Paradigm Shift
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Never let me go.

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Never let me go. Empty Never let me go. zo dec 23, 2012 4:25 pm

Rosie

Rosie

rosie

never let me go,
never let me go

Voorzichtig schoof ze haar benen uit het bed, liet ze haar tenen voorzichtig op de grond neerkomen en liet ze haar lichaam voorover gaan. Zo zachtjes als ze kon sloop ze naar haar kast, opende ze die en bekeek ze haar kleren. Haar vele kleren, een kast vol. Dat zorgde ervoor dat de keuze nogal moeilijk was, maar de hulp van Iana had ze niet nodig. Nee, die liet ze nog maar even slapen. Zelf kon ze dat ook wel, toch? Zo moeilijk leek het haar niet om een goede outfit uit te kiezen, Iana deed het altijd best wel snel, gezien de hoeveelheid kleding die er lag. Rosie kleedde haarzelf uit, trok toen de spijkerbroek en de trui aan die ze had uitgezocht en vervolgens liep ze door een van de lange gangen heen, om de badkamer uiteindelijk te bereiken. Zelf kon ze haar haar nooit echt goed kammen, omdat het zo lang was, dus dat moest maar wachten voor straks. Wel poetste ze haar tanden, om vervolgens naar de trap te rennen, naar de begane grond te gaan en de woonkamer te betreden. ”Deeeeexieeeee!” Zo vrolijk dat ze was begon ze rondjes door de woonkamer te rennen, maar er was geen Dex te bekennen. ”Dex?” Nogmaals riep ze de labrador, maar dit keer meer smekend. Alsnog geen antwoord. Treurend liep ze naar een ander gedeelte van de begane grond, zag ze Dex liggen onder de tafel en viel ze automatisch op haar knieën, languit liggend naast Dex. Met haar hand woelde ze door zijn korte haren, giechelde ze toen hij niesde. Zijn ene oor tilde ze op, waarna de andere volgde. Ah, gekke Dex, hij liet ook echt werkelijk alles toe. Niet dat ze dat niet fijn vond, want was hij een hond geweest die niets toeliet, zou ze hem toch heel de tijd achter hem aanrennen. Tsja, zo was Rosie gewoon. Het was eigenlijk al een tijdje geleden dat ze een tutu had gedragen, maar omdat het buiten koud was, was het maar beter dat ze warmere kleding aandeed. Ergens was Rosie extreem hyper, aangezien ze huppelend rondjes door het huis ging doen, om vervolgens Dex weer lastig te vallen en hem heel de tijd te knuffelen, zelfs een kusje op zijn hoofd te plaatsen. Al leek het wel ofdat Iana erg lang sliep, waardoor ze besloot maar eventjes te gaan kijken. Ookal waren er genoeg activiteiten die ze kon doen in het grote huis, zonder Iana voelde het nogal leeg. Snel stormde ze de trap op, rende ze door de gang naar de grote kamer van Iana en opende ze de deur heel zachtjes. Het was donker en stil, wat dus betekende dat ze nog sliep. Stilletjes sloop ze naar het bed, klom ze erop en ging ze naast Iana liggen, haar ene arm om Iana heen geslagen. ”Mama! Iana! Wakker wordeeeeeen!” Hopelijk werkte het. Normaal gesproken sliep ze nogal lang uit, dus hopelijk werd ze nu wakker en ging ze mee naar beneden! Dan konden ze iets gaan doen; maakte niet uit wat.

- iana

2Never let me go. Empty Re: Never let me go. zo dec 23, 2012 4:49 pm

Iana

Iana
Ex-Admin

"Dexxieeeee!" Het geroep van beneden kwam overduidelijk van Rosie en was Iana niet ontgaan. Licht knorrend draaide ze zich op haar andere zij en probeerde ze toch haar slaap nog te herpakken. Jammer genoeg zorgde die kleine drol er toch altijd voor dat ze nét niet genoeg kon uitslapen. Maar de manier waarop ze haar meestal aankeek, met die grote meisjesogen.. Veel moest ze dan niet doen om Iana uit haar bed te krijgen. Ze leefde voor die kleine meid, háar kleine meid. En de band die ze met dit kind al had opgebouwd was ongelofelijk sterk, ze deden werkelijk alles samen. En hoe een deugniet ze soms ook kon zijn, Iana zag haar dolgraag. Toen ze de deur hoorde opengaan probeerde Iana toch te doen alsof ze sliep. Maar natuurlijk was Rosie slimmer dan dat en kwam ze op de meest schattige manier naast haar liggen. Hoe graag Iana zich ook had omgedraaid, ze wilde die kleine toch op de proef stellen door haar te negeren en te doen alsof ze haar niet gehoord had. Opeens luid snurkend probeerde ze Rosie's geduld op de proef te stellen. Ze wist dat Rosie niet graag alleen beneden zat en toch altijd liever de warmte en liefde opzocht. Iets wat de deugnieterij toch enigszins schaduwde en een lieve glans gaf aan Rosie. Pas na vijf minuten draaide Iana zich om en keek ze Rosie recht in haar grote ogen aan. "Goeiemorgen mijn prinsesje." Iana ging rechtop zitten met haar rug tegen de muur en plaatste Rosie op haar schoot. "Wil je paardje spelen?" Iana lachte en liet haar op haar knieën zitten. Terwijl Iana paardengeluidjes nadeed bewoog ze haar knieën op en neer om er zo voor te zorgen dat Rosie af en toe van haar knieën viel en Iana dan luid lachend kon vertellen dat ze van haar paard gevallen was. "Oké, lieverd. Het paardje is moe .. Ga je al even naar beneden dan kleed ik me rap om en kom ik ook." Iana wreef een lok haar uit Rosie's gezicht en drukte een kus op haar voorhoofdje. "Ga maar." Ze duwde Rosie voorzichtig van het bed en sloeg het deken langs de zijkant van haar kingsize bed. Iana leefde in luxe, dat moest ze toegeven, maar dat maakte haar zeker niet gelukkiger. Toen Rosie aan haar werd toevertrouwd was ze pas écht gelukkig. Het had lang geduurd tegen wanneer ze Rosie in huis mocht nemen. Vijf keren zijn de mensen van die organisatie bij haar thuis geweest om haar vragen te stellen en pas de laatste ontmoeting hadden ze Rosie aan haar laten kennismaken. Iana wist dat het vanaf dat moment al klikte, dat kleine meisje hoorde gewoon bij haar. En dat was de reden dat Iana elke dag opstond om samen met haar prinsesje van alles te doen. Ach, wat hield ze toch van haar.
Al sloffend op haar pantoffels liep ze de lange trap af naar beneden en ging ze richting de badkamer. "Rosie, kom eens!" Iana liet haar komen en nam wat scheerschuim in haar handen. "Weet je wat mijn papa vroeger altijd deed als ik bij hem stond voor de spiegel?" Iana duwde Rosie richting een lagere spiegel die ze speciaal voor haar had laten zetten. Daarnaast was er een grotere en hogere spiegel die voor Iana op maat gemaakt was. "Doe je handjes samen." Nadat Rosie dit had gedaan spoot ze wat scheerschuim in haar handen en deed ze hetzelfde bij zichzelf. "En nu zo!" Iana smeerde de scheerschuim over haar kin en wangen en lachte bij het zien van een bijna wit monster voor de spiegel. "Nu jij." Iana lachte en nam terwijl twee stokjes uit de lade met de tandenborstels. "Kijk, zo scheren mannen zich. Ik doe het voor." Iana gaf haar eerst het stokje en stak de hare onder wat water. Daarna schoof ze een deel van het schuim van haar neus en waste dat weer af. "En zo moet je heel de tijd voortdoen tot wanneer er geen schuim meer aan hangt!" Iana lachte en bleef het schuim van haar gezicht af doen. Die kleine Rosie zou dit vast fantastisch vinden, ze had immers nooit haar vader echt kunnen leren kennen. Dat was ook de angst die in Iana school. Wat als ze later vragen zou beginnen stellen en ze haar echte ouders zou opzoeken om dan te weten te komen dat ze dood waren? Dat moment wou Iana het liefst nog uitstellen, ze wilde nu gewoon genieten van de aanwezigheid van deze kleine meid.

https://paradigm-shift.actieforum.com

3Never let me go. Empty Re: Never let me go. zo dec 23, 2012 6:01 pm

Rosie

Rosie

Het bleek dat Iana niet reageerde. Was ze dan in zo'n diepe slaap? Kort porde hij haar eventjes in haar rug, hopend op een reactie. Opeens begon Iana luid te snurken, wat ervoor zorgde dat ze even luid giechelde. Vervolgens kietelde ze haar, maar de poging was mislukt; door de dekens voelde het waarschijnlijk niet als kietelen. Gelukkig draaide ze haarzelf op een gegeven moment om, begroette ze haar. Met een bigsmile keek ze haar aan, die glimlach werd eigenlijk alsmaar groter toen ze vroeg of ze paardje wilde spelen. Meteen sprong ze enthousiast op, uitbundig knikkend en nam ze plaats op haar knieën. Iana bewoog haar knieën heen en weer, waardoor Rosie zo af en toe eens haar grip verloor en dan lachend op het bed neerplofte. Bij haar woorden knikte ze, voelde ze hoe een lok haar achter haar oor werd geschoven en een kus op haar voorhoofd werd gedrukt. Toen ze zei dat ze kon gaan, sprong Rosie van het bed en rende ze luid lachend naar beneden. Daar zocht ze Dex weer op – die languit in de woonkamer lag – en ging ze naast hem liggen, haar rug steunend op zijn buik. Met haar vingers aaide ze hem door zijn vacht heen. Ineens hoorde ze dat ze geroepen werd, waardoor de opstond en rende ze zo hard als ze kon richting de badkamer. Daar stond Iana, die voordeed hoe haar vader vroeger altijd deed in de badkamer. Ze werd voor haar eigen spiegel geduwd, vervolgens moest ze haar handen samen doen en kreeg ze er wat scheerschuim in. Rosie keek toe hoe Iana het spul rond haar kin en wangen deed, het leek net ofdat ze een baard had! Giechelend keek ze haar aan met haar groene ogen, om het vervolgens zelf ook te doen. Eigenlijk lachte ze haarzelf gewoon uit toen ze in de spiegel keek, het zag er niet uit! Vervolgens werd er voor gedaan hoe ze het er weer af moest halen, wat Rosie dus ook weer nadeed. Eigenlijk was het allemaal best wel veel gedoe? Niets voor haar dus, ze was de ongeduldigheid zelve. ”Ik ben echt blij dat ik een meisje ben en dat dus nooit hoef te doen!” Sprak ze luidkeels tegen Iana. ”En eigenlijk ook wel dat ik nu wel tutu’s aankan, als ik een jongen was had ik.. niet één jurk gehad!” Voor Rosie zou alles het liefste snel gaan. Behalve de leukere dingen natuurlijk. Maar dit was ook wel echt geweldig, ze had het immers ook nog nooit gezien. Ja, waar waren haar vader en moeder? Kort schudde ze haar hoofd. Daar moest ze niet aan denken. Ze wilde niet weg bij Iana en Dex, het was hier veels te leuk! Bijna alles wat haar hartje begeerde mocht ze en kreeg ze, misschien mocht dat van haar ouders niet eens. En trouwens, ze hield sowieso veel meer van Iana dan wie dan ook. Niemand zou ooit boven haar komen te staan. Nooit.
Haar huid was weer helemaal verlost van het scheerschuim en voor de zekerheid wreef ze nog even met een handdoek haar gezicht helemaal schoon. Vervolgens ging ze voor Iana staan, strekte ze haar armen en zette ze haar grootste ogen op die ze maar had. Gelukkig was ze toch niet zo zwaar, dus voor Iana zou het niet een hele grote last zijn, mocht ze haar optillen.
”Wat gaan we doen vandaag?” Normaal gesproken gingen ze iedere dag wat doen, dus eigenlijk was ze best wel benieuwd wat er vandaag te wachten stond. Aangezien ze haar had opgetild, drukte Rosie een kus op haar wang en woelde haar vingers door de blonde haren van Iana heen. Ze hield zielsveel van Iana, vooral om alles wat ze met haar deed. Ook wist ze zeker dat niemand beter was dan haar, ze had niets voor niets zo lang bij allemaal andere kinderen gezeten. In haar ogen had ze gewoon het meeste geluk gehad van allemaal. Die andere kinderen hadden het vast niet zo goed als haar. Rosie wist nog wel dat ze mee mocht, dat haar werd gezegd dat ze mocht verhuizen. Ze was zó blij geweest. Vanaf de eerste keer dat ze Iana had gezien, had ze al meteen een gevoel gehad dat ze goed zo zijn voor haar. Haar moeder, haar beste vriendin. Iemand die ze nooit meer kwijt zou willen. Voor geen goud.

4Never let me go. Empty Re: Never let me go. zo dec 23, 2012 6:59 pm

Iana

Iana
Ex-Admin

Zoals altijd lag Iana bijna strijk toen ze Rosie's opmerkingen hoorde. "Tja, een meisje zijn is gewoon veel leuker hé moppie! Wij kunnen onze haren doen, jurkjes en andere leuke kleren kopen, make-up op doen en nog veel meer dingen die jongens allemaal niet kunnen!" Iana knipoogde richting Rosie en grijnsde breed. "Alleja, ze kunnen het wel maar dan is het een homo. Weet je wat een homo is?" Iana probeerde het even te demonstreren door met één hand in haar heupen te paraderen richting de deur met overdreven veel flair. "Kiek ne kier iere Rosietje, kzijn kik héééél stiekem nen homo eh!" Gierend van het lachen deed ze het 'losse handje' na dat homo's altijd wel eens gebruikten als ze aan het praten waren. Iana had moeite om zich recht te houden aangezien ze zo hard moest lachen. "Maar liefje, vergeet nooit; homo's zijn de meest vriendelijkste jongens die er bestaan hé!" Iana legde een hand op Rosie's wang en gaf er een klein kneepje in.
Toen ze met grote puppyogen in haar ogen keken kon Iana niets anders doen dan Rosie oppakken en met haar naar beneden stappen. "Wat we gaan doen? Ik ga jou eerst eens een paar deftige kleren geven want je ziet er niet uit! En daarna gaan we een cake maken. Goed?" Iana lachte en kuste haar liefdevol op haar wang. Toen ze in Rosie's slaapkamer waren zette ze het kleintje op bed en deed Iana de kleerkast open. "Humnh.. Ga je vandaag je rood jurkje aandoen met dat lichtblauwe gilletje erboven? Dat staat je super mooi." Iana glimlachte en haalde het jurkje van de kapstok. Iana wist wat stijl was en wist precies wat Rosie mooi en niet mooi stond. "Armen omhoog!" Nadat Rosie dit deed liet ze het jurkje over haar hoofd zakken en deed ze de rits vanachter dicht. Daarna deed ze haar gilletje aan en klapte ze glimlachend in haar handen. "Je ziet er super goed uit!" Iana nam haar in haar armen en zwierde haar enkele toertjes in het rond. "Oké, klaar voor de cake? Om ter eerst naar beneden!" Iana begon al -traag natuurlijk- naar beneden te lopen en zorgde er voor dat Rosie haar gemakkelijk kon inhalen. Iana wist hoe graag Rosie won en hoe graag ze alle aandacht voor haar kreeg, dus Iana had geen enkele moeite om dat bij haar op te wekken. Toen ze in de keuken beland waren haalde Iana een recept boven. "Oké, kleine cheff. Wil jij even de suiker uit de kast halen?" Iana nam ondertussen de bloem en begon de ingrediënten al af te wegen. "Rosie, kijk eens!" Iana had al wat bloem in haar handen en blies het met vol enthousiasme in Rosie's gezicht. Al lachend haalde ze eieren uit de kast en legde ze die op het aanrecht. "Rosie, ik ga je eens tonen hoe je eieren moet splitsen. Laat ze niet vallen hé!" Iana liet Rosie op een krukje staan kijken terwijl Iana er eentje voor deed. Met een vork kletste ze twee keren op het ei, brak het voorzichtig in tweeën en gooide het ei telkens van de ene kant naar de andere kant zodat het eiwit in een pot kon vallen. "Zie je? Nu jij." Iana gaf Rosie een ei en hoopte eerlijk gezegd dat ze hem niet op de grond zou laten vallen.

5Never let me go. Empty Re: Never let me go. zo dec 23, 2012 10:42 pm

Rosie

Rosie

Kort zuchtte Rosie, maar al snel bedacht ze een verklaring dat een meisje zijn veel leuker was dan een jongen zijn. ”Jongens zijn gewoon stom.” Sprak ze, om vervolgens een glimlach rond haar lippen te toveren. Bij de opvang waar allemaal andere kinderen waren geweest, waren alle jongens stom geweest. Ze hadden niet eens iets vriendelijks gezegd, want als ze dat wel hadden gedaan, had Rosie sowieso terug gepraat. Maar dat hadden ze niet gedaan, dus deed zij het ook niet. En, afgezien van dat, moesten ze volgens Iana iedere dag hun huid scheren. Nee, dat was dus echt niets voor haar geweest. Rosie had het liefste dat ze haarzelf of iemand anders op kon tutten, niet dat ze haarzelf – in jongens vorm – zou moeten scheren. Iel. Nee. Een homo? Hoofdschuddend keek ze Iana aan, die vervolgens een ‘homo’ nadeed. Ja ze moest toegeven dat het er grappig uit zag, maar dat waren toch dan een soort.. Jongens die ook wilde tutten? ”Ken jij zo’n iemand!” Enthousiast begon ze te springend, hopend van wel. Dan kon ze hem optutten! Want ja, blijkbaar vonden die jongens dat leuk en Rosie ook. De meest vriendlijkste jongens die er bestaan.. Dat moest ze maar eens onthouden. Al kende ze weinig vriendelijke jongens. Of beter gezegd; ze kon vrijwel geen jongens. Tijdens dat ze aan het nadenken was voelde ze iets op haar wang, keek ze en zag ze dat Iana een kneepje erin had gegeven. Waardoor ze weer liefjes haar tanden ontblootte tijdens het glimlachen.
Rosie wist helemaal precies hoe ze Iana kon inpakken; haar meest schattigste ogen opzetten. Dan lukte het negen van de tien keer wel. Hmm, verwend was ze eigenlijk best wel ja, maar ze wist niet beter. Cake maken! Meteen bewoog haar lichaam enthousiast, maar niet al te enthousiast, anders kon ze haar misschien wel niet vasthouden en liet ze haar dus vallen op de grond. Niet dat dat zou gebeuren, maar er bestond een kans dat het kon. Iana tilde haar de trap op, liep richting haar kamer en zette haar vervolgens op haar bed. ”Alles staat mij mooi.” Merkte ze bijdehand op, om haar vervolgens met een glimlach aan te kijken. Toen haar werd verteld dat ze haar armen omhoog moest doen, deed ze dat en voelde ze hoe de jurk over haar hoofd werd getrokken om hem vervolgens vast te maken aan de achterkant. Het gilletje moest daarna aan, waarna ze klaar was. Bij het horen dat ze er super goed uit zag glimlachte ze breed. ”Ik zie er altijd goed uit!” Snel draaide ze een rondje rond haar as en keek ze Iana weer aan. Cake! Enthousiast begon ze te springen, totdat Iana haar uitdaagde voor een wedstrijdje wie het eerste beneden was. Hé, dat was een valse start! Niet eerlijk. Maar gelukkig was Rosie zo snel als een speer – volgens haarzelf – en stormde ze de trap zo snel mogelijk af. Onderaan de trap draaide ze haar lichaam om, deed ze haar armen in de lucht en sprong ze. ”Alweeeer gewonnen! Mam, je moet echt eens wat aan jouw snelheid doen, ik win altijd.” Natuurlijk was winnen leuk, maar dit was gewoonweg geen concurrentie meer voor haar.. Snel rende ze richting de keuken; het was baktijd. Suiker, suiker.. Ergens in onderin een kastje pakte ze de suiker van de plank, om die aan Iana te geven. Snel pakte ze een krukje zodat ze gemakkelijk bij het aanrecht kon, dat was namelijk handiger. Toen haar aandacht werd gevraagd door Iana, kreeg ze iets in haar gezicht geblazen. Meteen hoestte ze, veegde ze met haar handen door haar gezicht heen. Waarschijnlijk zag haar gezicht er niet uit, wat er toch weer grappig uit zag. Toen haar werd voorgedaan hoe ze eieren moest splitsen, haalde ze lichtjes haar wenkbrauwen op. Zo goed kon zij dat toch vast niet? Het leek in iedergeval heel erg moeilijk. Er werd haar een ei aangegeven, die zij dan ook moest splitsen. Zorgvuldig bekeek ze het ei, net ofdat ze het nog nooit had gezien, om er vervolgens hetzelfde mee te proberen. Met een vork in haar hand sloeg ze er, onbedoeld, harder op dan ze had verwacht en was het ei meteen doormidden, nog voordat ze het op kon pakken en het in de kom kon doen. ”..Oeps.” Haar hand werd voor haar gezicht geplaatst en met een onschuldige blik keek ze Iana aan. Was het echt heel erg?
Mengen! Rosie keek toe hoe Iana alle ingrediënten met elkaar begon te mengen. Natuurlijk was een mixer veel te sterk voor haar om onder bedwang te houden, dus dat liet ze maar over aan Iana. Die kon het waarschijnlijk ook vele malen beter dan haar, daar maakte ze haar geen zorgen over. Het laatste stapje was om de cake in de cakevorm te doen, en hem vervolgens in de oven te stoppen. Wachten.. Rosie haatte het, ze was altijd alleen maar ongeduldig en wilde alles het liefste meteen opeten. Al moest het eerst goed worden, anders werd ze waarschijnlijk ziek. Daar had ze geen behoefte aan. ”Wat gaan we nu doen?” Rosie was meer iemand die heel de tijd bezig was, niet lang stil kon zitten, behalve als het haar interesseerde. Buiten lag – waarschijnlijk – geen sneeuw, dus een sneeuwballen gevecht konden ze niet doen. Eén vinger plaatste ze onder haar kin, om zo erg nadenkend over te komen. Maar hopelijk had Iana zelf al wel een plan.
Uiteindelijk had ze dan toch een plan besloten, wat in haar ogen een hele prestatie was! ”Kom! Ik wil je iets laten zien!” Rosie pakte Iana bij haar hand, om haar mee te trekken naar de woonkamer. Daar liet ze haar hand weer los, liep ze naar Dex en besloot ze zijn aandacht te trekken zodat hij op stond. Zodra hij opstond, keek ze Iana aan met een grijns. ”Ik hoef geen paardje meer te spelen. Ik heb een echt paard!” Tijdens haar woorden had ze haar ene been over de rug van Dex geslagen en ging ze zo op hem zitten. ”Kijk! Ik rijd paard!” Gelukkig voor Dex was Rosie erg licht, ergens lager dan twintig kilo waarschijnlijk, dus op zijn rug moest het niet zo’n extreme last zijn voor hem. Niet dat het erg fijn voor hem was, maar zo ernstig was het nou ook weer niet.

6Never let me go. Empty Re: Never let me go. ma dec 24, 2012 10:13 pm

Iana

Iana
Ex-Admin

Iana moest lachen om Rosie's opmerking dat jongens gewoon stom waren. "Als je dat maar onthoud, grote meid!" Iana legde haar hand enkele tellen op haar rechterschouder en gaf er een zacht kneepje in. Ja, die kleine meid zat nog vol fantasieën en ideeën en Iana hoopte dat ze dat nog lang zou blijven behouden. Dat klein zijn, dat had zijn charmes en dat zorgde ervoor dat ze zeer aanhankelijk waren en veel aandacht nodig hadden. Iets wat heel vermoeiend was voor Iana maar haar wel veel liefde teruggaf. Natuurlijk moet het van twee kanten komen maar daar hebben Iana en Rosie helemaal geen problemen mee. Ze zijn als in het gezegde; twee handen op één buik. Terwijl Rosie het ei in haar handen hield probeerde Iana af en toe bij te sturen en te vertellen wat ze moest doen. Maar Rosie leek daar duidelijk geen gehoor aan te hebben en kletste in één grote klop het ei helemaal kapot. Iana legde een hand voor haar ogen, liet een duidelijk grote zucht horen maar schoot daarna in de slappe lach. "Rosie, liefje, gelieve toch de volgende keer wat zachter te tikken op het ei. Je moet denken dat het een vogeltje is dat stout is geweest, je het een tik moet geven maar hem niet mag doodslaan. Oké?" Iana lachte bij haar eigen dwaze voorbeeld maar hoe een waanzinnigere voorbeelden, des te meer Rosie het zou onthouden. Na een halfuurtje hadden ze het cakebeslag in de oven gedaan en kwam Rosie al met iets nieuws. "Mij iets laten zien? Oh, nu maak je me benieuwd." Oprecht nieuwsgierig liet ze zich voortrekken door Rosie richting de woonkamer waar ze zich met één vloeiende beweging op Dex plaatste en deed alsof ze paardreed. Die arme hond.. Wat een geluk dat ze niet veel woog en Dex er vast bijna niets van zou voelen. "Wat doe je dat goed meis! Een geboren amazone!" Iana lachte en nam Rosie voorzichtig van Dex af. "Moet ik je nu eens wat laten zien?" Iana wist dat Rosie nog nooit in één kamer was geweest in dit hele gebouw. Dat was de kamer waar ooit haar vader in geslapen had en om eerlijk te zijn kwam ze daar niet graag. Na zijn dood had ze die kamer ingericht met al zijn bekers en linten van wedstrijden die hij gewonnen had als ruiter in de paardensport. Haar vader was immers een groot ruiter die bekend was over een grote regio. Iana had een tijd zelf paardgereden maar was ermee gestopt. Waarom? Ze wist het zelf niet. Maar door Rosie wist ze dat ze weer zou beginnen met paardrijden. Ze miste het immers, dat gevoel dat je één bent met je paard. Dat valt niet te beschrijven. "Kom." Iana nam Rosie terug mee naar boven en liet haar langs een smalle gang gaan richting het einde waar er maar één deur zat. Uit haar zak haalde Iana een sleutel waarmee ze de deur opende en Rosie als eerste liet binnengaan in de immense slaapkamer. "Hier sliep je opa vroeger. Ik heb er nu al zijn winsten, linten en bekers ingezet zodat hij nooit zou vergeten worden." Iana glimlachte zwakjes maar voelde toch hoe er een paar koude rillingen over haar ruggengraat liepen. Het was al lang geleden dat ze hier binnen was geweest en dat zag je ook aan het stof dat de kamer had bezegeld. "Dit was zijn paard." Iana glimlachte en keek Rosie met een brede glimlach aan terwijl ze een foto toonde waar een groot zwart paard op stond met een fors lichaam maar een lief, eerlijk paar donkere ogen. "En dit was je opa." Iana wees een foto aan en bedwong een aantal tranen die -hoe hard ze ze ook probeerde in te houden- toch over haar wangen dropen.
"Weet je, Rosie. Zouden we opa's kamer eens opruimen en het stof er allemaal af halen? Misschien heb je wel zin om de muren mee te helpen schilderen." Iana glimlachte en was best trots over het feit dat ze dit voorstelde. Ze wou in geen jaren haar vaders kamer veranderen maar op een of andere manier vond ze het tijd om haar vader nog eens te herdenken en hem een waardige kamer te geven. En volgens Iana zou Rosie dit ook leuk vinden. Met één handbeweging gooide ze de lange, hoge gordijnen open en kwam er een fel licht binnen. Een deel van de reusachtige kamer werd verlicht en maakte de boel toch al wat vrolijker. "Wat denk je ervan, gaan we eraan beginnen? Blijf even hier, ik ga ons gerief halen!"
Na ongeveer een vijftal minuten kwam Iana aan met verfkwasten, verf, schuurpapier en een grote plumeau. "Ga jij het stof overal proberen af halen? Je kan het bed en de kasten al doen." Iana glimlachte terwijl ze Rosie de plumeau gaf en zelf het behangpapier overal begon af te trekken. Ja, dit werd tijd.

7Never let me go. Empty Re: Never let me go. do feb 07, 2013 9:22 pm

Rosie

Rosie

"Wat doe je dat goed meis! Een geboren amazone!" Ja, dat was wat ze wilde horen! Zachtjes klapte ze een aantal keren in haar handen met een glimlach voor oor tot oor en gleed haar handpalm over de goude vacht van Dex. Niet dat hij echt van goud was, maar zijn vacht nou eenmaal goudblond. Vervolgens voelde ze hoe Iana haar handen onder haar oksels plaatste en haar zo van Dex aftilde. "Moet ik je nu eens wat laten zien?" Die woorden zorgde ervoor dat ze abrupt een paar keer erg overdreven liet knikken en ze enthousiast naar Iana keek. ”Jaaaaa!” Sprak ze toen nog eens om het extra duidelijk te maken.
"Kom." Rosie strekte haar armen opnieuw en liet haar zo weer optillen door Iana. Wat ze wilde laten zien wist ze immers niet, dus vandaar dat ze wilde dat Iana haar optilde. Haar armen legde ze rondom Iana’s nek en haar hoofd leunde tegen haar schouder aan, haar vingertoppen speelde eventjes met een pluk blonde haren van Iana en Rosie voelde hoe ze de trap opgingen. In haar ooghoeken zag ze hoe ze een lange ging ingingen waar op het einde maar één deur was. Nee, ze was hier nog nooit geweest. Haar was altijd verteld dat ze daar maar niet moest komen. Niet dat Rosie nooit had geprobeerd binnen te komen, maar de deur had op slot gezeten, dus haar pogingen waren allemaal een voor een mislukt. Ze werd weer met beide voeten op de grond gezet en toen de deur werd geopend met een sleutel was Rosie de eerste die de kamer inging. De kamer zat vol stof, wat ervoor zorgde dat ze even bedenkelijk omkeek naar Iana. Voor de rest zag de kamer er prima uit en kon ze haar ogen niet geloven, zoveel lintjes! Allemaal van paardrijden. Vaag had ze de gedachten dat zij die ooit zou krijgen met Dex, ach, haar fantasieën waren soms erg raar. "Hier sliep je opa vroeger. Ik heb er nu al zijn winsten, linten en bekers ingezet zodat hij nooit zou vergeten worden." Opa? Een vage glimlach verscheen rond haar lippen en kort bekeek ze alle spullen eens met grote ogen van verbazing. Dat dit alles zich bevond in het huis had ze nooit verwacht, maar het moest volgens haar eens nodig schoon gemaakt worden! Alles was bedekt met een dikke laag stof en toen Rosie een bereikbare beker zag staan liep ze ernaartoe. Haar vinger gleed over de kleine steen die bedekt was met stof, zo verdween het stof. Een goud plakaat verscheen op de steen onder de beker maar doordat ze niet kon lezen, waren het in haar ogen alleen maar een paar streepjes en puntjes. Wat het betekende? God mocht het weten. "Dit was zijn paard." Abrupt draaide Rosie haar lichaam om en kwam ze naast Iana te staan. Haar blauwe ogen keken naar een foto waar een groot, fors, zwart paard te zien was. De donkere ogen van het paard priemde in haar blauwe ogen, het had wel iets liefs. "En dit was je opa." Aandachtig bekeek ze de andere foto waar een man op stond. Ook zijn vriendelijke ogen lieten ervoor zorgen dat ze glimlachte en ze bekeek hem eens goed. Zijn iets wat warrige haren, zijn lieflijke glimlach en ten slotte die lieve, vriendelijke ogen. Dat waren dingen die ze niet moest vergeten. Rosie’s blik gleed naar Iana en ze zag hoe een paar tranen over haar wangen gleden. Haar armen sloeg ze dus maar om Iana heen voor zo ver dat kon. “Niet huilen.. Opa lacht naar jou!” Probeerde ze haar te troosten. Het was waar, die vriendelijke blik in zijn ogen op de foto vertelde boekdelen. Die man had vast en zeker geen kwaad in zich gehad en had alle prijzen van harte verdiend.
Schilderen! Het wakkerde haar enthousiasme nog meer aan en toen de gordijnen open werden gegooid schenen felle zonnestralen de kamer in. ”Ja! Ik ga schilderen!” Niet dat ze het kon of zo, maar het leek haar wel eens leuk.. Ze had het immers nog nooit gedaan. Het duurde niet lang of Iana was weer verschenen, met alle benodigde spullen. Bij het horen van wat ze moest doen knikte ze en pakte ze de soort stok die als het ware stof kon vangen. Snel ging ze langs de meeste spullen en na een tijdje leek het al weer of sommige dingen weer begonnen te blinken. Ja, het zag er al een stuk beter uit om eerlijk te zijn.
Na een tijd had Rosie ook een aantal strepen met de kwast gezet, maar erg goed kon ze het niet. Het was voor haar gevoel erg veel werk waar ze bij na moest denken en voor moest oefenen, vandaar dat ze het maar aan Iana over liet. “Hoe heette opa’s paard?” Om eerlijk te zijn, was ze daar erg nieuwsgierig naar.

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum: