Paradigm Shift
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

› tiger, tiger

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1› tiger, tiger Empty › tiger, tiger di apr 25, 2017 2:03 am

Mortimer Kovic

Mortimer Kovic



BURNING BRIGHT.
Momenteel voelde het alsof hij bijeen gehouden werd door RedBul, luide muziek en sigaretten. De nachtshift was echt moordend geweest, en dan was hij nog eens mee gegaan met een iets oudere vrouw. Die voelde zich niet veilig genoeg om alleen naar huis te gaan. Voor een goed prijsje had hij haar dus vergezeld. Wat er voor de rest nog gebeurd was, was ook geen verrassing geweest. Ze had niet alleen voor zijn begeleiding naar huis betaald, maar ook voor zijn gezelschap eenmaal ze daar waren. Dat betekende wel dat hij ’s ochtends vroeg weer moest vertrekken. Het was niet dat ze hem niet wilde zien als ze weer wakker werd, het was eerder protocol.

Dus was hij nu op weg naar huis, om daar rechtstreeks terug in bed te kruipen. Het enige wat hem wakker hield was de energy drink en de knallende bass uit zijn koptelefoon. Mortimer stopte even en klopte op zijn broekzakken tot hij zijn pak sigaretten vond. De aansteker bleek echter weer moeilijk te vinden. Hij zette het nu toch al lege blikje voor even op een elektriciteitskast zodat hij zijn handen meer vrij had. Net toen hij zijn aansteker vond, viel het blikje door een zachte windvlaag op de grond. Even keek hij er naar, maar besloot toch eerst zijn peuk aan te steken voor hij het straks wel zou oprapen.

› Noah

2› tiger, tiger Empty Re: › tiger, tiger wo apr 26, 2017 1:53 pm

Gast


Gast

Ondanks dat haar medestudenten medelijden hadden gehad met de vroege uren waarop Noah meestal moest beginnen had de jonge vrouw er geen enkel probleem mee om twee keer per week om negen uur al in de collegezalen van het Thomas Becket College te zitten. Goed, ze had wel nog een kop koffie nodig om echt wakker te worden en haar muziek stond meestal hard aan zodat de adrenaline in haar lichaam op gang kwam, maar dan kon ze gewoon aan de slag.
Ze was de metro al uit en was snel de Starbucks in geschoten - de metro in met een grote Latte was een heel slecht idee en voornamelijk impractisch - en liep rustig drinkend over straat. De stad begon nu langzaam wakker te worden; enkel zij die 's nachts leefden keerden nu weer terug naar het comfort van hun huizen. Er was bijvoorbeeld een kleine, potige vrouw in haar veertig in een politie-uniform die ze elke dinsdag tegen kwam, die altijd vriendelijk naar haar knikte als antwoord op haar glimlach en die elke keer duidelijk een lange nacht achter haar rug had.
Ze schoot een straat in om de drukte van de grotere wegen te vermijden en nam een grote slok van haar koffie. Veel melk en veel suiker, met de essentie van de echte koffie.
Zo'n twintig meter voor haar liep een jongeman - of, beter gezegd, hij slofte over de stoep. Halverwege kwam hij echter tot een halt, zette het blikje op een elektriciteitskast en reikte met zijn handen in zijn zakken. Hij viste er iets uit, en een tel later kletterde het blikje op de grond. Hij leek er met zijn arm tegen aan gekomen te zijn, maar hij maakte ook geen aanstalten om zijn afval op te rapen. Ze fronste even.
'Hé, vind je dat normaal of zo?' Ze versnelde haar pas en trok één van haar oortjes uit zodat haar muziek (de Hamilton soundtrack, hoe kon ze ook anders als theaterstudent zijnde) niet langer alles overstemde.
Ze was nu binnen zijn gehoorbereik en keek hem geïrriteerd aan. 'Vind je dat normaal,' herhaalde ze, 'je rotzooi op de grond gooien? Door mensen zo als jij stikken we op een gegeven moment in onze eigen troep, weet je!'

