Olivia x Dans + liedje
“Elke keer dat hij in de club komt is het altijd hetzelfde…” zei Lisa, terwijl ze haar make-up op deed. Monica nam een hap van de pizza en likte daarbij haar vinger af. “Ja, hij is een idioot” stemde ze met het meisje in. Het was ongeveer vijf uur voor openingstijd van bar “Escape” en de twee meiden waren samen zichzelf een beetje klaar aan het maken in de kleedkamers. Ze aten pizza en waren een beetje aan het roddelen over de jongen die Lisa leuk vond. “Ik word zo ziek van hem” mopperde Monica, terwijl ze haar hap pizza doorslikte. “Ik ook…” fluisterde Lisa zachtjes. Monica keek bezorgd naar haar vriendin en stond op van de bank, waar ze met haar luie lichaam op had gezeten. Ze sloeg een arm om haar vriendin heen en drukte zachtjes een kus op haar wang. “Het komt goed, oké?” zei ze bemoedigend “Ooit gaat hij in zien wat een prachtige meid je bent, en dan komt het allemaal vanzelf wel weer goed.” Een beetje troosteloos glimlachte Lisa en stond op. “Thanks Mo…we gaan wel zien wat vanavond gaat brengen. Ik ga nog eventjes naar huis, oké? Ik moet nog nieuwe eyeliner kopen en ik ga wat wijn halen denk ik. Eventjes relaxen.” Monica knikte begrijpend. Het meisje had behoefte om eventjes alleen te zijn en dan accepteerde ze dat ook.
Helaas was het nu wel een beetje saai in de dode bar. Zij was nu nog de enige die aanwezig was. Misschien kon ze nog wat gaan repeteren voor vanavond? Ja, dat was misschien wel een goed idee. “Olivia, kom!” zei Monica en keek naar de kleine Franse bull dog, die soepel van de bank sprong. Grapje. Olivia haar kop kwam slaperig overeind en maakte een brommend geluid. Moeizaam stond ze op en viel half van de bank af, met een hoop gestommel. Lachend liep Monica naar het hondje toe en zette haar op vier poten. “Jij hebt ook echt een aanleg om in problemen te komen, hè?” grinnikte ze zachtjes en liep samen met haar beste vriendinnetje naar de voorkant van de bar.
Olivia sprong meteen op een van de luie stoelen die er stonden en viel meteen weer in een coma. “Pff, aan jou heb ik ook niks, wie moet mij dan keuren?” riep Monica verontwaardigd. Oké, Mo, nu ga je echt achteruit. Dat je af en toe lieve dingetjes tegen Olivia zegt, oké, maar dat je echt een hoogwaardig gesprek met haar gaat houden…dat gaat toch echt iets te ver. Monica liep naar de stereoset en zette de muziek aan. Eerst zou ze beginnen met een warming up, door voor de spiegel te gaan staan en te kijken waar ze haar technieken nog kon verbeteren. Dat deed Monica altijd, ze was heel erg perfectionistisch en kon het echt niet hebben als er iets niet goed zat, of als ze iets niet goed deed. Maar verder was ze geen neuroot ofzo, ze wilde gewoon graag alles goed doen.
“I know you love the way I bounce it up and down, got you saying turn that ass around, look back at it. This booty got you higher than the clouders, looking like you hittin’ on some loud, get good wit hit.” De muziek dreunde door de speakers. Het was niet echt een hoogwaardig nummer, maar het was heerlijk om op te dansen. Monica keek naar zichzelf in de spiegel: een middelgroot meisje met een strakke zwarte sportlegging, een zwarte bh en zwarte naaldhakken keek terug. Het was best wel….sexy. Daar hield Monica wel van. Eindelijk was ze zoals ze wilde zijn, dus dan mocht ze dat best laten zien. Tijdens de warming up sloot Monica haar ogen, kwam ze helemaal in de flow van het nummer. Ze zong zelfs zachtjes mee: “Ass is up, ass is up, then drop it like gravity.”
Ze opende haar ogen weer, maar ontdekte dat ze niet langer alleen was in de bar. Uhm. Oké. Er stond een jongen wat verder op naar haar te staren. Oké, hoe lang was hij hier wel al niet? Monica stopte eventjes met dansen, keek de jongen aan via de spiegel. Ondanks dat ze zelf ooit een jongen was geweest, was ze soms best wel bang voor het geslacht. Vooral omdat hetero mannen vaak een probleem maakten van meisjes zoals zij. En alhoewel het niet op haar voorhoofd geschreven stond, voelde Monica zich toch best wel ongemakkelijk. Ze wreef eventjes onzeker over haar arm, slikte een beetje en liep toen naar de stereoset toe, zette de muziek uit.
“We zijn nog gesloten…” zei Monica met een licht onvaste stem. Kende deze jongen haar, wilde hij haar in elkaar slaan en had hij gewoon gewacht op het goede moment, totdat Lisa was weggegaan? Monica stapte van het podium af en keek de jongen aan. “Kan ik je ergens mee helpen?”