Het bos was vochtig en fris. Het was een bewolkte namiddag. Maar toch liep Juliette in een zomeroutfit rond. Haar doodskoppenpanty met zwarte jurk weerkaatste het zonlicht wat nog net achter de wolken uit kwam. Meer had ze niet aan. Ze voelde geen koude of warmte. Ze was een koude steen die niks kon voelen. Ze ging langzaam en koudbloedig het leven door. Het bos maakte stille geluiden en er rees wind door de groene kruinen van de bomen. In haar hoofd zaten geen gedachten. Alleen dingen over de waarheid. Haar zwarte schoenen raakten langzaam stap voor stap de koude bebladerde grond. Er zweefde een soort mist over de grond. Het leek wel hele witte stof waar ze doorliep. Het voelde vochtig aan maar ze deed niks. Haar lange stijle haren raakten de mouwen van haar kleedje. De donkerbruine haren dansten langzaam op haar schouder terwijl Juliette telkens meer passen door het bos maakte. Ze dacht even terug aan haar jeugd. De ruzie. Juli was zo blij dat het eindelijk over was. "Laat mij godverdomme los!" Hoorde Juliette roepen. Ze was meteen afgeleid en bleef stilstaan. Ze stapte rustig dichter bij en kon vanaf een afstandje goed zien over wat er gebeurde. "Wie beslist dat hier? Juist ja, niet jij." Siste een jongen in een jong meisje haar gezicht. "Laat me los!" Juliette ging op een tak staan. Het meisje en de jongen keken in haar richting hij zag Juli staan en keek naar het meisje. "Jij kent haar? Heb je haar gesmst? Oh daar krijg je zo veel spijt van!" Brulde de jongen. "Nee ik ken haar helemaal niet!" Juliette zag hun allebei wegkijken dus rende ze vlug weg. Haar jurk vloog in een beweging los. De jongen liet het meisje los en rende achter me aan. Hij zag er veel te agressief uit. Juliette ging niet zomaar zich overgeven. Ze keek achterom en zag de jongen nog harder lopen. Hij greep naar mijn bleke arm en pakte me beet ik stond oog in oog met hem. Gezicht in gezicht. "Nu sta je hier wel hé?" Siste de jongen. "Help!" Schreeuwde ik heel hard.
Paradigm Shift