Paradigm Shift
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Pushing you forward.

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Pushing you forward. Empty Pushing you forward. di maa 29, 2016 10:15 pm

Clover Sutton

Clover Sutton

Rustig zat Clover aan de lange eettafel te eten van haar ontbijt. Dit bestond uit een vers glas jus de orange en een simpel broodje. Echt honger had ze niet. Even steunde haar hoofd op haar hand en keek ze naar buiten waar ze twee paarden in de stapmolen rustig zag rondstappen. Clover schrok op toen haar vader de eetkamer binnen kwam gelopen en haar nog een glas te drinken aan bood. Ze schudde haar hoofd. "Ik ga straks trainen met Obuas, je kan mee trainen als je wilt?" Stelde haar vader voor. "Nah, ik weet niet, Benji heeft al zo veel getraind deze week." Antwoorde ze. "Je kan ook op een van de andere, dat weet je hé?" Ze knikte. Ze kon ook op één van de andere, ze hadden namelijk elf paarden achter het huis staan. Haar vader reed hoog in de dressuur. Hij reed kampioen schappen en dat soort zaken. Omdat hij dit al zo lang deed hadden ze toch aardig wat winst kunnen maken en hadden ze een groot stallen complex waarbij een binnenpiste, een buitenpiste, stapmolen, paddocks en ruime stallen binnen. Ook was er een woonruimte boven de stallen waar de stalhulp Aiden van 25 woonde. Hij ging altijd mee als groom en hielp bij de stallen. Obuas was het kampioens paard van haar vader, hij trainde ook erg vaak, vooral nu het wedstrijdseizoen er weer aan kwam. Benji was echt Clover' eigen paard. Hij was een zwart bonte tobiano pinto en aardig aan de maat. Ze trainde ook aan dressuur samen, maar niet zo extreem als haar vader.

"Het is mooi weer, ga anders even naar buiten." Dat was misschien ook wel een goed idee. Haar vader verliet het huis, op weg naar de stallen. Hij had het zo druk de laatste tijd dat ze hem amper zag. Gelukkig was haar moeder vaak thuis en reed ze wel eens samen met haar. Met een snelle pas ging Clover de trap op en verruilde haar chill outfit voor haar rij outfit waarna ze zelf ook haar weg zette naar de stallen. In de stallen gang zag ze Aiden Obuas al opzadelen. "Hey Aiden!" Zei Clover van een afstandje en stak even haar hand op. Al snel was ze bij hen gekomen en aaide Obuas even over zijn zachte neus. "Ik ga denk ik even een buitenritje maken, ga je mee?" Vroeg ze vrolijk. "Sorry clov, ik moet je vader helpen met zijn proef." Clover haalde haal schouders op. "oké ik ga zelf wel even." "Met Benji? Zou je dat wel doen? Hij is al een tijdje niet buiten geweest." "Maakt niet uit, ik heb hem veel gereden deze week, ik denk dat hij zich wel gedraagt." Ze grinnikte even. "Althans dat hoop ik." Ze liep verder de gang in naar de stal van Benji. Hij hinnikte zacht en laag toen hij iemand aan hoorde komen. "Hey vriend." Sprak Clover zachtjes. Ze opende de staldeur en liet haar handen even van zijn hoofd over zijn hals glijden. Benji strekte even zijn hals omhoog en snuffelde daarna bij Clover of ze wat lekkers bij zich had. "Sorry, die heb ik nog niet bij me." Glimlachte ze. "Je krijgt ze straks." Ondertussen schoof ze het halster wat aan de stal deur hing om Benji' hoofd waarna ze hem mee nam naar de poetsplaats. Benji was braaf en bleef rustig staan terwijl Clover naar de zadelkamer liep. Niet echt een normale zadelkamer maar meer een echte kamer, want alleen haar spullen hingen er. Voor haar had het niet gehoeven, maar haar vader vond het handiger zodat de spullen niet door de war raakten. Ze pakte het karretje en legde daar de spullen op de ze nodig had. Terug gekomen poetste ze haar paard en zadelde hem op. Ze hield het hoofdstel voor wachtend tot Benji zou mee werken, maar hij draaide zijn hoofd weg. "Not today buddy, we gaan niet trainen. Kijk dit is het andere hoofdstel." Niet dat het paard het snapte dus hielp ze hem met het hoofdstel. Cap op waarna ze vertrokken.

Clover genoot van de wat frisse maar toch ook heerlijke lucht die haar staart wat naar achteren blies tijdens een  rustige galop over een bospad. Precies waar het pad uitkwam wist ze niet, ze woonde nog niet echt lang hier in de buurt. Alles op hun terrein was nieuw gebouwd en ondertussen woonde ze nog in haar oude woonplaats, dus ze moest nog wel wat wennen. Benji gedroeg zich voorbeeldig en was rustig. Aan het einde van het pad nam ze hem terug naar de draf, waarna Benji in eens in de remmen ging. Clover werd voor in het zadel geworpen maar kon zich herpakken en ging rustig terug zitten. Benji stond zenuwachtig en trilde een beetje. Clov liet de teugels wat vieren en aaide rust gevend over zijn hals. "Ho maar, wat is er jongen?" Sprak ze op een zachte toon. Ze keek even en zag wat hertjes staan achter een hek. Ze grinnikte even. "Ben je daar bang voor?" Zachtjes gaf ze wat been met haar kuiten en sprak rustig tegen hem zodat hij vertrouwen kreeg en durfde te gaan. Voorzichtig zette hij wat stappen maar ademde hard. "Goedzo vriend." Beloonde ze hem toen hij helemaal bij het hek was aangekomen. Clover stapte even af en liet Benji het hek en de herten onderzoeken.

[open:)]

2Pushing you forward. Empty Re: Pushing you forward. wo maa 30, 2016 10:38 pm

Cleo Mendez

Cleo Mendez

Pushing you forward. Tumblr_ntyf950hed1tcxfbvo1_500
My asylum, my asylum is in your arms
When the world gives heavy burdens
I can bear a thousand times

Haar lange, zwarte haren waren bij elkaar gebonden in een lange paardenstaart, haar lichaam was gehuld in sportkleding. Muziek klonk in haar oren, het zonnetje brandde licht op haar blote huid. Ondanks dat het nog maar net lente was, was het ochtendzonnetje best wel lekker. Dat was voor Cleo genoeg reden geweest om eventjes erop uit te gaan, en een stukje hard te lopen. Het zweet gleed zachtjes over haar huid. Het was een heerlijke ochtend, een ochtend waarop Cleo eventjes niets te doen. Sinds ze was aangenomen bij FAME Models, had ze vrij regelmatig uit de stad moeten gaan om klussen te doen. Dit was een van de weinige momenten dat ze lekker thuis was en kon doen wat ze wilde, en daar maakte ze vrij efficiënt gebruik van. Buiten dat ze hardlopen leuk vond, was het ook nog eens goed voor haar lichaam. En ze kreeg er energie van, er was veel gebeurd de afgelopen week, dus ze moest zich eens eventjes goed afreageren.

De rest van de dag had ze toch weinig te doen. Ze zou vanavond gaan dineren met haar jongere zusje Chloe, en later op de avond zou ze misschien een drankje gaan doen in de stad. Een glimlach gleed over haar gezicht terwijl ze er aan dacht. Het was zo fijn om af en toe geen verplichtingen te hebben en gewoon wat lol te maken met vrienden. Daar hoefde Cleo niet dronken voor te zijn, zij kon al plezier hebben als ze gewoon met haar vriendinnen was, daar had ze geen alcohol voor nodig. Maar als ze vanavond niet helemaal kapot wilde zijn, zou dat betekenen dat ze zo wel weer richting huis moest gaan. Cleo was inmiddels al een ver stuk de bewoonde wereld uitgelopen, en het zou dus ook wel weer eventjes duren voordat ze thuis was.

Cleo nam een afslag, maar stopte eigenlijk vrijwel meteen met lopen. Voor haar stond een groot paard, dat opeens af scheen te remmen door de ruiter, en van schrik deed Cleo een paar stappen achteruit, beschermde haar armen met haar gezicht, zodat ze voor de rest niet zag wat er gebeurde. Toen ze de stem van een meisje hoorde, en zachte voetstappen op de grond hoorde, haalde Cleo haar armen voor haar gezicht weg. Met een grijns keek ze naar het meisje, ze schaamde zich een beetje dat ze zo was geschrokken van het paard. Maar het was de eerste keer dat Cleo zo dicht in de buurt van zo’n groot dier was gekomen, ze was namelijk niet echt bekend met paarden, en daarom was ze zo geschrokken. Haar wangen waren een beetje rood geworden, en een zachte giechel ontsnapte uit haar mond.

“Sorry, ik denk dat hij…of zij, ik weet het eerlijk gezegd niet, net zo erg schrok als ik” zei Cleo grinnikend en schudde haar hoofd. Ze haalde haar schouders op. “Ik ben nog nooit zo dicht in de buurt van een paard geweest, en ik kwam natuurlijk ook de hoek om, dus het kwam totaal als een verrassing. Vandaar dat ik dus zo schrok, dus ik bedoel het niet persoonlijk en dat je niet denkt dat ik om persoonlijke redenen schrok ofzo, want dat is niet zo…” Na een paar seconden realiseerde Cleo dat ze het meisje een beetje aan het overspoelen was met woorden. Ze klapte haar mond dicht en grijnsde eventjes naar haar. “Oké, om een lang verhaal kort te maken: ik schrok gewoon, sorry.” Cleo keek eventjes naar het paard, dat er van dichtbij helemaal niet zo eng uitzag, en zelfs best een lieve uitstraling had. Het paard keek een beetje naar het hek. Ze glimlachte naar het dier. “Is dat paard van jou?” vroeg Cleo nieuwsgierig.

3Pushing you forward. Empty Re: Pushing you forward. vr apr 01, 2016 9:33 pm

Clover Sutton

Clover Sutton

Clover had even door de concentratie op Benji het meisje in hardloop kleren niet opgemerkt. Ze deed een stap in haar richting maar had de teugels nog in haar handen waardoor Benji ook een stap in haar richting deed.  “Ik ben nog nooit zo dicht in de buurt van een paard geweest, en ik kwam natuurlijk ook de hoek om, dus het kwam totaal als een verrassing. Vandaar dat ik dus zo schrok, dus ik bedoel het niet persoonlijk en dat je niet denkt dat ik om persoonlijke redenen schrok ofzo, want dat is niet zo…” Sprak het meisje eerlijk toe. Clover stopte meteen met lopen. Ze had net toegegeven dat ze was geschrokken van Benji, dus hield ze met hem nu ook maar wat afstand. "Sorry, ik had je helemaal niet gezien. Hij schrok van de herten.." Clov keek even naar Benji, die met één been op rust was gaan staan waarna ze terug keek naar het meisje, die meer op haar gemak leek te zijn. Ze glimlachte even kort op de vraag of Benji van haar was. "Ja dat is hij zeker." Trots wreef ze even over zijn hals. "Hij heet Benjamin, maar iedereen noemt hem altijd Benji." Het meisje leek steeds meer te relaxen en Clover liet de teugels van Benji vieren  zodat hij zijn hals strekte en het meisje van een kleine afstand besnuffelde voor wat lekkers. "Hij is trouw, en zou nooit een vlieg kwaad doen. Al schrikt hij dus blijkbaar wel van herten." Ze lachte even.

Het was goed om even met iemand te praten die niet haar vader, moeder of Aiden was. Al vond ze met Aiden praten helemaal niet erg, hij was haar beste vriend. Als hij tijd had reden ze nog wel eens samen, maar nu moest hij steeds met haar vader mee en had hij amper tijd. Het meisje voor haar was dan ook het eerste persoon waar ze contact mee had hier. "Euh, mijn naam is Clover." Stelde ze zich awkward voor. Was het niet raar om je zomaar aan een vreemde voor te stellen? Misschien wilde ze wel alleen even zeggen dat ze geschrokken was, maar verder geen praatje maken. Twijfel sloeg toe, maar het was nu toch al te laat, ze had het al gedaan. "Ik ben hier net pas komen wonen, dus ik weet nog niet echt hoe en wat." Domme opmerking Clov. Wat had dat meisje daar aan, was dat een stille hint dat ze rond geleid wilde worden ofzo? Want dat was niet haar plan geweest. "Ik euh, je mag Benji wel aaien als je wilt, dat vind hij alleen maar leuk." Ze zette een stap opzij als teken dat het kon. "En als je eens met paarden in contact wil komen, ik heb er thuis 11 staan." Stelde Clover voor. Hopelijk kwam het niet te vreemd over, maar ze was geen engerd ofzo. Ze grinnikte even bij haar eigen gedachtes. "Alleen als het je leuk lijkt natuurlijk hoor." Sprak ze er nog snel achter aan.

Het leek Clover wel leuk om iemand te laten wennen aan paarden, en eigenlijk te leren rijden. Misschien had ze er dan wel een vriendin bij, waar mee ze ook samen ritten mee kon maken. Ook al draaide haar gedachtes nu wel een beetje door, aangezien ze nog niet eens de naam wist van het meisje leek het haar wel een leuk vooruit zicht. Iemand om gewoon lekker mee te kletsen over alles en nog wat. Iemand waar me ze gezellig de stad in kon gaan, of 's avonds mee kon gaan stappen. Dat miste ze het meest van haar vorige woonplaats, haar vriendinnen. En nu ze dat meisje hier zo sprak, besefte ze dat eigenlijk wel. Even aaide ze Benji zelf over zijn hals om onbewust aan te geven dat hij niets deed.

4Pushing you forward. Empty Re: Pushing you forward. za apr 02, 2016 1:45 pm

Cleo Mendez

Cleo Mendez

Opgelucht haalde Cleo adem. Gelukkig, het was niet haar schuld dat het paard was geschrokken. Daar was ze blij om, want ze was een echte dierenvriend en ze had het vervelend gevonden als ze het paard een vervelend gevoel had gegeven. Het meisje stelde het paard voor als Benjamin, maar iedereen noemde hem Benji. Cleo zag de trots in de ogen van het meisje, waardoor ze moest glimlachen. “Ah, dat neem ik hem helemaal niet kwalijk, hoor. Ik zou ook schrikken als ik opeens allemaal herten zou zien.” Cleo knikte bevestigend en haalde eventjes een hand door haar haren. “Dieren kunnen soms je beste vriend zijn, hè?” zei Cleo met een glimlach “Zeker paarden, dat schijnen hartstikke slimme dieren te zijn.” Stiekem wilde Cleo vragen of ze hem mocht aaien, maar net als met honden deed ze dat niet zomaar. Je wist natuurlijk nooit hoe een dier het zou vinden om geaaid te worden en hoe het op haar zou reageren.

Het meisje stelde zich voor als Clover. Een mooie naam, vond Cleo. Ze kwam hier pas net wonen. Cleo knikte. “Nou, van harte welkom hier dan!” zei Cleo vrolijk en een stralende glimlach verscheen op haar gezicht “Mijn naam is Cleo, onze beide namen beginnen met een C.” Een vrolijke grinnik rolde uit Cleo haar mond. Soms was ze zo naïef. Toch was dat wel iets wat Cleo sierde, en haar totaal anders maakte dan haar zus Chloe, a.k.a. the upperbitch. Clover vertelde haar dat ze elf paarden had staan. “Elf?” herhaalde Cleo ongelovig, en staarde het meisje eventjes ongelovig aan. Ze deed een stap naar voren, en aaide Benji over zijn nek. In het begin was ze een beetje zenuwachtig, dit was voor het eerst dat ze zo dicht bij een paar stond. Toen ze merkte dat dit goed ging keek ze met een glimlach naar Clover. “Hij is heel lief” bevestigde ze.

Na een tijdje Benji geaaid te hebben, keek ze Clover aan. “Ik heb misschien een ideetje” begon ze “Omdat je hier nieuw bent, kunnen we misschien eens samen naar de stad gaan, wat drinken en ik kan je wat hotspots laten zien? En dan kan jij mij misschien wat dingen over paardrijden leren.” Met een nieuwsgierige glimlach keek ze Clover aan. “En, wat vind je er van? Als het je niet leuk lijkt moet je het ook eerlijk zeggen, hoor.” Cleo vond Clover op het eerste oogopzicht heel aardig. Het meisje had niet raar gedaan om het feit dat Cleo model was, als ze het al wist natuurlijk. Veel mensen gingen met haar om voor het geld, of om mee te profiteren van haar modellenwerk, en de dure feestjes. Dat idee kreeg ze niet bij Clover. “Ik snap heel goed hoe dat je je moet voelen, denk ik. Ik bedoel, als ik ergens nieuw zou zijn, zou ik mezelf ook wat ongemakkelijk voelen. Bijna nog geen mensen kennen, een nieuwe plek enzo.” Begripvol knikte Cleo. Ja, ze wilde best eens afspreken met Clover, en eens kijken of er een vriendschap in zat?

5Pushing you forward. Empty Re: Pushing you forward. za apr 09, 2016 3:10 pm

Clover Sutton

Clover Sutton

Clover bekeek trots hoe het meisje die zich had voorgesteld als Cleo, Benji voorzichtig over zijn hals aaide. Ze glimlachte even over de opmerking over hen namen. Zo had ze het zelf niet eens bekeken, maar inderdaad, allebei de namen begonnen met een C. Een grappig toeval. "Hij is heel lief." Merkte Cleo op. Clover knikte vrolijk. "Hij zal nooit een stap verkeerd zetten, nouja behalve net dan toen hij schrok. Maar elk paard kan schrikken." Sprak ze om de conversatie levendig te houden. Even voelde ze zich wat awkward toen Cleo het aantal van haar paarden  nog een keer herhaalde. Ja het was ook niet echt normaal dat een gezin 3 personen elf paarden had. Maar een paar waren nog niet ingereden, haar vader had er 4 die hij op wedstrijd reed, zelf had ze drie paarden waarvan ze Benji dan het meest reed en er waren ook paarden waar iedereen op mocht rijden, zoals Aiden en haar moeder. Ze wilde niet verwend over komen bij Cleo, dus ging ze er verder niet op in.

“Ik heb misschien een ideetje” Clover keek op naar het meisje tegen over haar.  “Omdat je hier nieuw bent, kunnen we misschien eens samen naar de stad gaan, wat drinken en ik kan je wat hotspots laten zien? En dan kan jij mij misschien wat dingen over paardrijden leren.” Een brede grijns verscheen op haar gezicht. "Dat lijkt me te gek." Begon ze. "Ik weet hier inderdaad nog niets van de stad, en ken hier nog niemand, behalve jou nu dan." Lachte ze even. "En ik zou je graag helpen bij de paarden, dan kunnen we misschien wel een keer een ritje maken samen." Ging ze nou te snel? Ratelde ze te veel door? Ze kon er niets aan doen. Ze werd enthousiast als ze dacht aan het idee, dat ze misschien hier een vriendin had gemaakt. Hoe alleen ze zich vanochtend nog voelde, hoe blij voelde ze zich eigenlijk nu. Even bekeek ze Cleo goed, niet om haar te checken ofzo. Maar het leek of ze haar wel eens eerder had gezien, wat raar was want ze was hier nog nooit geweest. Was het raar om aan haar te vragen of ze elkaar misschien kende? Wacht, Clover kende Cleo wel maar andersom niet, want ze had Cleo wel eens in een tijdschrift voorbij zien komen, schoot haar net te binnen. "Wacht, kan het zijn dat ik je een keer in een tijdschrift heb gezien?" Nadat ze het had gezegd besefte ze hoe lullig dat  eigenlijk klonk. Ze bedoelde niet dat ze een onbekend model was ofzo. "Oh sorry, zo bedoelde ik het niet. Ik verdiep me daar verder niet zo in, dus ik had je niet meteen herkend" Verontschuldigde ze zich.

Niet dat Cleo nu dacht dat ze ging slijmen bij haar, want zo was ze totaal niet. Dat was ze eerder wel gewend. Niet dat ze beroemd was, maar sommige mensen in haar directe omgeving wisten vaak wel dat ze bij haar thuis veel geld hadden. Veel fake vrienden kwamen en gingen weer. Ach veel waarde had ze niet aan hen gehecht. "Maar super tof, die foto's zagen er echt heel gaaf uit!" Probeerde ze de sfeer gezellige sfeer te behouden.

6Pushing you forward. Empty Re: Pushing you forward. ma apr 25, 2016 10:24 pm

Cleo Mendez

Cleo Mendez

Een glimlach gleed over het gezicht van Cleo toen Clover haar aanbod aannam. Dat stond! Cleo vond het ontzettend leuk om nieuwe vrienden te maken en nieuwe mensen te leren kennen. Bovendien was Cleo best wel bekend in de stad, en als het meisje nog meer mensen wilde leren kennen, was eventjes uitgaan in de stad toch wel een van de beste manieren om in het sociale leven terecht te komen. “Dat staat dan!” bevestigde ze vrolijk “En dat lijkt mij hartstikke leuk! Jij weet waarschijnlijk weer alle plekjes waar we kunnen rijden, dus dan kunnen we elkaar dingen leren. Sowieso ga jij mij heel erg veel leren dan denk ik, want ik heb nog nooit paard gereden.” Haar wangen kleurden eventjes lichtrood en ze haalde nonchalant haar schouders op. Eigenlijk was het best wel gênant: ze woonde in een gebied waar veel paard werd gereden, maar ze had het zelf nog nooit gedaan. Het was er eigenlijk nooit van gekomen, en ook nooit in haar opgekomen, maar wie weet was het wel hartstikke leuk, en had ze een ver onderdrukte hobby gevonden? Wie zou het weten?

“Wacht, kan het zijn dat ik je een keer in een tijdschrift heb gezien?” De wangen van Cleo werden nu nog wat roder. “Oh sorry, zo bedoelde ik het niet. Ik verdiep me daar niet zo in, dus ik had je niet meteen herkend. Maar super tof, die foto’s zagen er echt heel gaaf uit!” Cleo grinnikte en maakte een wegwerpgebaar met haar handen. “Ah joh, dat maakt toch helemaal niets uit. Ik heb juist liever dat mensen mij niet herkennen en gelukkig ben ik nog niet echt op het moment beland dat ik als een supermodel word gerekend ofzo, dus gelukkig hebben heel veel mensen soms nog geen idee wie ik ben, wat ik heel erg koester, aangezien het niet altijd even leuk is.” Cleo deed een paar stappen richting het hek en leunde er tegen aan. “Veel mensen vinden je namelijk dan alleen maar aardig omdat je in tijdschriften verschijnt, en naar veel feestjes enzo mag. Daardoor weet je eigenlijk nooit wie echt met je is en wie niet. Maar ik doe inderdaad wel regelmatig modellenwerk. Ik ben daar ingerold via mijn vader, ik weet niet of je hem kent, maar hij is best wel een bekende plastisch chirurg, Richard Mendez?” Ze keek Clover eventjes vragend aan en haalde nog een keer haar schouders op. “Nou ja, anyway, via hem ben ik er dus ingerold. En ik heb nog een zusje, maar die doet geen modellenwerk.” Cleo wilde er bijna aan toevoegen dat Chloe dat echt niet aan zou kunnen, dat ze kei onzeker zou worden van de modellen die er rond liepen, maar dat was nog niet echt informatie waar Clover wat aan zou hebben.

Ze draaide zich nog een keer naar het paard toe, en aaide hem vriendelijk over zijn hoofd. “En jij? Wat doe jij allemaal in je vrije tijd, buiten paard rijden? En je zei dat je hier net bent komen wonen, waar kom je dan vandaan?” Nieuwsgierig keek ze Clover aan, benieuwd naar wat zij allemaal te vertellen had.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum