Teruggetrokken langs de bar was Olivia druk in gesprek. Het was een heftig gesprek, en ze deed veel moeite om haar stem niet te veel te verheffen. Haar collega’s kenden haar als een lief meisje, dus om nu een partijtje te gaan schreeuwen was niet echt een slimme zet. Haar lange haren vielen als een gordijn langs haar gezicht, terwijl ze aan de andere kant haar telefoon tegen haar oor had gehouden. “Ik zei dat ik niets te maken wil hebben met een familie die maffiaconnecties heeft” siste ze razend “Laat het duidelijk zijn: ik heb niets hier. Helemaal nada. En op het moment dat ik een paar mensen in mijn zak heb, bellen jullie weer als een of andere soort ongedierte. Ik ben de oude wegen niet verloren, ik weet nog steeds hoe het moet, ik wil er gewoon niks mee te maken hebben.” Aan de andere kant werd in het rap Italiaans gepraat, en Olivia haar gezicht vertrok, terwijl ze zich wat meer naar de mensen in het café draaiden, die zich vooral bezig hielden met hun eigen zaken. “Ja, ik weet inderdaad van de moord op Antonio, ik heb hem naar de bibliotheek geleid, waar hij uiteindelijk werd opgehouden door papa en oom Sergio. Maar dat betekent niet dat ik er iets mee te maken wil hebben. En nu wil ik het aankomende jaar niks meer van jullie horen, want ik word er helemaal gestoord van.”
Met een woest gebaar drukte ze haar telefoon uit en bracht haar handen in haar haren. Haar familie kon haar op zulke momenten zo verschrikkelijk boos maken. Het was hier al zwaar genoeg: ze moest naar school, ze moest werken, ondertussen moest ze de huur van haar scrappy appartement kunnen betalen, het was allemaal verschrikkelijk veel. Drama uit haar thuisland kon ze er op dit moment niet bij hebben. Ze moest naar de wc, ze moest even afkoelen. Daarom deed ze een paar grote stappen naar de dames wc, en zag ondertussen een jongen, die gevaarlijk dicht bij haar in de buurt had gestaan. “Moven!” gromde ze agressief tegen hem, haar normaal gesproken lieve en schattige masker totaal vergetend, en duwde hem opzij. Ze liep door naar de wc, knalde de deur open en met een luide klap viel deze dicht.
Ze liep naar een van de gootsteentjes en draaide de kraan open. Het koude water liet ze over haar polsen stromen, terwijl ze zwaar ademend in de spiegel keek. In haar ogen brandden vuur.