3› tiger, tiger Empty Re: › tiger, tiger wo apr 26, 2017 3:44 pm

Mortimer Kovic

Mortimer Kovic



BURNING BRIGHT.
Met zijn minimum aan energie moest hij slim zijn. Wat was er de moeite om energie aan te verspillen en wat niet? Een peuk aansteken was wel een must tho, zelfs als hij niet meteen zijn aansteker vond. Die zoeken was iets waar hij wel even de tijd voor wou nemen. Dat blikje raapte hij straks wel op, of niet. Hij was er eigenlijk nog niet echt over uit. Al leek iemand de beslissing in zijn plek te willen maken. Hij merkte de chick pas op toen ze vlak naast hem stond, waardoor hij toch zichtbaar op schrok uit zijn half-slapende zombie toestand.

‘- grond gooien? Door mensen zo als jij stikken we op een gegeven moment in onze eigen troep, weet je!’ Kreeg hij nog mee, gezien hij toch maar besloten had om zijn muziek af te zetten. Even keek hij haar niet-begrijpend aan, pure verbazing van zijn vermoeide gezicht af te lezen. Ten eerste, wie dacht ze wel niet dat ze was? En ten tweede, wie dacht ze wel niet dat hij was? Een sluikstorter? ”Relax”, Zei hij, in een poging haar tirade te onderbreken. ”Ik raap ’t zo wel op”, Vervolgde hij nonchalant, waarna hij de peuk tussen zijn lippen stak en de vlam van de aansteker er naartoe bracht.

4› tiger, tiger Empty Re: › tiger, tiger do apr 27, 2017 8:43 pm

Gast


Gast

Pff, ze klonk echt een beetje als een hippie. Of als een van die milieu-studenten die altijd op de campus aan het protesteren waren tegen de vervuiling op het college, wat zelfs Noah overdreven vond (moest er nou echt elk weekend gedemonstreerd worden, recht onder haar raam?).
Maar het was vroeg, haar latte was nog maar half op en ze raakte om dit soort dingen altijd een beetje geprikkeld. Van die asociale mensen die gewoon dachten hun rotzooi op straat konden gooien... Mooi niet dat ze daar niets van ging zeggen.
De jongeman had zich naar haar toe gekeerd. Jesus, hij zag er moe uit. Die had er duidelijk ook een lange nacht op zitten.
Ze kneep haar ogen tot spleetjes toen hij haar tot kalmeren maande. Goed, het was nog vroeg, maar hij was degene die zijn shit op de grond gooide.
'En dan straks wel je peuk op de grond gooien?' zei ze schramper. Ze stond nu recht voor hem en ze vouwde haar armen nog net niet over elkaar omdat ze nog steeds haar koffie in haar hand had. 'Je bent jezelf echt aan het ruïneren.'

5› tiger, tiger Empty Re: › tiger, tiger do apr 27, 2017 9:22 pm

Mortimer Kovic

Mortimer Kovic



BURNING BRIGHT.
Er was geen zenuw in zijn lichaam die nu zin had in het dealen met een situatie als deze. De woorden drongen amper tot hem door, hij probeerde ook niet echt actief de moeite te doen om ze te begrijpen. Of haar hele punt, eigenlijk. Iets met het milieu. Dat was het enige wat hij mee kreeg. Hij snapte niet waar ze de energie vandaan haalde om zo vroeg in de morgen zo tegen een vreemde tekeer te gaan. Was het geen unspoken rule dat iedereen elkaar in de ochtend met rust liet? Vriendelijke, begroetende knikjes op de metro, maar daar bleef het bij. Meer interactie konden de meeste mensen -inclusief hem- niet aan op dit uur van de dag. Of nacht, gezien zijn ‘dag’ eigenlijk nog niet eens over was.

'En dan straks wel je peuk op de grond gooien?' Begon ze nu over zijn sigaret, waarbij ze ook vlak voor hem kwam staan. Heel indrukwekkend. 'Je bent jezelf echt aan het ruïneren.' Vervolgde ze. Een zucht ontsnapte uit zijn mond en hij hield zichzelf nog net tegen om met zijn ogen te rollen. ”Listen, babe, ik heb hier echt geen zin in. Mind your own business, het is vroeg in de ochtend-“, Hij onderbrak zichzelf even. ”Of heel laat in de nacht, in mijn geval”, Vervolgde hij. ”So give me a goddamn break”, Besloot hij fijntjes, hopend dat ze zou in zien dat ze beter iemand anders ging lastig vallen met haar preek.

6› tiger, tiger Empty Re: › tiger, tiger vr apr 28, 2017 9:03 am

Gast


Gast

Hij was duidelijk niet van plan om echt naar haar te luisteren. Nu ze zo dicht bij hem stond kon ze de lichte wallen onder zijn ogen zien — zijn ogen waren zo lichtblauw dat het haast eng was. Was hij zo moe dat de woorden niet eens tot hem door drongen? Of was hij misschien gewoon high?
Nee, dat laatste kon het niet zijn. Ze wist hoe mensen er dan uit zagen en deze jongeman viel niet echt in die categorie. Hij was gewoon vermoeid.
Noah zuchtte diep en ging eens met haar vrije hand door haar haar. Mooi begin van de ochtend was dit.
"Listen, babe, ik heb hier echt geen zin in. Mind your own business, het is vroeg in de ochtend — Of heel laat in de nacht, in mijn geval. So give me a goddamn break.”
Ze trok haar wenkbrauwen iets op. Stiekem werd ze nu toch wel benieuwd waar hij dan vandaan kwam en wat hij vanacht had uitgespookt. Het was het midden van de week, dus de kans was klein dat hij echt uit was gegaan. Had hij ergens een of andere nachtshift moeten draaien?
'Prima,' antwoordde ze kortaf, en keek naar hem op zodat ze oogcontact met hem kon maken. 'Was je nog van plan je zooi op te ruimen? Wat jij wel en niet met je lichaam doet kan me niet zo veel schelen maar het is wel zo beleefd dat je openbare ruimtes een beetje netjes houdt.'
Openbare ruimtes, tuurlijk. Het steegje was nou niet bepaald druk bezocht en mooi was het ook al niet. Hier en daar zaten wat winkeltjes die op het vroege uur nog niet open waren maar daar bleef het ook wel bij.

7› tiger, tiger Empty Re: › tiger, tiger vr apr 28, 2017 1:07 pm

Mortimer Kovic

Mortimer Kovic



BURNING BRIGHT.
Een bed. Please. Nu. Nog even en hij zou hier ter plekke op de grond gaan liggen (alhoewel, gezien hij niet de enige was die per ongeluk - natuurlijk- zijn blikje had laten vallen). Gewoon vijf minuutjes. Eventjes slapen. Maar het werd hem niet gegund. Het milieu was blijkbaar belangrijker dan zijn slaap. Op elk ander moment had hij het blikje wel opgeraapt, sowieso, maar nu? En door haar attitude had hij er zelfs nog minder zin in. Persoonlijk zou hij, zelfs als hij er zo veel om zou geven als haar, het niet wagen om iemand zo aan te spreken. Zeker niet iemand die groter was dan hij en er zo grumpy uit zag als hij. Daar kreeg ze wel een respectpuntje voor tbh.

Als zijn uiterlijk haar niet af schrok, dan moest hij het maar met woorden doen. Al bleef hij wel vriendelijk. Hij had niet de indruk dat de harde aanpak hier zou werken. Als hij haar gewoon gelijk gaf en ja knikte zou ze sneller weg gaan, toch? 'Prima,' Zei ze. Aha, kijk, daar ging ze al. 'Was je nog van plan je zooi op te ruimen? Wat jij wel en niet met je lichaam doet kan me niet zo veel schelen maar het is wel zo beleefd dat je openbare ruimtes een beetje netjes houdt.' Vervolgde ze. Ohboi. Te vroeg gejuicht. ”Heb jij eigenlijk een woord gehoord van wat ik net zei? Ik heb je al verteld dat ik dat stomme blikje straks wel zal oprapen en dat ik het fijn zou vinden als jij je iets minder met mijn leven bemoeit”, Herhaalde hij, nu toch wel met een hint van ongeduld en irritatie in zijn stem.

8› tiger, tiger Empty Re: › tiger, tiger vr apr 28, 2017 5:41 pm

Gast


Gast

Ze wierp eens een blik op haar horloge en zuchtte. Ze was echt veel te vroeg — haar les begon pas over een uur en ze zou er hoogstens vijf minuten over doen om er vanaf hier te komen. Ze had lange benen en ze liep snel, dus de afstand was niets.
"Heb jij eigenlijk een woord gehoord van wat ik net zei? Ik heb je al verteld dat ik dat stomme blikje straks wel zal oprapen en dat ik het fijn zou vinden als jij je iets minder met mijn leven bemoeit."
'Ja, ja, pretty boy, het is al goed,' verzuchtte ze. Een gaap overmande haar en haar felle houding verdween even zodat ze een hand voor haar mond kon houden. De effect van haar koffie moest nog inzetten en omdat ze toch nog geen make-up op had wreef ze in haar ogen.
'Het spijt me, het is hier inderdaad echt te vroeg voor...' Ze zuchtte opnieuw en wierp een blik in haar koffiebeker. Nog een paar slokken. Met haar andere hand weer in haar broekzak dronk ze haar latte op en gooide de beker in de prullebak. 'Zo.'

9› tiger, tiger Empty Re: › tiger, tiger vr apr 28, 2017 11:28 pm

Mortimer Kovic

Mortimer Kovic



BURNING BRIGHT.
Blijkbaar was zij zo’n type dat wel deed alsof ze luisterde maar eigenlijk helemaal niet op lette. Soms deed hij dat ook wel, maar alleen als hij teveel gedronken had. Dan was zijn focus verdwenen, niet bestaand, out of the picture. Of als hij met iets bezig was dat al zijn concentratie nodig had. Dan was zijn focus gewoon volledig op datgene gericht en was er geen ruimte meer voor andere dingen. Anders oververhitte zijn brein of zoiets. Anyways, nadat hij zichzelf nog een keer herhaald had, leek hij eindelijk tot haar door te dringen. 'Ja, ja, pretty boy, het is al goed,' Zei ze, waardoor hij zich iets ontspande. ”Veel beter”, Reageerde hij tevreden, waarna hij de laatste trek van zijn peuk nam.

'Het spijt me, het is hier inderdaad echt te vroeg voor...' Gaf ze toen toe. Hij knikte instemmend. ”It’s okay, het is vroeg -of laat- voor iedereen”, Zei hij schouderophalend. De chick gooide haar lege beker in de dichtstbijzijnde vuilnisbak. Ondertussen liep Mort naar het blikje, raapte het op en duwde de uitgedoofde peuk door de opening. Het hele boeltje gooide hij ook in diezelfde vuilnisbak. ”Happy now?” Vroeg hij met een half grijnsje, al had hij het niet persé voor haar gedaan. Misschien omdat ze wel een punt had in dat het gewoon iets was wat elke mens vanzelf zou moeten doen.

10› tiger, tiger Empty Re: › tiger, tiger ma mei 01, 2017 6:26 pm

Gast


Gast

Nadat ze haar beker had weggegooid vouwde Noah haar armen over elkaar en leunde zijlings tegen de bakstenen muur. Haar schooltas hing van haar andere schouder en bungelde naar beneden. Ze sloeg haar ogen naar hem op en glimlachte voor de eerste keer, zij het dat het misschien een beetje tegen haar eigen zin in.
Zelfvoldaan keek ze toe hoe de jongeman in beweging kwam om het blikje van de grond op te rapen. Zijn uitgedoofde peuk verdween in het al samengedrukte blikje en met een halve grijns gooide hij het in de prullenbak.
”Happy now?” vroeg hij, en ze grijnsde onwillekeurig terug. 'Zeker,' antwoordde ze met een glans in haar donkere ogen, en bekeek hem nog eens goed. Hij was iets langer dan zij, waarschijnlijk rond dezelfde leeftijd, en zag er in haar ogen wat sjofel uit, al had ze hem ook wel kunnen zien rondlopen op de campus. Misschien was hij wel een student.
'Wat voor werk doe je als je de hele nacht wakker bent geweest?' vroeg ze nieuwsgierig. 'Of heb je zitten leren?' Ze had genoeg vrienden die gewoon hele nachten doorhaalden om papers af te maken of leerstof door te nemen en dan gewoon 36 uur of langer wakker waren.

11› tiger, tiger Empty Re: › tiger, tiger di mei 02, 2017 5:01 pm

Mortimer Kovic

Mortimer Kovic



BURNING BRIGHT.
Dan hadden ze toch iets van een wapenstilstand bereikt. Thank God. Nog even en hij was echt gewoon doorgelopen. En hoewel hij wel moe was, onbeleefd zijn zat niet in zijn karakter. Misschien had deze chick het wel eens nodig, ranten tegen een vreemdeling over iets waar ze gepassioneerd over was. Misschien wilde niemand van haar vrienden meer luisteren als ze eenmaal over dit soort dingen begon. Of erger, misschien had ze gewoon al haar vrienden weg gejaagd met haar gepreek! Gasp. Zijn vermoeide brein maakte weer vreemde conclusies. Het werd maar eens tijd dat hij deze discussie ten einde bracht, voor hij echt vreemde dingen ging zeggen.

Dus raapte hij braaf zijn blikje op -zoals hij van plan was geweest!- en gooide het in de vuilbak. 'Zeker,' Reageerde ze, ook zichtbaar tevreden, op zijn woorden. Mort ontspande zich weer. Kijk, alles was weer goed. Wereldvrede was binnen handbereik. 'Wat voor werk doe je als je de hele nacht wakker bent geweest?' Vroeg ze vervolgens, alsof ze nu pas echt naar hem kon kijken zonder kwaad te zijn. 'Of heb je zitten leren?' Vervolgde ze. Mortimer grinnikte geamuseerd. ”Nah, studeren is niks voor mij. Ik werk in een bar”, Vertelde hij. Zijn blik gleed naar haar schoudertas, waar er obviously boeken in zaten. ”Jij studeert wel?” Vroeg hij gokkend, al vermoedde hij wel dat hij juist zat.

12› tiger, tiger Empty Re: › tiger, tiger do mei 04, 2017 5:56 pm

Gast


Gast

Pff, ze leek echt op een van die enge aardrijkskundestudenten. Ze moest er bijna van huiveren - wat was zij blij dat ze niet met die aparte groep in dezelfde faciliteit zat. De kunst- en cultuurstudies zaten allemaal samengepakt en kwamen dit soort milieufreaks eigenlijk weinig tegen. Natuurlijk vond Noah het belangrijk om de stad netjes te houden, maar ze had zichzelf gelukkig net op tijd tegen kunnen houden voordat ze echt pissig was geworden. Dat deed ze sowieso eigenlijk nooit.
De ander leek gelukkig ook blij met deze wending. Hij had netjes zijn blikje en zijn peuk opgeruimd en stond nu met een geamuseerde grijns tegenover haar. Hij vertelde haar dat hij studeren maar niets vond en dat hij in een bar werkte - waarschijnlijk ergens in het centrum, waar ze zich nu net bevonden. Logisch.
'Dan heb je er een lange nacht van gemaakt, neem ik aan?' Ze trok een enkele wenkbrauw op en er speelde een glimlach om haar lippen. Ze knikte toen hij vroeg of zij wel studeerde maar voegde er aan toe: 'Al zijn er genoeg mensen die het als een "echte" studie zien om dat je er in principe weinig mee kan... Ik studeer musical theatre.'

13› tiger, tiger Empty Re: › tiger, tiger za mei 06, 2017 8:07 pm

Mortimer Kovic

Mortimer Kovic



BURNING BRIGHT.
Crisis avoided. Gelukkig maar. Eigenlijk had hij niet verwacht nog tot haar door te kunnen dringen. Maar blijkbaar was ze niet zo’n die hard milieufreak als hij haar eerst had ingeschat. Nu ze een beetje chill deed, vond hij haar best wel aangenaam gezelschap. En dat zei veel, sinds hij nog steeds in een halve zombie-staat was en bijna omver viel van de slaap. Toch bleef hij staan, om nog even te praten, in plaats van zo snel mogelijk naar zijn bed te gaan. Erg ver was het toch niet meer. Hij kon nog wel even wakker blijven. Hij was toch jong, of niet dan?

'Dan heb je er een lange nacht van gemaakt, neem ik aan?' Vroeg ze, terwijl ze een wenkbrauw op haalde. Ze moest eens weten. Het was niet dat hij zich schaamde om zijn job, maar hij was ook wel voorzichtig met wie hij dat zoal deelde. ”Ja, het is redelijk uitgelopen”, Greens hij daarom. ”Gebeurd wel vaker tho”, Vervolgde hij schouderophalend, waarna hij haar vroeg wat zij deed in haar dagelijkse leven.

Ze was dus blijkbaar een studente, zoals hij al gegokt had. 'Al zijn er genoeg mensen die het als een "echte" studie zien om dat je er in principe weinig mee kan... Ik studeer musical theatre.' Vertelde ze. Mort keek haar even bewonderend aan. Hij was talent zeker meer gaan waarderen sinds hij in de bar werkte. Er kwamen genoeg kleine, onbekende groepjes langs die er toch in slaagden om een hele zaal stil te krijgen of net uit hun dak te laten gaan. ”Wow echt? Nice”, Zei hij, het milde enthousiasme overstemde nu zijn vermoeidheid. ”Hoe heet je eigenlijk? Dan weet ik welke naam ik moet zoeken op de affiches over een paar jaar”, Grinnikte hij. Smooth wel weer, al zei hij het zelf.

14› tiger, tiger Empty Re: › tiger, tiger wo mei 10, 2017 7:55 am

Gast


Gast

De jongeman vertelde haar dat het wat later geworden was dan ingeschat met een haast karakteristieke grijns op zijn gezicht. Hij werd er gelijk een stuk aantrekkelijker door, al deed het verder niets met zijn vermoeide uitstraling. Als dit gesprek over was moest hij maar snel zijn bed opzoeken, anders was Noah bang dat hij misschien om zou kunnen vallen terwijl ze spraken. Ze wist niet eens dat er plaatsen waren die zo laat nog open bleven; op een gegeven moment zou je toch gewoon iedereen naar huis sturen? Het was ten slotte gewoon een weekdag, maar blijkbaar trokken sommige mensen zich daar bar weinig van aan. En deze jongeman hoefde waarschijnlijk pas vanavond weer te beginnen aan zijn volgende shift.
Haar glimlach verbreedde toen hij oprecht enthousiast leek over wat ze deed. Niet iedereen had diezelfde reactie, zeker niet volwassenen en zelfs mensen rond haar leeftijd die zich superieur voelden door hun studie in Rechten of Medische technologie en die neer keken op de mensen met een "makkelijke" studie.
En vervolgens vroeg hij naar haar naam, die ze zonder problemen gaf.
'Noah Medarno,' antwoordde ze rustig, en haar mondhoeken trokken iets omhoog. 'En misschien duurt het even voor je mijn naam zal zien staan maar als je geïnteresseerd bent zit ik vaak in producties van de universiteit.'
Ze kantelde haar hoofd iets en vroeg: 'En jij? Wat is je naam, bedoel ik?'

15› tiger, tiger Empty Re: › tiger, tiger vr mei 19, 2017 3:44 pm

Mortimer Kovic

Mortimer Kovic



BURNING BRIGHT.
Imagine dat hij zijn werk nog eens moest combineren met een studie. Hij zou gegarandeerd vaak niet komen opdagen in de lessen, of net wel maar dan de hele lecture lang liggen pitten. Hij wist niet echt veel over de infrastructuur van scholen, alleen dat de stoelen vaak nogal hard waren. Niet de ideale plek om te liggen slapen dus. Nope, een bed was daar veel beter voor. Niet gek ook want daar waren ze nu eenmaal voor gemaakt. Daarom had hij nog meer respect voor mensen die wel naar school gingen. Het was iets wat hij altijd wel gewild had, maar nooit echt de motivatie voor had gehad.

Haar reactie op zijn woorden was ergens grappig en misschien ook een tikje cute. Ze kreeg waarschijnlijk vaak genoeg te horen dat haar studie geen echte studie was omdat ze geen enorme pakken leerstof moest vanbuiten blokken. Maar hé, alles wat een talent was, was nog veel moeilijker. Kennis kon je bijleren, een talent moest je op voorhand al hebben. 'Noah Medarno,' Antwoordde ze op zijn vraag. Hij herhaalde het even stil in zijn hoofd. Hopelijk zou zijn zombie brein dit wel registreren.

'En misschien duurt het even voor je mijn naam zal zien staan maar als je geïnteresseerd bent zit ik vaak in producties van de universiteit.' Vertelde ze vervolgens. ”Oh echt? Dat is echt nice, als ik eens een dag niet moet werken kom ik wel eens gluren”, Greens hij. Hij meende het wel tho. Het was eens een andere vorm van entertainment dan de hele dag videogames spelen. 'En jij? Wat is je naam, bedoel ik?' Vroeg ze. ”Mortimer, of Mort, is net iets korter om te onthouden”, Stelde hij zichzelf voor. ”Al onthou jij zo’n dingen waarschijnlijk sneller”, Grapte hij toen. De jongen viste zijn phone uit zijn zakken. ”You know what, alle cliché fuckboy dingen aside, geef me je nummer eens. Dan kun je me op de hoogte houden wanneer je nog eens een performance hebt.”

16› tiger, tiger Empty Re: › tiger, tiger zo mei 21, 2017 12:49 pm

Gast


Gast

Ze kon het al voor zich zien - optreden in een bar. Ze had altijd al grootse dromen gehad maar was daar ook vrij realistisch in gebleven: ze moest klein beginnen, en een kans zoals dit moest ze natuurlijk aangrijpen. Normaal gesproken moest ze zelf actief op zoek naar mensen die haar wilden laten spelen en als deze jongeman wat invloed had bij de bar waar hij werkte moest dit wel goed komen. Als er iemand goed was in verkooppraatjes was Noah het wel en als ze wat moeite moest doen kwam dat zo voor elkaar.
Hij stelde zichzelf voor als Mortimer en verkondigde dat ze hem ook gewoon "Mort" mocht noemen. 'Mort,' herhaalde ze, en een grijns verspreidde zich over haar gezicht. Wist deze jongeman dat deze bijnaam nog beter bij hem paste dan hij misschien dacht? Al moest ze eerlijk zeggen dat zijn gezicht helemaal niet meer zo levenloos was.
Vervolgens haalde hij zijn telefoon tevoorschijn en vroeg naar haar nummer, iets wat haar een beetje overrompelde. Toen herstelde ze zich snel en pakte ook haar telefoon. 'Oh, tuurlijk,' zei ze vlug, en opende eveneens haar contacten om vervolgens hem haar nummer te geven. Na het uitwisselen stopte ze haar telefoon weer weg en glimlachte naar hem.

17› tiger, tiger Empty Re: › tiger, tiger wo mei 24, 2017 9:11 pm

Mortimer Kovic

Mortimer Kovic



BURNING BRIGHT.
Het gesprek was eigenlijk toch wel heel anders uitgedraaid dan hij had verwacht. Al bij al viel ze eigenlijk wel nog goed mee, als persoon. Het was gewoon een misverstand geweest en dat was nu opgelost. Ze konden het achter hun laten. De meeste mensen waren dan uiteen gegaan, maar dat was in hun situatie dan weer niet het geval. Misschien in zijn nadeel, gezien de vermoeidheid alweer doorheen de kick van de redbull kwam geslopen. Maar hij weigerde om nog een keer rude te zijn en haar zomaar te laten staan. Wat zou ze immers dan niet van hem denken?

Al liep het gesprek wel tot zijn einde. Stiekem vond hij het wel jammer maar ergens was hij ook wel blij. Hij wilde echt heel graag slapen. Op een heel subtiele manier bemachtigde hij nog haar nummer. Op zijn beurt gaf hij het zijne, waarna hij zijn phone terug in zijn zakken stak. ”Alright, dan ga ik nu, slaap zou fijn zijn”, Greens hij schaapachtig. ”Ik text je nog wel”, Knikte hij nog, waarna hij nog een laatste keer glimlachte en vervolgens zijn weg naar huis voortzette.

18› tiger, tiger Empty Re: › tiger, tiger di mei 30, 2017 8:18 pm

Gast


Gast

Ze grijnsde terug naar hem toen hij aangaf dat hij maar eens naar bed zou gaan en knikte. 'Dat lijkt me een goed idee,' glimlachte ze, en stak eveneens haar telefoon weg. De jongeman draaide zich om en Noah keek hem nog even na, nog een beetje overweldigd door hun ontmoeting. Toen hij de hoek om was gelopen knipperde ze een paar keer, kwam in beweging en draaide zich eveneens om, op weg naar de universiteit.
Mortimer hield zich aan zijn woord. De volgende dag kreeg ze inderdaad een berichtje en alhoewel het een beetje lastig was om een lange conversatie te hebben omdat hij vaak 's nachts leek te werken begon ze Mort wel te mogen. Het kwam er zelfs van dat ze zich een beetje schuldig begon te voelen als ze overwoog om te vragen of hij voor haar kon regelen of ze in de bar waar hij werkte zou mogen spelen, maar uiteindelijk durfde ze er toch over te beginnen.
Niet veel later was het geregeld. Blijkbaar was wat afwisselend entertainment wel gewenst. Deze avond zou ze alleen spelen - het kwam wel vaker voor dat ze liever met vrienden muziek maakte maar het nu zou ze solo gaan. Enkel haar stem en haar gitaar.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Soortgelijke onderwerpen

-

» [RPG] Tiger Life

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum