Mido zat onrustig heen en weer te wippen op zijn stoel. Hij had Esmée al in geen maanden meer gesproken. Nikita kwam af en toe wel eens langs, maar werd dan gebracht door iemand anders. Iemand die hij niet herkende. Vast haar nieuwe vriend.. Zuchtend keek hij naar zijn bekertje cola. Hij had het echt heel erg verpest bij haar. En nog begrijpt hij vanaf de dag van vandaag niet waarom. Wat had hij ooit zo fout gedaan ehalve mercury weg gedaan? Waarom was die spanning er zo dan.. Hoofdschuddend keek hij naar de straat om te zien of Esmée er al aan kwam. Ze was een half uur te laat, maar hij zal er niks van zeggen als ze hier zou zijn. Het onderwerp Nikita dat was vandaag de planning. Ineens zag hij haar aan komen. Een brok zenuwen drong in zijn keel. Tranen moest hij bedwingen en zijn automatische beweging om naar de deur te lopen en om haar te omhelzen ook. Mido stak zijn nagels in zijn been om weer helder na te kunnen denken. Ze liep het cafétje binnen keek even nieuwsgierig om zich heen en keek toen diep in de ogen van Mido. Mido voelde hoe zijn maag zich omkeerde. Het zou hem niks verbazen als hij wit gekleurd was. Hij kon zijn ogen niet echt van de hare afwende maar dat deed zij wel. Ze liep naar hem toe en ging voor hem zitten. "Heey.." zei hij niet wetend hoe hij dit gesprek anders moest starten. "Uhm.. Ja.. Laten we maar ter zake komen.." mompelde hij en keek even naar zijn planning op tafel. "Nikita heeft aangegeven vaker bij mij te willen zijn" zei hij en keek Esmée voor zich aan. "En ik wilde het even over haar hebben.. Hoe willen we het gaan doen met de bezoekersregeling? En hoe zit het met de school kosten Ik neem aan dat je dat niet allemaal zelf wilt betalen. De 500 euro die ik per maand kwijt aan Nikita ben komen rustig op haar spaarrekening te staan, en dat is alleen voor kleding school en af en toe een kleinnigheidje. Het is niet voor de paarden. Ook is het bedoeld voor later, dus het is niet handig om alles in 1 keer uit te geven zoals je eerst deed toen je bij me woonde" ging Mido verder. Mido wilde niet kwaad overkomen, maar ergens was hij dat wel. Hij had zo veel vragen, waarom, waarom had ze ooit Nikita van hem af genomen? Of waarom ging ze eigenlijk bij hem weg. Wat had hij fout gedaan. "Ik heb ook gehoord van Nikita dat als je weg gaat, bijvoorbeeld met vrienden weg dat je haar zomaar ergens dumpt. Bij een vriendinnetje ofzo. Ik zou het opprijsstellen als je dat niet wilt doen in het vervolg. Ze was nogal van stuur toen ze me dit vertelde" zei Mido met een snijdende ondertoon in zijn stem. Dat wilde hij niet maar onwillekeurig schoot het er uit alsof het een verwijt was. Dat was het gedeeltelijk ook wel, hij wilde het alleen eerst zeker weten. Nu nam hij het klakeloos over van Nikita.. Hij had zich wel voor zijn kop willen slaan. Dit was zo niet handig. Hij sprak bot tegen haar, hij begon haar met verwijten naar de kop te slaan. Wat was hij aan het doen? Wilde hij Nikita zo graag kwijt om Esmée helemaal kwijt te raken? Hij miste haar zo vreselijk.. Hij wilde haar dat nu zo graag vertellen. Nu had hij de kans. Zo hup in haar gezicht te zeggen dat hij haar miste. Hij miste haar zo vreselijk.. Haar geur in de bad kamer s' ochtens, de croissantjes die ze bakte op de zondag, de kleding die mooi en gestreken in zijn kast hingen, en natuurlijk de warmte in zijn bed van haar naast hem. Ow wat was hij gelukkig met haar.. Totdat hij de fout in ging. Elke keer als hij naar bed gaat voeld hij weer die leegte. Weer die pijn in zijn borst kast van de pijn. Soms kan hij het allemaal niet aan, en ligt hij tot diep in de nacht wakker. Zou het bij Esmée ook zo zijn? Zou zij er ook moeite mee hebben? Of had ze al weer iemand anders in haar hoofd? Was ze al weer verliefd op een andere jongen? Zou hij daar belangstelling voor mogen hebben? Of zou dat ombeschoft zijn? Al deze vragen spookte in zijn hoofd, terwijl hij strak in de ogen van Esmée bleef kijken zonder ook maar 1 emotie los te laten dat soms in zijn hart te voelen was. De ober kwam om te vragen of Esmée en hij nog iets te drinken wilde. Mido bestelde twee cola's. Hij hoopte dat ze dat wel luste. Anders had hij geld aan zijn ex uit gegeven terwijl ze dat helemaal niet wilt. Mido vroeg zich echt af wat er in het hoofd van Esmée af zou spelen op dit moment. Zou ze kwaad zijn op hem? Zou hij zometeen een bitch klep kunnen verwachten? Wat kon hij nog denken van haar? Ze had zo lax gedaan toen ze Nikita kwam weg brengen.. En Ophalen was al helemaal een ramp. Ze zei niks tegen hem moest de reuze verhalen van Nikita aan horen, en Mido moest de pijn op haar gezicht af lezen omdat Nikita het gezelliger had gehad dan zij die week. Hij vroeg zich nog steeds af wat er aan de hand was, maar als zij zo bot tegen hem deed, deed hij dat tegen haar. Zo was en is Mido nou eenmaal.
[& Esmée]
[& Esmée]