Paradigm Shift
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Hi! [ Shannon ]

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Hi! [ Shannon ] Empty Hi! [ Shannon ] do jun 28, 2012 9:30 pm

Vanessa

Vanessa

Vanessa gooide de dekens van haar af, gaapte even en rekte haarzelf uit. Het was nog vroeg, ze zette haar wekker uit en schoof haar voeten in haar roze sloffen die naast haar bed stonden. Ze had anderhalf uur om haar klaar te maken, tijd zat, kon ze ook nog even douchen. Vanessa pakte haar paardrijdkleren bij elkaar, liep naar de douche en sprong eronder. De warme stralen spoelde de vermoeidheid van haar lichaam af, met een brede glimlach zette ze de kraan uit en kleedde haarzelf aan. Haar lange, krullende haren deed ze op een staart en ze deed een klein beetje makeup op. Vandaag zou ze naar de nieuwe manege hier in de buurt gaan, ze hadden medewerkers nodig en dit was de kans voor Vanessa weer met paarden te werken, dus ze had dan ook meteen gebeld en een afspraak gemaakt. Even wreef ze nog door haar gezicht, nam haar rijlaarzen in haar hand en zette ze beneden bij de voordeur. Nonchalant propte ze een boterham naar binnen, sloeg een glas melk naar achter en duwde een kauwgompje in haar mond, om vervolgens haar sleutels van het kastje in de gang te gritsen en haar voeten in haar rijlaarzen te laten glijden. Time to go, voordat ze nog te laat kwam. Het was immers een stukje fietsen. Vanessa duwde de sleutel in haar fiets, stapte op en trapte richting de Manege.

Zuchtend reed ze haar fiets naar de plek waar hij moest staan, zette hem op slot en wandelde het erf op, om vervolgens de deuren van de kantine te openen en binnen te wandelen. Met een spontane glimlach op haar gelaat nam ze plaats aan de bar, tikte even met haar nagels op het hout en keek op toen een vrouw aangelopen kwam. ‘Hoi! Ik ben Vanessa Gracía. Jij bent Shannon, toch?’ Haar warme stem weerklonk door de ruime kantine en lichtelijk zenuwachtig nam ze plaats aan de tafel, wachtend tot het gesprek zou beginnen. Kort gleed haar blik door het gebouw heen, het was mooi, netjes en opgeruimd.


&Shannon!

2Hi! [ Shannon ] Empty Re: Hi! [ Shannon ] do jun 28, 2012 10:04 pm

Gast


Gast

"Kom op, meis," fluisterde Shannon zachtjes tegen de merrie die weeën had. Het was niet de eerste keer dat Shannon hierbij aanwezig was, maar het was wel de eerste keer hier op deze ranch. Matthew was erbij en die was behoorlijk deskundig, maar ze wou gewoon dat het zelf goed ging. De merrie was een belangrijk onderdeel voor haar. Als dit veulen goed ter wereld kwam, zou het ook goedkomen met The Natural Way. Althans, dat geloofde zij. Misschien was het stom bijgeloof, maar ze geloofde het echt en het maakte haar een stuk kalmer. Dus bleef ze de merrie haar hals strelen, die inmiddels helemaal nat van het zweet was. De merrie kende haar. Shannon mocht hierbij zijn. Matthew had besloten dat de merrie beter in Shannons handen was. De merrie vertrouwde haar namelijk meer dan ze Matthew deed. Shannon bleef haar hals strelen, keer op keer weer, rustig aan, rustig cirkelend met haar vinger, maar daar hield ze al gauw mee op. Het was niet een beweging waar ze van hield. Ze hield het liever op de techniekloze bewegingen die voortkwamen uit louter gevoel. De merrie hijgde zwaar, spande zich in en toen hoorde Shannon het geluid. Ze schoof naar de achterkant, pakte de achterbeentjes van het veulen en trok hem na nog een wee eruit. Moeder boog zich over het veulen en zo gauw het mogelijk was, stond het jonge ding op zijn vier lompe benen te wankelen. Zij. Zij stond op haar lompe benen te wankelen. "Somnium," besloot Shannon met een tevreden glimlach. Ze stond op uit haar belabberde houding, besloot dat Matthew maar een oogje in het zeil moest houden, maar viel eerst huilend van geluk in zijn armen. Het was goed gegaan. Het begin van haar ranch was er! En morgen zou er nog een merrie afgeleverd worden, Faith. En daarna.. paardenmarkt. Een paardje voor zichzelf.
"Goed gedaan," fluisterde Matthew in haar haren en zijn ademhaling streek aangenaam langs haar hals. Een rilling bekroop haar en verward keek ze de vertrouwde ogen van haar broer aan. Enkel genegenheid, veel broederlijke liefde, zag ze daarin weerspiegeld. Ze werd automatisch weer kalm. Ze waren niet langer dáár. Niet langer in dat belachelijke oord. Ze hoefde niet langer spelletjes met elkaar te spelen. Ze rilde van afschuw en Matthew had direct door waar ze het over had. Even legde hij een hand op haar wang.
"Geen zorgen, schat. Nooit, maar dan ook nooit meer." Ze vertrouwde hem. Op zijn woord. "Ga je nou maar omkleden, hup. Je hebt een sollicitatiegesprek!" Shannon keek op haar horloge en zag dat ze geen tijd had om zich om te kleden.
"Ach," lachte ze, terwijl ze haar tranen wegveegde. "Ze zullen eraan moeten wennen dat ik er slordig uitzie." Ze gaf Matthew een kus op zijn wang, deed haar elastiekje uit, liet haar haar waaien en deed haar staart opnieuw in. Ze trok een sprintje naar de kantine en zag dat er al een fiets voor stond. Lekker intro was dat, zeg! Ze holde de kantine in en zag het meisje al zitten. Oef. Sorry! Ze hijgde nog na, maar liep rustig op het meisje af.
"Hoi! Ik ben Vanessa Gracía. Jij bent Shannon, toch?" Shannon knikte en schonk haar een glimlach. Vanessa schoof al aan een tafel maar Shannon bleef staan.
"Voordat we met het sollicitatiegesprek beginnen, dit is The Natural Way. Ik hou niet van geforceerd, dat past niet echt bij me ofzo. Kijk maar naar mijn kleding. Als je direct naar de stallen was gegaan, had je een bevalling mee kunnen maken." Ze glimlachte. "Een gemiste kans, maar je zal er nog wel meer meemaken. Zullen we op de bank gaan zitten en dat ik je daar de vragen stel? Dan gaan we na het sollicitatiegesprek even bij de paarden kijken en krijg je een rondleiding." Shannon stak haar hand uit naar Vanessa. "Ik ben Shannon Clarke, trotse eigenaar van deze ranch," sprak ze, terwijl ze straalde. "En iedereen is hier welkom."

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum