Paradigm Shift
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

The Experiment.

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1The Experiment.  Empty The Experiment. ma okt 05, 2015 9:22 pm

Solance Ainsworth

Solance Ainsworth

Overige informatie die niet van belang is voor het lezen maar wel voor het schrijven:

Groep 1:

  1. Melissa

  2. Maddison

  3. Jess

  4. Pasqual


 
Groep 2:

  1. Laury

  2. Kaya

  3. Hailey

  4. Dean

  5. Kathie


 
Groep 3:

  1. Jiao

  2. Allison

  3. Solance

  4. Loréne


 
Overall:


  1. Jiao

  2. Laury

  3. Melissa

  4. Kaya

  5. Maddison

  6. Hailey

  7. Allison & Dean

  8. Jess

  9. Solance

  10. Pasqual & Kathie

  11. Loréne

2The Experiment.  Empty Re: The Experiment. ma okt 05, 2015 9:23 pm

Solance Ainsworth

Solance Ainsworth

#1 JIAO & LAURY


[ltr]Jiao was vroeg. Hij wist dat hij vroeg was omdat de deur van het gebouw nog niet eens open was. Wat ongeduldig keek hij op zijn horloge maar hij zag dat hij nog minstens een kwartier moest wachten voordat ook maar de deur opengemaakt ging worden. Een diepe zucht ontsnapte uit zijn mond en even wenste hij dat zijn moeder hem niet gedwongen had om aan dit experiment mee te doen. Maar het was ‘goed voor zijn ontwikkeling’ en hij kon het geld gebruiken als extra zakcentje. Niet dat hij ooit te weinig geld had, maar extra geld was mooi meegenomen.
Jiao stak zijn handen in zijn zakken en keek nog eens de omgeving rond. Er was echt niets te doen behalve mensen kijken die voorbij liepen. Hij ging op een ietwat minder opzichtige plaats zitten en bestudeerde de mensen die voorbij kwamen. Een meisje met felrood gekleurd haar liep langzamer bij het gebouw en hield op een gegeven moment aarzelend voor de deur stil. Ze haalde een, wat voor Jiao bekend, papier uit haar zak en keek er even op. Toen haalde ze haar schouders op en keek ze om zich heen, om zich ervan te vergewissen dat ze de enige was.
Jiao stond op van zijn plek en liep op haar af.
“Hi,” sprak hij haar aan. “Kom je ook voor dat experiment?” Het meisje tuurde even naar hem en gaf hem toen een blik van herkenning.
“Ja,” stemde ze toe. “Is het hier? Ben ik zoveel te vroeg dat het gebouw nog niet eens open is?” Jiao grijnsde.
“Lijkt er wel op. Ik ben trouwens Jiao.” Hij stak zijn hand naar haar uit die ze voorzichtig aan nam. Ze had hele vrouwelijke handen, klein, smal en onwijs zacht.
“Laury,” stelde ze zichzelf voor. “Ik herken je ergens van. Waar woon je?” Jiao vond het een plotselinge vraag maar vanwege het feit dat ze hem herkende gaf hij eerlijk antwoord en noemde hij zijn woonplaats. Haar ogen werden groot.
“Echt?” vroeg ze als extra bevestiging. Jiao knikte. “Ja, daar woon ik nu denk ik twee jaar.”
“Ik ben er net anderhalf jaar weg,” gaf Laury aan. “Vandaar dat ik je dus herkende, we moeten elkaar wel eens tegen het lijf gelopen zijn.” Jiao bekeek haar nog eens goed.
“Trainingsstal Scodelario misschien?” opperde hij. “Of misschien een andere stal?” Laury knikte op het laatste.
“Hoe gaat het eigenlijk met die trainingsstal?” vroeg ze de jongen. Jiao haalde zijn schouders op. “Wel goed, denk ik. Bijna iedereen lijkt er wel te zitten, het is er altijd gigantisch druk.” Hij wist niet of ze meer wou weten. Of ze misschien wat wou weten over de eigenaar. Jiao besloot het toch over de eigenaar te hebben.
“Ik snap niet hoe die jongen dat allemaal doet,” begon Jiao.
“Oh?” deed Laury. “Wat dan?”
“Hij is een tijd op vakantie geweest en is vervolgens, naar horen zeggen, overhaast teruggekomen omdat het niet goed ging met zijn vriendin.” Laury trok een gezicht.
“Aya? Maar daar ging het toch sowieso niet goed mee?” Jiao haalde zijn schouders op.
“Volgens mij heet ze Kathie,” gaf Jiao aan.
“Kathie…” Laury proefde de naam. “Nee, zegt me niets.”
“Zusje van Jayden?” Laury hield haar hoofd schuin en trok een nadenkend gezicht. Uiteindelijk schudde ze deze. “Nee, niets.”
“Nou in ieder geval –“
Jiao werd onderbroken doordat de deur open gedaan werd.
“Goeiendag allemaal!” Een meid van Jiao’s leeftijd had de deur geopend en stond nu in de deuropening naar het tweetal te kijken. Een voor Jiao ietwat beangstigende grijns lag rond de lippen van het meisje. Laury tuurde naar het meisje alsof ze probeerde scherp te stellen met haar ogen. Alsof ze niet helemaal goed kon zien. Jiao bekeek het meisje ook. Zoals eerder opgemerkt was het een meid van zijn leeftijd, een zwarte, best grote bril op haar neus, een kort kapsel, een zwarte rok van een of ander poofie stof en hoge zwarte laarzen waarvan zijn zus vast en zeker zou weten welk merk het was.
“Kom binnen!” sprak het meisje enthousiast. Laury keek even kort naar Jiao. Jiao haalde vluchtig zijn schouders op. Het tweetal liep inderdaad naar binnen toe en het werd al snel duidelijk dat ze niet bij elkaar in de groep zaten ingedeeld. Jiao hoefde zichzelf niet eens voor te stellen, het meisje had helemaal helder wie wie was.
“Jiao, jij komt in groep 3, samen met Allison, Solance en Loréne. Laury, jij bent ingedeeld in groep 2, samen met Hailey, Shannon, Dean en Kathie.” Het meisje gebaarde naar een kring stoelen waar tussen een briefje met de tekst ‘groep 3’ lag. Daarna, terwijl ze de instructies aan Laury gaf, gebaarde ze naar de kring stoelen met het briefje ‘groep 2’.
“Nou, ik spreek je later,” glimlachte Laury naar Jiao toen het meisje andere mensen ging begroeten. Jiao knikte.
“Succes hè,” wenste hij haar toe. “Op wat dit ook moge wezen.”
 [/ltr]

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum