Paradigm Shift
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Please help me?

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Please help me? Empty Please help me? ma dec 13, 2010 6:06 pm

Gast


Gast

Een hinnik weerklonk. Een vreugdevol geluid waarna het klapperen van paardenhoeven op een harde ondergrond de stilte verstoorde. De bruinkleurige merrie was op reis gegaan en had haar avontuurlijke instinct achterna gezeten, zonder veel succes. Haar rippen waren met het blote oog te tellen en ze zag er zwakjes uit. Maar ze was terug...
Princess zette het op een nog snellere galop en genoot van de wind die in haar gezicht waaide en met haar zwarte manen speelde. Ze sloot voor een moment haar ogen maar opende die al snel weer aangezien ze de route met alle bomen en hindernissen nog niet kende en geen zin had om onderuit te gaan.

Ik sprong soepeltjes over een brede boomstam heen die de weg voor mij versperde. Ik ademde even ongemakkelijk uit; mijn longen deden zeer en ik voelde mij zwak. Mijn spieren leken wel verdwenen te zijn. Verslagen liet ik mijn hoofd zakken waarna ik gewoon door bleef rennen zonder op te weg te letten.

Princess keek geschrokken op bij het ruiken van een onbekende geur. Haar ogen sperden zich wijd open en van schrik bleef de merrie enkele seconden staan waarna ze twee ogen vanuit de bosjes zag. Haar hart stond stil waarna ze een aarzelende stap naar achteren deed waar ze gegrom hoorde. Twee wolven. Of meer? Princess dacht niet te lang na en maakte zo snel mogelijk dat ze weg kwam. Haar hart bonkte harder dan ooit te voren en ze leek niets meer te voelen van haar vermoeid- en zwakheid. Ze sprintte dan ook op een hoog tempo weg... Het bleken drie wolven te zien die haar achterna renden. Zij was hun prooi geworden. De merrie slikte en zocht met haar ogen een uitweg. Haar blik bleef hangen op een soort van brug. Een armoedzalige, gammele brug. Ze knikte onmerkbaar en zette haar laatste beetje kracht in om de overkant te bereiken en zo - hopelijk - de wolven zo gek te krijgen niet achter haar aan te komen om haar alsnog te doodden. Princess sloot haar ogen en wachtte af.

Het geluid dat onder haar hoeven vandaan kwam klonk anders. Ze opende haar ogen en merkte dat ze op de houte brug rende. De brug swiepte heen en weer en de wolven bleven staan, evenals Princess... Haar been bleef hangen in een kapot stuk hout van de brug. Angstige blikken wierp ze achter zich waarna ze luid begon te hinniken. `Help?´ haar stem klonk bijna krampachtig en zacht en werd meegedragen door de wind.


~Eerst een Pb/pm voordat je reageert?

2Please help me? Empty Re: Please help me? di dec 14, 2010 4:18 pm

Darren

Darren
Ex-Admin

Samen met zijn hond, Dack, rende hij door het bos heen. Nu het lente was durfde Darren weer naar buiten. De zon scheen behoorlijk waardoor het zweet op zijn voorhoofd stond. Af en toe maakte hij een klein hinkje omdat zijn knie pijn begon te doen. Maar goed dat hij af en toe een bankje tegen kwam om op uit te rusten. Nadat Dack hem had gebeten in zijn knie was dat altijd een zwakke plek voor hem geweest. Wel deed hij alles wat hij normaal gesproken ook deed. Om zo iets ging hij zich niet uit het veld laten slaan. "Kom jongen we gaan weer." zei hij enthousiast tegen de jonge hond die geduldig zat te wachten. In het bos rennen was rustgevend. Samen met Dack gewoon rondrennen voor de lol. Af en toe kwam de sheperd dog naar hem toe gerend met een stok of iets anders wat dan weer weg gegooid moest rennen. Toen Dack naar hem toe kwam rennen zonder de stok maar wel overenthousiast kwispelend begreep hij het helemaal niet. Pas toen hij een paard hoorde hinniken begreep hij waarom de reu zo hyperactief deed. "Breng me er dan heen jongen." spoorde hij hem aan. Vlug rende hij achter de reu aan die gelijk wegsprintte. Misschien iets te enthousaist?
Zodra ze bij de brug kwamen en Dack de merrie had gevonden ging hij naast een boom stilzitten wachten op een volgend commando. Nu was hij tenminste wel goed afgericht. Darren stapte naar voren maar deed haast gelijk weer een pas naar achteren toen hij zag waarvoor de merrie weg was gerend. Bij het water stonden drie wolven te parraderen. Natuurlijk, nu de lente weer begonnen was kwam ook zij terug. De paarden kwamen terug, en zo was het eten voor de wolven er weer. Darren maakte een gebaar waardoor Dack naast hem ging staan. Omdat de reu de wolven als speelkameraadjes zag moest Darren de halsband vast pakken.

Pas toen de wolven verdwenen kon hij tevoorschijn komen. Twijfeld keek hij naar de merrie. Moest hij hulp gaan halen of zelf hulp verlenen? Ervaring met paarden had hij wel, alleen was de brug erg gammel. Dack wou al naar de merrie toerennen, maar hij werd net optijd tegen gehouden. Aan de andere kant van de brug liep een andere hond langs, van de buren. Die was hij ook voor een tijdje kwijt, dan kon hij zich nu helemaal op de merrie concentreren.
Geen snoepjes in zijn zakken, dan maar op de oude manier. Praten en aaien. Voorzichtig zette hij een pas op de brug. Hopelijk zou het niet instorten. "Rustig meisje, straks kan je weer rondrennen." zei hij zachtjes. Voetje voor voetje wandelde hij over de brug tot hij een stukje achter de merrie stond. Als ze haar voet harder zou gaan bewegen kon ze er nog lelijke wonden aan overhouden.

[Totaal geen inspi sorry.. ]

3Please help me? Empty Re: Please help me? di dec 14, 2010 5:00 pm

Gast


Gast

Princess hield haar adem in toen er een hond aan de overkant verscheen. Waren de wolven al weg? Ze hinnikte luid en deed nogmaals een poging los te komen, maar haar hinnik werd gesmoord door de stekende pijn die plotseling uit haar voorbeen leek te komen. Met haar grote, bruine ogen staarde ze enkele seconden naar het bloed dat uit de wond van haar been kwam...
De merrie ontwaakt uit haar trans toen ze een voetstap hoorde. Het geluid kwam van vlak achter haar. Haar oren spitsten zich en ze trapte wilde met haar benen in de lucht. Ze bokte enkele keren en deed nog een poging om haar voorpoot los te krijgen. Echter zakte haar been verder in het gat en had ze op een van haar vier benen geen ondersteuning meer. Ze hijgde zachtjes en wierp een bange blik achter zich. Een mens stond dicht bij haar. Té dichtbij. Princess bokte wild om de mens weg te jagen, ze was niet van gedood of gevangen te worden. Zelfs niet nu ze zwak en gewond was. Ze kon het aan. Ze vóelde het.

Enkele seconden was de merrie stil geweest waarna ze weer een flinke schop naar achteren uitdeelde. Het mens had ze niet geraakt voor zover ze wist, hij stond waarschijnlijk nog te ver. Princess hapte naar adem en trok nog een keer aan haar voorbeen. Gekraak volgde. De merrie hinnikte niet meer en haar voorpoten waren helemaal in de brug gezakt. Rot hout? Princess klemde haar kaken stevig op elkaar en probeerde de stekende pijn in haar voorpoten te verbijten. Bloed voelde ze langs haar benen stromen, niet super veel maar genoeg om het zelf te kunnen merken...


~Hier hetzelfde ;P

4Please help me? Empty Re: Please help me? wo dec 15, 2010 6:36 pm

Darren

Darren
Ex-Admin

Darren sprong naar achteren toen de merrie naar hem begon te trappen. Die was blijkbaar geen mensen gewent. Hij stond weer op de harde grond in plaats van op de gammele brug. Omdat de merrie telkens met haar been bewoog en hem los probeerde te krijgen begon het te bloeden. Niet zo heel hard, maar hard genoeg. Het hout kon voor infecties zorgen waar ze erge last van kon gaan krijgen. Alleen kon je niet zomaar even een wild paard vangen en behandelen ertegen. Zoiets vergde tijd, die had hij wel. Maar de merrie moest meewerken. Wat ze tot nu toe nog niet heel erg gedaan had. Langzaam stapte hij weer de brug op tot de merrie weer begon te trappen. Geschrokken deens hij naar achteren maar hij bleef stug staan. Normaal gesproken was hij ook niet bang van een paard die naar hem bokte of trapte. Waarom zou hij het nu wel zijn? De merrie stond vast dus er was niet zo heel veel gevaar. Tot ze los zou komen, dan had hij wel een klein probleem.

Darren keek met grote, bange ogen toe hoe de brug het verder begaf en hoe de merrie verder met haar voorbenen erdoorheen zakte. Nog even en ze zou er helemaal in liggen. Zijn hoofd deed haast pijn van het denken. Wat kon hij doen? Helemaal niets. Tegen de natuur was hij niet bestand en een nieuwe brug aanleggen kon hij ook niet zomaar even doen. Geïrriteerd doordat hij niets kon doen deed hij zonder te denken nog een stap dichter bij de merrie. Misschien als hij haar wist te overtuigen dat hij haar geen pijn zou doen dat ze naar hem zou luisteren. Bij de plekken waar de spijkers in het hout zaten was het steviger dan op een normale plank. Als ze daar zou kunnen staan kon ze van de brug af lopen. Net toen hij nog een stap zetten begon het hout hard te kraken. Onder zijn voet begaf het hout het waardoor zijn sokken en schoenen doorweekt waren. Het was maar water, dat zou wel opdrogen. "Ik kan je helpen. Niet trappen, dan maak je het alleen maar erger." begon hij weer te praten. Op precies genoeg afstand dat hij niet geraakt kon worden probeerde hij dichterbij de merrie te komen. Tenminste, langs haar.

[Korte post, sorry. Moet naar de muziekavond o.o ]

5Please help me? Empty Re: Please help me? do dec 16, 2010 12:55 pm

Gast


Gast

Princess keek verbaasd en geschrokken naast zich toen ze daar ook al hout hoorde kraken. Het mens was er ook doorheen gezakt? Princess snoof waarna ze haar ogen sloot en een uitweg probeerde te verzinnen. Ze zakte door haar achterbenen terwijl ze nadacht en opende al snel haar ogen weer waarna ze haar oren plat in haar nek legde en sneaky maar toch anstige blikken op het mens wierp. Zwaar ademde ze in en uit waarna ze nog een hopeloze poging deed los te komen. Ze trapte met haar voorbenen waarna de wond groter werd. Misschien moest ze opgeven en zich laten vangen? Hoogst waarschijnlijk zouden ze dan proberen haar te temmen maar misschien was het een ideetje om eerst aan te sterken bij de mensen en dan te ontsnappen? Princess zuchtte, woog alle mogelijkheden af en draaide toen haar hoofd bij de mens weg en wachtte af...

Het ging te langzaam. Princess zakte iets verder weg in het hout en haar benen raakte het ijskoude water aan. Ze hief haar hoofd op en in haar ogen was oogwit te zien toen ze naar haar eigen benen staarde die in het hout gesmolten leken te zitten. Ze hinnikte en wierp een blik op het mens. Uit alle macht probeerde ze niet toe te geven aan haar idealen en trots. Het lukte en ze deed met moeite normaal tegenover het meest. Haar lichaamsstaal gaf aan dat ze de jongen niest zal doen, mits hij haar snel ging bevrijden. De woorden die de jongen uitsprak leken boekdelen te spreken en de merrie stak haar hoofd uitnodigend naar hem toe en keek hem met een blik vol betekenis aan.
Of het mens haar zou helpen was nog maar de vraag. Misschien liet hij haar wel zitten of ging hij proberen haar te temmen! Ze slikte en trok nogmaals aan haar voorbenen. De raffelige wond in haar been werd echter groter en in plaats van stekende pijn werd het een helse intieme pijn. Het voelde alsof er gif in haar aderen gespoten werd, alsof er een vieze kogel door haar been geschoten was. Het voelde alsof haar been open lag. Ze hinnikte nogmaals en leunde met haar borst en buik tegen het rotte hout. Ze wilde niet opgeven maar de drang om dat te toen was te groot....

6Please help me? Empty Re: Please help me? do dec 16, 2010 4:22 pm

Darren

Darren
Ex-Admin

Darren ademde een keertje diep in en bleef stilstaan om naar de reactie van de merrie te kijken. Telkens brokkelde het hout meer en meer af waardoor ze steeds verder met haar benen in het water kwam te hangen. Ook werd de wond bij haar benen groter en groter door alle bewegingen. Tot nu toe had hij het zonder kleerscheuren gered, maar hoe hij de merrie vrij moest gaan krijgen uit de gaten in de brug. Daar had hij geen rekening mee gehouden. Misschien zou hij haar omhoog kunnen krikken met een van de balken van de zijkant als hefboom. Het viel te proberen, maar of het zou gaan lukken moest hij nog bezien. In elk geval was hij niet zwaar genoeg om de merrie omhoog te krijgen. Ook kon hij het hout om de merrie nog verder kapot maken zodat ze helemaal het water inviel en met de stroming mee naar het meertje werd gebracht. Hier had hij wel eens gezwommen, gevaarlijk was het niet. Alleen of de merrie genoeg energie had om haar hoofd boven water te houden wist hij niet. Omdat hij maar in zijn eentje was ging hij het laatste idee uitvoeren. Het water was niet zo heel erg diep, en met een beetje geluk zou de merrie er zelfs kunnen staan. Darren keek toe hoe de merrie opeens heel haar houding veranderde en hem nogal uitnodigend aankeek. "Het is al goed meisje, ik ga je hieruit halen. En daarna naar die wond op je been kijken." sprak hij zachtjes. Voorzichtig liep hij dichter naar haar toe. In de richting van het gat in het hout. Door zijn gewicht was hij er al een aantal keer bijna doorheen gezakt. Het was dus niet moeilijk om de brug helemaal kapot te maken.

Darren kwam steeds dichterbij het gat tot hij ook met zijn voet door het hout heen ging. Met een boos gezicht keek hij hoe zijn been in het water verdween en hij op zijn kont zat. Fijn, morgen kon hij weer niet normaal op een stoel zitten zonder pijn te hebben in zijn achterste. Soepel hees hij zichzelf weer overeind en begon hij tegen de reling aan te duwen tot deze het begaf. Alles duurde veel te langzaam naar zijn zin, maar sneller ging het niet wou hij het allemaal veilig doen. Al het hout wat hij in zijn handen had gooide hij in de richting van de oever. De rest werd meegenomen door de stroming. Zo meteen zouden ze dat nog wel tegen gaan komen. Net toen hij omhoog wou springen om nog een gat te maken in het hout, bij een steunbalk, begon de hele brug hevig te kraken. Verbaasd keek hij naar beneden, de brug stond nu echt op instorten. Een klein sprongetje was genoeg om de hele brug kapot te laten gaan. Samen met de merrie kwam hij in het water terecht. Een aantal planken dreven met hem mee, de rest bleef hangen aan het overblijfsel van de brug. Darren ging twee tellen kopje onder, maar kwam al snel weer boven water om de merrie haar hoofd omhoog te houden als dat nodig was. Water trappelende hield hij zichzelf bovenwater, maar werd hij toch meegevoerd door de stroming. "Rustig blijven, we zijn hier zo uit." zei hij rustig. In de meeste bizarre situaties kon hij gewoon kalm blijven, terwijl anderen gingen flippen. Dat was best wel handig aan de ene kant. Aan de andere kant ook best wel frustrerend.

Voordat hij de merrie aanraakte bleef hij even naast haar zwemmen. Zoveel mogelijk laten zien dat hij het niet slecht bedoelde en dat hij haar echt kon bevrijden. Ook uit dit water. De pijn die de merrie moest voelen, van de wond die ze had, wou hij niet eens willen meemaken. Alleen al toen Dack hem had gebeten had hij zichzelf liever dood gewenst dan telkens maar die pijn moeten beleven. Opnieuw en opnieuw. Straks zou alles over zijn, dan stond hij weer op de kant en hopelijk de merrie ook als ze een beetje meewerkte. Voorzichtig hield hij zijn hand onder haar kin. Zo kon hij haar hoofd toch nog een beetje omhoog houden tijdens hun ritje.

7Please help me? Empty Re: Please help me? do dec 16, 2010 4:50 pm

Gast


Gast

Princess keek een beetje achterdochtig toe toen de jongen de brug probeerde te slopen. Hijzelf viel ook door het hout heen, waarna hij hout van de brug af trok en in het water gooide. Was hij gek geworden? Hij wilde haar dus helemaal niet helpen, hij wilde haar juist dood in het water hebben?! Angstig hinnikte de merrie en trappelde ze met haar benen. Een pijnlijk en gesmoord geluid liet haar hinnik stoppen en met grote ogen keek ze toe hoe de brug verder gesloopt werd...

Plotseling kraakte de hele brug en brak alles af. Princess had geen tijd om adem te hadden en belande kopje onder. Meteen bracht ze haar hoofd boven het wateroppervlak en nam ze een flinke teug adem. Instinctief begon ze met haar benen te watertrappelen, het was duidelijk de eerste keer voor haar. Het koude water deed haar wond prikken, maar langzamerhand werd de pijn iets minder in haar been. Maar niet dragelijk. Princess deed geen moeite meer om boven water te komen en liet zich gewoon in het water zweven. Lang duurde dit niet aangezien het water niet heel erg diep was en ze binnen enkele seconden de bodem al had aangetikt. Een rilling ging door haar heen toen ze een warme hand onder haar kin voelde. Best aangenaam. Princess knipperde beschaamd met haar ogen. Mensen hoorden niet aangenaam te zijn, het waren juist valse wezens die je kon gebruiken. De merrie slikte en een gevoel van angst en onwetendheid overspoelde haar. Ze wilde hier weg. Rusteloos zocht ze met haar ogen een uitweg en haar hartslag begon sneller te worden. Ze hinnikte en probeerde zich in het water om te draaien. Kort wierp ze een blik op het water onder haar om te checken hoe diep het water nu eigenlijk was. Echter zag ze enkel een rode massa langzaam wegdrijven uit haar wond verder het water in. Ze stopte met zwemmen en ademde luid in en uit. De woorden van het mens kalmeerden haar iets en ze wierp hem een bezorgde blik. Ze wilde niet dood, nog niet. Hij moest haar helpen..! Dat moest gewoon...

Princess ademde water in en leek even verstikt te zijn waarna ze het hoestend uitproestte en met al haar mentale kracht door bleef zwemmen en haar pijn probeerde te verbijten. Hoe lang de twee nu al door het water ploeterden wist de merrie niet. Voor haar gevoel was ze nu al de helft van haar leven in dit water en dat betekende niet veel goeds... Plotseling werd de stroming een stuk sterker en het water dieper, iets wat best vreemd was voor het kleine riviertje. De merrie werd van het mens vandaan gesleurd, slechts een paar meter maar het was ontmoedigend. De merrie hinnikte en hield met moeite haar hoofd boven water. Instinctief liet ze zichzelf meedrijven naar de kant toe en deed ze daar pogingen om uit het water te komen. Ze liet het mens schaamteloos zitten. Je moest immers eerst jezelf redden en dan pas een ander. Ze slikte nogmaals en zette haar hoef op de kant. Echter gleed ze terug in het water door de gladde modder. Haar adem stokte in haar keel...

8Please help me? Empty Re: Please help me? do dec 16, 2010 6:00 pm

Darren

Darren
Ex-Admin

Darren probeerde de merrie te kalmeren maar doordat ze heel de tijd bewoog raakte hij haar hoofd op zijn hand kwijt. Langzaam begon hij zich toch wel te irriteren. Dack kwam aangerend met een stok en ging op de kant zitten wachten tot er iets ging gebeuren. Jammer voor hem was zijn baasje even ergens anders mee bezig. Zo goed als maar ging hield hij het hoofd van de merrie omhoog zodat ze geen water meer in zou slikken. Gelukkig had ze de eerste keer dat ze water in had geslikt gehoest. Wel kon er nu water in haar longen zitten, daar moest naar gekeken worden als ze het water uit waren. De eerste prioriteit voor hem was echter wel ook nog levend uit het water komen. Bij het meertje zat een ondiep gedeelte waar je makkelijk op de kant kon komen. Alleen moest je wel weten waar het zat. Zou je dat niet weten, dan kon je lang zoeken. Door een kleine stroomversnelling werd hij de andere kant op geslingerd. Hij kwam met zijn rug tegen de beschoeiing aan waardoor hij kort zwart zag voor zijn ogen. Net toen hij weer alles helder kon zien zag hij dat de merrie bij de kant aan was gekomen en daar veel moeite deed om eruit te klimmen. Zo snel als ging zwom hij naar haar toe en probeerde hij de merrie weer terug het water in de krijgen. "Je kan er hier niet uit. Een stukje verder, daar kan je eruit stappen." sprak hij alsof hij tegen een normaal mens praatte. Waarom zou hij tegen een dier anders praten dan hoe hij gewent was?

Darren pakte voorzichtig een pluk manen en probeerde de merrie mee te nemen naar het ondiepere gedeelte. Bij mensen kon je ze gewoon meeslepen, paarden waren toch wel een stukje zwaarder. Misschien kon hij laten zien dat ze er makkelijker uit kon klimmen bij de plek waar hij bedoelde. Snel zwom hij naar het ondiepe gedeelte. Bij de rand kon hij staan, nu kwam het water ongeveer tot zijn middel. De merrie zou er makkelijk uit kunnen komen als ze even goed haar voeten neerzette. Soepel slingerde hij de kant op. "Kom dan meisje." zei hij zachtjes tegen haar. Hij kon haar niet omhoog tillen zodat ze op de kant zou komen te staan. Zoiets was nogal onmogelijk voor een mens. Sommige plekken in het water waren rood gekleurd, de wond van de merrie was erger dan hij dacht. Op de kant inspecteerde hij zichzelf op misschien kleine wondjes. Helemaal niets, alleen een blauwe plek op zijn rug door de beschoeiing. Opgelucht dat het redelijk goed was gegaan, op een aantal gebeurtenissen na dan, plofte hij neer op de grond. Wie weet wat de merrie zou gaan doen, hij moest toch echt eerst op adem komen voor hij weer zou gaan bewegen.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum