Dit was zo’n leuke avond geweest. Dit was de leukste avond die ze sinds tijden had gehad – behalve het einde. En dat ze zo lang geen leuke tijd had gehad, en dat het einde van deze avond zo verschrikkelijk was geweest, was allemaal aan één jongen te danken: haar ex-vriendje. De jongen had zich laten zien toen Connor en Olivia lekker hadden staan knuffelen en had Connor geslagen. In de eerste instantie was ze verlamd geweest, daarna had ze geprobeerd de jongen weg te sturen en tussen hem en Connor in te komen staan. Maar dat mocht allemaal niet baten. Dat was niet zo gek ook, Olivia was maar een klein meisje en sowieso beiden jongens waren groter dan haar – hoe had ze ooit één van hen tegen moeten houden? Op het juiste moment was Monica tussen beiden gesprongen. Nog nooit was Olivia zo blij geweest om haar nicht te zien, die eventjes de boel kwam redden. Haar ex-vriendje had Monica een “manwijf” genoemd. Op het moment dat Olivia toen wilde ingrijpen, had Monica hem al een knal verkocht. Gelukkig was het daarna allemaal vrij snel gegaan: ze was haar jas gaan halen met Mikayla en daarna terug naar de taxi gelopen. In de taxi had ze lieve dingen tegen Connor gezegd en hem heel veel kusjes gegeven op de plek waar hij was geraakt. Hopelijk was hij niet boos op haar.
De taxi stopte. Olivia maakte haar tasje open en gaf de chauffeur een briefje van twintig pond. “Hou de rest maar…” zei ze stoer. De chauffeur deed echter het kinderslot niet er van af. “Het is dertig pond…” “O” zei Olivia toen en haar wangen werden wat rood. Ze viste nog een briefje van tien uit haar tasje en toen de chauffeur de deur van het slot haalde, stapte Olivia uit. Ze wachtte eventjes toen Connor was uitgestapt en pakte toen zijn hand. “Mijn huis is daar” zei Olivia liefjes en liep samen met hem naar haar huis. De lichten waren uit – haar ouders (nou ja, haar moeder en stiefvader…maar haar stiefvader zag ze meer als haar eigen vader dan haar biologische vader, dus ja) waren nog steeds op huwelijksreis. Olivia was zo blij voor haar moeder en beantwoordde dagelijks de vele appjes met foto’s daarbij. Toch was het wel redelijk stil in huis. Uit haar tasje viste Olivia de sleutel en stak hem in het slot. Voorzichtig maakte ze de deur open.
Ze liep door haar huis naar de woonkamer en klikte het licht aan. De woonkamer was knus ingericht. Het was redelijk modern, maar je kon duidelijk zien dat er een familie woonde die echt van leven hield. Er stonden een paar boekenkasten vol met boeken, op de tafel lagen tijdschriften en het was er gewoon gezellig ingericht. Olivia glimlachte wat onzeker naar Connor. “Welkom in huize Olivia, als is het maar tijdelijk…mijn moeder en stiefvader zijn op huwelijksreis” legde ze uit. Weer pakte Olivia zijn hand en bracht hem naar de keuken, waar een grote houten tafel stond, met daar stoelen bij aangeschoven. Ze parkeerde hem op een van de stoelen en begon toen aan haar zuster Olivia praktijken. Snel liep ze naar de koelkast en haalde uit het vriesvak een zak met ijsklontjes. Vervolgens viste ze ergens een schone handdoek vandaan en legde de zak met ijsklontjes in de handdoek. Deze bond ze bij elkaar. “Dokter Olivia is klaar om u te behandelen” zei ze grinnikend.
Olivia ging bij Connor op schoot zitten – niet omdat er niet genoeg stoelen waren, maar omdat ze dat leuk vond – en kwam wat overeind. Voorzichtig legde ze het ijs tegen de plek waar hij was geslagen door haar ex-vriendje. Met haar vrije hand aaide ze zachtjes over zijn wang. “Het spijt me zo erg, Connor…” fluisterde Olivia en keek naar beneden “Ik had geen idee dat hij er vanavond ook zou zijn en dat hij dit überhaupt zou doen.” Ze slikte en keek hem aan. “Dat is mijn ex…” voegde ze er toen nog zachtjes aan toe “We zijn nu al sinds maart uit elkaar…en dit was de eerste avond sinds een lange tijd dat ik weer eens uitging. Ik weet niet waarom hij je sloeg, maar als het om mij is, begrijp ik dat niet…ik begrijp hem gewoon niet.” Voorzichtig tilde ze de zak met ijs op en bekeek de plek waar hij geslagen was, haar vinger ging zachtjes over de plek. “Misschien komt er een blauwe plek” stelde dokter Olivia als diagnose vast. Al moest Olivia nooit een dokter worden, want ze was bang voor naalden.
Maar goed, terug naar de realiteit. “Het spijt me gewoon zo erg, Connor, we hadden het zo leuk…en dan verpest dit weer onze avond” Ze keek hem aan, terwijl er een traantje over haar wang naar beneden rolde. “Ik hoop dat het niet teveel pijn doet en dat je me echt nog wel hierna wilt zien…ik beloof dat dit de eerste en laatste keer is dat er zoiets gebeurd, want dit verdien je echt niet. Je bent zo lief en nu heb ik het gevoel dat ik je problemen geef…” Nog een traan rolde naar beneden, ze kon er niets aan doen. Goddamnit Olivia, houd je nou eens groot!