Paradigm Shift
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Love me or hate me.

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Love me or hate me.  Empty Love me or hate me. di jun 28, 2011 11:27 pm

Gast


Gast

Esmee liep de deur uit. Ze had met Nikita afgesproken om wat te gaan eten. Daar was ze wel blij om, als je ergens volgepropt met eten werd dan was het wel in een restaurant. Nikita was niet aan de dikke kant, integendeel zelfs, maar toch wilde ze afvallen. Nu ze er wat beter op lette ging het een stuk beter. Ze stapte op de fiets. Het was lekker weer en het was niet zo heel ver naar de stad toe. Hooguit tien minuutjes fietsen, maar dat vond ze niet erg, ze had toch nog een half uur de tijd en je kon beter te vroeg zijn dan te laat. En ze was ook te vroeg, een kwartier zelfs. Naja, misschien kwam Nikita ook wat eerder uit haar werk, dus ze ging vast zitten en bestelde alvast een colaatje. Ze kreeg ook alvast een menulaart voor haar neus, maar ze wachtte tot Nikita er was voor ze ging kiezen. Het duurde een lang dat wachten en het zat aardig vol in het restaurant, dus ging ze maar mensen kijken. Natuurlijk wel zo onopvallend mogelijk, zo onbeleefd was ze nou ook weer niet. Er zat een wat mollige vrouw met een knalrood shirtjes aan, zag er niet uit, een man die zo uit een hororfilm kon komen en voorderest waren het me aak gelukkig wel normale mensen. Gelukkig was het nu de afgesproken tijd dus Nikita kon elk moment komen. Maar vreemd genoeg zag ze niet Nikita maar Mido de deur door komen en op haar aflopen. Haar mond viel letterlijk open van verbazing en ontzetting. Ze had echt niet verwacht dat Mido ook zou komen. "hoi" zei ze als begroeting. "nou, dan naar wachten op Nikita hè" zei ze licht geïrriteerd. "war kom je hier eigenlijk doen?" vroeg ze. Ze wilde duidelijkheid.

2Love me or hate me.  Empty Re: Love me or hate me. zo jul 03, 2011 11:00 pm

Mido

Mido

Mido had een smsje gekregen van zijn dochter of het okey was als ze wat eerder weg zouden gaan van hun werk om samen avond te gaan eten in een leu restaurantje in het dorp. Mido had ja gezegd en was nu op weg met zijn auto naar het dorpje vlakbij het strand. Hij had er erg veel zin in. Nikita zou ook wel zo komen. Ze zei dat ze nog iets moest doen dus mocht hij vast gaan en eten bestellen. Nikita was aan de lijn, dus Mido was wel blij dat ze vroeg of hij zin had om met haar te gaan eten. Natuurlijk had hij zin om te gaan eten. Mido zette zijn jeep weg en ging het restaurantje binnen en zag daar tot zijn grote verbazing zijn ex Esmée Denters zitten. "Esmée" begroette hij terug en ging zitten aan tafel. "Uhm.. Nou ik ging met Nikita een hapje eten.. Maar blijkbaar had ze jou ook uitgenodigd.. Dat wist ik niet" murmelde hij iet wat nerveus. Hij wist wat hier gaande was. Hij kreeg een smsje. Hij klapte zijn mobiel open en zag dat het van Nikita was. Ze had hele erge buikpijn gekregen dus kon niet meer komen en lag nu ziek op bed. Hij zuchtte. Het was dus waar wat hij dacht. "Nikita heeft ons samen gebracht" gromde hij zachtjes en keek even vanuit zijn ooghoeken naar Esmée wat haar antwoord daar op zou zijn. Een vrouw kwam opnieuw met de menu kaart en zag dat het Mido was. "Ow hallo meneer, ik heb van uw dochter gehoord wat jullie wilde bestellen het is al klaar ik ga het even voor u halen" glimlachte ze en liep weg. Mido keek verbaasd de vrouw achter na en toen naar Esmée. "Okeeey... Dit had ik ook niet verwacht.. Ik weet niet heb jij iets vreemds gemerkt aan haar? Of ze ergens mee bezig was? Behalve met afvallen.." zei mido en keek Esmée vragend aan. De vrouw kwam terug met twee grote borden en zette het op tafel neer. "uw lievelings eten" knipoogde de vrouw en liep weer weg. Mido keek naar het eten en zijn ogen werden groter dan ze daar net al waren. "Dat.. Dat is het eten wat we aten op de eerste date dat we hadden.."mompelde Mido verbaasd. "Owkeey.. Dit spijt me echt heel erg Esmée.." zei hij en keek haar aan.

3Love me or hate me.  Empty Re: Love me or hate me. di aug 16, 2011 5:45 pm

Gast


Gast

Esmee zat al best wel lang te wachten. Ze had alvast een cola voor zichzelf besteld, en ook eentje voor Nikita. Ze wist toch dat ze dat zou bestellen, en ze zou toch zo komen, dus kon het geen kwaad. Alleen duurde het langer dan verwacht. Ze keek op haar horloge. Het was nu 10 over half zeven en ze zou er half zeven zijn. Zijzelf was soms ook wat later, dus heel erg vond ze het niet. Ze hoorde de deur open gaan en dacht dat het Nikita was die binnenkwam, maar toen ze zich omdraaide zag ze een bekend gezicht, alleen niet die van Nikita: Mido. Ze keek hem verbaasd aan en knikte naar hem als begroeting. Ze was te verbaasd om haar harde gezicht op te zetten die ze altijd had als ze hem zag. “Ik dacht dat ik met Nikita af had gesproken?” zei ze op een vragende toon toen hij bij haar aan tafel kwam zitten. Op het moment dat Mido een sms’je kreeg hoorde ook zei haar mobiel gaan. Naja, ze voelde hem, want ze had hem op stil gezet. Ze haalde hem uit haar broekzak en zag het sms’je dat van Nikita afkomstig was. Sorry, ik lig met griep op bed, andere keer misschien? “Volgens mij heeft ze ons er beide ingeluisd. Ik had die cola voor Nikita besteld, neem maar.” Zei ze toen er een ober aan kwam. Ze vond het wel een beetje vreemd dat er al was besteld voor hun, maar ja. “Nikita heeft ook aan alles gedacht” mompelde ze in zichzelf. Niet veel later stonden er twee borden op tafel en een mandje met stokbrood met een bakje kruidenboter er bij. Ze keek er alleen maar naar toen ze besefte dat dit hetzelfde eten was als dat ze hadden besteld op hun eerste date. “ik had wel gemerkt dat ze met iets geheimzinnigs bezig was, maar ja, ik ben bijna jarig, dus dit had ik er niet achter gezocht…” Ze pakte haar bestek op en deed haar best de herinnering weg te drukken. “Jij hoeft je niet te verontschuldigen, we zijn er beide ingeluisd” Zei ze terwijl ze er een waterig glimlachje vanaf bracht.

4Love me or hate me.  Empty Re: Love me or hate me. di aug 16, 2011 6:17 pm

Mido

Mido

Mido keek zuchtend naar zijn eten. Nikita waar ben je nu mee bezig.. Mido smste gauw terug dat hij haar nog wel zou krijgen. Mido begon ook maar te eten. “Wist je dat Nikita een vriendje had?” vroeg Mido voorzichtig om een gesprek aan te knopen. “Jayson, leuke jongen.. Ze doen me denken aan ons vroeger..” zei hij en glimlachte half. “Hoe .. Hoe is het nu met jou? In het algemeen?” vroeg Mido en keek Esmée vragend aan. Ze vond het eten lekker. Logisch het was haar favoriete eten. Nikita zou nog wel iets terug krijgen. Dit kon ze gewoon niet doen, ze wist dat Esmée hem zou vermoorden als ze elkaar zagen. Hij snapte alleen nog steeds niet waarom, maar hij zou het koel houden deze avond. Misschien dat ze dan nog een vriendschap konden opbouwen. Mido keek naar zijn horloge. Het was nu 10 over half 8 en het duurde waarschijnlijk nog wel even. Hij had de cola gekregen van Esmée. Maar ja, wat moest je met 2 colaatjes? Mido at rustig door. Hij moest het gesprek op pijl houden.. Esmée praatte niet meer zo veel tegen hem na toen. Ze vertelde wel iets over zich zelf, maar nooit zoveel dat hij kon onderscheiden of ze nu wel of niet al een nieuwe vriend had. “Dit at je ook altijd toen ik het voor je maakte..” grijnsde hij half. “Je at het altijd in 1 hap op. En dan vroeg je om meer. Ik verbaasde me altijd hoeveel je op kon van dit gerecht” grijnsde hij en keek Esmée aan. “Hoe gaat het eigenlij met je paarden? 1E van de competitie. Verloren van jou. Wat een blunder” grapte Mido en sloeg zich voor de grap voor zijn hoofd. “Nou, je was altijd al goed geweest in springen. Toen we dat spring wedstrijdje hielden liet ik je altijd winnen” haalde Mido zijn schouders op. Toen Esmée er tegen in wilde gaan dat ze gewoon beter dan hem was grijnsde Mido naar haar als teken dat hij haar aan het stangen was. Daar kon ze wel om lachen. Mido glimlachte naar haar. Misschien werd het dan toch nog een leuke avond. Esmée werd al wat lossen tegenover Mido en begon zelf ook dingen van vroeger te vertellen wat ze nog steeds wist. Ze vertelde het lachend. Ze vond het wel leuk bij Mido.. Het einde was alleen klote. Mido grijnsde naar Esmée. “Of dat we met de honden Nikita en de paarden naar het parkje gingen, we hadden het best leuk. Mercury was toen los gekomen en liet mij in de modderpoel vallen. Toen gaf ik jou een knuffel en zat je ook gelijk onder de modder” grijnsde Mido zijn witte tanden bloot. Hij nam een slok van zijn cola. “Dat was de laatste keer dat we echt lol hadden.. “ zei hij. Het was er uit voordat hij het wist. Zo bedoelde hij het niet. Even keek hij naar zijn bord. “Sorry.. Ik uhm.. Ik mis je nog steeds heel erg Esmée.. Het huis is zo leeg zonder jou.. Ik hou nog steeds heel erg veel van jou. Wat ik deed was fout maar financieel konden we het niet aan. Nikita werd te groot voor Mercury.. Ik heb mijn paarden ook moeten verkopen en je weet hoeveel ik daar onder leedt. Ik heb jou paarden met een rede niet weg gedaan omdat het jouw paarden waren.. Je kon ze zelf ook amper betalen. Ik heb er alles aan gedaan om ze te laten blijven dat wist jij ook.. Waarom liet je me dan alsnog alleen? Wat heb ik zo fout gedaan dat je me twee mensen afpakte waar ik ziels veel van hield?” vroeg Mido treurig en keek haar aan. “Please.. geef me alsjeblieft nog een kans.. Ik kan je laten zien dat ik echt niet zo erg ben.. Echt niet.. Daarvoor hadden we het toch ook leuk..?”.

5Love me or hate me.  Empty Re: Love me or hate me. di aug 16, 2011 6:51 pm

Gast


Gast

“Wist je dat Nikita een vriendje had?” Zei Mido. Ze glimlachte. “Ja dat wist ik, hij is best aardig en goed voor Nikita” Zei ze als antwoord. “Met mij gaat het wel goed hoor, met de paarden ook. Er staan nu drie paarden bij ons op stal, Selina, Santos en Breezer. Met hun gaat het ook goed, alleen Selina word wel snel veel dikker…” Was haar antwoord, meer wist ze eigenlijk niet te zeggen, dat kwam omdat hij gewoon al bijna alles over haar wist. Behalve nog 1 ding dan, maar ze vond het geen goed idee om hem dat te vertellen. Tenminste, nu nog niet. De rest van de avond was best gezellig, dat had ze eigenlijk niet gedacht. Alleen het einde was wat minder. De rede dat ze bij hem weg was gegaan was nog heel helder. “Weet je dat niet? We kregen steeds meer ruzie. Het begon met de kleinste dingen en het eindigde met de verkoop van Mercury. Ik weet niet hoe erg jij aan die pony gehecht was, maar Nikita en ik heel erg. Het was een onwijs lieve pony, en toen werd ze zomaar opgehaald, ook niet eens in overleg met Nikita, of zelfs met mij. En dat was de druppel. Dat je mijn paarden niet hebt verkocht waardeer ik echt heel erg.” Ze zei alles best zacht en op een rustige toon. Deze dag was voor haar fantastisch geweest. Ze had gezwommen met de paarden, ze reed op Santos en Selina had ze aan de hand meegenomen. Ze hadden het alle drie geweldig gevonden. Ze wilde de dag niet eindigen met ruzie. “Please.. geef me alsjeblieft nog een kans.. Ik kan je laten zien dat ik echt niet zo erg ben.. Echt niet.. Daarvoor hadden we het toch ook leuk..?” Bij deze woorden moest ze een traan inhouden. Ze was nooit echt emotioneel geweest, maar dit keer wel. “Ik kan je geen tweede kans geven, echt niet. En dat ligt niet aan jou, misschien een beetje, maar er is iemand anders waarvan ik zielsveel houd” Okee, nu had ze het toch gezegd, maar nu kon het gewoon niet anders…

6Love me or hate me.  Empty Re: Love me or hate me. wo aug 17, 2011 2:10 pm

Mido

Mido

Mido zag dat Esmée het er moeilijk mee kreeg en wilde haar eigenlijk een knuffel geven.. Maar toen kwamen er de woorden uit die hij liever niet had willen horen. Ik kan je geen tweede kans geven, echt niet. En dat ligt niet aan jou, misschien een beetje, maar er is iemand anders waarvan ik zielsveel houd”. Mido keek naar zijn bord. Hij moest zich in houden om niet te gaan huilen. Hij had haar eerder terug moeten vragen. Hij glimlachte even. Meer omdat hij zo stom en naïf was geweest. 'I've heard.. That you're settled down, That you've found a boy, and you're married now. I heard that your dreams came true..Guess he gave you things, i didn't give to. Old friend Why you’re so shy? It ain’t like you to hold back, or hide from the light. I hate to turn up out of the blue uninvited. But I couldn’t stay away, I couldn’t fight it, I’d hoped you’d see my face and that you’d be reminded that for me it isn’t over…” zachtjes song hij het nummer van Adele, met heel veel verdriet en pijn in zijn stem, maar hij zal altijd van Esmée blijven houden of ze het nou leuk vond of niet .. “Nevermind I’ll find someone like you.. I wish nothing but the best for you too. Don’t forget me I beg I remember you said: Sometimes it lasts it love but Sometimes it hurts instead..”. Mido stond op en keek naar Esmée. “Het is die Leroy zeker?.. Waar Nikita het steeds over heeft?” vroeg Mido en keek duister uit zijn ogen. “Het geeft niet. Ik zal wel voor altijd alleen blijven door 1 stomme fout.. Door een heleboel fouten.. Ik had nooit zoveel schuld in je schoenen moeten steken, daarvoor ben je veel te lief..” fluisterde Mido en keek vol verdriet naar zijn ex vrouw voor zich. Mido liep naar Esmée toe en gaf een afscheidskus op haar voorhoofd. Het deed pijn om haar warmte te moeten voelen op zijn lippen.. Maar het was het laatste dat hij mee nam van haar. “Ik zal altijd van je blijven houden” fluisterde hij zachtjes in haar oor en liep toen zonder pardon het restaurant uit. Hij had genoeg geld voor 2 op het tafeltje gelegd. Hij deed zijn handen in zijn zakken en liep de kilte zomeravond in. Hij zette zijn kraag op. Hij ging maar niet rijden. Hij zou zich zelf toch wel vol gooien met alcohol strakjes. Hij smste Nikita maar even. “Heey lief dochtertje .. Het was leuk tot ik over toen begon.. Ik heb je moeder terug gevraagd alleen ze heeft al een ander.. Ik kom vanavond niet thuis, dus blijf maar bij Esmée of Jayson slapen. Ik zie je wel weer van de week xx je vader”. Mido liep verder. De wind was guur. Hij had het niet gegund gekregen. Hij zou voor altijd alleen blijven. Of hij zou nu of over tig jaar pas een vrouw vinden waar hij zijn leven voor zal geven. Maar dat zag hij somber in. Zuchtend stapte hij een cafeetje binnen. Daar opende hij nogmaals zijn berichten. Hij had 2 x een sms van Nikita gehad. Hij opende ze. “Pap het spijt me voor je .. Ik had het niet moeten doen sorry.. word niet boos”. “Pap kom naar huis ik maak me zorgen..”. Mido glimlachte. Tenminste 1 die van me houdt dacht hij. Hij was al 3 keer gebelt door Esmée. Hm.. Dat was raar. Wat wilde ze nu nog van hem? Hij schudde zijn hoofd. Hij kreeg een sms binnen. “SUKKEL!! Waarom laat je me nu hier alleen? ik maak me zorgen.. Je auto staat er nog dus je zal niet ver weg zijn, Mido ga geen rare dingen doen.. xx Esmée”. Mido trok een wenkbrauw op en smste terug: “Heey, k doe nooit raar weet je toch, Ga maar terug naar huis, ik spreek je nog wel over Nikita maar ik zal je niet meer lastig vallen”. “Liefdes verdriet meneer?” vroeg de bar man. Mido keek op en grijnsde. “Niks aan de hand, bezorgde … vrouw en kind. Ik ben van huis weg geglipt. Even frisse neus halen” Loog Mido. De barman grijnsde. “Dat doe ik ook zo vaak, is wel fijn hoor even van huis weg te zijn!”. Mido glimlachte. “Doe mij maar een wodka’tje” zei mido en ging aan een tafeltje zitten en ging stom weg een spelletje doen op zijn mobiel. E barman kwam hem een wodka brengen en ging toen weer aan het werk. Mido keek er naar en zuchtte. Hij had Nikita beloofd om zich zelf niet weer te vergrijpen aan de drank. Een paar borreltjes konden toch geen kwaad? Ja dat dacht hij. Na een stuk of 10 op te hebben was hij helemaal van de kaart. De barman wilde hem niks meer geven dus ging Mido maar weer lopen. De frisse lucht deed hem goed. Hij liep door naar het strand toe en plofte daar in het zand. Hij keek naar de sterren. Het was prachtig om te zien. “Hoe mooi kan iets zijn?” vroeg hij zich zelf hard op af. Ineens hoorde hij iemand naast zich. Hij keek op en zag in de zwarte gedaante de vorm van een vrouw. “Gezellig mensen er bij, kom er gezellig bij zitten” grijnsde Mido en keek weer naar boven en legde zijn armen onder zijn hoofd. “Moet je jezelf nu eens zien!!” kaatste de persoon terug. Het was Esmée.. Mido ging gelijk recht op zitten en keek naar de grond. “Nou.. Een man mag toch drinken?” murmelde hij. “En ik heb niks raars gedaan” zei Mido en keek naar de zwarte gedaante. Het kwam door dat het zo donker was. En hij kon minder zien doordat hij aangeschoten/dronken was. “Hoe wil je , je zo thuis vertonen? Je wil toch niet dat Nikita je straks thuis moet opvegen?” zei ze terug nu op een wat rustigere toon. Ze had medelijden met hem. “Ik hoef geen medelijden” gromde Mido terug. “En je hulp ook niet..” zei mido treurig en keek voor zichzelf uit. “Ik kom gewoon vannacht niet thuis.. Ik slaap wel in een hotel ofzo”. Esmée was er blijkbaar niet zo blij mee want ze trok aan zijn mouw om op te staan. “Kom mee dronklap.. ik breng je wel naar huis..” zei ze. Mido stond toch maar op en ging met haar mee terug naar de stad waar ze hem terug, in zijn auto, naar huis bracht. Ze had haar fiets achterin gegooid had Mido gezien. Blijkbaar was ze niet vergeten hoe zijn auto werkte. Mido leunde met zijn hoofd tegen het koele glas van de deur aan en keek naar buiten. Na ongeveer 5 minuten te hebben gereden konden ze uitstappen. Ze was blijkbaar ook niet vergeten waar zijn nieuwe huis stond. Mido stapte strompelend uit. Lucky kwam aanrennen en begon te blaffen. Mido legde hem het zwijgen op. “Sjj Lucky je maakt zometeen de buren nog wakker” murmelde Mido tegen de hond. Esmée stapte uit en hielp Mido het huis binnen. Belando kwam er aan en pakte Mido over en legde hem op de bank neer en stopte hem in. Belando liep naar Esmée die geschrokken keek naar de verslagen Mido en schudde haar hoofd. “Mevrouw, kan ik u wat te drinken en wat verfrissends aanbieden?” vroeg hij beleefd en glimlachte warm naar de vrouw voor zich. “Mijn naam is Belando, en ik ben de butler van de heer Cremfield. Ik neem aan dat u Esmée Denters bent? Mido’ ex?” vroeg hij en glimlachte nog steeds en nam Esmée mee naar de keuken waar hij haar wat te drinken aan boot. “Mido is de laatste tijd wat chaotisch zoals u ziet.. Ik ben u dankbaar dat u hem terug heeft gebracht. U moet het hem niet kwalijk nemen. Hij is gewoon erg van slag. Ookal is het een jaar geleden. Het ligt niet aan u, voelt u zich ook maar niet schuldig of iets in die richting” glimlachte de butler. “Hij komt er wel weer boven op dat weet ik bijna zeker. Ik denk dat Mido u morgen nog wel even belt en zijn verontschuldiging aan bied voor vannacht. Als u wilt kunt u hier ook overnachten als u dat wilt, of kan ik u naar huis brengen? Ik kan ook een taxi laten komen op de heer zijn kosten” zei de butler en zette wat koekjes op tafel. Esmée zou wel naar huis fietsen zei ze. “Weet u dat zeker ? Het is best donker. Ik weet niet of Mido het zo fijn vind als u alleen naar huis fietst”. Nikita kwam naar beneden gehold en liep naar Esmée toe. “Esmée?” vroeg ze verbaasd en keek haar vragend aan. Ze had gehoord wat Belando zei. “Je kan misschien inderdaad maar beter hier blijven.. Dat is wel zo handig.. Het is veelte donker om nu nog naar buiten te gaan in de buurt waar Mido woont, je weet maar nooit wat er in de bosjes zit” zei Nikita en deed net alsof ze gruwelde. Esmée overwoog toch maar te blijven. Niet met heel erg veel zin en ze zou die ochtend zo snel mogelijk weer vertrekken. Belando ging gelijk het logeer gedeelte klaar maken. Esmée keek wat rond. “Sorry” mompelde Mido vanaf de bank en keek naar het plafon maar had het toch echt tegen Esmée. “Ik wil je niet in een moeilijke situatie zetten. Ik wil niet dat je hier blijft voor mij.. Daar word ik niet beter van”. Nikita legde hem uit wat de situatie was en knikte toen maar. “Okey.. Dan hoor ik het wel..” gaapte hij. Na een paar minuten viel hij in een rusteloze slaap.
De volgende morgen was Mido al vroeg op. Zijn hoofd stond op ontploffen. Hij had zijn hoofd op de keuken tafel gelegd en had al 2 aspirines in genomen maar het hielp niet. “Veel water drinken meneer” mompelde Belando en ging weer aan het werk. “SJJJ!!” fluisterde mido terug. Alles deed pijn. Hij hoorde voetstappen. Hij draaide zich om, om te zeggen dat Belando hem met rust moest laten toen hij daar zijn ex zag staan. Mido’ ogen werden groot. Hij had al een hele lange tijd Esmée niet meer in haar nachtjapon gezien en met zo’n slaperig hoofd. Hij moest nadenken wat er die nacht was gebeurd maar hij wist helemaal niks meer. “Okey als er iets is gebeurd gister avond tussen ons dan spijt me dat heel erg” fluisterde Mido met grote ogen. Ze stelde hem gerust er was niks gebeurd. Met elk woord dat ze uitsprak deed zijn hoofd pijn. “Ik heb vast te veel gezopen..” zei hij en grijnsde half. “Zeg w..waarom heb je hier eigenlijk geslapen?” vroeg Mido. Esmée legde het verhaal uit en met elk woord dat ze zei voelde hij meer schaamte. “Ow wat erg..” mompelde hij. “Het spijt me .. Ik heb me heel erg laten gaan.. Ik wilde niet dat een gezellige avond om zou veranderen in een mislukte avond.. Ik vond het heel erg gezellig zo met je ..” zei Mido en voelde zich net een geslagen hond. Mido legde zijn hoofd weer op tafel. Belando had voor Esmée al wat eten gemaakt dus dat hoefde ze zelf al niet meer te doen en ging aan tafel zitten waar mido zijn hoofd op had gelegd. Ze was verdacht stil. Ze was waarschijnlijk in haar hoofd ergens mee bezig. “Ik breng je strakjes wel naar huis, dat is tenminste het laatste wat ik nog voor je kan doen.. Daarna zal ik me niet meer vertonen behalve als het nodig is voor Nikita” mompelde Mido. “Dan kunnen dit soort dingen ook niet gebeuren” zei hij. Zuchtend keek hij op de klok. Als Esmée klaar was met zich opfrissen te hebben gegeten zou hij haar gelijk terug naar huis brengen. Het regende pijpenstelen. En het was nogal zielig om haar naar huis te laten fietsen zo. En begon te onweren. Nikita was daar vroeger altijd bang voor geweest, nu ook af en toe is. Dan kroop ze nog wel eens bij papa in bed. Glimlachend dacht hij daar aan terug. Ook Esmée vond het vroeger niet fijn. Hij wist niet of ze dat nu al had laten varen. Ze was ineens een heel ander mens geworden. Mido stond op. “Ik uhm.. Ik ga even douche, Als jij ook wil douche kan dat, je logeer kamer heeft eigen bad kamer” glimlachte hij met een lichte blos op zijn wangen en liep naar boven.
De warme douche deed hem goed. Zijn spieren werden wat rustiger en zijn hoofdpijn zakte weg. Hij dacht hier en daar wat na over gisteravond maar het was 1 zwarte vlek. Hij wist alleen nog dat hij weg ging bij het restaurantje waar ze zaten, maar daarna was het 1 grote vlek. Zuchtend stapte hij de douche weer uit en kleedde zich aan. Trui die hij ooit had gekregen van Esmée. Hij droeg hem redelijk vaak. Niet eens omdat hij hem had gekregen van Esmée. Nee het was zijn lievelingstrui geworden. Het was een redelijk strakke trui waardoor zijn spieren goed te zien waren en op de achterkant van zijn trui stond heel groot “SUPER MAN INCOMING!” met daar onder het logo van Superman. Een wat wijdere zwarte broek aan. En zo liep hij naar beneden met zijn handen in zijn zakken. Esmée zat op de bank samen met Nikita naar peuter filmpjes te kijken. Dat wilde Nikita graag. Het was vandaag een jaar geleden dat de twee tortelduifjes uit elkaar gingen. Nikita vond het zo irritant dat heen en weer gedoe. Mido gaf haar geen ongelijk, maar hij wilde niet dat ze hoopte dat Esmée en hij ooit terug zouden komen bij elkaar. “Kijk dan Mido! Ze zit op de rug van Mercury” werd er geroepen op tv. Mido voelde een steek van verdriet. “We kunnen gaan..” mompelde Mido. Esmée keek op en ze zag er best gesloopt uit. Ook voor haar was het moeilijk. Mido glimlachte waterig en liep richting de deur. “Nikita, jij blijft hier .. als ik terug ben wil ik een hartig woordje met jou spreken jonge dame” mompelde Mido. Het klonk niet heel erg streng of iets in die richting, maar hij bedoelde het wel zo, en dat zou ze ook zo opvatten. Mido stapte de regen in en het deed hem niks. Hij liep wel vaker in de regen als hij zich down voelde. Zo zou niemand zien dat zijn tranen over zijn wangen liepen. Die werden meestal vermengt met de zure regen die naar beneden viel. Mido stapte zijn auto in en gooide de passagiers kant open voor Esmée. De fietst stond nog in de auto dus daar hoefde ze niet aan te denken. “Heb je alles?” vroeg Mido en keek voor zich uit. Ze knikte. Mido startte de motor en reedt van het erf af de oprijlaan op en zo het hek door richting het huis van Esmée. “IS hij een beetje aardig voor je?” vroeg Mido en keek haar even gauw aan om haar reactie te pijlen. Ze wilde er niet echt veel over kwijt en de rit was zwijgzaam.
Eenmaal daar aangekomen stapte Mido uit en ging de Fietst uit de auto halen. Hij zette de fiets zonder moeite neer en keek Esmée aan. “Moet ik hem nog ergens neer zetten of doe je het zelf?”. Mido gaf de fiets aan Esmée. Ze wilde het zelf doen. Waarschijnlijk hoopte ze dat hij zo snel mogelijk weg zou gaan. “Nou uhm.. Dan zie ik je wel weer..” zei Mido die nu een halve meter van Esmée was verwijderd. Ze was nog steeds kleiner dan hem. “Jup nog steeds te klein” gniffelde Mido onwillekeurig en gaf gauw een aai over Esmée’ haar bol. “Tot ziens kleine..” zei Mido met een halve grijns. Ineens vloog de deur open en daar stond de jongen die Mido liever niet had gezien. Het was Leroy. Mido keek voor zich uit. Hij kwam naar buiten en vroeg waar ze was geweest waarom ze niet thuis was gekomen en dat hij zich zorgen maakte. “Overdreven” mompelde Mido en keek Leroy aan. “Ze was bij mij gisteravond het liep wat uit de hand, ze sliep bij mij en nu is ze weer terug. Niks gebeurd” zei Mido kil. Leroy keek hem aan en toen weer naar Esmée. Mido haalde zijn schouders op. “Ik ga maar weer eens”. Mido draaide zijn rug naar de twee toe en liep weg hij wilde niet dat er nare dingen zouden gebeuren. Mido stapte zijn auto in en reedt terug naar zijn huis. “Het spijt me Esmée..”.
Mido reedt met een snelheid van 120 over de snelweg. Hij wilde even een stuk crossen zodat hij thuis niet te keer zou gaan tegen Nikita. Het was niet haar schuld dat het fout was afgelopen. Zuchtend keek hij naar zijn display. Zijn nummer speelde even. Someone like you van Adele. Het was een prachtig nummer maar het deed pijn om naar te luisteren. Toch zette hij hem harder. Met een snelheid van 120 reedt hij de snelweg af richting het bos en daar zette hij zijn auto neer. Hij bleef even in zijn auto zitten en deed toen maar zijn oortjes in stapte de auto uit deed hem op slot en ging wandelen. Het regende nog steeds maar dat maakte hem niet uit. Hij zette het op hardlopen. De muziek dreunde in zijn oren. De regen liep over zijn rug. Damp kwam uit zijn mond en van hem af door het zweet en het koele water dat over zijn hele lichaam heen liep. Hij kwam elke keer op het zelfde punt tot stilstand. Of hij nu wel of niet aan Esmée dacht. Hij kwam bij de plek waar ze voor het laatst waren geweest voordat het voorgoed uit ging. Mido plofte in het natte gras en liet zich daar maar liggen en keek naar het meer. Mensen keken hem vragend aan maar liepen gewoon door. Ze dachten waarschijnlijk dat het een zwerver was. Ze dachten maar hij kon het niet hebben dat Esmée met die Leroy was. “Ik krijg hem wel. Niets vermoedend aardig tegen me doen, doen alsof hij Esmée niet kent en nu smoor verliefd met elkaar zijn” zei hij grommend. “Straks krijgen ze nog ….” Zijn ogen werden groter toen hij daar aan dacht. Hij duwde zijn gezicht in het natte gras om af te koelen. Nee hij wilde niet weer door het lint gaan tegen Esmée. En ook niet tegen Leroy.. Hij wilde niet nog eens in de cel eindigen omdat hij iemand knock out had geslagen.. Die nacht was zo erg geweest.. Mido kan niet tegen kleine kamertjes. Claustrofobie. Kleine kamers waren vreselijk. Of hij nu alleen of met iemand in diezelfde kamer zat dat kon hem niet schelen. De mp3 stopte met spelen. Mido keek op en zag dat hij hier al vanaf half 12 hier lag. Het was nu al half 5. Mido stond gauw op. Zijn trui, zijn broek alles was smerig. Mido grijnsde. Hij leek echt net op een zwerver. Hij ging maar terug lopen. De regen spoelde hier en daar wat modder weg, maar schoner werd hij er niet echt van. Na ongeveer een half uur te hebben gelopen kwam hij aan bij zijn Jeep. Hij deed de portier open en pakte schone kleding achter in en kleedde zich om. Het kon hem ook niet schelen of er nu mensen aan zouden komen en hem zouden uitlachen. Maar het bos was verlaten. Mido stapte in zijn auto en deed de koplampen aan. Hij reedt achteruit terug naar de snelweg. Rustiger dan daarnet reedt hij terug naar huis waar Nikita waarschijnlijk was. Die was natuurlijk heel erg nieuwsgierig waarom hij zolang weg was geweest. Toen hij de oprijlaan binnen reedt zag hij daar een auto staan. Een onbekende. Mido rolde met zijn ogen. Bezoek. Fantastisch. Mido reedt zijn auto de garage in en sloot die gelijk af. Nikita stond in de deur opening en keek met betraande ogen haar vader aan. Mido had het niet door tot hij zich omdraaide en bijna een hard aanval kreeg van haar. “Jemig!.. je liet me schrikken …” zei Mido. Hij zag dat ze gehuild had en liep naar haar toe. “Wat is..” meer kon hij niet zeggen want ze gaf hem uit reflex een klap in zijn gezicht met de flakke hand. Mido legde zijn hand op zijn wang die gloeiend aan voelde. “WAAR WAS JE IN GOEDSNAAM!?” riep ze huilend uit. Niet eens geschrokken van zich zelf dat ze hem had geslagen. Mido keek zijn dochter verslagen aan. “Ik uhm.. Ik was even … Ik heb Esmée weg gebracht .. en toen ben ik een stuk gaan rijden..” zei hij zachtjes en keek zijn dochter aan. Hij liep langs haar de woonkamer in waar Leroy en Esmée op de bank zaten. Nee daar werd hij vrolijk van. “Ook een goede avond” bromde Mido en wilde naar boven lopen maar Esmée pakte zijn arm vast. “Wil je ons niet meer zo laten schrikken?!” wierp ze hem vurig tegen, “Ik dacht dat je jezelf misschien de berm in had gereden! Of misschien nog wel erger! Ik heb zelfs al de politie gebeld!” schreeuwde ze uit. Leroy probeerde haar te sussen maar Mido gaf hem een kille blik waardoor hij zijn mond hield. “Ik was bij ONS plekje” zei Mido en keek haar strak aan en trok zijn arm terug. “Ik ga douche. Ga maar terug naar huis. Ik ben thuis dus er is niks aan de hand. Nikita ga maar met Esmée en Leroy mee. Dat is misschien handiger”. Mido keek naar Nikita en gaf haar een knipoog en liep naar boven en gooide met een harde knal de deur van zijn slaapkamer dicht en kleedde zich om. Nieuw ondergoed zijn trainingspak en droogde zijn haren met een handdoek. Hij liep naar beneden toe. Esmée Leroy en Nikita waren er nog steeds. “Nog niet weg?” vroeg Mido kil. Hij liep naar de keuken toe en ging maar wat drinken voor zich zelf in schenken. Hij had het wel gehad met dit emotionele ritje. Esmée liep achter hem aan. Hij hoorde in de woonkamer dat Nikita bij Leroy zat en ze waren zachtjes tegen elkaar aan het praten. Als die zak maar niet dacht dat hij zijn dochter ook al van hem af zou pakken. Niet nog eens.. Mido draaide zich om en Esmée stond voor hem woedend te wezen. Hij trok een wenkbrauw op en leunde tegen de tafel aan. “Nou kom maar op je met je preek” gromde hij haar toe. “Ik ben zo vreselijk dat ik Nikita niet had gebeld, dat ik jou niet had gemeld waar ik was, het is zo erg dat ik zo lang weg was geweest je was zo ongerust. Laat me niet Lachen. Je kwam waarschijnlijk hier ook pas toen Nikita je belde dat ik er nog niet was. En toen was je antwoord hij is net weg gereden hij zal er zo wel aan komen” wierp hij haar in de schoenen. Een harde pets wat te horen in de keuken. Mido liet zijn glas vallen waardoor de cola door de hele keuken vloog. Hij keek als een geslagen hond naar Esmée en legde zijn hand opnieuw op zijn wang. “Auw..” zei hij droog. “Nou twee keer geslagen. Moet niet gekker worden vandaag”. Belando kwam er aan en begon het op te ruimen. Mido zei dat hij daar nog wel even mee moest wachten. “Ik doe het zelf zo wel”. Esmée kon het zelf niet meer houden en tranen liepen over haar wangen. Van alles. Verdriet woede frustratie alles. “KIJK NOU WAT JE VAN JEZELF MAAKT! Een egocentrische zak! Je denkt alleen maar aan jezelf en niet eens aan andermans gevoelens! Hoe denk je dat Nikita zich voelde toen je om 2 uur nog niet thuis was!? NOU?! Ze belde mij en ik ben gelijk gekomen. Toen ik om 3 uur nog niet thuis was is Leroy ook maar gekomen om ons te steunen! Ik was dood ongerust Mido Cremfield! Denk je nu echt dat ik zo harteloos ben?! NOU!? Ik hou ook nog van jou Mido! Maar niet meer op de manier als eerst! Ik hou van Leroy en daar moet je maar mee leren leven begrepen?! En nu ga jij het goed maken met Nikita en wil ik jou voor de komende weken niet meer zien horen of wat dan ook!” wierp ze hem schreeuwend tegen. Mido zag hoe haar tranen haar wollige trui nat maakte. Hij legde voorzichtig zijn hand op haar wang en veegde de tranen weg. “Niet huilen..” zei Mido zachtjes en keek haar treurig aan. “Het was niet mijn bedoeling om je zoveel pijn te doen echt niet .. Ik wilde even alleen zijn niet wetend wat ik op me af zou roepen..”. Mido zette een stap naar voren en drukte Esmée tegen zich aan voor een knuffel. Hij sloeg zijn armen om haar heen en legde zijn kin op haar hoofd neer. Esmée sloeg haar armen om zijn middel heen en knuffelde hem terug. “Het is okey sukkel.. maar doe ons dit niet nog eens aan want ik kom je persoonlijk de grond in duwen” gromde ze. Ze wurmde zich uit zijn knuffel en liep de keuken uit. Ze pakte de hand van Leroy gaf hem een kus op zijn lippen en vertrokken samen de deur uit. Mido keek uit het raam en zag dat ze haar hoofd op zijn schouder had gelegd en ze reden in zijn auto er vandoor de zwarte nacht in. Mido zuchtte diep en liep naar de woonkamer waar Nikita op de bank zat. Ze keek hem aan met betraande ogen. Mido liep naar haar toe en gaf haar een knuffel. “Het spijt me lieverd.. Ik wilde je echt niet ongerust maken.. Het komt echt wel goed met me .. Dat beloof ik je..”. “Je hebt ook niet je belofte gehouden. Je zou niet meer drinken als je, je rot voelde! En daar heb je ,je niet aangehouden..”. Mido knikte. “Dat klopt..”. “Dat spijt me..”.

( 4350 xD Suc6 met lezen!! Hoop dat je het niet heel erg vind als ik sommige dingen voor je heb ingevult... :E ik had geen internet gisteren dus ik moest iets doen! )

7Love me or hate me.  Empty Re: Love me or hate me. do aug 18, 2011 8:36 pm

Gast


Gast

Esmee bleef naar Mido kijken terwijl hij in het Engels tegen haar praatte. Waar was hij mee bezig? Met woorden kreeg hij haar echt niet terug, verre van terug. Daarnaast was gezang van hem wel het laatste waar ze op dit moment aan dacht. Eindelijk hield Mido op met zingen, hij zei alleen iets waarvan haar blik in haar ogen verzachtte. Leroy, hij had helemaal gelijk met wat hij dacht. Toen hij begon over die ene fout rolde ze met haar ogen. Moest hij dat nou toch echt nog een keertje zeggen? Haar lichaam verstarde toen Mido omhoog kwam, wat was hij van plan. Niet weer zoenen, alsjeblieft niet. Van de eerste keer dat ze hem geslagen had kon hij nog steeds de pijn in haar hand voelen. Wat hij deed was minder erg dan de eerste keer, alsnog vond ze het niet prettig. Mido gaf haar een kus op haar voorhoofd en zei dat hij altijd van haar zou blijven houden. “Rot op Mido.” Mompelde ze nijdig. Ze was voor paal gezet, in een restaurant achtergelaten alsof ze niet belangrijk was. Daarbij was dit weer een zielige poging om haar terug te krijgen. Mooi niet dat ze naar hem terug ging. Esmee zette haar elle bogen op de tafel neer. Haar hoofd liet ze in haar handen vallen, de avond was verpest. Zwaar verpest. Eerst het geplande afspraakje van Nikita, daarna ook nog eens heel dat gedoe met Mido. Waarom moest het toch altijd fout gaan? Een ober kwam naar haar toe en vroeg of hij iets voor haar kon halen. Ze wuifde zijn aanbod weg en stond op. “Bedankt maar nee, ik ga ook maar eens naar huis.” Sprak ze netjes. Zij had tenminste wel manieren, van Mido kon ze dat niet zeggen. Ze was dan wel boos op Mido maar ergens maakte ze zich zorgen. Wat als hij iets verkeerds zou gaan doen? Zichzelf zou verwonden of in de problemen zou werken? Ze pakte haar mobiel en typte snel een sms die ze naar Mido verzond. Het begin was dan wel behoorlijk grof, maar ze eindigde op haar eigen manier. Met twee x-jes en haar naam. Ze kreeg een sms terug dat hij nooit iets raars deed. Daar had zij een andere mening over. Mido zijn auto, ze wist hoe ze hem aan kreeg en er was genoeg ruimte om haar fiets erin te leggen. Ze trok de kofferbak open en verplaatste wat zodat haar fiets erin kon. Pas toen ze veilig in de auto zat startte ze de motor en sloot ze haar deur. Het vertrouwde geluid van een motor, op dit moment deed het haar behoorlijk goed. Tijdens het rijden keek ze rond of ze enig teken van Mido zag. Ze had nog een tijdje rond gelopen om haar hoofd mee te maken dus ondertussen zou hij zichzelf vast wel ergens neer hebben gepland. Zonder het zelf door te hebben reed ze naar het strand, de plek waar ze altijd wel heen kon wanneer ze het moeilijk had. Dit keer zou ze er alleen niet heen gaan omdat zij het moeilijk had. Mido zou er misschien zijn. Ze hoopte erop anders kon het nog een leuke zoektocht worden. De auto parkeerde ze op de parkeerplaats, niet helemaal zoals het hoorde, buiten de vakken anders was het te ver lopen. Eenmaal op het strand was er amper wat te zien. Mensen waren gedaantes die je af en toe plots zag verschijnen, de zee merkte je enkel op omdat je hem kon horen. Heel lang duurde het niet voor ze Mido had gevonden. Gewoon op het geluid van gejammer afgaan. Vroeg of laat zou je een zielepoot vinden. Zoals ze verwachtte vond ze een zielepoot met de naam Mido. Aan zijn manier van praten merkte ze op dat hij behoorlijk heen was. Hoeveel zou hij hebben gedronken? Kon hij eigenlijk nog wel op zijn benen staan? Esmee trok haar mond open en begon tegen hem te schreeuwen. Er was niemand dus ze schaamde zich ook niet dat anderen haar konden horen. “Ik heb geen medelijden met jou, je bent een hoopje onzin. Elke keer dat je tegen me praat moet je weer zielig doen, hou op met dat zelfmedelijden. Wees eens een keer een vent Mido.” Schreeuwde ze in zijn richting. Dit keer moest hij naar haar luisteren en niet andersom. Ze zou eens laten zien dat ze een grote mond had, dat ze zijn woorden niet meer slikte. Vooral toen Mido zei dat hij vannacht niet naar huis zou gaan begon ze nog kwader te worden. Hij was van plan Nikita alleen te laten in dat overdreven grote huis van hem? O nee, ze was zijn dochter en daar moest hij voor zorgen. In slechte en goede tijden. Esmee bukte en pakte Mido zijn mauw vast. Ze zou hem wel naar huis brengen, met tegenzin. Als hij eenmaal thuis was kon zij tenminste ook naar huis. Kon ze haar hart luchten bij Leroy. Iemand die wel naar haar luisterde en niet zielig deed. Eenmaal bij de auto liet ze Mido instappen. Net alsof je een klein kind in het zitje moest helpen. Net zoals ze daarnet had gedaan startte ze de motor. Dit keer zou ze naar zijn huis gaan en niet doelloos rondjes rijden in de hoop hem te vinden. Gelukkig was het niet heel lang rijden, nog langer in een kleine ruimte met Mido kon ze niet uithouden. Esmee hielp Mido de auto uit en naar binnen. In plaats van haar raampje dicht te doen, ze had hem heel de tijd open staan, liet ze hem open. Wanneer het zou gaan regenen zou ze haar wraak hebben. Daarnaast zou Mido morgen niet weten of zij in zijn auto had gezeten. Mido zijn hond liep mee naar binnen, blaffend en al. Binnen kwam er iemand aan die Mido over pakte en hem op de bank neer legde. Van haar mocht hij hem ook neergooien. Een emmer koud water er achteraan zou ook nog mogen. Zolang hij morgen knallende koppijn zou hebben kon ze leven met hoe de bediende Mido nu behandelde. Er werd haar wat te drinken aangeboden. De bediende stelde zichzelf voor als Belando. Arme Belando, hoe kon hij leven onder Mido? Elke dag zijn vuile klusjes opruimen. Elke dag dat stomme gejank aanhoren. Nee, zij zou het niet meer kunnen. Niet meer. Esmee had nog geen antwoord gegeven op de vraag die Belando haar had gesteld. Blijkbaar was dat niet nodig want ze werd meegenomen naar de keuken waar ze wat te drinken kreeg. Als ze nee had gezegd zou hij er dan naar hebben geluisterd? Waarschijnlijk niet. Mido had een heerlijke invloed op andere mensen. Vroeg of laat zou Nikita ook zo worden als hij. En wat had zij dan nog over haar te zeggen? Met de dag werd Nikita opstandiger, straks kon ze tegen haar staan schreeuwen en ze zou niet luisteren. Gelukkig was het nog niet zover. Nikita was nog altijd haar vriendin. Belando vertelde haar dat Mido de laatste tijd wat chaotisch was. Was dat een excuus voor zijn gedrag? Het was Belando zijn schuld niet maar alsnog keek ze hem vuil aan. Ze wou naar huis, niet hier blijven in het huis van Mido. Thuis kon ze tegen Leroy aankruipen, haar hart leeggooien. Hier moest ze zichzelf telkens maar inhouden om niet te gaan schreeuwen. Het haalde haar niet uit of Mido erbovenop zou komen of niet. Ze wou hem niet meer zien, niet meer spreken of horen. Zodra er gesproken werd over een taxi zette ze een stap achteruit. Esmee stond erop dat ze naar huis zou fietsen. Dat het buiten donker was kon haar niets schelen. Mannen moest je op de goede plek trappen en dan konden ze niets meer, perfect voor als iemand je lastig kwam vallen. Daarnaast, ze kon heus wel voor zichzelf zorgen. Achter haar hoorde ze voetstappen die naar haar toe kwamen. Al snel was er dan ook een stem te horen die ze maar al te graag nu wou horen. Nikita. Ze wou nog tegenstribbelen maar Nikita stond erop dat ze bleef slapen, net zoals de robot bediende. Met veel tegenzin zou ze blijven. Maar morgenochtend was ze weg zodra ze zichzelf aangekleed had. Terwijl Belando bezig was in de kamer keek zij ongemakkelijk wat rond. Vanaf de bank hoorde ze een hoop gemompel wat ze zichzelf niet aantrok. Morgen zou ze pas met hem willen praten, als haar eigen woede gesust was. Belando bracht haar naar haar kamer waar ze kon blijven logeren. Een net opgemaakt bed en nog veel meer waren aanwezig, veel te overdreven maar goed. Voor een nacht was het toch wel leuk al die luxe. Esmee verruilde haar kleren voor het nachtjapon wat op het bed lag. Slapen ging niet, teveel gedachten in haar hoofd die haar wakker hielden. Ze had Leroy een sms gestuurd, bellen was geen optie. Straks maakte ze hem wakker. Hoe zou hij erover denken? Ze lag nu te slapen in Mido zijn huis. Pas tegen de ochtend viel ze in slaap, geen diepe slaap. Het kleinste geluidje maakte haar wakker waar ze zich dood aan irriteerde.

Behoorlijk chagrijnig stapte ze rond negen uur het bed uit. Genoeg geslapen, tijd om weg te gaan. Haar vingers haalde ze door haar warrige haar waarna ze naar de keuken liep. In de keuken zat Mido, zou hij een kater hebben? De woorden die hij tegen haar sprak liet ze langs zich heen gaan. Dacht hij nou echt dat het zo makkelijk was? Alcohol als excuus gebruiken was zwak, maar dat paste bij hem. Omdat hij zich niets meer herinnerde moest ze het verhaal vertellen. Express sprak ze harder dan normaal. “Nikita had een afspraakje geregeld, maar jij liet mij alleen achter in het restaurant. Je dronk jezelf weer eens helemaal klem en ik heb je naar je huis gebracht meneertje. Duidelijk genoeg?” Sprak ze nijdig. Hij had haar voor schut gezet, en niet zomaar voor schut. Zijn verontschuldigingen waren niet genoeg. Woorden waren dat, woorden deden pijn maar loste in dit geval niets op. Gaf haar maar daden, veel beter. Vooral daden waarbij ze hem mocht slaan. Belando schoof een bord met ontbijt in haar richting. Dankbaar schonk ze hem een glimlach waarna ze aan haar ontbijt begon. Geen blik gunde ze Mido, niet totdat ze haar woedde had gesust. Het aanbod dat hij haar naar huis wou brengen nam ze in ontvangt. Een ritje minder op de fiets had ze nu geen problemen mee. Al haar spieren voelde slap. Het kon komen omdat ze net uit bed was. Fietsen was nou niet iets waar ze zin in had rond dit vroeger uur. Nadat ze haar eten op had stond ze op en bedankte ze Belando voor het heerlijke ontbijt. Dat Mido ging douchen ging haar niet aan. Alsof ze meeging om zijn handje vast te houden. Ze zou zelf wel de weg vinden naar een lege badkamer. Desnoods zou ze het aan Belando of Nikita vragen. Want ja, Nikita woonde ook nog in Mido zijn huis. En Nikita woonde ook nog bij haar dus ze had het recht zoiets aan haar te vragen. Esmee wandelde naar de logeerkamer en keek eens rond. Omdat haar woedde al iets gesust was keek ze schuin lachend naar het bed. Hoe goed zou het bed veren? Zonder enige gene sprong ze op het bed en liet ze zich achteruit vallen zodat ze languit op het bed lag. Heerlijk om te doen. Vlug sprong ze weer overeind en liep naar de badkamer waar ze zichzelf snel douchte voor ze zichzelf weer aankleedde. Helaas waren het dezelfde kleren als die ze gister aan had gehad maar dat haalde haar voor nu niets uit. Zolang ze maar naar huis werd gebracht. Daar kon ze andere kleren aandoen en ontspannen. Mido was gelukkig nog niet beneden toen zij beneden kwam. Nikita daar in tegen zat op de bank naar de tv te kijken. Peuterfilmpjes kwamen voorbij. Vaak zag je de paarden, of Mido met Nikita. Zij samen met Nikita kwam ook wel eens voor maar minder vaak dan Mido met Nikita. Nikita was dan nog steeds Mido zijn dochter. Niet die van haar. Terwijl ze het wel zo bekeek. Nikita was al lange tijd bij haar, en daar had ze helemaal geen spijt van. Op sommige momenten natuurlijk wel, wanneer ze weer eens ruzie hadden om iets stoms bijvoorbeeld. Esmee keek geschrokken achterom toen ze de stem van Mido hoorde. Hoe had hij zo stil naar beneden kunnen komen? Ze was moe, te moe om eigenlijk nog iets te doen. Te moe om nog een confrontatie aan te gaan met Mido. Ze gaf Nikita een knuffel voor ze langzaam achter Mido aan wandelde. Bah, nu voelde ze zich net een hondje. Door de regen heen wandelde ze naar de auto waar haar fiets in lag. Dezelfde auto waar zij gister in had gereden. Dezelfde auto waarbij ze het raampje open had laten staan. Helaas had de regen op het verkeerde ruit gestaan, het ruit die dicht zat. Op de vraag van Mido knikte ze alleen maar. Als hij dacht dat ze met hem ging praten zat hij er heel erg naast. Mooi niet dat ze met hem ging praten. Niet nu. De hele rit keek ze strak naar buiten. Op vragen antwoordde ze kort of helemaal niet. Op de vraag of ‘hij’ aardig voor haar was antwoordde ze enkel met een ja. Wou hij haar nieuwe liefdesverhaal weten? Mooi niet. Eenmaal thuis haalde ze opgelucht adem. Het kostte maar een paar tellen of ze was uit de auto en dat ze haar fiets in haar handen had. “Ik zet hem zelf wel weg.” Mompelde ze tegen Mido. Met haar fiets in haar ene hand en haar andere hand in haar zak keek ze strak naar Mido. Hij was nu op haar terrein, en hij moest maken dat hij er vanaf kwam. Zijn hand ging sneller omhoog dan ze echt doorhad. Voor ze het wist lag hij op haar hoofd en haalde hij hem over haar hoofd heen. “Blijf van me af. Dag Mido.” Snauwde Esmee behoorlijk luid. Hij kon het dan wel als grapje bedoelen maar ze had geen zin in grapjes. Helemaal niet nu. Tot haar verbazing kwam Leroy naar buiten, gelijk werd er een vragen linie over haar heen gegooid die ze een voor een probeerde te beantwoorden tot Mido ertussen kwam. Er hing een behoorlijke spanning tussen die twee. Leroy hield zich voornamelijk erbuiten maar nu was hij er toch bij betrokken. De reactie van Mido irriteerde haar. Tegen haar zo’n toon aanslaan was nog dat, maar tegen Leroy? Wat had hij er mee te maken? Ja ze ging tegenwoordig met hem maar was dat een reden om zo boos tegen hem te doen? Het was toch haar beslissing. Samen met Leroy zette ze haar fiets weg en liep ze daarna naar binnen. Zodra ze over de drempel was begonnen er tranen te komen. Heel de tijd had ze haar tranen weten te verbergen maar nu waren ze er toch echt. Leroy troostte haar zo goed als mogelijk was en nam haar daarna mee richting de paarden. Bij de paarden kon ze niet verdrietig zijn. Niet bij Santos. Tijdens het borstelen praatte ze over wat er was gebeurd en wat ze eraan gingen doen. Veel was er niet aan te doen. Nikita zat er middenin. Hoe het voor haar moest zijn, telkens weer ruzie tussen Esmee en Mido. Verschrikkelijk. Tegen de tijd dat ze klaar ware met borstelen en praten was het allang etenstijd geweest. Esmee rende naar boven om nog een keertje te douchen en andere kleren aan te doen. Een dood normale skinny spijkerbroek en een korte mauwen shirt. Voor vandaag was het goed genoeg. Vooral omdat ze niet meer van plan was om naar buiten te gaan. Leroy stond ondertussen tosti’s te bakken. Eten was een troost, als het maar goed eten was. Heel erg konden ze niet genieten van hun eten. Esmee werd gebeld door Nikita die helemaal in paniek was omdat Mido nog niet thuis gekomen was. Met een heel hoop tegenzin trok Esmee haar schoenen en jas maar weer aan. Leroy moest nog een paard beslaan en zou komen wanneer dat nodig was. Ze had hem de weg uitgelegd. Vandaag wou ze er niet nog een keertje alleen voor staan. Nikita wou ze er niet bij betrekken, zij had het al moeilijk genoeg. Leroy bracht haar naar Mido en zou haar later ophalen, makkelijk zat anders moesten ze beide met een andere auto. Eenmaal bij Mido werd ze ontvangen door de bediende. Weer Belando, gezellig. Nikita vond ze in paniek op de bank. Samen keken ze een film en wachtte ze tot Mido thuis zou komen. Hij kwam echter niet waardoor ze beide een beetje in de paniek schoten. Esmee belde Leroy of hij wou komen, als steun voor haar. Pas na vijven kwam Mido eindelijk aan. Nikita rende gelijk naar de deur toe, haar ogen had ze nog niet eens gedroogd. In de woonkamer kon je haar horen schreeuwen. Daarnaast was de klap te horen die ze Mido gaf. Esmee moest zich inhouden om niet naar Nikita toe te lopen en te zeggen dat ze hem wel nog een keertje mocht staan. Nee, dat was ook weer lullig. Samen met Leroy wachtte ze tot Mido in de kamer was. Zij voelde zich al ongemakkelijk in Mido’s huis, laat staan hoe Leroy zich moest voelen. De blikken die Mido naar Leroy wierp waren geheel on terecht. Leroy kon er ook niets aan doen. Ze stond op omdat Mido naar boven wou vluchten. Haar hand sloot zich om zijn arm waarna ze hem naar beneden trok. Ze begon tegen hem te schreeuwen en probeerde wat logisch te zeggen maar haar hoofd was een warboel. Leroy kwam naar haar toe en probeerde haar rustig te houden maar zodra Mido weer een blik naar hem wierp sloot hij zijn mond. Nikita moest met haar en Leroy mee naar huis, dat was wel zo handig ja. Tierend beende ze door de woonkamer heen. “Die vuile schoft, ik krijg hem wel. Nikita blijf jij even hier met Leroy? Laat hem je eerste rit op Mercury maar zien, vind hij vast ook wel leuk.” Zei ze wat rustiger dan daarnet tegen Nikita. Zonder tegenwoord zette Nikita weer de film op en vertelde ze hoe het allemaal was gegaan. Zodra Mido weer beneden kwam wandelde ze achter hem aan naar de keuken. Haar handen trilde lichtelijk omdat ze zichzelf in moest houden niet al te beginnen met schreeuwen. Eerst wou ze nog wat anders doen. Eerst moest ze een heel hoop woede kwijt. En dat zal hij voelen ook. Ze wachtte tot hij uitgepraat was voor ze haar hand hief. Haar hand raakte Mido zijn wang, ze voelde de terugslag in haar arm maar ze lette er niet echt op. Terwijl ze haar hand liet zakken dacht ze na over wat ze ging zeggen. “Jij bent de meest verziekte, zielige, egoïstische persoon die ik ken. Ik kan nog doorgaan met dingen verzinnen maar je weet zelf ook dat je heel erg verziekt bent. Je hoort een voorbeeld te zijn voor je dochter Mido Cremfield. Leroy is er tenminste om mij te steunen, om naar mij te luisteren. En wat doen jij? Wanneer ik wil praten doe je alleen maar zielig. Heb je alleen maar zelfmedelijden. Je kan niet stoppen met jammeren. Word eens volwassen! Ik hou nou eenmaal niet meer van je Mido. Leer er mee leven!” Schreeuwde ze woedend uit. Tranen kwamen omhoog maar ze hield ze tegen. Niet hier, pas als ze thuis was. Dan kon ze heerlijk uithuilen met een grote bak ijs een jank film. Mido begon weer te praten maar het ging haar niet aan. Hij was over de streep gegaan die ze had getrokken. En niet zo’n klein beetje ook. Het was dat ze hem al had geslagen, voor de tweede keer, anders zou ze het zo nog een keertje doen. De drang om hem te slaan, om te schreeuwen, werd nog groter toen hij zijn armen om haar heen sloot en zijn kin op haar hoofd legde. “Laat me los nu.” Sprak ze woedend. Waar haalde hij het lef vandaan om haar te knuffelen. Net nu ze verschrikkelijk boos op hem was. Esmee rukte zich los uit zijn knuffel en beende woedend naar de woonkamer. Leroy stond gelijk op en wachtte rustig af wat er ging gebeuren. Ze pakte zijn hand en trok hem mee naar de deur waar ze hem een korte kus gaf. Als Mido het maar had gezien, net goed voor hem. Nikita wou bij Mido blijven, om dingen uit te praten. Ze kon haar natuurlijk niet dwingen om mee te komen. Samen met Leroy wandelde ze naar de auto. Tijd om naar huis te gaan. De gehele rit zat ze stil voor zich uit te kijken. Vrienden worden met Mido, zou het ooit nog kunnen? De aankomende paar weken wou ze hem niet zien, niet spreken, niet horen. Ze wou niets met hem te maken hebben. Wanneer Nikita naar Mido ging zou ze met haar meelopen tot de deur. Verder wou ze niet meer. Niet zijn huis in.

Esmée gooide een pak koekjes in de winkel wagen. Nog altijd was ze boos, zelfs Santos en Selina hadden haar niet kunnen opvrolijken. Leroy had zijn best gedaan maar het lukte hem ook niet. Uit ergernis was hij met Hopscotch een stuk gaan rijden, voor Hopscotch goed en voor Leroy. Ze liep door het laatste gangpad van de winkel en keek toe hoe een oude man naar het snoepschap stond te kijken. Zelf zette ze het karretje even weg en pakte daarna een reep melk chocolade. Lekker voor onderweg terug naar huis, het was dan ook nog eens troostvoer. Op het moment dat ze zich omdraaide werd ze op haar schouder getikt. “Jongedame? Mag ik u wat vragen?” Half geschrokken keek ze achterom. De oude man stond haar een beetje wanhopig aan te kijken. Na enig twijfelen gaf ze rustig antwoord op zijn vraag. “Vraag maar raak.” De man haalde opgelucht adem en keek nog een keertje naar het schap voor hij begon met vertellen. “Mijn kleindochter komt logeren maar ik weet helemaal niet wat ze lekker vind. Zelf eet ik geen snoep, zou u mij kunnen helpen iets lekkers uit te zoeken?” Esmée keek lichtelijk verbaasd naar de man. Zo moeilijk was dat toch ook weer niet? Winegums vielen bij de meeste kinderen in de smaak dus pakte ze die maar. Daarnaast pakte ze spekkies, ruitjes met suiker erop, zelf had zij die altijd lekker gevonden. De man bedankte haar hartelijk en verdween met zijn mandje de winkel verder in. Had ze tenminste iemand vrolijk kunnen maken vandaag. Mido had haar humeur verpest, echt heel erg verpest. Ze had genoeg redenen om de voogddij van Nikita te willen maar dit was de hoofdreden. Mido was onvoorspelbaar, het ene moment zorgzaam, het andere moment roekeloos. Hoe kon ze erop vertrouwen dat hij goed voor Nikita zou zorgen? Ondanks het feit dat Nikita niet haar dochter was voelde het wel zo. Het was jammer dat zij en Mido uit elkaar waren maar het ging echt niet meer. Mido was te anders, ze paste niet meer bij elkaar. Hoe het vroeger was geweest zal het nooit meer worden. Zelfs niet met heel veel moeite. Zelfs niet als hij de laatste man op de wereld was. Dan nog zou ze niet meer bij hem willen komen. Esmée liep door naar de kassa en legde haar spullen op de band. Geduldig wachtte ze tot ze aan de beurt was en rekende alles af. Een voor een stopte ze de spullen in een tas waarna ze de winkel uit wandelde. Vlakbij haar auto stond de oude man, een klein meisje naast zijn zijde. Onopgemerkt bleef ze staan kijken hoe hij de zak winegums tevoorschijn haalde en hem open maakte. Het meisje naast hem begon te glunderen bij enkel het zien van de verpakking. Het snoepje werd overhandigd en het meisje stak hem gretig in haar mond. Was haar keuze dus niet verkeerd geweest. Met haar tas in haar handen bleef ze nog even staan kijken hoe de man hand in hand naar de volgende winkel liep met zijn kleindochter en zo te zien dochter. Sommige mensen hadden het geluk dus wel aan hun kant staan. Op de achterbank van haar auto zette ze de tas neer. De chocolade reep haalde ze er vlug uit en opende hem zodat ze kon eten tijdens het rijden. Omdat het lekker weer was hield ze haar raampje heel de tijd open. Lang was het niet rijden maar het was lang genoeg om haar hoofd even leeg te maken en natuurlijk haar chocolade op te eten. Thuis zag ze Leroy net bezig met Hopscotch afzadelen. Dankzij het winkelen was ze een stuk rustiger geworden. Ze stapte dan ook opgewekter uit de auto, pakte de boodschappen en wandelde naar de stallen toe waar ze bij Leroy ging staan. Hopscotch schoot gelijk de tas in met zijn hoofd, opzoek naar wat lekker. “Ik heb niets voor je mee gekkerd. Ga maar bij Leroy bedelen.” Sprak ze lachend. Het veraasde gezicht van Leroy ontging haar niet. Hij vroeg zich natuurlijk ook af waar haar plotselinge humeur verandering vandaan kwam. Onschuldig hield ze de verpakking van haar chocolade reep omhoog. De verbaasde blik verdween gelijk en maakte plaats voor een lach. De lach die ze zo leuk vond. Terwijl hij bezig was met het afzadelen van Hopscotch en het opruimen van de spullen zette zij de boodschappen weg. Melk in de koelkast, koekjes in de kast, drinken ook in de koelkast. Zo ging het nog een tijdje door tot ze tevreden was met hoe het stond. Tsja, wat kon ze nog gaan doen? Santos longeren? Hij had gister dan wel lang gelopen maar vandaag kon hij ook nog even zijn beweging gebruiken. Esmée liep naar boven en kleedde zich om naar haar paard rij kleren. Die mocht hij tenminste vies maken. Beneden deed ze haar jodphurs aan en verdween richting het weiland. Santos kwam gelijk aangelopen en liet zich makkelijk vangen. Makkelijker dan sommige paarden die niet mee wouden lopen. Bij de stallen zette ze hem vast zodat ze kon poetsen. Roskam, harde borstel, zachte borstel, hoeven krabber, manen kam, en als laatste haalde ze er een massage borstel over heen. Santos stond tijdens het poetsen op rust en stond half te slapen. Net goed dat hij moest gaan bewegen van haar. In haar broekzak zat haar mobiel, af en toe keek ze hoe laat het was en of ze een smsje had. Niets. Helaas. Voor ze verderging haalde ze haar cap van binnen die ze gelijk op haar hoofd zette. Zonder cap ging ze er niet op. Het hoofdstel van Santos deed ze in zodat ze hem mee kon nemen naar het weiland. In het weiland zette ze hem naast het hek neer zodat ze op zijn rug kon klimmen. Zonder zadel rijden hoorde er nou ook eenmaal bij. Bovendien vond ze het helemaal geweldig om te doen. Santos zijn rug was lekker breed waardoor ze heerlijk zat. Er waren dan wel van die speciale pads die je op je paard kon leggen maar dit was veel leuker. Elke beweging voelde je. Elke oneffenheid in het gras waar Santos ging staan voelde je in zijn bewegingen. Na het warm stappen en draven liet ze hem galopperen. Esmée liet de teugels na een tijdje los en gooide haar armen in de lucht. Het gevoel van vrijheid, geen kopzorgen en al helemaal geen vervelende exen. Santos versnelde en rende naar Selina toe. Samen rennen was natuurlijk veel leuker. Voor de zekerheid greep Esmée naar zijn manen, stel je voor dat hij in een keer stil zou gaan staan. Haar bewegingen probeerde ze zoveel mogelijk gelijk te houden aan die van Santos. Wanneer hij in draf ging kantelde ze haar bekken zodat ze beter zat en niet zo op zijn ruggengraat zat te bonken. In galop ging alles automatisch. Gewoon meebewegen en je hoofd helemaal leeg maken, dan genoot je er het meest van. Na zeker een half uurtje in het weiland gespeeld te hebben stapte ze Santos uit en zette hem terug in het weiland. Hij had zijn beweging voor vandaag ook weer gehad. Esmée spoelde het bit af en ruimde het hoofdstel keurig op zodat hij nog langer mee ging. Met al haar tuig was ze altijd voorzicht. Halster legde ze nog wel even op de grond neer maar hoofdstellen en zadels wou ze het liefst aan de muur hebben hangen zodat ze niet kapot gingen of vies werden. Voor ze naar binnen ging maakte ze de borstels van Santos schoon en ruimde ze de borstels op. Omdat het zo lekker weer was mochten de paarden lekker lang in het weiland. Dan wel wat minder brokken maar zo konden ze zich lekker uitleven. Santos had alleen de slechte gewoonte om in het gras te gaan liggen rollen waardoor hij helemaal onder de modder en grasvlekken zat wanneer ze hem uit het weiland ging halen. Niet dat ze er mee zat, maar het was een slechte gewoonte die haar toch wel een klein beetje irriteerde op sommige momenten. Wanneer ze snel wou poetsen en lang wou rijden viel het tegen als hij bemodderd het weiland uit ging. Maar het hoorde er nou eenmaal bij. Een paard kon je blijven poetsen hij zou toch wel weer vies worden. Esmée ging via de achterdeur naar binnen toe zodat ze niet heel het huis vies zou lopen. Haar jodphurs zette ze naast de deur neer. Stel je voor dat ze de hele vloer vies zou lopen. Vanuit de keuken kwam een heerlijke geur. Ze trof Leroy in de keuken met een recept in zijn handen voor lasagne. Het mislukte alleen een beetje waardoor ze snel in moest grijpen. Alsnog was het gebaar erg lief. Samen zorgde ze voor een uitgebreid avondeten. Dan wel niet met een voorgerecht maar wel met een super hoofdgerecht. In de tijd dat de lasagne in de oven zat keken ze een stukje van een film die toevallig op tv was. Je moest toch iets doen. Een kwartiertje voor het eten kleedde Esmée zich om zodat ze niet het eten zou bederven met haar paarden stank. Daarbij was het zitvlak van haar rijbroek niet bepaald schoon meer door haar rit op Santos. Misschien moest ze Santos maar een keertje wassen wanneer ze klaar was met rijden. Esmée gooide haar rijbroek in de was net zoals haar shirt. Santos had met zijn kwijlmond over haar shirt geschuurd. Haar lange haar stopte ze in een staartje zodat ze daar geen last meer van had. In een crème gekleurde korte broek en een zwarte top kwam ze naar beneden. Buiten was het behoorlijk warm, geen weer voor lange broeken en truien. Leroy haalde net de lasagne uit de oven en zette hem op de tafel neer. “Ruikt lekker.” Zei ze enthousiast waarna ze zich op haar stoel neerzette. Voorzichtig om haar handen niet te branden schepte ze voor zichzelf en Leroy op. Natuurlijk kon hij het zelf doen maar ze was toch al bezig. Tijdens het eten waren ze allebei stil. Esmée zat nog steeds met het voorval met Mido en Nikita. Vergeven zou ze het hem niet zo snel, maar ze had ergens wel medelijden met hem. Leroy hield zijn mond omdat hij ook niet meer wist wat te zeggen. Na het eerste stuk lasagne ging ze over op nog een klein stukje. Ze moest wel plek vrijhouden voor het ijsje wat ze straks zouden gaan eten in de stad. De stilte die er al heel de tijd hing werd onderbroken door Leroy die begon over hun cross trainingen. Binnenkort zouden ze een wedstrijdje gaan houden, zij op Selina en hij op Hopscotch. Ze was wel benieuwd hoe dat zou gaan aflopen. Na het eten ruimde ze snel de vaatwasser in, Leroy zette ondertussen de paarden in hun stallen en gaf ze hun avond eten. Voor ze weggingen smste ze nog even snel naar Nikita of ze mee ging een ijsje eten. Leroy zou het vast niet erg vinden, zo wel dan had hij mooi pech. Nikita was voor haar net zoals een dochter en daar had hij maar mee te leven. In plaats van met de auto te gaan pakte ze de fiets. Een stuk gezonder voor allebei. Het was dan ook maar een klein stukje fietsen. Onderweg kwamen ze behoorlijk wat mensen tegen, zo ook Nikita. Ze zag er zo moe uit. Esmée hield haar mond en vroeg wat ze vandaag allemaal had gedaan. Tot ze bij de markt waren praatte ze met z’n drieën over een vreemd idee maar toch wel grappig. Breezer mee laten doen samen met Nikita met hun cross wedstrijdje. Het zou wel grappig wezen maar aan de andere kant sprong breezer niet net zo hoog als Selina en Hopscotch. Van Hopscotch wist ze dat het een spring paard was, net zoals Selina. Die twee konden veel hoger dan Breezer. Wie weer een ander keertje, wanneer het niet een wedstrijdje was tussen haar en Leroy. Ze zette hun fietsen netjes weg in een van de rekken en wandelde naar een ijssalon, degene waar ze wel vaker heen gingen. Esmée bestelde een sorbet met aardbeien en nog veel meer ander fruit, Leroy zoals altijd een groot softijsje met spikkels en voor Nikita ook een sorbet. Met z’n drieën gingen ze aan een tafel bij het raam zitten zodat ze alle mensen voorbij konden zien lopen. Af en toe kwam er een groep aan met camera’s die overal foto’s van wouden maken. Was het niet van de huizen dan wel van vogels die rondvlogen. Best wel grappig om toeristen in je woonplaats te zien. Nikita was opvallend stil wanneer er geen gesprekonderwerp meer was. Leroy begon dan het gesprek weer door te vragen hoe haar nieuwe vriendje heette. Esmée schoot in de lach toen Nikita begon te blozen. Al snel begon te van alles te vertellen, hoe hij heette, hoe ze elkaar hadden ontmoet, en wat er laatst was gebeurd. Esmée schrok ervan, in zo’n korte tijd had Nikita al zoveel meegemaakt met Jayson. Hij had dan ook al staan zoenen met een ander maar alsnog was ze bij hem? Waar haalde die jongen toch het lef vandaan. Voor ze iets kon zeggen ging Nikita verder met vertellen dat ze zichzelf had leren gitaar spelen op een van Mido’s gitaren. Leroy zijn ogen werden groter bij het horen van het woord gitaar. Zelf had hij ook gespeeld, tot hij in de gaten kreeg dat er meer was dan enkel de gitaar. Esmée had de omeslag van hem best wel grappig geworden. Van de ene op de andere dag had hij zijn gitaren opgeborgen en had hij zijn vleugel weer gevonden. Nog steeds hoorde je hem af en toe spelen wanneer hij niets meer te doen had. De ijsjes waren al snel op en ze begaven zich dan ook al snel naar buiten om nog een stukje te wandelen. Hoe meer tijd ze met Nikita kon doorbrengen hoe beter. Wanneer ze bij haar was was ze niet bij Mido. Helaas moest Nikita alweer terug naar huis omdat ze Breezer nog moest rijden voor het te laat werd. Esmée wou in protest gaan maar liet het maar varen. Vroeg of laat zou ze haar wel weer zien. Mido waarschijnlijk ook maar tot die tijd wou ze enkel leuke dingen doen. Geen dingen waar ze weer boos om zou worden of verdrietig. En dan al helemaal geen geheime afspraakjes met Mido. Na het uitzwaaien van Nikita wandelde ze nog even over de avondmarkt. Bij een bloemenkraam bleven ze staan, Esmée zocht een mooie bos met verschillende bloemen uit en rekende af. Een mooie bos voor in haar huisje. Met de fiets gingen ze weer terug naar huis waar Esmée net op tijd de telefoon kon pakken.

6001 woorden xD

8Love me or hate me.  Empty Re: Love me or hate me. di sep 06, 2011 9:26 pm

Mido

Mido

Mido keek naar zijn dochter en slikte even. Hij had haar in een heel verkeerde situatie geplaatst. Hij zuchtte en zei dat ze maar beter naar bed kon gaan. Ze gehoorzaamde en liep naar boven zonder haar vader dan ook nog gedag te zeggen. Even later hoorde hij haar huilen in haar bed. Mido zuchtte diep. Hij moest hier iets aan doen.. Verder kijken dan zijn neus lang is. Mido liep naar boven en ging onder de douche staan. Hij had het eigenlijk best wel gehad. Hij wilde eigenlijk niets meer maar ag. Mido liep naar zijn kamer en liet zich op het opgemaakte bed vallen. Mido had hele verkeerde neigingen op dit moment. Hij liet het maar over zich heen komen en dacht terug aan zijn kinderjaren. Hij voelde pijn in zijn borst en greep even naar zijn borst kast en zuchtte even. Hij wilde niet terug denken aan toen. Hij had nog littekens overal.. Mido keek verloren naar zijn onderarm. Hij had ooit Jenniffer in zijn onderarm gekerfd. Hij was niet van plan om dat ook te doen met Esmée. Hij was klaar met haar .. Hij wist het 100% zeker.“Mido wat heb je gedaan!? “ riep er een vrouwe stem kwaad. Mido keek verslagen naar beneden. “Ik kon het ook niet helpen” mompelde hij zachtjes. “Ik hield zo veel van je .. Waarom zou .. zou ik het dan niet mogen?” bromde hij. Jenniffer keek hem kwaad aan. “Omdat ik het niet waard ben! EN JE WEET WAAROM NIET!! HET IS GEVAARLIJK MIDO!!” zei ze schreeuwend. Mido rolde met zijn ogen. “Alsof het niet gevaarlijk is om van het dak af te springen en dan in het ziekenhuis te belanden” zei hij vals terug. “Dat is zo niet eerlijk..” zei Jenniffer zachtjes. Die avond overleedt Jenniffer aan haar verwondingen.. Mido had zich zo schuldig gevoelt omdat hij dacht dat het zijn schuld was. Mido ging op zijn rug liggen en viel na een hele lange tijd in slaap. De volgende dag was Nikita al uit huis gevlucht met de mededeling dat ze even naar Jayson zou gaan. Mido had haar niet tegen gehouden. Wie wilde dan ook bij een sukkel als hem zijn op het moment. Mido zette keiharde muziek op zodra hij Jayson’ motor hoorde weg rijden. Mido keek naar zijn huis. Zijn huis had wel een make-over nodig.. Mido grijnsde. Dat zou hij vandaag gaan doen. Mido versleepte al zijn spullen naar buiten en scheurde alle behang van de muren af. Met heel weinig moeite kreeg hij er alles van af. Het was wel aan vervanging toe blijkbaar. Mido bedacht zich ineens dat hij geen verf of behang had in huis. Hij sloeg zich zelf op zijn hoofd toen hij zag wat hij had aangericht en begon toen hard te lachen. Hij liep naar buiten pakte zijn fiets en reedt naar het centrum. Daar liep hij de Ikea, praxis, gamma en doe-het-zelf-zaak en haalde alles wat hij nodig had. Het zou zo snel mogelijk worden gebracht. Met een aantal dingen reedt hij terug naar huis. De mensen van de bezorgingdienst waren er al. Mido begroette ze en liet ze binnen. “Kom verder” grijnsde hij. De mensen reden met hun wagens naar binnen en brachten het naar binnen. Mido had 3 party tenten ondertussen neer gezet en zijn spullen onder gezet, mocht het gaan regenen werden zijn spullen niet nat. Hij zette de radio keihard aan. Met veel zin in het verbouwen van zijn huis begon hij er mee. Zwarte muren, mooie versiersels op de muur met wit en rood natuurlijk. California King Bed. Mido zette de radio nog harder en begon hard mee te zingen. Zijn Woonkamer was geschilderd en wel. Mido plofte op een rode zit zak en pakte zijn laptop. Het was ook tijd voor nieuwe meubels. Alles was rood wit en zwart. Dus de meubels moesten gecombineerd worden. Mido koos voor een witte stoffen bank. Die zou er morgen zijn. Hij koos voor een fluffy witte kleedje voor op de grond een zwart doorzichtig tafeltje en een witte leren bij stoel. Mido keek er grijnzend naar. Dit was wel leuk. Morgen zou alles er zijn. Dat was wel handig. De rest maakte hij een foto van en zette het op marktplaats. Binnen een half uur had hij er al profeit van. Zijn grote Tv was verkocht en zou straks worden opgehaald. Zijn banken waren in combi verkocht aan een koopjesjager en zijn kussens werden er niet gratis bij geleverd dus hij had al weer 1990 euro verdient! Grijnzend stond hij op. Ongeveer 3 uur later waren al zijn spullen weg gewerkt. Hij brak de tenten af. “Zo that’s done” glimlachte hij. De rode kussens bestelde hij er ook gelijk bij. Mido ging naar de keuken. De keuken kastjes mochten wel weer eens geschuurd worden. Mido ging naar de schuur en pakte zijn schuurmachine. Zijn gereedschapskist nam hij ook mee en begon aan de keuken. Eerst moesten alle spullen er uit en werden gestald in de woonkamer. Mido bekeek de kasten van binnen. Ze zagen er nog redelijk uit maar ze gingen toch ook maar er uit. Mido haalde alle keukenkasten er uit en begon ze op te schuren en alle verf er af te halen. Na ongeveer anderhalf uur waren alle kasten gedaan. Nu legde Mido een stuk papier over de keukentafel heen en pakte de verf. Hij verfde de kastdeurtjes over en over na dat ze droog waren en liet ze drogen. Volgende morgen moest er nog een laag verf over heen en dan kon het weer terug op de plek. Mido deed de koelkast open en zette alles in dekoelkast. De dingen die niet in de koelkast hoefden deed hij in de schuur in dozen. Mido keek even op zijn klok. Het was nu half 5. Hij had al een heleboel gedaan. Hij ging maar eens eten. Hij liet een pizzakoerier komen. Na ongeveer een uurtje was hij voldaan en ging onder de douche staan. Hij zou vanavond wel gaan stappen ofzo. Nikita smste hem dat ze samen met Leroy en Esmée een ijsje zouden eten. Mido haalde zijn schouders op en gooide zijn mobiel op het bed en liep naar beneden sloot het huis af en ging naar het park. Lekker hard lopen. Mido had harde muziek in zijn oren op staan. Hij had niet genoeg gehoord blijkbaar. Grijnzend rende hij langs plekken waar hij zo vaak met Nikita & Esmée was geweest. Het maakte hem eigenlijk helemaal niks meer uit wat Esmée over hem dacht. Hij wilde gewoon zich zelf blijven. En dat zou hij ook doen. Esmée zou hem nooit meer breken. Mido rende nu door het centrum. Hij zag Esmée en Leroy. Hij grijnsde vals in zich zelf en rende met een sneltrein vaart langs ze. Hij zei niks liet niks merken rende langs ze en rende richting huis. Eenmaal thuis gekomen keek hij op de klok. Het was al laat en hij had nog best veel te doen. Nikita kwam even later binnen en keek van schrik om zich heen. “Wat heb je gedaan?” vroeg ze geschrokken en keek har vader bezorgd aan. “Ik ben aan het verbouwen” grijnsde hij. “Maar ik gaat naar me bed toe, morgen vroeg moet ik er weer uit”. Mido liep fluitend naar boven ging douche en ging naar bed. En inderdaad de volgende morgen werd Mido vroeg wakker gemaakt door de wekker. Om 5 uur stond hij op. Met een grote glimlach op zijn gezicht liep hij in zijn rijkleding naar beneden en ging naar de stallen. Fluitend maakte hij alles schoon en ging een stukje rijden met Sensation. Dat had het arme beest wel even verdient. De hengst had genoeg energie over van de laatste tijd in de weides rennen dus hij liet zich voor al gaan. Mido voelde de ijzige wind in zijn gezicht. Heerlijk op de vroege ochtend. Na 2 uur te hebben gereden met Sensation, longeerde hij nog even de rest van de paarden. Breezer wilde niet met hem mee komen dus liet ze haar maar staan. Mido liep naar het kleine veulentje van Nikita en gaf het arme dier wat te eten. Het had een beetje heimwee. Maar daar kon niemand iets aan doen. Mido liep terug naar binnen 9 uur. Nikita was al weg op weg naar school. Mido ging verder met verbouwen. Hij ging de keuken kasten nogmaals schilderen. Hij zette de radio opnieuw hard aan. Dat de buren nog niet kwamen zeiken. Nikita had hem gesmst dat ze vandaag bij Jayson zou blijven slapen. Mido smste terug dat ze dan de volgende morgen gewoon naar school moest en als haar cijfers er door zouden kelderen dat ze door de weeks niet meer bij Jayson mocht slapen. Mido gooide zijn mobiel op een zit zak en ging verder. Scream muziek vulde het hele huis. Screamend en al liep hij door het huis heen. Hij vond nog oude spullen van Esmée. Hij keek er naar met opgeheven wenkbrauw naar. Hij haalde zijn schouders op en gooide het in een aparte vuilnis zak en gooide het naar buiten. Het waren ongeveer 6 zakken. Die zou hij die week nog wel een keer brengen nu eerst een reuze schoonmaak houden. Mido grijnsde toen hij naar de 6 zakken keek. Zo zaten haar cadeautjes van het huwelijk er in. Zoals het service van haar ouders, en haar knuffels toen ze klein was had ze naar Mido verhuisd. Mido schudde zijn hoofd. Ze had echt veelte veel spullen hier gelaten. Mido keek op de klok. Het was alweer 11 uur. Mido liep fluitend naar de woonkamer en maakte wat te eten voor hem. Melanie smste hem dat ze wel zin had om iets gezelligs met hem te doen. Mido grijnsde en smste terug dat hij bezig was zijn huis te verbouwen. Ze smste hem terug dat ze wel zou willen helpen. Mido glimlachte. “Dat zou fijn zijn xx” smste hij terug. Binnen een half uur was ze bij hem. Mido legde uit wat de bedoeling was. Ze knikte en liep naar buiten. Mido zette vrouwen muziek op. Zoals Love the way you lie, California King bed, Complicated van Rihanna. En daarna Bruno mars. Hij hoorde dat ze boven mee aan het zingen was. Hij grijnsde. Dat klonk best wel mooi. Melanie ging de zolder maar onder haar hoedde nemen. Ze vond het maar niks dat Mido niks deed aan zijn zolder. Mido had zijn handen er vanaf gegooit. Hij wist wat daar lag en hij wilde het niet tegen komen. Mido ging verder met de keuken. Hij verfde opnieuw alle kasten, zette de nieuwe koelkast op zijn plaats en keek naar het resultaat. Hij grijnsde. Het zag er beeldschoon uit. Die middag zouden de meubels er zijn. Mido liep naar de woonkamer en wierp al het afval van de verbouwing naar buiten en keek even naar zijn grote nieuwe woonkamer. Alles was klaar en binnen een half uur waren de meubelverkoopsters er al. De meiden keken hem glimlachend aan. “Hallo, wij komen uw meubelen brengen” zeiden ze in koor. Mido moest bijna zijn lach in houden en knikte maar beleefd. “Dat is fijn ik zal jullie wel even helpen”. Na ongeveer 3 kwartier te hebben gesjouwd stond alles op zijn plek en hadden de meiden hun kop koffie op. Ze dankte Mido voor zijn gast vrijheid en gingen er van door. Melanie kwam naar beneden in haar overal en keek Mido glimlachend aan. “De meubels zijn er zo te zien”. Mido knikte en gaf Melanie een tosti die ze wilde hebben. Ze ging naast hem op de witte sofa zitten en at zonder te kruimelen haar tosti op. Melanie en Mido waren nog even met elkaar aan het kletsen en gingen toen verder. De kastjes waren droog dus die konden op hun plek. Mido deed ze dus ook weer terug in de schanieren. Toen de kasten zaten keek hij even met een bewonderende blik. Het zag er schitterend uit. Hij grijnsde van oor tot oor. Melanie kwam naar beneden en keek even goedkeurend naar de keuken. “De zolder is bijna klaar” glimlachte ze en liet iets zien dat Mido liever niet had willen zien. Kleine Nikita op zijn schouders met daar onder het handschrift van Esmée. “Heb je die gekregen van je ex?” vroeg Melanie en keek Mido nieuwsgierig aan. “Ja, me hele verleden ligt boven” zei Mido kort af en begon de spullen in de kastjes te doen. Melanie knikte en liep naar boven. Mido zuchtte hij wilde haar niet beledigen. Maar hij wilde het er niet meer over hebben. Dat kon hij niet. Mido zuchtte. Ineens ging zijn mobiel. Mido nam op. “Met mido”. Een vrouwe stem vroeg of hij de vader was van Nikita. Mido antwoorden natuurlijk met ja, en hoezo. “Uw dochter is met haar vriend in het ziekenhuis. Er mankeert niets met uw dochter lichamelijk.. Maar we zouden het fijn vinden als u naar het ziekenhuis van Lobel komt” zei ze. Mido’s ogen werden groot. Hij riep Melanie dat hij even weg moest rende naar buiten en sprong zijn jeep in. Met veel vaart reedt hij naar het ziekenhuis. Met veel moeite kreeg hij dan eindelijk een plekje op het parkeerplaats en nam een sprintje het ziekenhuis in. “Kan ik u helpen?” vroeg er een mevrouw aan de balie. “Ik zoek Nikita Cremfield en Jayson Mckently?” zei Mido en keek haar vragend aan. De vrouw knikte en typte het in het systeem. Ze trok een gezicht waar Mido niet vrolijk van werd. “Er komt zo iemand bij u” glimlachte ze. Mido ging naar de wachtkamer. Daar hoorde hij zijn kleine dochter huilen. Mido rende naar haar toe en drukte haar tegen zich aan. “Ow lieverd toch..” zei hij zachtjes en wiegde haar heen en weer. Nikita legde uit wat er aan de hand was. Mido verstijfde lichtelijk. Dat had hij nooit verwacht .. Hij had niet verwacht dat Jayson in zulke situaties terecht zou kunnen komen. Zo gevaarlijk was hij dus eigenlijk. Maar ergens dat joch kon er ook niks aan doen. Mido liet het maar waar bij het was. De dokter kwam en zei dat hij nu nog stabiel was maar wist niet voor hoelang het nog zou zijn. Mido keek hem strak aan. Ook Nikita kon hem wel slaan. Ze schreeuwde dat hij het zou halen. Een verpleegster kwam binnen lopen. “Zal ik je bed klaar maken voor u?” vroeg ze vriendelijk. Mido glimlachte en gaf een tas met kleding aan Nikita. “Je mag hier zo lang blijven als je wilt lieverd. Ik zal elke avond even langs komen goed?” zei Mido en liep met zijn dochter naar de kamer van Jayson. Hij zag er niet uit. Zijn borst was ingetaped dat er nog bloeddoorlopen uit zag van de operatie. Nikita voelde zich niet lekker worden en ging kokhalzen zitten. Mido legde een hand op haar schouder en een kus op haar wang. “Het komt goed lieverd Ik weet zeker dat Jayson wakker zal worden” zei hij zachtjes in haar oor. Esmée kwam even later met Leroy ook de kamer binnen. Ze gaf Nikita een knuffel en gaf Mido een knikte in zijn richting en keek toen naar de gewonde Jayson op het bed. Mido zuchtte even. Hij had haar hier liever niet willen hebben met Leroy. Maar daar was nu niks meer aan te veranderen. Nikita leek er blij mee te wezen. Melanie smste dat ze naar huis ging. Hij smste waar hij was en wat er was gebeurd. Hij zou die avond nog wel even bij haar langs gaan. Melanie wenste hem heel veel succes en beterschap en sterkte aan Nikita. Hij gaf de groeten van Melanie aan Nikita maar ze moest het niet hebben. Mido gaf een kneepje in haar schouder. Die avond was zwaar. Nikita had het heel erg moeilijk, en Mido wilde haar niet in de steek laten dus bleef toch maar plakken. Mido hield Nikita een beetje rustig. De nachten waren zwaar en de dagen werden steeds langer. Hij wilde eigenlijk naar huis gaan, maar kon zijn dochter niet hier alleen laten. Ineens bewoog Jayson. Nikita sliep nog dus Mido maakte haar wakker. Jayson wist niks dus legde Mido uit wat er was gebeurd en liet de twee toen alleen. Nikita wilde nog hier blijven maar Mido zei dat ze beter even mee naar huis kon gaan. Andere kleding aan kon trekken even douche. Dat was allemaal wel even goed voor haar. Ze stemde in. Mido reedt haar naar het huis van Jayson en ging toen zelf ook naar huis. Hij kroop in bed en gaapte diep. Wat een week.. Hij viel algauw in slaap.

De volgende morgen ging hij naar de paarden toe en reedt Breezer. Breezer had niet heel erg veel vertrouwen in hem. Hij kon het haar niet kwalijk nemen. Rancho deed hij samen met de paarden in de weides en ging toen naar het huis van Jayson. Daar maakte hij het een beetje schoon. Hij zou die avond terug komen. En inderdaad daar kwamen de twee tortelduifjes. Esmée en hij hadden door het insident met Jayson elkaar vaker gezien dan dat ze eigenlijk wilde die week, maar het was voor Nikita. Dus Mido deed vrolijk de deur open toen ze er stond. “Haay” grijnsde hij en liet haar binnen. “Ik neem aan dat je het wasgoed kwam brengen?” vroeg Mido en pakte de wasmand en gaf die aan haar. Ze grijnsde en vroeg waarom hij zo vrolijk was. “Ben blij dat het weer goed is, en dat Jayson weer wakker is geworden dat Nikita niet meer zo depressief is en dat het allemaal toch nog een happy ending heeft” grijnsde hij. Mido liep naar buiten en deed de stal deur open van Shadow die er stond te popelen om zijn baasje weer te zien. Hij schoot naar voren en stopte in slipstand voor Jayson en drukte zijn neus in de schouder van Jayson. Mido glimlachte en dacht aan Esmée en haar paard toen ze naar Las Vegas waren geweest. Die waren ook zo. Hij glimlachte. Esmée ging weg. Mido grijnsde en zwaaide toen ze weg ging. Hij zelf ging ook maar. Hij gaf Jayson een zacht klopje en Nikita een knuffel en reedt met zijn jeep naar Melanie. Ze hadden afgesproken vanavond. Ze zouden naar de film gaan. Na de film ging Mido naar huis. Hij moest nog een aantal dingen verbeteren. Zoals hij moest die avond nog zijn spullen opruimen. Gapend liep hij het huis binnen. Lucky kwam aanrennen. “Heey jochie” glimlachte hij en aaide de hond over zijn bolletje. “Kan je me geen nekmasage geven?” vroeg mido grijnzned en ging op de nieuwe bank liggen. Mido keek met een grijns terug aan die avond. Hij had Melanie gezoend en ze had gezegd dat ze eigenlijk nog niet toe was aan een vriend maar wel een uitzondering wilde maken op hem. Dat had Mido helemaal niet erg gevonden. Lucky sprong met zijn vieze poten op de witte bank. Mido schrok zich kapot en duwde de hond van de bank en rende naar de keuken maakte een sopje en boende de zwarte vegen van zijn bank af. De hond ging geslagen in zijn mand liggen. Mido keek Lucky zuchtend aan. “Je bent ook wel een doerak he” zei hij grijnzend. Mido keek naar de klok. Het was 11 uur. Hij kon nog wel even gaan klussen. Met veel tegenzin liep hij naar de zolder. Daar kwam hij allemaal dozen tegen met namen er op geschreven. Het was de handschrift van Esmée, maar ook een nieuwe er bij gekerft. Hij las het. “Mido, je bent toch niet van plan al je herinneringen hier in te bewaren he? Dat is zonde!! Doe er iets leuks mee”. Waarschijnlijk Melanie. Mido zuchtte en deed het dak raam open. Gelijk werd het iets minder benauwd in het hok. met veel tegenzin ging hij verder met opruimen. Teddy beartjes van Esmée lagen overal verspreid. Rotzooi dat hij al een hele lange tijd niet meer had zien liggen na dat ze uit elkaar waren gegaan. Mido ging zitten en haalde een voor een de doos leeg en bekeek de spullen nauwkeurig. Hij maakte er foto's van en stuurde die op naar Esmée om te laten zien dat haar spullen hier nog lagen. Dat als ze ze nog terug wilde hebben ze die maar moest ophalen. Melanie ging voor een aantal weken weg naar het buitenland voor haar werk, en dat vond Mido best wel jammer. Maar hij moest er maar mee leren leven. "Ik vraag me egt af wat ze hier allemaal mee moet.." mompelde Mido verbaasd met alle spullen die hij uit de verhuisdozen kon halen. Hij stopte ze ook weer netjes terug en keek naar de dozen die hij van zijn kleins af aan al had mee genomen. Zuchtend stond hij op en bracht de verhuisdozen van Esmée naar beneden en stapelde ze op in de garage. Mido keek naar de klok. Het was al 12 uur maar hij had nog geen zin om naar bed toe te gaan dus liep hij weer terug naar boven om de zolder op te ruimen. Mido haalde ook zijn dozen uit elkaar en kwam zo zijn oude paardrijspullen tegen. Hij grijsnde even in zich zelf. "Dat is lang geleden" gniffelde hij.

[i]"Papa!! kijk is hoe goed ik het kan!" riep Mido. "Goed zo zoon! Spoor haar maar aan dan gaat ze misschien nog wel harder" riep er een wat oudere man terug. Mido's moeder glimlachte naar hem en gaf zijn vader een zoen op zijn wang. "Doe je een beetje voorzichtig?" riep ze naar hem. "Ja moeder” grijnsde Mido. Mido steeg van Black beauty af en liep naar de bakdeur toe. “Dat was goed jonge, volgend weekend is je eerste spring wedstrijd en ik hoop dat je het goed zult doen!” zei zijn vader vol vreugde. Mido keek hem angstig aan. Hij wist nog niet zo goed hoe hij het aan zijn vader moest vertellen.. Maar hij zat er heel erg tegen op te kijken om te springen…[i]

“Als je gewoon naar me had geluisterd..” gromde Mido tussen zijn tanden door. Lucky rende naar boven toe en likte Mido’s gezicht. “Blaag.. niet doen!!” grijnsde mido en gaf een duw tegen zijn snuitje aan. Lucky trippelde over het laminaat boven op de zolder en ging snuffelen. Waarschijnlijk daar ongedierte. Die zouden daar wel zitten dacht mido bij zichzelf.

( Ga maar verder, want ik ga het niet eens meer proberen XD )

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum