Outfit <3
Onderaan staat het liedje dat ze zingt c:
Onderaan staat het liedje dat ze zingt c:
Het was het begin van de avond, rond een uur of half 8. In het café waar ze werkte was het bevolkt – druk, maar niet te druk. Het was er licht schemerig, en de mensen waren vooral met zichzelf bezig. Niemand scheen echt op te merken dat er een klein meisje op het podium was geklommen, en achter een piano was gaan zitten. Vergeleken met de piano leek het meisje erg klein en fragiel. Maar zodra haar vingers de toetsen van de piano raakten, leek het meisje veel kracht uit te stralen. Dit was namelijk wat ze graag deed en waar ze gelukkig van werd. Met een glimlach spelend rond haar mond en haar ogen gesloten, speelde ze tonen op de piano. Ze merkte dat ze de aandacht trok van een aantal mensen in het café, maar niet iedereen keek op. Dat hoefde voor Olivia ook niet, ze zat hier voor de mensen die wel naar haar keken. Na een aantal minuten simpelweg de piano bespeeld te hebben, kwam haar mond dichter bij de microfoon, nog steeds met haar ogen gesloten. “I’ve been thinking ‘bout you, yeah, I been missing you. Where the hell are you, oh, when I need you? I could still hear your voice, I ain’t got no choice, ‘cause I’m here all alone, I know I can’t wait ‘till you get home” zong Olivia timide door de microfoon. Haar stem klonk een beetje onzeker, maar zodra ze de bridge naar het refrein startte, was haar stem harder en zelfverzekerder. “Oh, I don’t have you here with me, but at least I have the memory. I tried to make it through the night, but I can’t control my mind…” Ze stopte eventjes met spelen en zingen en glimlachte naar haar vingers, waarna ze verder ging met zingen: “I’m just thinkin’ bout you, I’m thinkin’ ‘bout you, I’m thinkin’ bout you, I’m just thinkin’ bout you, I’m just thinkin’ bout you, I’m thinkin’ bout you.”
Een jongen betrad het podium en ging naast haar zitten, op het bankje dat voor de piano stond. Hij nam het pianospel van haar over, terwijl Olivia voor het eerst haar ogen open deed en zich naar het publiek draaide. “Got these thoughts in my head, ain’t no way to forget, got me losing my breath, nobody got me the way that you did” Olivia stond op van het bankje en liep naar de standaard van de microfoon, terwijl ze verder zong: “Had my eyes rolling back, had me arching my back, now you love me so good, I wish you would hurry up and come back.” Ze zette de microfoon vast in het standaard en zong de bridge en het refrein. Haar ogen waren gesloten, ze voelde een aantal ogen op haar gericht. Ze keek het publiek weer in, maar zag maar weinig door de spotlight die op haar gericht was. Ze genoot van de pianoklanken die door haar oren suisden, het zorgde ervoor dat ze een gevoel kreeg alsof ze high was. Wie had er drugs nodig als je dit had? “Baby, I don’t want no one, no one else, so hurry, ‘cause I need some, need some help. And I’ll be waiting patiently, patiently, ‘cause I don’t have you here with me, here with me, here with me…” De pianomuziek stopte eventjes en Olivia nam eventjes flink adem. Met zoveel kracht en passie als ze had zong ze: “But at least I have the memory!” Met een brede glimlach op haar gezicht sloot ze het nummer af met een laatste keer het refrein.
Een bescheiden applaus kwam op uit het publiek – dat was logisch, er waren niet veel mensen. Maar dat maakte niet uit. Alsof ze zojuist had opgetreden in een enorm stadion, boog ze diep en liep ze van het podium af met maar een gedachte in haar hoofd: drinken. Ze nam plaats aan de bar en de bartender kwam naar haar toe. “Colaatje, Olivia?” Ze knikte dankbaar, terwijl hij met een glimlach een blikje cola op de bar zette. Met een zachte “klik” ging het blikje open en Olivia nam er een flinke teug uit. Ze draaide, en ging met haar rug tegen de bar aan zitten, ze sloeg haar lange benen over elkaar en keek ondertussen in de ruimte.