Paradigm Shift
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Übergezellige pony van me

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Übergezellige pony van me Empty Übergezellige pony van me za jun 26, 2010 7:59 pm

Kiriya

Kiriya

Ahaha, ik heb dus inderdaad een pony und he's awesome Razz Nouja.. aan de hand tenminste maar dat leg ik zo wel weer even uit.

Naam: Juul
Bijnaam: Juultje, über knol(dank aan mijn neef), luie
Schofthoogte: 1,44 (niet exact gemeten maar volgens de vorige eigenaren was hij dus 1.44)
Geslacht: Ruintje
Kleur: Palomino, in de winter bijna wildkleur
Ras: Onbekend
Leeftijd: alsweer bijna 15 jaartjes Razz
Hoefijzers: Nee, hij wordt wel altijd netjes bekapt maar we laten binnenkort toch waarschijnlijk hoefijzers eronder zetten omdat we over grindpad etc. gaan rijden als we gaan buitenrijden omdat we een nieuwe route hebben gevonden.

En ja mijn überknollie was eerst heel mager en sinds mijn oom dus een wei heeft waar ook koeien oplopen en deze weides dus kennelijk heel voedzaam zijn is het nu dus gewoon een pony versie van dikkie dik *kuch* niet dat ik daar zo blij mee ben maargoed. Veearts had ons aangeraden dan een bepaalde hoeveelheid magnesium te geven op een dag en dan minder lang op de wei laten staan. Dus wij eens opgezocht over dat magnesium gedoe maar mijn oom twijfelt nog even hierover dus volgende bezoekje van de veearts zal hij het maar eens navragen heeft hij me beloofd (pony staat dus bij m'n oom, bij zijn fries.)

Anyway.. Ik heb even geen foto bij de hand jammer genoeg maarja.
In ieder geval omdat ik dus dit schooljaar in de brugklas zit (ahaha.. brugmug)
en dus een beetje mijn draai moest vinden heb ik wat minder op mijn knollie kunnen rijden, zou mijn nichtje dus doen. (niet dat ze kan rijden, en dat meen ik serieus want ze is nog redelijk jong en niet zo stabiel op een paard) Samen met mijn oom dan op zijn fries want dan zijn beide paardjes wat rustiger. (nouja.. pony & paard). Nu wou mijn nichtje dus ook gewoon zonder maar omdat ze dus te bang is ervanaf te vallen geeft ze hem altijd zijn zin, wil hij stoppen laat ze hem dus zijn gang gaan, gaat hij grazen: geen probleem. Again: ik niet happy.

Nu dus de laatste keer heel lief nieuw zadeltje weer meegenomen omdat het oude niet meer goed op zijn rug lag en nieuwe ook cair systeem heeft wat fijner voor zijn rug is etc. In ieder geval: Ik dus heel braaf opgestapt. Tien minuutjes ingestapt, afgestegen aangesingeld (daar doet hij moeilijk over als je meteen wilt aansingelen dus eerst gewoon wat stappen). Nou netjes drafje ingezet. en de eerste paar minuutjes ging het goed. Daarna besloot meneertje die normaal altijd netjes nagefelijk loopt eens zijn hoofd heen en weer te gooien alle richtingen op. EN dan gaat hij zo heerlijk op de rem als hij iets moet doen waar hij geen zin in heeft of wat volgens hem te moeilijk is. Dus tik je hem netjes gaat hij achteruit. Tik je nogmaals wat harder gaat 'ie zo heerlijk bokken. Ja, de vorige eigenaren hebben ook gezegd dat hij in de wei een stuk vervelender was dan in de bak (die gaan we deze zomer aanleggen, eerder kon niet i.v.m wat problemen in de familie op gebied van gezondheid).
Tah-dah. Nog grappiger is dus dat ik de enige ben die er dus nog op wil want mijn zus vind het dus niet leuk dat hij zo doet (ze is bijna 17, ik ben over 3 maanden ongeveer 14) en dus geeft ze de voorkeur aan de fries van mijn oom. Ik vind het dus gewoon sneu voor die arme pony dus probeer ik nu maar gewoon alles zodat hij weer een beetje terug komt als normaal. Want VOORDAT mijn nichtje er dus opging (Was ik vergeten te vertellen dat ze met een beetje harde hand rijdt?) kon ik er alles mee doen en deed hij dit ook gewoon zonder nukken. En nu dus is hij zo vervelend aan het doen
Zo dat was dus het hele verhaal waarmee ik zo blij ben.
Jaaa... Ik weet het klinkt nu alsof we allemaal niet kunnen rijden ofzo, maar zelfs mijn andere nicht die bijna 9 jaar rijdt vindt dat hij dus compleet gestoord doet.
Wat we dus al hebben geprobeerd: Fijner bit omdat hij een gevoelig mond heeft, bitloos rijden (dit vond hij dus ook niet zo geweldig maargoed), ander dekje opgelegd wat fijner was voor zijn rug en nog wel een heleboel dingetjes.

Zo Smile Heel lang verhaal over mijn probleempony x]

2Übergezellige pony van me Empty Re: Übergezellige pony van me di jul 27, 2010 8:46 pm

Gast


Gast

Wauw xD
Probleem probleem probleem :'D

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum