Paradigm Shift
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Take me as I am... (_open_)

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Take me as I am... (_open_) Empty Take me as I am... (_open_) za apr 14, 2012 3:53 pm

Beyoncé.

Beyoncé.

Donker blond haar met een bruine tint wapperde achter een elegant gebouwd lichaam, die rustig over het terrein van een fokkerij liep. Beyoncé bekeek elk briesende paard die ze betrad nauwkeurig, om ze daarna een aai over hun neusje te geven. Ze had het gemist, de zachte snuiten van de paarden. Het briezen, de naar voren gekantelde oortjes, de grote trouwe ogen die haar bekeken. Ze had paarden om haar heen gemist. Het was allemaal te onvoorstelbaar dat ze het hier haar nieuwe paarden vandaan mocht halen. Een gelukzalige glimlach verscheen op haar gezicht toen ze alles uitbundig bekeek. De vrolijke paardengezichten maakten haar ook in één klap vrolijk en meteen voelde ze zich gelukkig. Niet dat ze nooit gelukkig was geweest, maar na al die gebeurtenissen was ze in elk geval gelukkiger. Horse Home, de plaats van haar nieuwe huis.. Ze droeg paard rijkleding een bruine rijbroek, met een donkerblauw tanktopje , haar lederen paard rijlaarzen maakte het plaatje compleet. Ze was in paard rijkleding gekleed want als haar een paard beviel wou ze hem natuurlijk wel proberen. Het was dan ook ontzettend mooi weer, iets waarom die kleding een must was. Haar bruine ogen keken zoekend het terrein rond. Een paar stalknechten liepen rond, misschien wisten die waar ze moest zijn. Ze liep op één van hen af en glimlachte, ‘hey weet je misschien waar ik moet zijn om een rondleiding te krijgen. En eventueel een paard te kopen?’ vroeg ze vriendelijk. Ze streek met haar hand een verdwaalde pluk uit haar gezicht. De knecht knikte en gebaarde dat ze mee moest komen, ze glimlachte en liep braafjes achter hem aan. Zo te zien gingen ze naar een gebouw wat verscholen lag achter de stallen, en haar ook nog niet opgevallen was. De knecht hield de deur voor haar open en glimlachte naar haar, ze grinnikte en liep de koele ruimte tegen moet. De knecht zei dat ze even moest wachten en liet haar achter in de ‘wachtkamer’ die sfeervol was aangekleed. Met verscheidde foto’s van paarden, die hier waarschijnlijk gefokt waren en premies behaald hadden. Geïnteresseerd bekeek ze de foto’s, ze keek om toen ze voetstappen hoorde. De knecht, met een aardig uitziende man kwamen tevoorschijn. Hij glimlachte charmant naar haar, ‘zo mevrouw…’ begon hij. ‘Knowles, Beyoncé Knowles’ hielp ze hem. Ze glimlachte, toen ze een spoor van herkenning in de knechts zijn ogen zag. ‘Mevrouw knowles, is dus geïnteresseerd in een van onze paarden’ vervolgde de man. ‘Correct meneer…’ antwoordde ze. Hij had zich nog niet voorgesteld dus wist zij veel. ‘De wit, Casper de wit’ zei hij op dezelfde manier zoals zij had gedaan. Ze trok een mondhoek op, ze mocht hem wel. ‘Dus zal ik je maar rondleiden?’ stelde Meneer de Wit voor. Ze knikte, Meneer de Wit zei wat tegen de knecht die haastig knikte en weg schoot. Beyoncé trok een wenkbrauw op, strange. Ze haalde ongemerkt haar schouders op en liet zich met Meneer de Wit meevoeren. Hij liet haar eerst de dekhengsten zien, wat prachtige dieren waren maar niet waar ze naar zocht. Vervolgens de merries, veulens en uiteindelijk bij de paarden die te koop waren. De fokkerij bestond uit Lusitano’s en Friese. Lusitano was niet haar favoriete ras, daar in tegen vond ze Friese een van de mooiste paarden dus richtte ze haar aandacht daarop. Meneer de Wit liet haar even alleen, de knecht van daarnet was het gangpad aan het vegen. ‘He’ begroette ze hem voor de tweede keer vandaag. Verrast keek hij op, ‘hey’ antwoordde hij vriendelijk. ‘Ik neem aan dat je onderhand de karakters van de paarden hier wel weet…’begon ze. Ze streek ondertussen met haar hand door haar haren. ’Dus leek het me logisch dat je me kon vertellen welk paard het best is?’ vroeg ze aarzelend. De jongen lachte zijn tanden bloot, ‘ofcourse, naar wat voor’n paard zoek je?’ vroeg hij vriendelijk. Met een lichte nieuwsgierigheid in zijn stem. Kort legde ze uit wat voor een paard ze zocht. Hij knikte en liet de bezem tegen de muur staan. Hij liep naar het einde van het pad en hield halt voor een prachtige fries. Hij wenkte haar, ‘dit is Belle, een merrie met een pittig karakter. Ze is erg vriendelijk, maar ze zal je wel eerst uittesten’ sprak hij terwijl hij de merrie over haar gespierde hals aaide. ‘Ze is trouwens 5 jaar, heeft het al hoog geschopt in dressuur. Maar vind een sprongentje ook altijd leuk, buitenritten, crossen niks is haar te gek’. Sprak hij liefkozend. Beyoncé glimlachte, ‘heb je misschien ook nog een paard dat goed met haar kan opschieten?’. Hij knikte, ‘het is dan wel geen fries maar wel haar beste maatje’ zei hij met een grijns. Oh god straks kwam ze nog met een ezel thuis, niet dat ze dat heel erg zou vinden. Maar goed het ging om het idee. De knecht begeleide haar naar buiten, ‘ik ben trouwens jake, stelde hij zichzelf voor’, beyonce glimlachte tevreden. ‘Aangenaam jake’ sprak ze grinnikend. Jake opende het hek er stonde verscheidde paarden in de weide. Beyoncé fronste ze dacht dat dit een fokkerij was geen kinderboerderij? ‘Ik woon hier met mijn pa, hij is hoefsmid hier’ legde jake uit. Beyoncé knikte dat ze het begreep, dat verklaarde een hoop. Ze keek naar de 3 pony’s die op hen afkwamen een welsh, shet en een prachtige haflinger te zien. Geduldig wachtte ze af tot Jake zou zeggen welk Belle’s maatje was. ‘Jake liet de haf naar zich toe komen en keek haar glimlachend aan, ‘Beyoncé maak kennis met Mercury’ Beyoncé grinnikte en streek voorzichtig over de neus van Mercury. ‘He mercury’ fluisterde ze liefkozend. Ze keek Jake blij aan, ‘thank you, u are the best’ sprak ze blij. ‘Maar wil je Belle en Mercury niet liever zelf houden?’ vroeg ze twijfelend. ‘Nee joh’ sprak jake hij opende zijn armen. Beyoncé glimlachte haar tanden bloot en vloog jake om zijn nek. ‘Dankje’ mompelde ze in zijn jas. Ze haalde haar blackberry tevoorschijn, ‘mag ik je nummer?’ vroeg ze vrolijk. Jake bloosde en knikte, ze wisselde nummers uit. Beyoncé aaide Mercury over zijn neus en grinnikte toen hij met zijn neus haar zakken aftaste. De mobiel van Jake ging af, hij nam hem op en maakte en sorry gebaar naar Beyoncé ze knikte dat ze het begreep en wende zich weer tot de 3 pony’s voor haar. Binnen een paar seconde was Jake al uitgepraat, ‘meneer de wit moet met spoed naar het ziekenhuis omdat zijn dochter haar been gebroken heeft. Hij zei dat ik je belle en Mercury mocht verkopen. En je eventueel een rit mocht maken als je wou’ dreunde hij op. Bang dat hij iets vergeten had waarschijnlijk, ze grinnikte. Even later zagen ze Meneer de Wit het terrein afrijden, met de nodige vaart. Beyoncé beet op haar lip,’dus…’ begon ze vertwijfeld. Jake keek haar vriendelijk aan, ‘kunnen we van die proefrit ook een buiten rit maken?’ vroeg ze vertwijfeld. Bang om terecht gesproken te worden wachtte ze zijn antwoord af, maar tot haar opluchting knikte hij. ‘Ik neem belle jij Mercury ok?’ vroeg ze tevreden. Jake stemde in en haalde snel de zadels, Mercury werd uit het weiland gehaald en naar zijn stal gebracht, opgezadeld. Jake hielp Beyoncé met het zadel van Belle. Toen de beide dieren klaar waren voor vertrek glimlachte Beyoncé vrolijk naar Jake. Ze nam de teugels van Belle en begeleide haar naar buiten, Jake liep achter haar aan. Ze wouden net opstappen en richting het bos stappen toen er een bmw de oprit opreed. Jake keek beteuterd, ‘sorry beyoncé, maar dat is een klant ik móet hem wel helpen nu meneer de wit weg is’ sprak hij treurig. Ze knikte, ze spraken snel af dat ze Mercury niet hoefde te proefrijden zodat ze niet te veel tijd verspeelde. Jake zadelde Mercury af en liep richting de auto. Waar ondertussen een man op middelbare leeftijd was uitgestapt gezeld met zijn zoon. Beyoncé stapte op en liep stapvoets naar de buitenbak. Dat kon prima aangezien het heerlijk weer was vandaag. Ze begroette het tweetal met een knikje. Ze hoorde de man spreken, ‘ga jij de boel maar verkennen ik ga even met jake praten oké?’. Beyonce glimlachte naar de jongen en liet Belle naar de bak stappen, ze opende de deur. En sloot hem zonder al te veel moeite ze liet Belle een paar rondjes stappen. Reed een paar voltes, en wisselde van hand. Ze liet haar aandraven, nam haar iets terug en liet haar weer van hand veranderen. Ze zat een rondje door en hield belle in, ze bracht haar handen iets naar voren en liet haar overgaan tot een galopje. Ze merkte op dat de jongen bij de bakrand was gaan staan. Na een kwartiertje stond hij ernog en besloot ze een praatje te maken. Ze liet belle stappen met de lange teugel en stuurde haar naar de jongen. Belle hield keurig halt toen ze haar dat opdroeg, ‘bevalt het je?’ vroeg ze plagend. Ja van dollen was ze nooit te gek. Vrienden maken was nooit moeilijk geweest.


Mercury

Belle

Her tank top

Her pans

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum