Rustig liep Taylor door de stallen. Ze had het papiertje in haar hand, die ze van de man had gekregen. Het adres stond er op van de stal, en de naam van het paard. Met alle liefde en plezier, had ze de fries van een vrouwtje gereden, maar het aller liefste had ze natuurlijk haar eigen paard gehad. Toen ze deze advertentie over een Andalusiër had binnen gekregen, wou ze meteen gaan kijken. Al had ze wel gehoord dat het zeker geen makkelijk paard was, maar ze zou kijken of er een enige conectie was, zoja, dan zou ze hem wel willen hebben. Dan kon ze hem verder trainen, zijn streken er uit halen en een band opbouwen. Er was niemand in dit gebouw te zien, en in een paar stallen stonden maar paarden. Vreemd. Wel stopte ze even bij elk paard, om hem een aai over zijn neus te geven, en om te kijken of het het paard was waar het om ging. Geen een van de paarden leek op een Andalusiër. Verslagen ging ze op een strobaal zitten. Wat moest ze hier nou doen? Er stond geen telefoon nummer op het papier, beetje eigenaardig. Tot dat ze een zware mannen stem achter zich hoorde. "Hallo meis, sorry dat ik een beetje laat ben. Doom staat in een van de achterste stallen." Sprak de wat dikkere man en liep al voor uit. Hij gebaarde dat ze achter hem aan moest lopen. Met een zucht verliet ze de strobaal en sjokte achter hem aan. Die gast was een kwartier te laat, en vond dit zaakje allemaal maar vreemd, maar als Doom de moeite waard was, zou ze hem hier vandaan halen. Ze zou hem stallen bij de manege. Daar kon hij een eigen stuk land krijgen, en een eigen stal. "Nou hier is het beesie dan, je mag hem uitproberen in de binnenbak, daaro. Je zult zijn streken van zelf merken, en ik wil trouwens 1200 voor hem hebben, hoger krijg ik toch voor hem." Zei de man met een lach. Taylor begreep de lach niet helemaal maar liet het er maar bij. Toen ze de stal in keek verscheen er een glimlach op haar gezicht. Doom was echt een prachtig paard. "Waar licht zijn tuig?" Vroeg ze aan de man, die naar een kamer gebaarde. "Ik moet er weer vandoor meis, als je hem wat vind mag je hem morgen om twaalf uur ophalen, en betalen." Zei hij, en sjokte de stallen uit. "Oké Doom, nu zijn het jij en ik." Ze stak haar hand naar hem uit, zodat hij daar even aan kon ruiken.
&Doom
&Doom