Valerie werd wakker van het geluid van haar wekker. Ze stapte vrolijk haar bed uit en trok haar paardrijkleren uit haar kast. Toen ze de gordijnen open deed verlichte de zon haar hele kamer. ''gelukkig regent het niet meer.'' Mompelde ze inzichzelf. Valerie liep naar bedenen en at een broodje. Meteen liep ze naar buiten en deed het hek open van de wei. ''flairtje''. Riep ze blij. Ze liep naar Flair toe en deed het halster om.''Vandaag gaan we een beetje trainen in de bak, daar moet het wel want mijn vader en veel van zijn vrienden komen de nieuwe stallen enzo bouwen en dat is wel een hele dag werk.''Onder tussen liep Valerie met Flair naar de andere kant van het hek, daar zette ze Flair vast. Ze liep naar haar garage en haalde haar poetskist. ''zo, dit is heel lekker hoor.'' Valerie pakte de rosborstel uit de kist en liet Flair er aan ruiken. Met de borstel maakte rondjes op de vacht van Flair. Alle losse haren vlogen door de lucht. Een brommend geluid kwam vanuit richting de weg. Haar vader kwam tevoorschijn met nog meer mannen. Ze begroette elkaar en liepen richting het stalletje en begonnen met afbreken. Valerie pakte de harde borstel en haalde de modder vlekken weg, en daarna nog even de zachte borstel om dat dat wel lekker was voor Flair. Ze bracht de poetskist weg en kwam terug met de longeer lijn.
In de bak Liep Valerie met Flair nog wat rondjes om Flair te laten wennen. Ze liep naar het midden van de bak. ''je moet rondjes om me heen lopen, en als ik het je vraag moet je drafen of galoppeeren. Dit is de longeerzweep, ik zal je er nooit meer slaan, alleen maar aanwijzingen geven. Valerie liet de longeerlijn vieren en gaf aanwijzingen met de zweep.
In de bak Liep Valerie met Flair nog wat rondjes om Flair te laten wennen. Ze liep naar het midden van de bak. ''je moet rondjes om me heen lopen, en als ik het je vraag moet je drafen of galoppeeren. Dit is de longeerzweep, ik zal je er nooit meer slaan, alleen maar aanwijzingen geven. Valerie liet de longeerlijn vieren en gaf aanwijzingen met de zweep.