Paradigm Shift
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Paarden markt -Shannon-

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Paarden markt -Shannon- Empty Paarden markt -Shannon- zo jul 01, 2012 10:45 am

Gast


Gast

Elfje werd op een ochtend wakker. De mensen om haar heen waren druk bezig. De manege is gesloten en alle paarden moeten weg. Ook Elfje en haar probleem. De mensen keken triest en daardoor scheen de zon niet meer het regende heel fel. Elfje stond er nog maar even op stal, ze werd drie dagen geleden verkocht en de eigenaar van de manege waagden een gok. Elfje was bijna aan de beurt haar buren stonden al op de trailer. Nu was zij het, ze sloeg in paniek en ging in de hoek staan, haar oortjes lagen diep in haar bos haren. Een mens pakte haar halster vast en deed er een halstertouw aan. Elfje moest wel vooruit, ze weigerde mee te gaan, maar omdat de jongen zo hard trok kwam ze mee. Elfje vind de trailer niet erg en stapte er gelijk niks op. Ze werd vast gemaakt en de deur ging toe. Alle paarden werden in drie verschillende camions geplaatst, één van die camions konden tien in en in de rest vijf. De eigenaars paarden waren natuurlijk naar hun eigenaren en die van de manege moeste weg. Op haar kon je al rijden alleen de basis, maar het nadeel was haar heel klein probleempje... Ze was niet helemaal goed bereden geweest, dus ze is slecht op geleerd. Maar het andere probleem was da ze ook nog is bang had voor de mens.Nu was ze met een trailer vol met paarden op weg naar de bestemming. Ze wachten geduldig af tot ze er waren. Na een uurtje rijden kwamen ze in een heel grootte hal aan vol met paarden. Elfje werd er als eerste uit gehaald. Ze werd mee genomen tot ze vanachter in de zaal ergens werd gezet in een box. Daarna kwamen de andere. Er kwamen al veel mensen naar haar kijken, maar toen ze haar wilde aan raken kroop ze weg. Daarom was haar prijs zo laag en kreeg je al haar spullen ook mee. Ze had zo'n honger en ze kreeg nog geen één derde van de emmer te drinken. Na één slok was het al op. Ze stond een tijdje voor zich uit te staren. Er zat even geen fut meer in. Ze zeggen wel dat dat een goede training voor haar is. Dat is afwachten. Ze schudden zich even uit en haar prijs werd als maar lager en lager omdat ze nog maar met vier overschieten. Ze stonden niet samen maar wel naast elkaar. Ze zag hoe de rest weg ging en zij bleef staan. Ze gaf de moet op en haar hoofd hing naar beneden van droevigheid. Al de paarden om haar heen hinnikten en sommige stampten met hun hoeven tegen de box. Je hoorden de hoefijzers al er ééntje vertrok. Ze stond nu alleen, niemand die ze kende om haar heen. Ze was aan het denken aan haar geboorte. Ze mist haar moeder niet zo hard meer als toen ze werden gescheiden. Maar soms denkt ze er aan als ze in moeilijkheden zit. Ze hoorden voetstappen op haar af komen. Haar ogen gingen langzaam open, maar haar hoofd hing nog.

2Paarden markt -Shannon- Empty Re: Paarden markt -Shannon- zo jul 01, 2012 11:21 am

Gast


Gast

"Nee, nee en nog eens nee. Luister eens, Matthew, zo kunnen we niet draaien. Hebben we niet van tevoren afgesproken dat we in eerst instantie maar drie werknemers aannemen, enkel leasepaarden en probleempaarden aannemen?" Shannon Clarke stond in het hoekje van de paardenmarkt. Ze stond er nu al een tijdje, maar Matthew had haar net gebeld. Nog een aanmelding voor een pensiongast met zijn paard. Maar ze had toch duidelijk van tevoren besproken dat pas ná de opening deze mensen en hun paarden welkom zouden zijn. Maar Matthew was er wéér over begonnen. Het ging simpelweg niet. Shannon kon haar klanten geen half-afgemaakte stallen geven. Dat kon ze niet en wou ze niet ook.
"Nee Matthew, ik heb het je al tien keer uitgelegd. Je moet ze zeggen dat ze op de wachtlijst komen en dat we een plekje voor ze vrij houden. Na de opening zijn ze van harte welkom." Shannon liet een zucht horen. "Prima, broer. Ga jij er maar alvast heen, ik volg je later." Ze zweeg even en luisterde naar de andere kant van de lijn. "Paardenmarkt. Voor een mogelijk leasepaard, maar alles wat ik tot nu toe heb gezien.. spreekt me niet aan. Je hoort het wel. Ik heb een trailer bij me, dus dat komt wel goed. Nee, nee... Ik ga geen onzinaankopen doen. Maak je nou maar geen zorgen. En als het inderdaad een verwaarloosd paard is, dan zullen we hem of haar eerst weer begaanbaar maken voor we hem doorverkopen of gaan verleasen. Komt wel goed. Maar ik ga nu. Straks ben ik te laat." Ze hing op, zonder haar broer te begroeten. Alsof ze niet wist wat ze deed. Wat een onzin! Ze deed een plukje haar achter haar oor en keek naar het bonte paard wat haar al eerder was opgevallen. Elke keer als er mensen in de buurt kwamen, leek het paard zichzelf kleiner te maken. Ook gooiden de eigenaren de prijs omlaag. Een buitenkansje dus. Zelfverzekerd liep Shannon op de eigenaren af en wees naar het paard. "200 euro, meer geef ik niet. Moet je zien hoe het eraan toe is." Opluchting was te zien bij de eigenaren en gauw sloten ze het deal. Shannon grijnsde, ze had heus wel inschattingsvermogen. Ze wist heus wel wat kon en wat niet kon. Ze kreeg een halstertouw in haar handen, het paspoort van het paard wat blijkbaar Elfje leek te heten en ze mocht haar gaan halen.
Op haar gemak liep ze de stal in, rustig, niet direct naar Elfje kijkend. Elke keer kwam ze iets dichterbij, maar op zo'n manier dat het niet opviel dat ze dichterbij kwam. Ze zorgde ervoor dat Elfje kon ontspannen ookal was zij in de buurt. Want wat ze uiteindelijk zou doen, zou het paard hoe dan ook tegenstaan en niet leuk vinden. Shannon klipte, met afschuw in haar lichaam van de daad die ze deed, het halstertouw vast aan het halster. Ze nam Elfje mee naar haar trailer en zette haar erin vast. Snel maakte Shannon haar trailerklaar om vervolgens direct naar haar ranch te rijden.

3Paarden markt -Shannon- Empty Re: Paarden markt -Shannon- zo jul 01, 2012 4:38 pm

Gast


Gast

Ze stond nog altijd voor zich uit te staren. Ze hoorden opeens voetstappen die naar haar toe kwamen en haar hoofd ging lichtjes omhoog. Ze keek in het rond en zag dat de vrouw naar de man ging. Ze schudden elkaars hand en de deur van Elfjes box ging open. De vrouw liep in de box zonder naar haar te kijken. Dat wekte nieuwsgierigheid bij haar op. Elfje merkte haar aanwezigheid wel op, maar bleef wel kalm staan. De vrouw kwam korter bij en ze ging naar een hoekje in de box. Daarna nog wat. Daarna nam je haar halster rustig vast en deed het halstertouw aan. Ze stapte rustig naar de trailer waar ze werd op gezet. Ze ging er rustig op en werd vast gemaakt. Daarna ging ze naar de ranch met de trailer. Ze genieten van de rit. Toen ze aan kwam ging de trailer open en werd ze er uit gehaald. Ze keek even in het rond en zag dat het wel een vrij grootte ranch was. Haar oortjes gingen vrolijk in het rond. Ze gaf haar ogen de kost en stopte met wandelen. Ze stapte weer vrolijk mee en keek naar de mensen die keken naar haar. Ze keek even naar de mens die haar leiden. Ze ging vlak naast haar lopen. Ze liep mooi recht op en was herboren, ze zag hier een toekomst.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum