Paradigm Shift
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

I hate my whoul life ...

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1I hate my whoul life ... Empty I hate my whoul life ... ma apr 25, 2011 7:14 pm

Gast


Gast

Heaven opende langzaam zijn ogen. Het was weer de volgende ochtend en het zou waarschijnlijk net zo lopen als alle dagen. Ochtends kreeg hij zijn bix en krachtvoer. Daarna werd je gelongeerd. Als je geluk hebt mag je dan nog een uurtje of 2 in de wei of in de paddock. En in de middag word je weer hard getraind. Avonds word je weer op stal gezet en dan staat er weer vers water en een gevuld hooinet voor je klaar. Maar de afgelopen dagen was het anders. Hij werd niet meer hard getraind en mocht de hele dag op het land staan, alhoewel dat natuurlijk niet verkeerd was. Heaven stond met een grote zucht op. Hij schudde zijn hele lichaam om alle strootjes van zich af te krijgen. Hij keek de stal door. Er stonden geen paarden over de deuren te kijken. Er waren geen stalhulpen aan het uitmesten. Het was doodstil. Ongeveer een uurtje later kwamen een paar verzorgers ze deden Heaven een deken om en legden bandages aan om zijn benen. Ze wouden Heaven in de trailer zetten opweg naar de paardenmarkt. Maar hij wauw hier hellemaal niet weg. Door een van de verzorgers werd hem het halster om gedaan. Ze klikte het halstertouw eraan vast en leidde hem naar de trailer. Maar Heaven bleef stokstijf staan. Ze trokken en duwden. Heaven had hier hellemaal geen zin in en sloeg met zijn benen naar achteren. De verzorgers schrokken en pakten een band. De band deden ze achter de kont van Heaven en met jan en alleman begonnen ze te trekken. Heaven was misschien sterk maar hier kon hij niet tegenop. Heaven zou de trailer wel in moeten. En met een diepe zucht liep hij de trailer in. Ze maakte een knoop in het halstertouw en liepen door een zijdeurtje de trailer uit. De auto begon te rijden op naar de paardenmarkt. Aangekomen laadden de verzorgers Heaven uit. Ze deden zijn bandages af en zetten hem naast allemaal andere paarden. Heaven had geen idee wat er met hem gedaan zou worden. Hij werd naast een grijs Belgische trekpaard gezet en er werd een touwtje voor hem vastgedaan. De verzorgers gingen weg. Een van de verzorgers ging naast een andere man staan. De verzorger wauw Heaven nog een aai geven maar Heaven beet agressief naar hem. He he he dat gaat zomaar niet zei de verzorger. En na die woorden kreeg Heaven een harde klap op zijn neus. De verzorger liep weg en schelde nog wat naar Heaven. “Zeg wat doen we hier ?” vraagt Heaven aan het Belgische trekpaard. Dit is de paardenmarkt je word verkocht …

* En mijn mens Isaura *



Laatst aangepast door Heaven op ma apr 25, 2011 8:25 pm; in totaal 1 keer bewerkt

2I hate my whoul life ... Empty Re: I hate my whoul life ... ma apr 25, 2011 7:41 pm

Isaura

Isaura

Isaura struinde over de paardenmarkt heen. Er stonden zoveel verschillende paarden die allemaal diezelfd levenloze blik in hun ogen hadden. Allemaal leken ze perfect gehoorzaam te zijn. De meesten waren ook al over de tien jaar. Ze kreeg al haast spijt dat ze naar hier was gekomen. Ze had beter bij een fokker een veulen gekocht of een enter. Een driejarig paard was niets voor haar. Die dieren kon je amper iets leren, je moest enkel wachten tot ze 3.5 waren om ze zadelmak te maken. Isaura was meer voor het later zadelmak maken. Haar pony die ze vroeger had gehad was pas op een leeftijd van 5 jaar zadelmak gemaakt geweest door haar. Ze was toen een levendig meisje geweest dat geen zorgen had. De felle shetlandpony die ze had was geweldig. Ze was er een paar keer mee op Tornooi geweest. Ze wist dat hij vele ruitertjes na haar had gehad en zijn rug het nooit had begeven. Het was een sterke pony die veel mensen had versleten. Niemand had hem klein gekregen buiten kolieke. Isaura bekeek een warmbloed paard en hoorde een man vloeken. Ze grijnsde en bekeek het dier eens. De koppige, vurige blik stond haar wel aan. Ze liet hem ruiken aan haar handpalm. Zo kon hij haar niet bijten. De verzorger kwam op haar af gewandeld. "Dit paard heeft een gevorderde ruiter nodig. Niet iemand van jou leeftijd." Merkte hij nogal spottend op. Isaura trok een wenkbrauw op en keek hem aan. "Hoe weet jij nu hoe gevorderd ik ben? Ik heb beter gepresteerd op Jumping dan jij ooit zult doen in je miezerige leventje." Kaatste ze terug. De man haalde zijn schouders op. Hij mompelde iets maar ze kon het niet verstaan. "Ik wil hem testen." Zei ze daarna zelfzeker.

Niet veel later deed ze haar cap op. De verzorger hielt het paard vast aan zijn teugel en wachtte af. Het paard had nu even gestapt dus kon ze nog eens aansingelen. Veel paarden bliezen hun buik op als ze werden aangesingeld. Inmiddels kende ze dat trucje al. Ze singelde fatsoenlijk aan en maakte te beugels op dressuurmaat. Ze zou hem eerst een beetje lostrijden voordat ze zou springen. Ze steeg op en nam de teugels op maat. Ze speelde er een beetje mee zodat hij mooi aan de teugel zou lopen. In een rustige stap stuurde ze hem door de piste heen. Aan beide kanten liep ze een rondje of twee. Ze spoorde hem aan tot een draf en ging keurig lichtrijden. Ze wist dat je niet meteen mocht gaan doorzitten, dit was slecht voor de rug van een paard. Ze reed een paar voltes, grote en kleine. Ze reed een grote en een kleine gebroken lijn. Aan iedere kant werkte ze hem rustig los. In een hoek sprong ze aan in een galop. Ze zat rustig in het zadel en duwde niet met haar zit. Isaura kon duidelijk paardrijden. Ze deed alles zonder na te denken. Als die verzorger geen opmerking had gegeven had ze hem vandaag niet gereden. Dan had ze de eerste weken vooral grondwerk en vrijspringen met hem gedaan. Ze haalde hem terug naar een draf, stap en daarna tot halthouden. Ze deed de stijgbeugels 2 gaatjes korter, op springmaat. Isaura stuurde hem eerst naar de cavaleti balkjes. Hij zweefde er haast overheen. Er stond een lage stijlsprong van ongeveer 40cm. Hij moest er normaal makkelijk over komen. Ze spoorde hem aan tot een galop en ging in een verlichte zit op het moment dat ze een klein tikje gaf met haar voeten zodat hij moest afstoten. Ze had die kleine dingen geleerd zodat het paard beter zou springen. Er was nog een oxer die een hoogte had van 90cm. Het was een opbouwende oxer waardoor de eerste balk maar op 70cm hing. Ze stuurde hem er over heen en liet hem daarna uitstappen. Ze beloonde hem en steeg af. "Hoeveel vraag je?" Vroeg ze uiteindelijk. De man zei zijn prijs. Isaura betaalde het zonder mokken. Geld was geen probleem voor haar. De man nam het paard mee en maakte hem reisklaar.

Op weg naar de trailer draagde ze zijn spullen. De man zei dat het een moeilijk paard was op gebied van trailers. De hengst bleef stokstijf voor de trailer staan. Zijn verzorger wou hem dwingen verder te lopen. Isaura schudde haar hoofd en wandelde eropaf. Ze nam het halstertouw over en klopte het paard op zijn hals. Ze liet hem rustig ruiken aan de trailer en stelde hem gerust. Eenmaal hij de laadklep op liep was er geen probleem meer. Ze maakte hem vast en controleerde het hooitnet nog snel eens. Ze kriebelde hem achter zijn oor en glimlachte. "Zo Heaven, Klaar voor een nieuwe start?" Vroeg ze aan het paard. Tuurlijk kon ze zijn antwoord niet verstaan maar het deerde niet. Ze konden goed genoeg comuniceren zonder woorden. Dat deden paard en mens al eeuwen lang. Al snel waren ze bij een manege. Isaura had een ruime box geregeld. Ze deed de laadklep naar beneden. "Yves, kun jij Heaven zijn spullen in het kluisje doen? Dan kan ik hem rustig op stal zetten. Hij moet vast bekomen van zo'n drukke dag." Zei ze tegen de eigenaar van de stal. Hij knikte vriendelijk en nam het zadel en de rest van de spullen. Isaura maakte de knoop los en leidde hem achteruit de trailer uit. In zijn stal deed ze zijn bandages af maar liet het deken op. Hij was nog een beetje nat van het werken. Ze gaf hem een pepermuntje en aaide hem over zijn hals. Het was een pracht van een paard. "Morgen mag je op wei en gaan we een lekkere buitenrit maken Jochie. Dan kan je rustig wennen aan je nieuwe omgeving en vrienden maken." Vertelde ze vrolijk tegen het paard. Ze was zo blij met haar eigen paard dat ze nog veel kon leren. Hij was nog jong en zou waarschijnlijk erg beloftenvol worden.

https://www.youtube.com/watch?v=IyXWWUrWKss

3I hate my whoul life ... Empty Re: I hate my whoul life ... ma apr 25, 2011 8:25 pm

Gast


Gast

Hij werd hier wel een beetje ongeduldig van. Allemaal mensen die heen en weer lopen. Ze glimlachen naar je zeggen lieve woordjes en lopen dan weer verder. Maar niemand heeft door dat je hier gewoon weg wilt. Zodra er iemand komt laat hij zijn mooie witte tanden zien en iedereen word bang. Ze zeggen dat ik een vals paard ben en lopen dan met een boze blik weer verder op naar het volgende paard. Maar die mensen kunnen op het eind van de middag weer gewoon naar huis en bij Heaven zat dat er vandaag niet in. Waarschijnlijk zou hij nooit weer terug komen waar hij vandaan kwam. Mensen waren gewoon niet eerlijk. Het grijze saaie oude Belgische trekpaard naast hem viel in slaap. Inmiddels was aan de andere kant van hem een kleine dikke licht bruine shetlander komen staan. Hij had natuurlijk al even met haar kennis gemaakt. Het was een aardige pony, dat wel maar hij moest steeds naar beneden kijken om met de pony te kunnen praten. Daar kwam de volgende klant al aan. Heaven wauw al weer zijn mooie tanden laten zien toen het mens haar handpalm naar hem toe bewoog. Dit mens was anders dan alle andere mensen. Dit mens was niet bang. Ze praatte wat met zijn vervelende verzorger. Dit mens was best wel lief ze had hem even lekker gekriebeld en dat vond hij wel fijn. Hij hoorde ze zeggen dat het mens op hem zou gaan rijden. Als dit mens nauw hem kopen wauw kon hij hier van die stomme markt af. Ze zette haar cap op en blijkbaar was ze er hellemaal klaar voor Heaven stond opgezadeld was nu ook klaar.

Blijkbaar zat het mens sneller dan verwacht op zijn rug. Het mens was niet al te zwaar en makkelijk te dragen. Hij had dit al een tijdje niet gedaan. Het mens had hem naar een buitenbak gebracht. Nouja een buitenbak ? Het was meer een laagje zand met een goedkoop hekje eromheen dan een buitenbak. Maar goed hij kon hierin lopen dus dan was het wel oké. Het mens begon met hem te stappen. Heaven vond rijden altijd leuk. Hij maakte van plezier een opgewonden bokje in de lucht. Heaven kromp in elkaar meestal kreeg hij op dit moment een harde klap op zijn kont. Het mens deed niks en spoorde hem gewoon weer aan. Heaven was hier wel blij mee. Hij begon zijn hals te buigen en maakte een soort van Spaanse pas. Hij vond het leuk om zich uit te sloven voor merries maar ook voor mensen. Ze begonnen nu te draven. Achter een struikje sprong een kat. Heaven schrok best wel en maakte een sprongetje opzij. Het mens deed weer niks. Wauw wat een leven zo. Ze deed een soort van riem hoger en haar benen zaten nu bij zijn buik. Hij kende deze lengte. Ze gingen springen. Hij werd hier hellemaal blij van. Opgewonden zwiepte hij met zijn staart. Ze gingen eerst heel saai over kleine balkjes springen. Nouja wat je springen noemt hier kon je over heen draven. Dit was veel te gemakkelijk voor hem. Hij liet zich niet kennen en sprong over 2 balkjes tegelijk. Het mens sprong voorzichtig van zijn rug af. Deed wat riempjes omhoog en leidde mij weer naar die vervelende verzorger toe. Het mens zei nog wat tegen mijn verzorger en ze gaven briefjes aan elkaar. Toen het mens mij wilde brengen naar de trailer liep ik rustig met haar mee. Waarschijnlijk ging ik naar een ander huis.

Ze deden mijn bandages weer om. De verzorger pakte mij vast en wauw mij weer in de trailer hebben. Ik deed mijn oren plat in mijn nek, mijn tanden ontbloot. Ik ging dat niet doen nadat hij mij deze markt aan deed. Het mens wauw het overnemen ik deed triomfantelijk mijn staart omhoog en legde daar een prachtig hoopje mest voor de voeten van mijn verzorger neer. Bekijk het maar als een soort afscheids cadeautje. Ik hinnikte luid en liep braaf met mijn mens mee de trailer op. Ze blindde mijn halstertouw aan de ijzeren stang voor me vast en vulde mijn hooinet bij. Daarna ging ze door een piepklein deurtje naar buiten. Hij zou daar nooit doorheen passen. Ze startte de auto en reden toen weg. Hoe zou zijn nieuwe huis er uit zien ? Zou het een grote box zijn ? De trailer schommelde nog al wat. Met elke bocht leek het wel op hij om kon vallen.

Uiteindelijk stopte de auto en ging de laadklep naar beneden. Hij hinnikte luid toen hij zijn mens weer zag. Het mens pakte hem en zette hem in een ruime box neer. Zijn warme dekentje bleef gelukkig op. Zijn bandages in tegen deel werden er af gehaald. Het mens zei dat we morgen een buitenrit gingen maken. Hij had er nu al zin in.

Dit was zijn nieuw thuis samen met zijn mens.

4I hate my whoul life ... Empty Re: I hate my whoul life ... ma apr 25, 2011 9:11 pm

Isaura

Isaura

De volgende morgen was Isaura vroeg op. Ze deed haar paardrijkleren aan. Ze gaf snel aiko en de pups te eten en vertrok naar de manege. Ze had haar fiets nog eens boven gehaald omdat het toch niet zo ver was. Ze trapte stevig door en in een mum van tijd was ze bij de stallen. Ze zette haar fiets in de fietsenstalling en wandelde de stallen in. Ze zag Heaven in zijn stal staan en kreeg spontaan een glimlach op haar gezicht. Ze gaf hem een aai over zijn snuit. "Hee jochie, goed geslapen? Hoe vind je je nieuwe stal?" Uit haar rijbroek viste ze snel een pepermuntje wat ze hem voorhield. Ze zag hoe hij het opknabbelde. Ze ging naar een kluisje een stukje verder. Ze haalde er een poetskist uit en ging die bij de poetsplek zetten. In de stal was er al redelijk wat beweging. Stalhulpen gingen paarden op wei zetten, ruiters kwamen hun paarden begroeten. Vooral de jonge ruitertjes maakten lawaai. Ze renden soms eens door de stalgang heen opweg naar hun pony. Sommige paarden werden door verschillende mensen gereden. De ponys liepen twee uurtjes per dag met een uur of twee minimum pauze tussen. Ze hadden een 15tal pony's die zo werden gereden. Kinderen waren dol op de dieren en waren zo trots als ze een toernooi mochten rijden. Isaura nam het halstertouw en het halster uit de poetskist en ging terug naar de stal. Ze deed het rode halster rond zijn hoofd en leidde hem naar de poetsplek. Daar zette ze Heaven vast en haalde zijn deken eraf. Ze zag dat de mand er nog steeds stond. De nama van Heaven was op de deken geborduurd met aan de andere kant Isaura haar naam. Ze deed het deken in de mand en gaf hem een schouderklopje. In deze stal werden de dekens altijd uitgewassen als je ze in de mand deed. Het was echte luxe. Ze nam een roskam en haalde een paar grove vuile vlekken van zijn vacht af. Daarna nam ze een zachte borstel en ging over zijn vacht heen. Ze maakte rondjes en daarna ging ze met de richting mee. Ze ontwarde zijn manen en deed hetzelfde bij zijn staart. Al snel blonk hij als een spiegel. Het jonge paard had al duidelijk spieren en werd vaak getraind. Isaura vond het altijd zonder als ze paarden gingen overhaasten. Ze zag een jongen die een paar jaar jonger was als haar langswandelen. Ze kende hem nog van toen hij hier pas was. Dat was ook al 3 jaar geleden. Toen was ze nog maar pas 19 geweest. Hij was toen een jaar of 15. Dan moest hij nu net 18 ofzo zijn. "Jason, dat is lang geleden." Merkte ze vrolijk op. Hij keek om en leek verbaasd haar te zien met een paard. Hij kwam op haar af en gaf haar een knuffel. Hij was groter als haar, wat niet heel moeilijk was. Met haar 1.63m was ze niet de grootste. Ze gaf hem een kus op zijn wang en keek expres heel fel naar boven. "Pfeuw wat ben jij gegroeid zeg. Ook in je paardrijkunsten?" Isaura was blij hem nog eens te zien. "Zeker weten. Ik heb een Oldenburger ruin gekregen van mijn ouders. Hij loopt echt super. Tuurlijk is hij niet zo mooi als dat paardje van jou. Waar heb je die gehaald?" Sprak hij vol bewondering over Heaven. Isaura glimlachte vrolijk en ging het tuig halen. "Waarom maken we geen buitenrit samen?" Vroeg ze hem. Hij grinnikte en knikte. Snel verdween hij in de stallengang terwijl Isaura Heaven opzadelde.

Al snel stonden ze klaar met de paarden. Jason zijn paard was een prachtige voskleurige hengst met een brede bles. Isaura steeg op en had haar beugels op dresuurmaat. Ze spoorde Heaven lichtjes aan zodat hij ging stappen. Ze liet hem rustig wat op zijn bit kauwen. Hij moest niet proberen het tussen zijn tanden te pakken want dan had het paard een probleem. Isaura was zachthandig maar kon ook streng optreden. Ze speelde weer wat met de teugels en zat lekker rustig in het zadel. Het was veel te lang geleden dat ze nog eens een buitenrit had gemaakt. Ze reden richting het bos. Als ze de korte weg door het bos zouden nemen konden ze daarna nog over het strand galoperen. Isaura vond het bos niet echt geschikt als renplaats voor paarden. De ondergronden waren vaak onverwacht hard of boomwortels lagen over de wegen op bepaalde plaatsen. Ze hield het liever iets veiliger.

https://www.youtube.com/watch?v=IyXWWUrWKss

5I hate my whoul life ... Empty Re: I hate my whoul life ... di apr 26, 2011 7:29 pm

Gast


Gast

Allemaal kleine kinderen renden door de stallen op weg naar hun pony’s. Heaven werd wakker door het rumoerige geluid. Maar waar was hij ? Het was niet zijn andere luxe stal waar alle stalhulpen dezelfde kleding aan hadden. Waar de boxen 3 x per dag werden uitgemest. Waar je werd getraind tot je dood moe was. Nee het was hier lekker. Hij had de eerste nacht prima geslapen in zijn nieuwe bedje. Het stro was lekker dik en warm. Hij moest maar eens opstaan. Oeps zijn deken die Isaura nieuw voor hem had was niet zo heel mooi schoon meer gebleven. Ach hier werd hij niet geslagen. In het achterste van zijn stal was een raampje. Hij keek naar buiten. Best wel een mooi uitzicht had hij. Buiten stond een prachtige roze bloesem in bloei. En daaronder stond een knappe witte merrie. Heaven hinnikte stoer. De merrie keek even op en hinnikte terug. Heaven kon niet lang meer dromen want daar kwam Isaura aan. Ze pakte het halster en deed hem om zijn oren. Waarschijnlijk werd hij gepoetst dat was ook wel een beetje nodig.

Hij werd vastgebonden aan een soort ring aan de muur. Isaura ging wat ophalen. Onder hem stond een soort mand. Zaten daar lekkere snoepjes in ? Heaven duwde zijn grote hoofd in de mand en begon ongeduldig op de rand te kauwen. Isaura kwam al gauw terug met een kist waar borstels in zaten. Ze begon met de roskam. Hij friemelde met zijn lippen zo lekker voelde het. Daarna werden zijn manen mooi gemaakt. Zijn deken lag inmiddels in de mand. Heaven snuffelde er nog even aan. Daarna kwam er een jongen. Hij kende de jongen niet maar blijkbaar heette hij Jason. Hij was er inmiddels ook achter hoe zijn mens heette. Isaura was haar naam. Blijkbaar waren de twee iets aan het bespreken want daarna liepen ze allebei weg. Teruggekomen hadden ze allebei een zadel, cap, peesbeschermers en een hoofdstel mee. Yés ze gingen rijden !

Even later zat Isaura ook al op zijn rug en reden ze het dichtbegroeide bos in. De takken zwiepten heen en weer. Maar als je in het bos was zag je dat er een speciaal pad was gemaakt. Er waren allemaal leuke vogeltjes die floten en eekhoorntjes die in de bomen klommen. Isaura spoorde mij aan en ik ging over in draf. Het was leuk om weer een keer in het bos te rijden. Op zijn oude stal was het altijd saai in de springbak. Nee dit was leuk. Verderop waren een paar omgevallen boomstronken. Heaven zette zich ruim af en kwam perfect weer neer aan de andere kant. Over de boomstronken kwam hij gemakkelijk heen. Het andere paard had wat meer moeite om hem bij te houden. Oldenburger’s hoorden thuis in de dressuur en niet in de bossen vond Heaven.

Sorry flutje ... Embarassed

6I hate my whoul life ... Empty Re: I hate my whoul life ... di apr 26, 2011 9:02 pm

Isaura

Isaura

Isaura draafde rustig langs Jason af. Zijn paard was minder snel dan Heaven maar liep wel prachtig. Hij danste bij elke pas die hij zette. Ze wist dat Jason veel meer dressuur reed dan dat hij sprong. Toch had hij nog een oudere pony waar hij af en toe eens een sprongetje waagde. Het arabier gekruiste paardje had enorm veel pit en was onhandelbaar als ze buitenritten maakten. Dat herinnerde ze zich nog goed. Omgevallen boomstronken brachten al snel actie in de rit. Heaven wou er zo graag over heen dat ze hem in een galop zette. Ze ging in een verlichtte zit en liet hem rustig zijn gang gaan. Hij sprong heerlijk en gaf haar vertrouwen. Jason bekeek hen en spoorde daarna zijn eigen paard aan. Ze zag hoe hij danste maar minder sierlijk over de boomstronken heen ging. "Soraya springt vele beter. Binnenkort is deze weg en krijg ik een veelzijdiger paardje. Waarschijnlijk ga ik cross country doen." Grinnikte hij. Jason was nog niets veranderd. Toen ze hem leerde kennen reed hij jumping maar schakelde na een tijd over op Dressuur. Hij hielt nooit lang een dicipline vol.

Ze hadden een heel eind door het bos gedraafd en langzaamaan maakten de bomen plaats voor een open vlakte. De bosgrond werd meer zanderig en de geur van de zee kwam je tegenmoet. Ze reden een stuk door de duinen heen. Isaura merkte dat Heaven meer kracht moest zetten om door het mulle zand te raken. Het lukte hem aardig voor een eerste keer. Ze zette hem in een stap en stapte richting de zee. Ze liet hem er naar kijken en wennen aan het geluid. Toen hij het gewoon was reed ze dichter bij het water en zorgde ervoor dat zijn hoeven een klein beetje nat werden. Hier konden ze veel beter galoperen. Al snel was hij eraan gewend en konden ze galoperen. Ze draaide hem en spoorde hem aan tot een galop. Ze liet hem zijn passen verruimen en zette hem al snel in een rengalop. Ze ging in verlichte zit en voelde ze zijn manenn in haar gezicht slaan. Ze genoot zo van de rengalop dat ze niet eens merkte dat Jason een heel eind verderop raakte. Heaven was duidelijk een heel deel sneller dan zijn oldenburger. Voor haar waren het enkel voordelen. Ze had een halstertrouw meegenomen die rond haar middel zat. Ze wist hier een erg leuk cafétje waar je kon drinken en je paarden kon laten rusten. Ze haalde hem wat terug en liet hem rustig stappen. Achter een paar minuten zouden ze er zijn en ze wou hem toch al wat droger hebben dan dat hij nu was. Ze vond het maar niets als zijn spieren stijfjes zouden worden.

Een kwartier laten kwamen ze aan bij het café. Ze steeg af en deed de stijgbeugels omhoog. Ze deed de singel wat losser zodat hij rustig op adem kon komen. Het hoofdstel deed ze uit en verruilde ze met een halster dat er standaard hong. Ze wist uit ervaring dat je je eigen halstertouw mee moest nemen. Ze zette hem vast maar zorgde ervoor dat hij makkelijk kon drinken en eventueel wat aan het schaarse gras kon knabbelen. Ze zag Jason toekomen en grijnsde. "Zo hé, dat paard van jou is snel. Dan mis ik Soraya toch op buitenritten. Zeker nu ze met pensioen is." Vertelde hij. Isaura fronste even haar voorhoofd maar liet het gaan. Ze ging zich niet druk maken om andermans paard. Ze vistte een pepermuntje uit haar rijbroek en hielt het Heaven voor. "Hier jochie, dat vind je lekker hé." Zei ze terwijl ze hem achter de oren kriebelde. Ze vond het echt een prachtig paard.

https://www.youtube.com/watch?v=IyXWWUrWKss

7I hate my whoul life ... Empty Re: I hate my whoul life ... wo apr 27, 2011 9:58 am

Gast


Gast

Het bos is een leuke plek om je even uit te leven. Het galoppeert heerlijk met Isaura op zijn rug. Ze is hellemaal niet zwaar en kan goed rijden. Nog meer boomstronken komen in zicht. Isaura maakt de teugels langer en Heaven kan met zijn hoofd makkelijk uitstrekken. Hij zet ruim af voor de sprong vliegt over de stronk en komt sierlijk weer neer. Zo gaat het met alle sprongen die hij neemt. Heaven kijkt om zich heen allemaal vogels die vrolijk rondvliegen. Takken die uitsteken en de modderige ondergrond. Maar het bos houd al snel op ze komen nu aan op het strand.

De bomen verdwijnen en er komt een grote witte zandvlakte in zicht. Heaven stapt er rustig overheen. Het lijkt net of het zand aan je hoeven zuigt. Heaven krijgt best dorst van al het rennen. Isaura stuurt hem richting de zee. Heaven probeert onder het galopperen nog even een slokje zee water te proeven maar het is zo zout dat hij het niet eens hoeft. Maar Isaura is ene goede verzorger dus straks zal hij vast wel wat te drinken krijgen van haar. Het is net als je vliegt als je over het nattige stuk galoppeert. Het is net niet water en net niet droog zand. Als je galoppeert vliegt het zand omhoog. Het word snel vloed en steeds met een golfje galoppeer je in het zoute water. Er lijken niet veel meer paarden over het strand te rijden. Voor zich ziet hij niemand staan dus kan de vaart er ook wel in. Hij gaat over in zijn aller snelste gang … Rengalop ! Als hij achterom kijkt ziet hij dat die andere jongen en zijn paard hem niet kunnen bijhouden. Maar Heaven is ook een snel paard. Het geeft ene kick om hier te galopperen.

Isaura laat hem in stap over gaan en Heaven kauwt op zijn bit. Ze rijden nog een paadje op en verlaten het strand. Het is een schelpenpaadje en je rijd door een boog van bomen. Het ziet er gezellig uit en overal staan bloemen in bloei. Ze komen aan bij een soort van huisje. Er zijn mensen buiten aan het eten en binnen zit het ook al vol. Voor het huisje staat een lange balk met halsters en daaronder een drinkbak. Heaven wil drinken maar Isaura houd hem tegen. Ze haalt hij hoofdstel af en doet een van de halsters om. Dan mag hij drinken. Ook gaat de strakke singel wat gaatjes losser. Wat is Isaura toch ook een goed baasje voor Heaven. Hij kijkt naar de Oldenburger die nu inmiddels ook naast hem staat. Het paard staat er heigend en besweet bij. Heaven heeft nergens last van. Zeg wie ben jij eigenlijk ? Vraag Heaven op een aardige toon.

8I hate my whoul life ... Empty Re: I hate my whoul life ... wo apr 27, 2011 2:59 pm

Isaura

Isaura

Isaura ging zitten en bestelde een drankje. Jason ging tegenover haar zitten en keek haar even aan. "Hoe gaat het nu eigenlijk echt met jou?" Vroeg hij voorzichtig. Isaura begreep er niet veel van. Wat bedoelde hij daar nu mee? "Het gaat goed, echt waar. Wat er met Tay is gebeurt heb ik al verwerkt. Ik heb hem meer als een jaar niet gezien. Black Pearl mis ik natuurlijk. Die fries zal ik nooit vergeten maar live goes on. Nu heb ik Heaven." Vertelde ze nogal bitsig. Ze kon er helemaal niets aan doen. Ze verdigde zich nogal fel op dat gebied. Zij kon er toch helemaal niets aan doen. Ze keek af en toe eens naar Heaven om te zien of hij nog braaf was. Ze dronk rustig haar cola op en wandelde daarna naar Heaven. Voorzichtig singelde ze rustig aan. Ze ging niet aan de singel zitten trekken en zorgen dat hij nog amper kon ademen. Dat vond ze echt schandalig als ze mensen dat zag doen. Ze deed het halster uit en zijn hoofdstel aan. Rustig liet ze het bit in zijn mond glijden. Ze deed de riempjes vast en controleerde nog snel even de single. Ze zette haar voet in de stijgbeugel en steeg op. Ze kwam zachtjes neer in het zadel, ze liet zihc niet vallen zoals sommige ruiters deden. Isaura was altijd erg voorzichtig als ze met paarden bezig was. Waarschijnlijk maakte dat van haar een goede ruiter. Ze kon ook altijd naar andere ruiters kijken en de goede dingen onthouden om ze dan zelf uit te proberen.

Ze stapten rustig over het strand toen een klein meisje naar hen toe rende. Isaura hielt Heaven in en keek het meisje aan. "Mag ik paardje aaien?" Vroeg ze zo schattig dat Isaura ja knikte. Ze vertrouwde Heaven wel. Een ouder meisje kwam ook op hen af. Ze kende haar van ergens. Haar fel rose haren en sproeten op haar neus kwamen haar bekend voor. Haar grote katgroene ogen spraken haar meteen aan. "Ik ken jou van ergens. Ben jij niet die vriendin van Taylor? We hebben elkaar eens gezien op de manege toen je Taylor les gaf." Vroeg ze zachtjes, alsof ze bang was het te vragen. Isaura knikte vriendelijk en glimlachte eens naar haar. "Ja dat ben ik. Waarschijnlijk was dat toen op zijn fries, Black Pearl. Ik heb hem helaas een tijdje geleden moeten verkopen. Hij kwijnde weg zonder Tay." Zei ze een beetje spijtig. Tuurlijk mistte ze beiden enorm. Het meisje glimlachtte en aaide Heaven ook even over zijn hals. Hij leek te genieten van de aandacht en het rustige werk. Ze kende de stal waar hij vandaan kwam. Jonge paarden werden er gedrild tot kampioenen die over de wereld regeerden in de springpiste. Heaven was een super paard maar ze zou het rustiger aan doen. Als 7jarige zou hij ook nog een grote doorbraak kunnen krijgen. Alles moest op zijn tijd komen. Hij kon tenslotte nog wat groeien en hij zou nog uitzetten qua spieren. Het was een jonge hengst dus werd hij nog wel wat breder.

[flutje sorry]

https://www.youtube.com/watch?v=IyXWWUrWKss

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum