hem dicht bij hara lichaam. Op deze manier werd ze het meest van de pijn ontzien. Niet dat het ondraaglijk was, maar om nu te zeggen dat ze er niks van voelde zou een leugen zijn. De jongen stelde zich voor als Jiao, een iets fijnere manier van aanspreken dan ‘de jongen’ of ‘hij’. “Ik heet Paige.” Zei ze, nieuwsgierig naar het meisje achter Jiao’s rug kijkend. Nu pas had ze door dat die er zat. “Niet echt,” Ze twijfelde even, misschien had hij er helemaal geen behoefte aan. Toch, sprak ze zichzelf toe, vragen kon nooit kwaad.

“Maar, als je misschien zin hebt om een stukje mee te rijden mag dat altijd.” Meestal reed ze in haar eentje, ze kende hier namelijk bijna niemand en de personen die ze kende waren beperkt tot de staleigenaar en dat soort kennissen. Nogmaals ging haar blik naar het meisje achter de jongen. “Euhm, en wie…” Haar woorden bleven daar hangen, niet wetend of ze Jiao moest vragen wie het meisje was, of dat ze dat aan het verlegen meisje zelf moest vragen.

4Damn motorcycle. (Jiao) Empty Re: Damn motorcycle. (Jiao) ma maa 17, 2014 11:40 am

Jiao Misaki

Jiao Misaki





















































J I A O










“Mijn arm valt wel mee hoor,” gaf ze als weerwoord. Jiao aarzelde, het zag er namelijk niet naar uit dat dit de gehele waarheid was. Dat ze er inderdaad geen last van had. “De stal waar hij staat is vrij dichtbij, dus ik vermoed dat ik het nog wel uit hou tot daar.” Dat kon dan wel weer waar zijn. Misschien was het een 'Jiao'-trekje, maar hij kon er niet tegen om niet zeker te weten hoe iemand zich voelde, of het wel goed met iemand ging. Dan koos hij er toch liever voor om de volledige zekerheid te hebben dat het goed met haar ging dan dat ze toch de kans kreeg om een stuk met pijn te rijden.
Ze stelde zichzelf voor als Paige, wat hem een kans gaf haar toch nog ervan te verzekeren dat ze echt even wat hulp nodig had. Nee... hij kon haar niet helpen.
“Maar, als je misschien zin hebt om een stukje mee te rijden mag dat altijd.” Zijn bezorgde blik werd ingeruild door een wat ontspannerdere blik en hij glimlachte nu lichtjes. Dan zou hij wel de zekerheid hebben dat ze goed aankwam en nou ja, ze zag er wel aardig uit.
Shina ging verzitten en hield haar armen stevig om zijn middel geslagen.
“Euhm, en wie…”
Shina keek verlegen van achter Jiao naar Paige toe en mompelde zachtjes haar naam.
"Shi-chan. Eh, Shina." Jiao glimlachte vertederd en ergens had hij naar haar willen kijken op het moment dat ze haar naam zei. Zijn hart smolt iedere keer als ze zo verlegen deed.
"Zullen we het dan maar op een rustige stap houden?" vroeg hij. "Dat is euh, zowel fijn voor jouw arm als voor Royalty's rug." Hij wreef even over de hals van de hengst die nu zachtjes brieste. Soms deed Royalty Jiao een beetje denken aan een vrolijke pony in plaats van professioneel springpaard. Royalty was bijzonder, bijzonder vriendelijk, en een van de eerste paarden waar Jiao echt een band mee had.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum