Paradigm Shift
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

I can't believe you're back. [&&Chloë]

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1I can't believe you're back. [&&Chloë] Empty I can't believe you're back. [&&Chloë] di sep 11, 2012 6:19 pm

Pasqual Scodelario

Pasqual Scodelario

Ongelovig zat hij voor zich uit te staren. Het was nu zo'n drie maanden geleden dat Chloë was vertrokken en meer dan drie maanden geleden dat Kaya was gestorven. En nu had hij ineens dat beruchte belletje van Chloë's zus ontvangen. Ze zat niet meer in Amerika. Waar ze wel was, was een 'soort van' raadsel. Kelly had dodelijk ongerust geklonken, en dat was haar goed recht. Na een hele tijd Chloë kwijt te zijn geweest aan Richard begreep Pasqual ook wel dat ze Chloë nooit meer kwijt wou. Pasqual zuchtte en liet zijn mobiel uit zijn handen vallen. Zijn moeder keek hem bezorgd aan, Kelly had ook háár gebeld.
"Jochie, je moet het zeggen als ik wat voor je kan doen, hè?" Hij knikte loom. "Als ze terugkomt, zeg dan dat ik... bij de duinen ben." Pasqual stond verdoofd op en liep de huiskamer uit, op naar de stal van Digno. Zijn lieve hengst was altijd in voor wat Pasqual ook deed. Pasqual liep de stal in, pakte het hoofdstel, maakte die vast op Digno's hoofd - een bitloos hoofdstel, overigens - en hij klom op Digno's rug na de staldeur wagenwijd open te hebben gezet. Met de lichtste hulpen was Digno al voorwaarts. Ze reden een klein stukje op de openbare weg en toen sloeg Pasqual een weggetje richting een bospad in. Eerst moesten ze een heel stuk klimmen alvorens ze op de plek waren waar Pasqual wou zijn. Toen ze eindelijk op de uitgestrekte vlakte waren, spoorde hij Digno aan tot een rengalop en ging zelf, voor zover dat ging, in de verlichte zit zitten. Ze vlogen serieus, en mensen die op dat ogenblik ook bij de duinen waren, keken ze na. Pasqual liet Digno nog een tijdje uitrazen tot Pasqual zelf ook enigsinds tot rust was gekomen, en nam hem toen terug.
"Hoo maar, jongen," sprak hij tot de hengst. Deze schudde woest met zijn hoofd, brieste, en ging toen over in stap. Zo liet hij zijn hengst een tijdje doorstappen tot hij besloot dat dit wel een goede plek was, en Pasqual steeg af. Digno zou niet weglopen, dat wist hij. Hij had in die drie maanden tijd zoveel contact gehad met Digno dat Digno compleet op hem ingespeeld was geworden. Dus nu, op dit moment, haalde Pasqual de teugels van het hoofdstel af, legde ze in het zand en zei dat Digno kon gaan. In de verte zag hij een meisje aan komen lopen en hij zuchtte. Hij wou niet gezellig doen.
"Hee, Pasqual!" begroette het meisje hem enthousiast. Hij stond op om haar te begroeten en kreeg direct een dikke knuffel van haar. Ze liet hem langer duren dan strikt noodzakelijk was, maar het hinderde niet. Haar lange, bruine haren waaide in zijn gezicht en haar warme lichaam tegen de zijne voelde prettig en geruststellend.
"Wat is er aan de hand?" vroeg ze toen ze hem los liet. Hij wou het haar niet zeggen, weigerde het eigenlijk, maar dit meisje kende hem langer dan vandaag. Ze was de beste vriendin geweest van Kaya en was na het overlijden van Kaya ook naar HorseHome verhuisd, als vriend van de familie, en ergens ook omdat ze haar draai in Spanje niet kon vinden. Nadia was altijd gigantisch aardig tegen hem geweest en er was iets gegroeid tussen hun. Hij plofte neer en ze nestelde zich naast hem. Het was niet zo vertrouwd als met Chloë, maar dat wist ze niet. En Pasqual wist niet of hij het Nadia wel moest vertellen. Ze drukte een kus op zijn wang en legde haar hoofd tegen zijn schouder.
"Zeg op." Pasqual slikte.
"Chloë... Kelly belde, weet je wel, de zus van Chloë. Chloë is uit Amerika vertrokken en ... niemand weet waar ze nu is." Nadia keek hem met haar grote, reebruine ogen aan. Hij kon haast de angst voelen die ze had.
"Wat betekend dat?" vroeg ze nu, haast alsof ze hem niet vertrouwde. Pasqual haalde zijn schouders op.
"Het betekend niets. Nu niets, in ieder geval. Ookal komt ze terug... Ookal..." Hij sloeg zijn ogen neer en begon toen zachtjes te huilen. Hij kon het masker wat een jongen altijd had geleerd, niet meer ophouden. Chloë was zijn hele leven geweest, zijn hele bestaan, en nu? Nu was dat over. Nadia leek een klein beetje te beseffen hoe kritiek deze fase was. Ze sloeg haar armen om hem heen en trok hem dicht tegen zich aan.
"Wat er ook gebeurd, ik zal altijd van je houden," mompelde ze. Pasqual geloofde haar niet. Hij kon zich niet voorstellen dat iemand als Nadia haar hele leven van één persoon zou blijven houden. Ze had nooit in Spanje echte genegenheid getoont en Pasqual was echt al vanaf het allereerste moment dat hij Chloë had gezien, gek op haar geweest.
Nadia drukte haar lippen op de zijne en gewillig kuste hij haar terug. Maar Chloë was vandaag te veel in zijn gedachte, hij kon zich niet op laten gaan in het gevoel, en dat voelde Nadia ook.
"Het werkt niet, hè? Die Chloë zit nog steeds te veel in je gedachten, of niet?" Nadia liet een zucht horen. "Dat gaat wel voorbij. Je verdient beter dan dat. Ze liet je gewoon in de steek op het moment dat je haar het meest nodig had. De sloerie." Op dat moment schudde Pasqual Nadia van zich af. Hij stond op en keek haar kwaad aan.
"Oh, hou toch eens je mond! Ik vind je leuk, ja? Maar met Chloë had ik zó veel meer! Jij weet niets van haar, niets van de situatie -"
"OMDAT JE ME NIETS VERTELD! JE WILT HELEMAAL NIETS KWIJT EN ZIT ALLEEN MAAR MET ZELFMEDELIJ!" Dat stak. Dat stak echt. Beledigd keek hij haar aan en ze zag dat ze te ver was gegaan.
"Oh nee..." stamelde ze. "Ik bedoelde het niet zo. Pasqual, alsje-"
"Nee.. Het is over tussen ons, Nadia. Tabee ermee." Hij keek haar kwaad aan en gebaarde dat ze weg moest gaan. Huilend vloog Nadia inderdaad weg en Digno wou haar achterna gaan, maar hield er uiteindelijk mee op toen Pasqual hem dat verbood. Pasqual zonk weer neer op zijn plek en voelde zich eenzamer dan ooit.


- Chloë ^^ -

Chloë

Chloë

Haar ogen gleden over de mensenmassa, ergens hoopte ze de bruine haren van Pasqual te zien. Ook al was dat een verloren zaak. Ze stond op Schiphol, ze was net geland. Eigenlijk moest ze op de koffers die langs gleden maar haar gedachtes waren bij Pasqual…Zoals gewoonlijk. Nadat ze uit de klauwen van Richard was ontsnapt, had ze een redelijk bestaan opgebouwd in America. Alleen kon ze zich niet concentreren op het dagelijks leven. Want haar gedachtes waren steeds in horsehome en bij Pasqual. Schuldgevoel knaagde, en heimwee kwam ook al snel. Dus had ze eergisteravond de knoop door gehakt. Haar tweelingzus, Kelly wist niks van dit alles. En dat was ook maar goed ook want die had er zeker moeilijk over gedaan. En had per direct een ticket naar de lage landen geboekt, gelukkig kon ze vanochtend al mee met het vliegtuig. En stond ze nu hier, op Schiphol. Ze moest trouwens opletten, want een paar mensen begonnen om haar heen boos te mompelen. Omdat ze blijkbaar in de weg stond voor hun koffers. Ze liet een zucht horen en veegde haar lange plukken uit haar gezicht.
Ze had er even over gedacht om haar lange lokken te verruilen voor een korter kapsel, maar had toch besloten dat ze lang wel , nog even kon houden. Ze kon haar haren altijd nog kort knippen, toch? Het gemopper om haar heen ging nu ook gepaard met een paar vloeken, Chloë trok zich er niks van aan, zij moest haar koffer toch ook krijgen? Gelukkig kwam haar felroze koffer met in witte letters New York erop, al aangeschoven. Ze had de opvallende koffer in America gekocht, op dat moment dacht ze; “zo opvallend mogelijk”. Maar hier nu, was hij wel een beetje erg opvallend.

Ze pakte hem van de band en wurmde zich met koffer en al door de mensenmassa die zich rond de koffer band gevormd had. Blij dat ze weg was uit de drukte liep ze door de schuifdeuren, de koele buitenlucht in. Ze zuchtte gelaten en liet de wind door haar haren heen waaien, ze keek ondertussen rond naar een taxi. Er stond een Mercedes klaar dus liep ze er een snel loopje naar toe. De chauffeur stapte ondertussen uit en bood aan de koffer in de kofferbak te doen. Ze nam het aanbod aan, en maakte de portier zelf open, om op de achterbank te ploffen. Ze had geen zin in een gezellig gesprek met de chauffeur , ze had nu genoeg tijd om na te denken. Dus die tijd nam ze dan ook graag.

Ze leunde met haar hoofd tegen het koele glas, en keek naar buiten. De zon deed een goede poging om door de wolken heen te komen. Het was niet regenachtig maar het was toch wennen. Het weer was sowieso heel anders dan het Amerikaanse klimaat. Ze slikte een brok in haar keel weg. Haar gedachtes gingen naar Pasqual, de jongen waar ze zoveel van hield. Maar toch had ze hem laten vallen, waarom? Ze had eerlijk gezegd geen idee, misschien omdat ze het gevoel had dat ze in zijn leven alleen maar in de weg zat. En omdat ze veel narigheid met zich meebracht, althans zo zag zij het. En dan hadden ze ook nog het ongeluk, ook al was al langer geleden. Het stond nog steeds in haar geheugen gegrift dat Pasqual niet wie ze was, en wat ze van hem was. Hij had der net zo goed als zijn zus aan kunnen zien. Niet dat dat erg aannemelijk was met haar blonde haren, maar het had in de toestand hoe hij zich op dat moment bevond. Best gekund.

Ze liet een zucht horen en concentreerde zich weer op het “nu”. Ze wist eigenlijk niet of Pasqual haar überhaupt wou zien. Ze had ook geen idee waar ze heen zou gaan als ze in horsehome was. Haar appartement, stond er als het goed was nog. En er was voor zover ze wist, niemand in getrokken. Maar toch wou ze niet eerst naar het appartement. Dat riep te veel herinneringen op, ook al was de plek waar ze heen wou gaan ook niet helemaal zonder herinneringen natuurlijk. Er was eigenlijk geen plek in horsehome, die geen herinneringen met zich meedroeg. Ze gaf de plaats aan de chauffeur door, die knikte en vervolgens zei dat ze er over minder dan 5 minuutjes waren.
Chloë vond het best, had ze tenminste nog een beetje tijd om na te denken….

(Tijdsprong)

Ze stapte uit de taxi en liep naar het strand, de plek waar ze het meest van hield in horsehome. Waar ze Riot had ontmoet…O god ze was hem gewoon vergeten, ze had niet eens een brief achter gelaten. Zou hij haar nog wel terug willen zien? Zou hij het haar überhaupt vergeven? Ze wist hoe Riot was en had meer rekening met zijn gevoelens moeten houden. Ze waren om het toch maar te zeggen, vrienden geweest. En het vertrouwen van Riot was al zo klein, in de medemens. Zij had het waarschijnlijk alleen maar erger gemaakt. Door niks achter te laten voor hem, niet eens een brief. Iets wat wel het minste was wat ze kon doen, na alles wat hij voor haar had gedaan. Nee een brief was nog wel te min voor hem geweest, maar het was iets geweest. Iets waaraan hij had kunnen zien dat hij het waard was, ook al was het zoiets simpels als een brief… Terug schudde Chloë haar hoofd, de gedachte aan een vriend. Die zich nu waarschijnlijk niet meer als haar vriend beschouwde, maakte haar treurig. Om het maar zacht uit te drukken. Ze zonk neer in het, nog wat klamme zand.

-a la slecht, als je er niks mee kan maak ik het morgen af-

Pasqual Scodelario

Pasqual Scodelario

Pasqual stond op, klopte zich af en riep Digno bij zich.
"Jongen, kom, we gaan," sprak hij. De hengst kwam op hem af gedraafd en hield stil vlak voor zijn neus. Pasqual glimlachte verdrietig en maakte de teugels vast aan het hoofdstel. Hij sprong met een geoefende beweging op Digno's rug en gaf hem wat hulpen. Het strand was dichtbij en dat was maar goed ook. Dat was ook een fijne plek om uit te razen. Pasqual liet Digno over het bospad richting het strand draven en ontspande zich. Echt ontspannen lukte niet, aangezien hij het net had uitgemaakt met Nadia en Chloë overal en nergens kon zijn. Misschien was ze wel dood.
Die gedachte deed hem dubbelklappen en naar adem snakken. Digno maakte een sprongetje opzij en Pasqual gleed er nog net niet af. Nu stond Digno stil en keek hij nieuwsgierig naar Pasqual. Pasqual liet een snik horen, schoof zichzelf goed en sloeg zijn armen om de nek van Digno heen. Jammerend begon hij tegen het dier te praten.
"Ik kan het gewoon niet verwerken, okay? Nadia was een vriendin van Kaya, haar beste vriendin, en ik dacht misschien op die manier mijn zusje terug te vinden. Maar ik hield niet van haar. Niet op die manier, Digno. Het spijt me zo. Ik hou van Chloë, dat heb ik altijd al geweten. Zelfs toen ik mijn geheugen kwijt was, Dig.. Het spijt me zo, ik ben gewoon zo zwak en..." Toen was hij zijn woorden kwijt. Hij dreef Digno aan tot een galop en zo vlogen ze door de bossen heen. Over boomstronken, door struikgewas. Niet meer over de legitieme ruiterpaden, maar het kon hem vrij weinig schelen. Hij wou weg, weg en weg. Eenmaal toen hij de zilte lucht van de zee rook, werd hij kalmer. Hij liet Digno overgaan naar stap en liet hem in de zee stappen. Pasqual zette Digno stil en sloot zijn ogen. Hij herinnerde dat hij hier wel eens was geweest met Chloë, op Digno. Het was een wonderlijk avontuur geweest en ze was o zo prachtig geweest in haar mooie zomerjurkje. Maar hij vond Chloë altijd mooi...
Shit, waarom had Kelly nou gebeld? Hij was net enigsinds over Chloë heengekomen, en nu? Nu was alles weer terug. Alles wat hij zo zorgvuldig had opgeborgen kwam weer terug. Maar dat meisje, daar op het strand, met haar lange blonde haren en haar mooie gestalte, hielp ook niet echt. Het meisje leek te veel op Chloë. Hij liet Digno wat dichter naar haar toestappen, maar zijn buik reageerde al veel eerder op de onuitgesproken gedachte dan zijn handelingen. Zijn buik maakte overtoeren en wrong zich in allerlei kronkels. Wat áls het Chloë nou eens was? Wat áls dat mooie meisje zijn Chloë was? Wat als... Digno werd onrustig en begon te steigeren.
"Hoo jongen," probeerde Pasqual hem te kalmeren. Maar hij was zelf ook niet al te rustig. Dus liet hij Digno maar het meisje naderen en bekeek haar van dichterbij. Zij keek ook naar hem, stond op van haar plekje en kwam op hem aflopen. Zijn hart maakte een driedubbele salto, en toen ze dichterbij kwam...
"Hoi, mooi paard heb je," zei ze. Pasquals droom viel in duigen. Het was Chloë niet, natuurlijk niet. Hij knikte stug.
"Ik moet gaan," sprak hij. Ze bloosde, verontschuldigde zich. Pasqual liet Digno weggaloperen. Na een tijdje enkel het geluid van rennende hoeven te hebben gehoord en alleen de wind om zich heen te hebben gevoeld, besloot Digno zijn hoeven in het zand te zetten en zo als een achterlijke stil te gaan staan. Pasqual vloog met een sierlijk boogje van Digno af en kwam met een plons in het water terecht.
"Digno!" sprak hij streng. Maar de hengst negeerde hem en begon in een richting te draven. Er zat weer een Chloë-lookalike op het strand. Weer begon zijn hart als een achterlijke te hameren, maar ondertussen stond hij te huilen. Dit was niet leuk meer. Als er een God was, dan speelde hij een achterlijk spelletje met Pasqual.
"Ik wil dit niet meer," fluisterde hij gepijnigd. Hij volgde Digno, enkel om zijn paard terug te krijgen, en toen hij dichterbij het meisje was, verstijfde hij. Wat zijn paard van mijlenver al had gezien, had Pasqual zelfs zo dichtbij niet gezien. Het was Chloë! Dit keer was het geen lookalike, maar was het de levensechte! Hij maakte een jammergeluidje, rende op haar af, sloeg zijn armen zo stevig als maar kon om haar heen en drukte een passionele kus op haar mond. Toen bleef hij haar maar vasthouden en kon ondertussen niets anders dan huilen en over haar haren strijken.
"Chloë," jammerde hij zachtjes, "doe me het alsjeblieft nooit, maar dan ook nooit meer aan."

Chloë

Chloë

De golven maakte een rustgevend geluid, haar ogen waren gericht op de zee voor haar. En haar handen gingen door het zachte zand heen. Ze had de koffer naast haar op het zand gezet. Ze bekeek later wel hoe ze weer thuis kwam vanavond, nu wou ze gewoon even genieten van de rust en de zilte zeelucht.
Ze trok haar knieën op en steunde met haar hoofd op haar knieën.
Haar ogen vonden een zeemeeuw, die boven de zee zweefde, ze wou dat ze net zoals de meeuw gewoon weg kon vliegen, van al haar zorgen en problemen. En het allemaal achter zich kon laten. De meeuw herinnerde haar aan een droom die ze ooit als 6 jarig meisje eens had.

Ze zweefde hoog in de lucht, haar vleugels had ze uitgeslagen, het voelde heerlijk de wind onder haar veren te voelen. En gedragen te worden door de wind, die haar overal naar toe leidde. Onder haar bevond zich een diep blauwgekleurde oceaan en een paar witte schuimkopjes. Ze vloog steeds hoger en hoger, tot ze zelfs het land kon zien liggen. De zon verwarmde haar donsveertjes en ze voelde zich heerlijk licht en vrij.”

De herinnering vervaagde en Chloë kwam weer bij de werkelijkheid. Was het maar zo makkelijk, ze liet een gelaten zucht horen en stond op. Ze klopte haar rug af en liep naar de waterlijn. De golven kwamen net niet bij haar, al had het haar niet zoveel uitgemaakt. Dat haar nikes nat werden.
De wit ging door haar haren, net zoals de wind onder haar vleugels was gegaan als in haar droom. Al was ze nu geen meeuw en ook niet zo licht als een veertje. Haar gedachtes gingen naar Pasqual, oh wat zou ze die jongen graag weer willen zien. Het zien alleen al zou haar hart vervullen met vreugde, ze wou hem zo graag in haar haar armen kunnen sluiten. En door zijn haren strijken. Er kwam een snik uit haar mond, gevolgd door een traan die over haar wang gleed. Echt ze zou er alles voor over hebben om weer bij hem te mogen zijn.
Ze zag plots een paard naar haar toe komen, die verdacht veel op Digno leek, het paard van Pasqual. Het dier kwam steeds dichterbij, tot Chloë elk detail van hem kon zien. Hij was nog maar op een paar centimeter afstand, en liep vol zelfvertrouwen op haar af.
Nee het kon gewoon niet, het kon niet zijn dat dít het paard van Pasqual was. Ze legde voorzichtig haar hand op zijn fluweelzachte neus, die warm onder haar hand aanvoelde. Het dier brieste zacht. Haar ogen werden groot toen ze achter het paard langs, een jongen zag komen. Eentje met een bruine haarbos. Tranen welde op in haar ogen toen de jongen steeds dichterbij kwam, ze maakte een ongewoon piep geluid. En sloeg haar handen voor haar mond, “mijn god” jammerde ze. Was dit een droom? Het paard duwde met zijn neus tegen haar arm, alsof het zeggen wou: “nee het is geen droom maar levensecht”. Toen brak Chloë pas echt, alle gevoelens kwamen weer boven die ze de afgelopen maanden had gevoeld. Tranen diggelde over haar wangen.
Ze zag hoe Pasqual op haar af kwam rennen, en hoe een paar minuten later zijn warme vertrouwde armen zich om haar heen sloot. Ze sloeg haar armen om zijn nek en snoof zijn geur op.
De zachte lippen van Pasqual, op de hare. Voelde vertrouwd aan, alsof ze thuis kwam. Ze sloot haar ogen en legde haar beide handen op zijn wangen. Terwijl ze opging in de kus, diggelde nog steeds tranen over haar wangen. Waardoor Pasqual’s lippen zout smaakte. Maar het deerde haar niet.
Toen hun lippen zich weer van elkaar scheidde keek ze hem met waterige ogen aan. Waarnaar ze haar armen weer om zijn nek sloeg om zijn schouder nat te maken. Van haar tranen.
Ze hoorde Pasquals jammerende woorden aan, en knikte snotterend. “Ik beloof je Pasqual, dat ik nooit, maar dan ook nóóit je zomaar ga verlaten” fluisterde ze in zijn oor.
De warmte die van Pasquals lichaam af kwam verwarmde haar hart, met blijdschap, vreugde en vooral liefde…Liefde voor de gene van wie ze altijd al gehouden had. Ze nam een beetje afstand zodat ze hem aankon kijken maar hield haar armen om zijn nek heen geslagen. “Sorry” fluisterde ze. “Sorry voor alles wat ik je heb aangedaan” sprak ze schor. Ze glimlachte en sloeg haar armen nog steviger om hem heen. Zijn bruine ogen waren nog steeds hetzelfde, nog steeds zo warm en puur als gesmolten chocolade.
Ze voelde iets porren tegen haar zij, Digno kwam het magische moment verstoren en eiste om aandacht. Chloë glimlachte en gaf het dier een klopje op zijn hals, “braaf” sprak ze fluisterend. Ze aaide hem over zijn fluweelzachte neus en keek toen met een warme glimlach naar Pasqual.
Ze voelde zijn hart kloppen, sterk en regelmatig. Dat gaf haar zelfvertrouwen in een zekere toekomst. Haar ogen vonden die van Pasqual.


-finished-

Pasqual Scodelario

Pasqual Scodelario

Toen duwde hij haar iets van zich af, zijn handen omklemden nog steeds haar armen en hij keek haar toen razend aan. Het meisje had hem verlaten, gewoon, laten gaan, laten gaar koken in zijn eigen sop. Na de dood van Kaya, nota benen. Hij keek haar even heel kwaad aan en zei toen trillerig;
"De eerst volgende keer dat je dit flinkt, Chloë, dan wil ik je vriendje niet meer zijn, oké?" Toen sloeg hij zijn armen weer stevig om haar heen, ging moeizaam zitten omdat zitten met iemand tegen je aan nou niet echt zo soepel gaat, en trok haar op zijn schoot. De hele tijd suste hij haar, streelde hij haar haren, veegde hij haar tranen weg, en bleef hij maar naar het blonde, engelachtige meisje kijken. Hij begreep het niet. Een vlaag van woede greep hem vast en wantrouwen vloog door zijn hart heen. Ze zat hier, maar was ze veranderd? Was ze nog steeds dezelfde lieve Chloë als van het begin? Moest hij haar nu al direct alles vergeven of moest hij het beter overdenken? Hij beet op zijn lip en een traan dwarrelde verlaten over zijn wang. Wie was zij? Ze had hem verlaten...
Hij verschoof wat, maar hield haar nog steeds tegen zich aan, zei het iets van zich af. Wat argwanend keek hij haar aan.
"Je bent vertrokken," zei hij. "Je bent weggegaan. En je hebt niets van jezelf laten horen. Helemaal niets. Geen overleg, niets, nada, noppes. Da's niet eerlijk..." Hij vertrouwde haar niet. Hij had het gevoel dat ze ieder moment weer kon vertrekken, ieder moment weer zijn hart kon vastpakken en er vervolgens mee gaan gooien. Touwtje springen met zijn darmen. Zo voelde het toen ze weg was. Alsof hij al zijn lichaamsdelen kwijt was. Alsof hij bestuurd werd door iets wat niet hij was. Had ze enig idee hoeveel schade ze hem had gedaan? Maar wie was hij om haar dat haarfijn uit te gaan leggen.
Vernederd draaide hij zijn hoofd weg en tranen stroomden nu openlijk over zijn wangen. Het voelde als een teken van zwakte. Een gigantisch teken van zwakte. Dit meisje had hem in zijn macht en hij kon er helemaal niets tegen doen. Hij werd misselijk, zette Chloë van zich af en liep naar Digno toe. Zand plakte aan zijn broek en schuurde bij zijn benen. Het voelde allesbehalve prettig. Pasqual legde zijn hand op de neus van Digno en stond met zijn rug naar Chloë toe. Hij voelde gewoon dat Digno doorhad dat het niet goed was. Digno brieste zachtjes en porde in zijn buik. Als reactie schudde Pasqual lichtjes zijn hoofd.
"Nee jongen," fluisterde hij. "Het is niet net als vroeger." Hij wachtte tot hij zelf gekalmeerd was en gestopt was met huilen tot hij zich omdraaide. Zijn ogen waren rood en geïrriteerd van de tranen.
"Hoe kon je," fluisterde hij gebroken. "Slechts zo'n stom briefje. Weet je dat ik hem niet eens gelezen heb? Ik weet niet eens wat erin staat..." Hij beet op zijn lip en keek Chloë onzeker aan. Van zijn zelfverzekerde houding was niets over.
"Ik heb liggen huilen op mijn bed voor weken. Ik wou het huis niet meer uit, mijn kamer niet meer af. Ik woon trouwens weer bij mijn ouders. Mijn ouders zijn weer een soort van bij elkaar en als het beter met me gaat, zijn ze van plan om terug te gaan naar Spanje. Ik kan dan zelf kiezen of ik hier blijf of dat ik mee ga." Digno schraapte even met zijn hoef.
"Ik... Je hebt mijn leven vergooit... Je bent zomaar weggegaan." Pasqual maakte een gebaar alsof iemand met een hand zijn hart uit zijn borstkas haalde. "Het is net alsof iemand mijn hart uit mijn lichaam heeft genomen en een leeg gat heeft achtergelaten. Doet zeer, weet je wel?" Hij liet geen woord los over Nadia. Dat ging haar niet aan. Daarbij, die 'relatie' met Nadia was nooit verder gegaan dan wat lege en loze knuffels en een paar zoentjes. Nee, ver waren ze niet gegaan. Dus het was niet genoodzaakt om Chloë daar ook maar het minste van te vertellen.
Hij boog zijn hoofd. "Je hebt me gekwetst, Chloë... En het spijt me, maar onze verloving.. Dat is sowieso afgeblazen. Ik weet niet of ik nog wel op een 'wij' kan rekenen." Hij keek heel ongelukkig toen hij die woorden uitsprak, en toen die woorden tot hem doordrongen en hij wist dat het waar was, snakte hij naar adem, draaide hij zich om, rende een stukje en zakte door zijn knieën. Zijn maaginhoud belandde in het zand en vonden hun weg snel naar beneden. Maar het was waar. Er moest iets goeds gebeuren wou er nog wel een 'zij' bestaan.

Chloë

Chloë

De liefde in zijn ogen was opeens plaatsgemaakt voor een kwade blik, die ze maar 1x in haar leven had gezien. En dat moment ha ze liever snel willen vergeten, door schaamte en vernedering.
Tot haar opluchting verdween de blik even snel als hij gekomen was, maar zijn woorden deden pijn. Ze wist dat hij gelijk had, dat het stom, naïef en vooral egoïstisch was om zomaar te vertrekken. En alleen een simpele brief achter te laten. Een eenzame traan gleed over haar wang, ze veegde hem snel weg. Pasqual had haar op zijn schoot getrokken. En suste haar, streelde haar haren en veegde de tranen die steeds maar kwamen weg. En heel even dacht Chloë dat het allemaal zo was als vroeger. Tot ze de blik in Pasquals ogen zag.
Nee hij zou haar niet zomaar vergeven en het vergeten. Het deed pijn, maar het was de harde waarheid. En als ze er nu zo over dacht, had zij hetzelfde gedaan. De woorden kwamen hard aan, als een steek door haar hart. Ze beet op haar lip en keek naar beneden. Haar handen waren opeens een stuk interessanter. Toen ze Pasqual zag huilen, wou ze hem troosten hem de zekerheid geven dat ze nooit meer bij hem vrijwillig weg ging. Maar ze wist niet hoe…
Voorzichtig sloeg ze haar armen om hem heen en veegde ze zijn tranen weg. Het was niet goed genoeg en dat wist ze zelf ook, maar op dit moment kon ze niks anders bedenken om te doen dan hem proberen te troosten. Ze voelde hoe ze weggeduwd werd door Pasqual en stond op het punt om in tranen uit te barsten, ze hield zich net in. Alleen kon niet voorkomen dat er een traan naar beneden gleed. Die ze vervolgens ruw weg veegde.
Het verdriet van Pasqual was haar schuld dus zij moest het ook goed maken. Pasqual had alle reden om te huilen, maar zij? De gene die hem dit alles had aangedaan. Nee daar had ze het recht niet op.
Ze keek hoe Pasqual naar Dingo toe liep en woorden tegen hem prevelde die Chloë niet kon verstaan. Ze keek treurig naar het tafereel, hoe kon ze zo stom zijn om hem te verlaten met als “afscheid” een brief?
Toen Pasqual zich naar haar omdraaide beet ze op haar lip, schuldgevoel stak in haar hart.
Toen hij begon te praten luisterde ze naar hem, staarde ze met een glazige blik voor zich uit. Het deed pijn om hem te horen vertellen hoe hij de afgelopen weken had meegemaakt. Het deed heel veel pijn, bij elk woord dat hij zei ging er een steek door haar hart. Ze snakte naar adem toen hij over de verloving sprak, ze wist dat hij haar niet zomaar zou vergeven. Maar ze had nooit aan de verloving gedacht. Ze had de ring nog steeds om haar vinger zitten, dat had ze al die weken zou gehouden. Ze kon het niet over haar hart krijgen díe af te doen. Zee zag hoe Pasqual ook naar adem snakte, om vervolgens een stukje weg te rennen. Ze keek treurig toen hoe hij zijn maaginhoud in het zand overgaf. Ze kwam stram overeind en liep naar Pasual toe, voorzichtig wreef ze over zijn rug. Ze had na dit alles nog niks gezegd.
“Pasqual ik weet dat ik stom ben gweest, naïef en vooral heel erg egoïstisch” begon ze schor haar zin. Ze herpakte zich zelf, “ik ben misschien veranderd, maar niet direct in de negatieve zin. Ik hou nog steeds evenveel van je als dat ik deed voordat ik zomaar vertrok. Nee ik hou nu zelfs nog veel meer van je omdat ik inzie dat ik niet zonder je kan. Het spijt me echt enorm en ik snap dat je misschien tijd nodig hebt”. Ze keek hem aan, een traan rolde over haar wang, ze wou hem wegvegen maar raar genoeg weigerde haar lichaam. “Pasqual alsjeblieft ik hou nog steeds van je” fluisterde ze gebroken. Ze wou hem omhelzen, hem troosten hem haar liefde bewijzen, alleen ze wist niet of Pasqual het toe liet.


-hoop dat het goed genoeg is, anders edit ik het morgen-

Pasqual Scodelario

Pasqual Scodelario

Hij duwde haar lichtjes van zich af. Het was niet zijn bedoeling om haar te kwetsen, maar hij kon het niet uitstaan dat ze hem nu, juist op dit moment, aanraakte. Zwijgend staarde hij haar aan terwijl ze een excuus leek te geven voor haar afwezigheid. Zijn blik werd leeg, hol, en vanbinnen voelde hij een grote machteloosheid in zich. Wat praatte ze nou? Dat ze van hem hield? Dat ze nóg meer van hem hield dan hiervoor? Waarom was ze dan in godsvredesnaam vertrokken zonder te overleggen? Hij had haar hier kunnen houden, tegen kunnen houden, maar ze liet zich niet tegenhouden, ze... was gewoon gegaan. Hij balde zijn vuisten en slikte zijn woorden in. De woorden die op het puntje van zijn tong lagen. Hij wou haar niet compleet wegjagen. Hij hield van haar, maar hij vertrouwde haar niet meer. Dat moest ze duidelijk weten.
Hij liet haar uitpraten maar reageerde niet op de inhoud van haar woorden. Toch, het laatste wat ze uitsprak maakte hem zo razend, dat hij met een ruk naar haar toebewoog en haar pols vastgreep. Zijn gezicht was angstaanjagend dichtbij en zijn blik was vol pure, pure walging.
"Jij durft nu nog te zeggen dat je van me houdt en je durft nog pijn in je stem te hebben ook? Wie is ook alweer diegene die is weggegaan, Chloë?" siste hij kwaad. Hij liet haar pols abrupt los en keek haar gepijnigd aan. "Als je nu zelf het slachtoffer wil zijn, vooral doen Chloë. Maar dan ben ik pleite. In dit geval ben ik het slachtoffer. Niet dat ik in een slachtofferrol ga kruipen, maar... Begrijp je? Jij bent dit keer niet het slachtoffer." Hij keek haar strak aan en draaide toen weg, zijn hand vond haast automatisch de neus van Digno. De hengst brieste even vriendelijk naar Pasqual en leunde tegen de jongen aan. Ze hadden een haast magische band ontwikkeld in de periode dat Chloë weg was. Hij had Digno namelijk wel wat verwaarloosd toen Chloë in zijn leven kwam.
"Sshh," zei hij zachtjes tegen Digno, "het is al goed jongen. Ik kies waar ik me het beste bij voel." Hij sloot even zijn ogen en overwoog de opties. Dat hij Chloë nu gewoon ging accepteren was een absolute no-go. Ze had hem verlaten en ze moest gewoon gaan bewijzen dat ze bij hem hoorde. Met het gebeuren van dat ze meer van hem was gaan houden dan voorheen, dat vond hij lulkoek. Dus ze moesten eerst uit elkaar voordat ze daar achter kwam? Had ze daarbij rekening gehouden met zijn gevoelens? Hij wou zich kwaad maken om het engelachtige meisje, maar wie had ze anders? Kelly zat immers nog in Amerika en hij wist niet of Riot zo heel blij was met haar actie. Hij kon zich maar al te goed voor de geest halen hoe pissed off Riot zou zijn als hij zou weten dat Chloë nu weer terug was. Volgens Pasqual was hij het enige wat ze nog had, als ze al niet op het punt stond om hem te verliezen.
"Je moet jezelf echt gaan bewijzen, Chloë," sprak hij nu luid en duidelijk. "Ik hou van je, maar besef je wel hoe moeilijk je het aan het maken bent voor me? Je hebt me verlaten. Hoe denk je dit op te kunnen lossen? Ik wil graag dat je me vertelt hoe we hier uit kunnen komen. En als je dat niet weet te vertellen, tja... Dan weet ik niet of ik nog hieruit kom. Dit ligt nu niet meer bij mij, maar bij jou." Hij sloot zijn ogen weer en fluisterde toen heel zachtjes; "Dit doet me zoveel pijn, Chloë, dus alsjeblieft, gebruik deze kans goed."

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum