Niet zozeer voor de dieren die opgeofferd worden. Ik ben ervan overtuigd dat vlees enzo goed voor ons is en dat we dat ook horen te eten.
Het is meer hoe we er van tevoren mee omgaan. Ik kan het niet uitstaan dat we ze als vuil behandelen, opsluiten in kleine hokjes. Dat hun stallen zo niet onderhouden worden, dat er in een paar maanden tijd 3 stallen zijn afgebrand en daarmee 10000 varkens ofzo. (Weet niet de precieze aantallen:P)
Daar kan ik erg slecht tegen.
Ook het feit dat als de koeien dus klaar zijn met melk geven voor de boer, ze ook gewoon naar de slacht kunnen en hetzelfde met kippen T-T Dat als ze niet meer genoeg melk geven/eieren leggen, het gewoon klaar is voor ze en ook al hebben ze nog zoveel gegeven, wij ze gewoon wegdoen.
(Ik drink melk, enkel zo min mogelijk. Net zoals dat ik kaas eet. Dus ik ben hier ook geen heilige in. Ook eet ik eieren. Als ze maar 3 sterren beter leven hebben.)
Daarbij worden er ook regenwouden gekapt voor soja en voor vegetariërs. AARGGHH Ik word gek T-T
Ik heb ook 1 maar leren schoenen bijvoorbeeld waar ik 5 jaar mee doe omdat ik dan weer denk dat het beter is voor het milieu, als dat ik om het half jaar plastic schoenen koop. Zo probeer ik van alles af te wegen, maar het is moeilijk T-T