Paradigm Shift
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

› renegade

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1› renegade Empty › renegade zo mei 07, 2017 6:36 pm

Mortimer Kovic

Mortimer Kovic

LET ME KEEP THE HONOR.
Het gesprek met Noah had hem stiekem wel nieuwsgierig gemaakt naar haar school. Niet alleen om de lessen die er gegeven werden, maar ook naar de mensen die er rond liepen. Het was zo lang geleden dat hij nog op een school was geweest, en hij vroeg zich af hoe anders het zou zijn. Daarom had hij besloten om op zijn vrije dag naar school te gaan. Ja, dat las je goed. Op een vrije dag. Naar school. Eerlijk waar. Mortimer voelde zich een beetje out of place, maar hij viel qua uiterlijk niet echt op tussen de studenten.

Het viel waarschijnlijk zelfs niet op dat hij hier eigenlijk niet thuis hoorde. Hij keek ondertussen zijn ogen uit, zelfs op de gangen en in een grote ruimte waar op de muur ‘chillspace’ stond geschilderd, werd gewerkt aan van alles en nog wat. Het leek wel een film. Mort was al een tijdje aan het kijken naar een groepje studenten, die bezig waren met schilderen op van die grappige schilders ezels. Ineens werd er op zijn schouder getikt. Verbaasd en een beetje geschrokken draaide hij zich om.

"Ben je nieuw hier?" Vroeg een chick, die echt een stuk kleiner was dan hem en verfstrepen op haar gezicht had. God, wat een wandelend cliché. ”Ehm, sure”, Besloot hij maar te glimlachen. "De schilder opleiding?" Vroeg ze verder. Hij knikte instemmend. Waar was hij mee bezig. "Kom mee doen dan", Stelde ze enthousiast voor. Mort had de kans niet om te weigeren. Hij werd mee gezeuld naar een van de stoelen. "Het thema is religie", Zei ze, waarbij ze een penseel in zijn hand duwde.

Ohboi. Oké, just roll with it. Hij wist niet hoe lang hij hier al zat en waar hij ook alweer mee bezig was, maar uiteindelijk stond het canvas vol. Het had wel iets weg van wat hij in zijn hoofd had gehad. En dit was eigenlijk best wel fun geweest. Tevreden leunde hij achterover, het misvormde jezus-hoofd staarde nogal depressief in de leegte. Hij had wel zijn best gedaan tho, en daar draaide het allemaal op op een school als deze, of niet?

2› renegade Empty Re: › renegade wo mei 10, 2017 7:35 am

Jonas Darlin

Jonas Darlin

Jonas vond het heerlijk om terug te keren naar de universiteit waaraan hij gestudeerd had. Goed, nadat hij af was gestudeerd had hij vrij weinig meer gehad aan wat hij allemaal had geleerd, maar hij had goede herinneringen aan de mooie gebouwen en er werkten enkele mensen die hij van de Kerk kende. De jaren na zijn studententijd waren heel wat minder geweest door de situatie met zijn zus, wat het contrast nog sterker maakte.
Nu kwam hij er vaak om gebruik te maken van de uitgebreide bibliotheek en de archieven. Van tijd tot tijd waren er ook vredige protesten waar hij aan deel nam, nog vaker deed hij vrijwilligerswerk.
Maar nu was hij voor een andere reden langs gekomen. Eduard Campbell was dit jaar als docent aangenomen en had hem uitgenodigd als hij geen lezingen had om een kop thee te komen drinken in zijn nieuwe kantoor en bij te praten over wat er was gebeurd sinds de laatste keer dat ze elkaar hadden gezien, en dat was nogal wat.
Hij was al door het langste en lastigste deel van zijn herstelling heen. De monnik moest natuurlijk nog rustig aan doen maar hij kon tenminste weer op beide benen staan zonder om te vallen. Hij nam dus ook rustig de tijd om terug te lopen door de gebouwen van de universiteit, zijn handen achter zijn rug gevouwen en af en toe vriendelijk knikkend naar de studenten die passeerden.
'Oh - wacht! Meneer Darlin!'
Verrast keek hij om. Een meisje dat hij vaag herkende rende op hem af, een brede grijns op zijn gezicht. 'Wat doet u hier?'
Nu herinnerde hij zich wie ze was. Hij kon haar naam niet zo snel bedenken maar hij had haar eens ontmoet en met haar gesproken bij een collecte-actie. 'Ik heb thee gedronken met professor Campbell,' antwoordde hij naar waarheid, maar het meisje leek niet werkelijk naar haar te luisteren. 'Zou u eens willen komen kijken? We zijn bezig met een project over religie, ziet u, en ik dacht nu juist dat u dat interessant zou vinden. En misschien kunt u er nog wat over zeggen?'
Ze keek hem begerig aan en Jonas moest onwillekeurig lachen. 'Natuurlijk.'
Rustig volgde hij haar en vond een groepje kunststudenten die druk in de weer waren met hun projecten. Het meisje keerde terug naar haar ezel en Jonas besloot om even rond te kijken nu hij er toch was. Een van de eerste werken trok onwillekeurig toch zijn aandacht: een donkerharige jongen zat achter een ezel te werken aan... iets. Jonas' eerste ingeving was dat het een gezicht was en dat klopte waarschijnlijk, maar wie?
'Zou ik mogen vragen wie je afgebeeld hebt?' vroeg hij met een geamuseerde toon in zijn stem. Hij was naast de jongeman tot een halt gekomen en keek geïnteresseerd van hem naar het schilderij.

3› renegade Empty Re: › renegade vr mei 19, 2017 3:50 pm

Mortimer Kovic

Mortimer Kovic

LET ME KEEP THE HONOR.
In de tijd dat hij had zitten schilderen, was hij zelf veranderd in een wandelend cliché. Letterlijk, hij had nooit gedacht dat het zo’n moeite was om alle verf op het canvas te krijgen. Gelukkig had hij zijn mouwen opgerold, want zijn onderarmen zaten vol verfspetters. Zelfs zijn kaak had er aan moeten geloven, al was dat vooral omdat hij met zijn handen vol verf langs zijn kaak had gewreven. Een geroutineerde beweging als hij zich ergens op concentreerde. En man, wat vergde een werk als dit concentratie!

Het was mooi geweest tho. Nu moest hij een manier zien te vinden om subtiel weg te sluipen. Het kunstwerk -want dat was het echt wel- zou hij moeten achterlaten. Erg jammer vond hij het echter niet. Hij zag dit namelijk niet echt in zijn woonkamer hangen. Net wilde hij een ontsnappingsroute plannen toen hij werd aangesproken. 'Zou ik mogen vragen wie je afgebeeld hebt?' Klonk het geamuseerd. Verbaasd keek Mort op, in het vriendelijke gezicht van een oudere man.

Oh damn, was dit de docent van het vak dat hij zogezegd had genomen? ”Ehh”, Begon hij, een beetje overdonderd door de plotse benadering. ”Dat is onze lieve heer Jezus Christus”, Knikte hij toen, alsof zijn eigen bevestiging het schilderij ineens veel duidelijker zou maken. ”Dat kun je toch wel een heel klein beetje zien, of niet?” Vroeg hij, duidelijk ook ergens hopend op bevestiging van buitenaf.

4› renegade Empty Re: › renegade zo mei 21, 2017 12:42 pm

Jonas Darlin

Jonas Darlin

Het was al een tijdje geleden dat Jonas zelf een kwast op had gepakt. Er waren bepaalde periodes waarin hij daar gewoon minder tijd voor had waarin al zijn energie in de tuin ging en hier nu zo rondlopen zorgde er wel voor dat hij weer jeukende vingers kreeg. Zijn gedachten gingen onwillekeurig naar de verzameling onafgemaakte schilderijtjes die hij aan de kant had gelegd voor onder andere de brieven aan Rhyme, en zijn houten werktafel die nu vol stond met vruchten die nog verwerkt moesten worden. Misschien kon hij weer wat gaan schetsen als hij thuis was - hij was toch nog herstellende en kon voor een tijdje niet in de tuin werken.
De student keek een beetje verward op van zijn doek - schijnbaar was hij erg geconcentreerd geweest en werd nu overdonderd door de verschijning van Jonas. Hij was waarschijnlijk een van de minst angstaanjagende mensen op aarde maar hij was wel heel abrupt naast hem komen staan.
"Ehh... Dat is onze lieve heer Jezus Christus."
'Oh?' Jonas' grijns werd groter en hij trok zijn wenkbrauwen iets op, zijn handen achter zijn rug gevouwen.
"Dat kun je toch wel een heel klein beetje zien, of niet?"
De monnik keek weer terug naar het doek. Er was veel bruin gebruikt en er zaten eigenlijk maar weinig details in. 'Natuurlijk,' antwoordde hij, nog steeds duidelijk geamuseerd. 'Ik zie dat je je hebt laten inspireren door de stijl van het impressionisme, niet? Het thema misschien niet, al valt daar over te discussiëren.' Hij glimlachte. 'Wat vind jij?'

5› renegade Empty Re: › renegade wo mei 24, 2017 9:01 pm

Mortimer Kovic

Mortimer Kovic

LET ME KEEP THE HONOR.
Nu zou hij door de mand vallen. Hij had letterlijk geen enkele kennis over kunst, laat staan dat hij zou kunnen uitleggen wat hij hier precies had willen bereiken. En nu kwam de docent hem ondervragen en zou hij heel snel doorkrijgen dat Mort hier eigenlijk undercover was. Niet omdat hij een geheim agent was, maar omdat hij zich er in had laten meeslepen zonder twee keer na te denken. Bij God, om maar even in het thema te blijven, waar was hij nu weer aan begonnen? 'Natuurlijk,' Reageerde de man geamuseerd. 'Ik zie dat je je hebt laten inspireren door de stijl van het impressionisme, niet? Het thema misschien niet, al valt daar over te discussiëren.' Begon hij glimlachend. 'Wat vind jij?'

Oh daar kwam het. Hij moest een mening geven en er liefst van al nog wat kunstige termen in verwerken. Dat zou hem dus niet worden. ”Ik vind het vooral heel erg mijn eigen ding”, Zei hij, met een zelfzekere grijns. Dat ging beter dan verwacht? ”Het is wel origineler zo, en dat was mijn bedoeling”, Ging hij verder, waarbij hij terugkeek naar het schilderij. Het was echt bijna gruwelijk, alsof Jezus gemuteerd was.

6› renegade Empty Re: › renegade di mei 30, 2017 8:21 pm

Jonas Darlin

Jonas Darlin

Deze jongen zou toch wel net zo veel weten over kunst als hij, waarschijnlijk zelfs meer. Jonas was enkel een liefhebber van de schilderkunst en daar hield het ook wel op - het enige wat hij wist was wat hij ooit in boeken had gelezen en zijn boeken over kunstgeschiedenis moesten nodig eens afgestoft worden.
"Ik vind het vooral heel erg mijn eigen ding. Het is wel origineler zo, en dat was mijn bedoeling."
'Ah ja, ik zie het.' Jonas lachte zachtjes. 'Al zou je het dan nog impressionistisch kunnen noemen, zou ik zo zeggen... Je eigen indruk van de werkelijkheid.' Hij bestudeerde het schilderij nog eens met een gekanteld hoofd en vervolgde: 'Zat er een gedachte achter om hem zo uit te beelden? Ik moet zeggen dat het haast een verademing is van al dat traditionele werk.' Hij grijnsde weer geamuseerd.

7› renegade Empty Re: › renegade vr jun 09, 2017 4:27 pm

Mortimer Kovic

Mortimer Kovic

LET ME KEEP THE HONOR.
Uiteraard probeerde hij zichzelf nog te redden, een beetje slim proberen antwoorden op zijn vragen. Niet met heel erg ingewikkelde woorden, simpelweg omdat hij die niet kende. Maar dat mocht de docent natuurlijk niet weten. Ook al was dit de eerste en enige keer dat ze elkaar zouden spreken. Hij wilde niet dat de campus security werd geroepen om hem buiten te sturen. Hadden ze die hier eigenlijk? Hij had geen kantoortje gezien en honestly was het ook wel heel makkelijk geweest om de campus binnen te komen. Nergens hadden ze hem gevraagd om een pasje of zijn naam of whatever. Zelfs de studenten waren er maar van uit gegaan dat hij hier was met een goeie reden.

Well, dat was hij ook, hij wilde immers gewoon Noah terugzien. Omdat hij niks beters te doen had, na zijn werk. En stiekem ook wel een beetje omdat hij zin had om haar te zien. In haar natuurlijke habitat, de opleiding die ze met een passie volgde. Dan moest hij haar wel zien te vinden voor deze docent hem wegstuurde. 'Ah ja, ik zie het.' Lachte de man om zijn woorden. 'Al zou je het dan nog impressionistisch kunnen noemen, zou ik zo zeggen... Je eigen indruk van de werkelijkheid.' Zei hij, waarop Mort heftig knikte, alsof hij alles snapte wat er gezegd werd. 'Zat er een gedachte achter om hem zo uit te beelden? Ik moet zeggen dat het haast een verademing is van al dat traditionele werk.'

De jongen haalde lichtjes zijn schouders op. ”Niet echt, ik had gewoon een beeld in mijn hoofd en toen begon ik te schilderen en eindigde ik met dit”, Zei hij met een glimlach om zijn lippen. ”Ik ga niet beweren dat één of andere kunst muze me over nam maar goed”, Lachte hij vervolgens. ”Als je het wil hebben, mag je voor mijn part gerust hoor”, Vervolgde hij, waarbij hij lichtjes zijn schouders ophaalde. Erg belangrijk vond hij het toch niet.

8› renegade Empty Re: › renegade ma jun 26, 2017 9:14 pm

Jonas Darlin

Jonas Darlin

Jonas luisterde maar naar de uitleg die de jongeman gaf, af en toe eens knikkend. Hij kreeg zo de indruk dat de ander niet echt met een idee was gaan schilderen, maar hij kende kunststudenten ondertussen redelijk goed en er zaten de vreemdste types tussen. Deze jongen was zeker niet het hoogtepunt.
Een oudere vrouw in lange, bohemische rokken en lange kettingen met felle kralen kwam hun richting uit lopen terwijl haar blik over de ezels en de kunstwerken gleed. Haar peper-en-zout gekleurde haar hing over haar schouders en haar ogen werden vergroot door de paarse bril die ze ver op haar neus had geduwd. Jonas kende haar wel en glimlachte even naar de docente toen ze oogcontact maakte. 'Goedemorgen, professor Battista.'
De vrouw moest hem even aankijken voor ze hem herkende, glimlachte toen terug. 'Goedemorgen.' En ze liep verder zonder naar Morts schilderij te kijken.
'Dus,' zei hij, zich weer tot de student kerend. 'Het spijt me, jongen, maar ik denk niet dat ik er ruimte voor heb...' Hij grijnsde scheef. 'Zou je het zelf niet op willen hangen?'

9› renegade Empty Re: › renegade za jul 29, 2017 2:57 pm

Mortimer Kovic

Mortimer Kovic

LET ME KEEP THE HONOR.
Terwijl hij zijn uitleg deed, begon hij het nog zelf te geloven ook. Kijk, zolang hij zijn werk maar kon verdedigen en verantwoorden, was er niks aan de hand, toch? Oké, zijn technieken waren alles behalve perfect, maar iedereen begon toch ergens. Niet dat het zijn droom was om een bekend schilder te worden ofzo. Hij deed dit gewoon voor de lol en om even zijn vrije tijd mee op te vullen. Kon hij er niet aan doen dat er iemand naast hem was komen staan die alles heel erg serieus nam. Of was dat ook maar schijn? Voor hij er echter nog iets op kon zeggen, kwam er een vrouw langs die deze man blijkbaar leek te kennen. 'Goedemorgen, professor Battista.' Zei de man. Ohjee, een professor. Gelukkig liep ze voorbij zonder naar zijn schilderij -of naar hem- te kijken.

Toen ze weer doorgelopen was, draaide de man zich weer om naar hem. ’Dus,' Begon hij. 'Het spijt me, jongen, maar ik denk niet dat ik er ruimte voor heb...' Vervolgde hij met een scheef grijnsje. 'Zou je het zelf niet op willen hangen?' Nu schoot Mort zachtjes in de lach. ”Oh geloof mij, er zijn dingen in mijn huis waar onze lieve Heer hier beter geen zicht op heeft, if you know what I mean”, Grapte hij met een knipoogje. Hij wist niet eens of hij die dingen wel zou kunnen doen met zo’n afschuwelijk schilderij in zijn slaapkamer.

10› renegade Empty Re: › renegade wo aug 02, 2017 12:20 pm

Jonas Darlin

Jonas Darlin

De vrouwelijke professor liep verder zonder een opmerking over het schilderij te maken en Jonas richtte zich iets op. Als deze jongeman niet echt meer iets te zeggen had kon hij zelf ook wel door lopen maar de ander richtte zich weer tot hem en het gesprek werd gewoon door gezet. Hij had immers een vraag gesteld. De student grijnsde, lachte eventjes en keek zelf weer naar zijn eigen werk.
”Oh geloof mij, er zijn dingen in mijn huis waar onze lieve Heer hier beter geen zicht op heeft, if you know what I mean." Hij knipoogde plagend en Jonas grijnsde eveneens.
'Nu goed, Jezus stond er om bekend dat hij vaak in het bijzijn was van criminelen en prostituees, en dat hij graag zijn tijd onder hen door bracht. Zo veel zelfs, dat zijn omgeving het schandelijk begon te vinden.' Hij grinnikte zacht. 'Voor zijn tijd was Jezus vrij rebels, jongen. Zeker in zijn omstandigheden. Ik denk niet dat je hem zo snel af zou schrikken.'

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum: