Gods, Isa, je kiest wel echt knappe faceclaims uit.
Also, hi guys, sorry dat ik jullie zo hevig verwaarloos. Ik denk aan jullie maar mijn leven staat op zijn kop oeps. Gaat wel weer op de rit komen en gecombineerd kunnen worden met RPG hoop ik, haha.
Ik had vandaag trouwens voor mijn opleiding een rondleiding op een proefdierlab. En ik mocht een babyratje knuffelen. En ik ben boos op de hele rattenwereld want 'er worden alleen albino's op het lab gebruikt' wat dus bullshit is want ze gebruiken ook Japanners en I swear die ratjes zijn de cutest.
Pittig rot dat ze doodgemaakt worden, maar god, wat is iedereen eerbiedig tegenover die dieren. Ze worden professioneel opgepakt/behandeld maar iedereen heeft daar echt eer voor die diertjes en het is fantastisch. Die vrouw die ons begeleidde vertelde ook dat zij echt slapeloze nachten heeft gehad de eerste nachten van het doden van de diertjes. Superlieve vrouw, ook echt iedereen daar die daar werkt heeft zelf dieren (zij heeft een hond, iemand anders een paard, etc, maar geen knaagdieren want ziektes)
God wat maak ik me dan weer boos over mensen die lopen te roepen dat 'we proefdiervrij moeten'. Ja, het is superkut dat dieren ziek worden gemaakt, maar het is nog kutter als er een kindje van 2 doodgaat omdat wij 'dieren zieliger vinden'. Like, I get it, dieren zijn ook echt belangrijk en hebben ook bestaansrecht, maar wat dat betreft kun je beter een proefdier zijn dan een huisdierrat, deze dieren worden dagelijks door de hand gehaald en gecheckt om te kijken of ze gezond zijn.