Paradigm Shift
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Apply for a job

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Apply for a job Empty Apply for a job vr apr 22, 2011 5:12 pm

Gast


Gast

Caine kon gelukkig uitslapen. Het was zaterdag ochtend en vanmiddag om 2 uur had hij een afspraak met ene Mido die hem misschien aan een baan op zijn manege kon helpen. Misschien kon hij ook regelen dat hij werkte in ruil voor stalling voor No Limit, zijn 5 jarige Anglo Arabische merrie. Om 11 uur stond hij op, ontbeet, douchte, kleedde zich aan en ging naar de stal waar Limit op dit moment stond. Hij besloot om haar te poetsen en daarna in de paddock te zetten. hij vroeg aan de stalhulp daar of hij haar over anderhalf uur weer op stal wilde zetten. Hij keek op zijn horloge en zag dat het half 2 was. hij besloot om maar vast te gaan ondanks dat het nog erg vroeg was maar je kon beter te laat dan te vroeg zijn. Niet veel later stond hij op het erf van een netjes uitziende manege. Hij was groot, misschien zelfs wel groter dan de manege waar Limit nu stond. Hij liep naar de kantine toe, naar een vrouw die achter de bar stond. "Hallo, ik zoek Mido Cremfield?" Vroeg hij beleefd.

-Mido-

2Apply for a job Empty Re: Apply for a job zo apr 24, 2011 2:55 pm

Mido

Mido

Mido was even zijn paarden aan het checken. Over een aantal weken zou er een keuring zijn voor zijn manege. Als deze goed zou worden gekeurd, dan mocht hij blijven bestaan. De paarden die er nu stonden zagen er goed uit op een enkeling na. Deze had hij gevonden aan de buiten rand van de stad. Hij had hem onderdak gegeven en overal fyers gehangen om te zien of iemand hem kwam op halen. Maar mido had nog geen enkele reactie op deze posters gehad. Mido was wat aan het bespreken met een mevrouw die er net werkte. Hij was wat papieren aan het door nemen toen hij bij de balie iemand hoorde vragen naar hem. Een jongen van net geen 20 stond daar. "Hallo, ik zoek Mido Cremfield?" Vroeg hij beleefd. Mido glimlachte breedt. Dat zal zijn nieuwe stalhulp wel wezen. "Je zocht naar mij?" vroeg mido en knikte naar de balie juffrouw die Mido al aan het bellen was. Ze glimlachte en ging weer verder met haar werk. "Ik ben Mido cremfield". Mido schudde de hand van de jongen voor hem. "Dan zal jij vast Caine zijn" zei mido even spiekend tussen zijn dagrooster van vandaag. "Kom maar mee, dan gaan we even ergens zitten" glimlachte mido. Mido liep naar een tafeltje bij de kantine en ging daar zitten. Een serveerster vroeg of ze iets te drinken wilden en mido vroeg haar om twee colatjes. Die kregen ze, natuurlijk van het huis. "Nou vertel is iets over jezelf. Waarom je hier wilt werken, en wat zijn je intresse's in paarden? Wat zijn je ervaringen met paarden, en natuurlijk het uitmesten van de stallen en het opruimen van het erf?" vroeg Mido en ging wat beter zitten op het stoeltje. Zijn bureau in zijn kantoortje was erg rommelig dus daar konden ze op dit moment niet zitten.

3Apply for a job Empty Re: Apply for a job ma apr 25, 2011 6:14 pm

Gast


Gast

Caine hoefde niet op het antwoord van de vrouw te wachten want er kwam al iemand naar hem toe die zich voorstelde als Mido Cremfield. "Klopt, ik ben Caine" zei hij met een glimlach. Hij volgde Mido naar een kantoortje waar een aantal lesroosters hingen en foto's van paarden. Hij ging Tegenover Mido zitten en luisterde naar de vragen die hij stelde zodat hij zo goed mogelijk antwoord kon geven. "Ik ben dus Caine, ik ben 19 jaar en ik zou hier willen werken omdat ik hard kan werken sla ik het maar leuk vind en paarden zijn dieren waar ik dol op ben en leuk vind om mee te werken." Dat was zijn antwoord op een van de vragen. Hij dacht goed na over de volgende vraag want daarvoor moest hij ongeveer 16 jaar terug denken. "Vanaf mijn 3e zit ik al in het zadel en heb ik leren rijden op de Shetlander van de buren die ik heb verzorgd tot mijn 12e. Ik werd er ondertussen wel wat te groot voor dus toen ik acht werd nam ik les bij een manege in de buurt. Dit heb ik tot mijn 15e gedaan tot ik mijn eigen pony kreeg. Mijn moeder vond het onzin om door te gaan met de lessen dus ben ik daar vanaf gegaan en me helemaal gestort op mijn pony. Natuurlijk werd ik daar ook te groot voor en ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om hem te verkopen dus heb ik hem aan mijn paardengekke zusje verkocht. Een nieuw paard kreeg ik niet van mijn ouders, dus ben ik er voor gaan werken. Een jaar geleden heb ik een paard gekocht, No Limit, zelf ingereden, zadelmak was ze al en haar rijd ik nu op springwedstrijden. En verder hou ik gewoon van elk paard, groot of klein. En over het uitmesten en aanvegen betreft, op de stal waar Limit nu staat moet je sowieso zelf uitmesten en aanvegen doe ik daar ook omdat iedereen te lui is om zijn handen eraan vuil te maken." Hij grinnikte bij de gedachte van die keer dat hij er iemand op aansprak waarom zij het niet een keer deed. Boos dat ze werd! Het was op zich wel grappig, en sinds dien doet hij het elke dag. Niet dat hij het erg vind. Een beetje voor je uit neuriën en de paarden om je heen. Hij keek verwachtingsvol naar Mido.

4Apply for a job Empty Re: Apply for a job ma apr 25, 2011 7:16 pm

Mido

Mido

Mido knikte en maakte wat aantekeningen op zijn schrifje dat hij ondertussen had gepakt. Het zou een goede aanwinst kunnen zijn voor zijn bedrijf. Hij had vorige week ookal een stalhulp aangenomen, en die deed het prima. Nog een stalhulp zou goed werken. het werk zou sneller gaan, en het arme meisje hoefde niet alles zelf te doen. Mido knikte nog steeds elke keer en luisterde aandachtig naar Caine's verhaal. "Dus je rijdt al best wel lang zo te horen. En ik denk wel degelijk dat je hart bij paarden ligt. Zolang je je aan de regels houdt is het prima" glimlachte mido en schudde de hand van Caine. "Gefeliciteerd je bent aangenomen. A.s. woensdag zie ik je op het werk verschijnen. Wil je dat ik je nog een rondleiding geef? Is wel zo handig niet waar?" grijnsde Mido. Mido stond op en liep met Caine zijn kantoor uit om te laten zien waar alles was. "Nou waar we net dus waren was dus de Kantine, dan gaan we nu maar even naar de binnenrijbaan". Mido liep met zijn zonnebril op zijn gezicht er heen. "Dit is de Binnenrijbaan. Hier geven zeg maar ik les. Daar zijn dan nog de buitenrijbaan, binnenspringpiste en de buitenspringpiste. Ook hier geef ik les. Dan gaan we nu maar even naar jou plek" grijnsde Mido. Mido liep het grote gebouw in. "Dit zijn de privé stallen. Alleen eigenaarspaarden mogen hier staan. In overleg met de eigenaar mag je dit ook schoonmaken het is niet verplicht wel handig". Mido liep verder een deur door. "En dit zijn dan de manege stallen. Deze moet je wel gewoon uitmesten etc. Dan hebben we nog de grote en de kleine weide, en die liggen zeg maar dit gangpad door, naar buiten en dan helemaal achter in. Ook de paddocks en de quarantainestallen liggen daar. De poetsplaat ligt in het midden van de stallen. Dit moet ook schoon gemaakt worden, en gehouden worden. Als ik merk dat het vies is dan beoordeel ik iedereen hier op. Dus mocht iemand het niet schoon hebben gemaakt, mag je die persoon aanspreken en er iets van zeggen. Als ze moeilijk doen dan kom je naar mij toe dan regel ik dat" glimlachte Mido. Alles wat hij zei was gewoon logisch in de oren en was ook niet bot bedoeld. Hij was erg open en aardig tegen over zijn werknemers. "Dan ga ik je even uit leggen wanneer en hoelaat de rij tijden zijn. Van maandag tot vrijdag zijn de les tijden heel simpel. 8.30/9.30 les voor volwassenen, 9.30 tot 12.30 paddock of weidegang pony's. 12.30 tot 15.30 paddock of weidegang paarden, 16.00 tot 18.00 les beginners/bijna gevorderden, 18.00 tot 19.00 rust en etenstijd, 19.00 tot 22.00 les gevorderden. Op zaterdag van 8.30 tot 14.30 les beginners/gevorderden, 15.00 tot 16.00 paddock of weidegang pony', 16.00 ot 17.00 paddock of weidegang paarden. Zondag is er geen les en is de manege alleen geopend voor eigenaren. Nou en dan jou taak samen met de andere stalhulpen. Voertijden: om stipt 7.00 biks, dan om 15.00 het hooi in de hooinetten doen en om 18.00 opnieuw biks. Dan jou werkschema. 6.30 stallen uitmesten om 7.00 voederen 7.00/9.30 stalen uitmesten, gangpad aanvegen. Omg 9.30 pony's in de weide of paddock zetten. 9.30 tot 12.30 overige klusjes die er op dat moment zijn. 12.30 pony's uit de weide of paddock halen. 12.30/15.00 overige klusjes. Om 15.00 voederen en dan heb je pauze tot 18.00 en dan 18.00 opnieuw voederen." glimlachte mido. "En wees maar niet bang, je krijgt nog een uitdraai van je werkschema elke dag, en daarna hangt het op het bord in de kantine was er die dag te doen is. Dus in principe hoef je het niet te onthouden" grijnsde mido. "Heb je nog iets te vragen? Of wil je nog iets met me bespreken of iets dergelijks?" vroeg Mdio en keek Caine vragend aan.

5Apply for a job Empty Re: Apply for a job wo apr 27, 2011 2:39 pm

Gast


Gast

Caine werd helemaal blij toen hij hoorde dat hij aangenomen was en dat liet hij merken door een grote grijns op te zetten. Hij liep met Mido mee en luisterde aandachtig naar waar alles was, hoe alles binnen deze manege werkte, wat de werktijden waren, wat d4 lestijden waren, en ga nog maar even zo door. Het was een mooie manege waar hij doorheen liep en alles zag er netjes uit en de paarden zagen er goed verzorgd uit. "Ehm ja, ik had nog een bespreekpuntje. Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik heb een paard, zou ik haar hier kunnen stallen in ruil voor mijn werk?" Hij hoopte dat dit zou kunnen, het zou in ieder geval wel handig zijn, anders zwerfde hij maar rond tussen twee maneges die ook nog eens niet al te dicht bij elkaar lagen.

[beetje flut o.o]

6Apply for a job Empty Re: Apply for a job wo apr 27, 2011 5:18 pm

Mido

Mido

Mido grijnsde en keek naar zijn manege. Hij was trots op zijn manege. Hij ging deze jongeman matsen waarom ook niet. "Ja is goed, Zet je paard maar op de manege dan hou ik elke maand zoveel salaris af, de rest mag je houden zal niet al te veel zijn Ik weet niet of je nog ander werk hebt of misschien school? In iedergeval je bent 19 dus je betaald al belasting .. Dus dat gaat er ook nog vanaf 3,50 daar hou je dan ongeveer 2,40 van over zo ongeveer per uur en dan de hele dag werken en dat dan keer de dagen dat je werkt. Dus zeg jij het maar als je het wilt vind ik het prima dan hou ik gewoon elke maand zoveel salaris af, zodat je het hebt betaald en je weet hoeveel je over houdt elke maand" glimlachte Mido. Hij was niet zo moeilijk, en mocht de jonge nog krap zitten ook een maand ofzo zou hij hem matsen en het een andere keer vragen, of in iedergeval het zo fixen dat de jongen er geen last van heeft. "Welkom en veel plezier Caine" glimlachte Mido en schudde nogmaals de hand. "Ik hoop dat je goed werk verricht, en misschien kom je dan nog wel een stap hoger" grijnsde Mido.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum