Paradigm Shift
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Forever home?

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Forever home? Empty Forever home? zo jun 16, 2013 12:42 pm

Isaura

Isaura

Een dolgelukkige shiba dartelde rond over het erf van een stal gevolgd door een blond meisje. Nu ja meisje? Eerder een jonge vrouw. Misschien was ze wel ouder als de jeugdige populatie die in HH leefde. Als ze ouder werden, trokken ze weg van hier. Isaura begreep het ergens wel. Ze had net hetzelfde gedaan tijden geleden. Nadat ze van alle miserie af wou zijn. Samen met haar partner Zayn verhuizen en hopen op een succesvol leven. Samen een stal opstarten, geen eigen paarden meer hebben. Eigenlijk gewoon succesvol zijn. Het was hun gelukt, heel erg goed zelfs. Ze leefden in luxe en hadden geen zorgen. Zelfs Droopy had zijn plekje wel gevonden. Maar aan alle mooie sprookjes kwam een einde. Ze gingen langs elkaar door leven... 
Hij stopte meer en meer tijd in de stal, terwijl Isaura net opzoek ging naar een eigen paard waar ze vanalles mee kon gaan bereiken. Telkens als ze een jong paard aankochten zag Isaura er potentieel in. Ze reden ze naar een bepaald niveau en de afscheiden werden haar steeds zwaarder. Zonder dat Zayn het wist had ze Peque gekocht. Een bont stevig 3 jarig paardje dat maar net onder het zadel was. Ze ging hem meer en meer alleen rijden en ze kregen een enorme band. Pas toen ontdekte Isaura dat dit echt niet was wat ze wou. Ze zette een punt achter hun relatie en vertrok. Met enorm veel pijn in haar hart. Ze hield van Zayn, maar kon het niet volhouden op deze manier. Het deed haar nog steeds pijn. Ze liet alles achter om terug te keren naar HH.
Nu was ze terug hier, al een paar maanden. Peque stond ook al een tijd hier ergens op een kleine stal aan de rand van HH. Ze was aan het wachten tot grote manege opende. Ze ging Peque niet bij haar thuis zetten. Ze wou hem alle luxe geven die hij ooit had gehad. 
een prachtige bonte hengst stond met zijn krachtige hals over de paddock heen, luid hinnikend. Isaura glimlachte en wandelde naar hem toe. Ze streelde met haar slanke vingers over zijn snuit heen.
"Dag Jochie" Begroette ze hem vrolijk.

https://www.youtube.com/watch?v=IyXWWUrWKss

2Forever home? Empty Re: Forever home? ma jun 17, 2013 9:31 am

Pasqual Scodelario

Pasqual Scodelario

"En dit is waar we onze pensionpaarden houden," besloot de man zijn rondleiding. Pasqual knikte en schreef nog wat op het notitieblokje wat hij met zich mee had om aantekeningen te maken. Hij keek wat om zich heen en stelde nog wat vragen.
"Dus hier geef je lessen met een vijftal paarden en de rest is voornamelijk pensionpaard?" De man knikte tevreden. "En ehm, qua onkosten, komt dat redelijk overeen? Ik bedoel, je draait toch geen onmogelijk veel verlies?" De man schudde zijn hoofd.
"Nee jongen, luister 's. Hier in HorseHome is een gebrek aan stalling en elke stal die opent zal met open armen worden ontvangen. Ik kan me niet voorstellen dat je ook maar klanten tekort komt als je in HorseHome een stal opent." Pasqual glimlachte. "En al helemaal wanneer je de stal over gaat kopen waar eerst The Natural Way haar deuren zou openen. Wat een prachtlocatie is dat."
"Waar heb je dat vandaan?" vroeg Pasqual geschrokken terwijl hij even een blik wierp op zijn vriendin Vivian die hem hier mee hielp.
"Je partner hierzo heeft me over je plannen verteld en heeft me ook verteld dat je graag op die locatie je stal zou willen openen." Pasqual blies zijn wangen bol en keek even pissig naar Vivian, die hem een kushandje toewierp. "Pasqual, ga jij hier nog maar wat rondlopen, we hebben namelijk nog wat paarden in de verkoop staan. Vivian komt met mij mee, want wij hebben nog genoeg te overleggen." De man wiebelde opgetogen met zijn wenkbrauwen en Pasqual zuchtte eens diep. Het was waar dat Pasqual nu aan het kijken was voor paarden die op zijn stal gestald konden worden. Maar hij wou nog even rondkijken naar de klanten die hier stonden. Überhaupt wou hij hier nog rondkijken. Hij stak zijn handen in zijn broekzakken en slenterde over het erf heen. Uiteindelijk kwam hij uit bij het paddock waar een bonte hengst stond, die hij eerder die dag ook al had gezien. Het was een prachtdier, dat zeker. Niet wat Pasqual zocht voor lespaard, maar een prachtdier was het zeker.
"Dag jochie," een jonge vrouw met lang blond haar benaderde het dier waaruit bleek dat ze overduidelijk bekenden van elkaar waren. Pasqual glimlachte en besloot op de vrouw af te lopen, meer omdat hij vragen had voor haar. Hoewel hij bedacht dat het best vreemd kon zijn om te vragen, wou hij echt weten of er vraag was naar een stal. Ook voor mensen die al een plaatsje hadden hier.
"Eh, hallo," zei hij vrolijk. "Ik ben Pasqual Scodelario, en ik heb eigenlijk wat vragen. Als je het niet erg vind?" Hij stak zijn hand uit zodat ze de zijne kon aannemen.

3Forever home? Empty Re: Forever home? ma jun 17, 2013 1:48 pm

Isaura

Isaura

Peque duwde voorzichtig nog eens zijn neus tegen haar hand aan en brieste luid en vrolijk. Isaura lachte vrolijk en keek hem verwijtend aan. Zo kwam ze nooit aan een buitenrit toe als hij ging blijven knuffelen. Ze wandelde verder naar het hekwerk om Peque's halster en halstertouw te nemen die een van de stalhulpen had laten hangen toen ze hem naar buiten hadden gebracht. Nog voor ze het hekwerk open kon doen kwam er een jongeman naar haar toe gewandeld. Hij stelde zich voor en stak zijn hand uit. Isaura glimlachte en legde haar hand voor even in de zijne.
"Isaura Keira Jacksons." 'jep dat ene meisje dat de ex is van taylor lautner' dacht ze er achter aan. Het was dan wel al een jaar of 5 geleden dat hun relatie gedaan was maar iedereen herkende haar zo nog. Het bleef haar maar achtervolgen. Hij wou haar een paar vragen stellen. Isaura knikte eens. Ondertussen sprong Aiko even tegen de jongen op als begroeting. Zodra ze een aai had gekregen ging ze weer verder over het erf rondzwerven. Het was echt een enorm makkelijke hond, zeker voor een shiba. 
"Vraag maar raak." Grijnsde ze. Een knipoog en een speelse lach kon ze niet inhouden. Ze opende het hek van de paddock en deed Peque zijn halster aan. Het paard begon wild te trippelen alsof hij wist dat hij op buitenrit mocht. Hij hield van de natuur en het heerlijke crossen. Geen hindernis was groot genoeg als uitdaging. Ergens had Isaura dit paard iets te bewust gekozen. Hij had dezelfde eigenschappen als haar vorige werkpaard uit HH, Marengo. Ze hadden hetzelfde werkwillige, zachte karakter. Heerlijk vond ze het. Isaura koos ook altijd wel paarden met een bepaalde uitstraling. Zelfs nu, voor haar werk, koos ze er de perfecte 3 jarigen uit. Misschien zagen ze er nog niet uit maar binnen het jaar had ze ze volledig klaar gestoomd voor wedstrijden. Mensen begrepen misschien niet dat ze een paard zomaar terug kon verkopen maar daar leefde ze nu eigenlijk gewoon van. Het was een job zoals alle andere. Enkel nu met veel minder paarden en verdiende ze haar geld meer aan het voor stallen rijden als aan paarden zelf aan te kopen en te verkopen. Zo een stal zou ze moeten kunnen vinden. Nu moest ze bijna elke dag zo ver rijden om haar job te kunnen beoefenen, echt een zonde vond ze.

https://www.youtube.com/watch?v=IyXWWUrWKss

4Forever home? Empty Re: Forever home? wo jun 19, 2013 12:11 pm

Pasqual Scodelario

Pasqual Scodelario

Haar naam kwam hem ergens vaag bekend voor. Een beeld van een opgewonden Kaya die hem een jongen liet zien en vervolgens deze naam erbij noemde. Isaura.. was dat niet iets met Taylor Lautner? Zijn zusje was helemaal gek op die knaap geweest. Nah. Lekker belangrijk of het die Isaura was. Daarbij, het leek hem onwaarschijnlijk. Wat zou de vriendin van een beroemd iemand in zo'n plaats als HorseHome moeten doen? De hond die Pasqual eerder was opgevallen, sprong nu tegen hem op en Pasqual aaide het dier even. Het plofte weer neer en ging weer rondscharrelen. Scheelde wel dat Pasqual niet bang was voor honden, anders kon het nogal onhandig worden op sommige momenten.
"Vraag maar raak." Isaura glimlachte en knipoogde naar Pasqual, waardoor hij niets anders kon doen dan breed teruggrijnzen en even zijn hand door zijn haar te halen waardoor het wat warriger kwam te zitten. "Tof." Hij zag hoe ze het paddock inliep om bezig te gaan met het paard, maar vrouwen stonden erom bekend dat ze konden multitasken dus dat hoefde niet zozeer een probleem te vormen. Hij leunde op het hek en keek hoe ze de hengst een halster om deed.
"Ik vroeg me wat af, want momenteel is er in HorseHome nauwelijks gelegenheid voor rijden. Ja, er zijn zeker wat stallen, dat absoluut, maar een echte trainingsstal is er nog niet. Stel dat die er zou komen, zou jij geneigd zijn om daar je paard te stallen en daar te komen trainen of zou je liever op een kleinschalige stal blijven? Op deze stal zou alles zijn wat je nodig hebt. Denk aan; een stuk of 4 paddocks, overdekte stapmolens, 2 rijhallen, genoeg weilanden, een kantine, een bos die grenst aan de locatie, wasplaats, solarium en vergeet de grote stallen niet. Zou je zoiets willen voor je paard?" Pasqual keek naar de hengst en vroeg zich nu af hoe oud deze was.
"Hoe oud is hij trouwens? En is hij van jou? Het is namelijk een machtig mooi dier." Niet dat hij het dier van haar over wou kopen, want hij had zelf had zat paarden nu. Vivian had geregeld dat wanneer hij op die nieuwe locatie kwam te zitten, hij er sowieso een nieuw paard bij kreeg. Deze was laatst gevangen, gevonden in het wild en het was een prachtdier. Pasqual zou de eer krijgen om haar te mogen stallen en misschien zou ze wel getemd kunnen worden. Maar behalve dat paard zou ook Papalita, Digno en Caramba meegaan naar de nieuwe locatie. En Pasqual zou er dan zelf ook heen verhuizen. En dan.. meer paarden uitzoeken, klanten werven, les geven, etcetera. Hopelijk was er ook vraag naar, maar vandaar dat hij dat nu dan ook vroeg aan deze Isaura.

5Forever home? Empty Re: Forever home? vr jun 21, 2013 12:32 am

Isaura

Isaura

Isaura deed teken naar Pasqual dat hij haar beter kon volgen. Ze had namelijk geen zin om door Peque over het erf gesleurd te worden. Hij was dan ook niet het allermakkelijkste paard maar wel een lief paard. Zulke had ze het liefste. Hij zou niet iets expres fout doen of stout zijn. Hij vond het gewoon niet leuk als iets niet naar zijn zin gebeurd en dan zou hij moeilijk gaan doen. Dit had hij vooral bij de dressuur. springen deed hij zonder problemen en hij zou elke hindernis nemen die je hem voorschotelde. Ook ging hij zonder problemen door het diepste water in de cross. Peque snijdt door het water alsof het niets is voor hem. Het was dan ook geen normaal paard, maar dat wordt je wel snel duidelijk als je hem ziet.
Isaura zette Peque vast in de poetsplaats. Daar kon hij wel even blijven staan zonder moeilijk te doen. Pasqual stelde haar een vraag. Ze moest er even over nadenken. Dit kon een goede deal worden voor haar. Ze veronderstelde dat de jongeman een eigen bedrijf wou gaan opstarten en dat hij wat aan het polsen was.
"Geef mij werk en bezorg mij een goede prijs voor mijn eigen projecten en ik verhuis vandaag nog." Antwoorde ze nogal standvastig. Een grote trainingsstal zou haar goed doen. Ergens had ze wel nood aan een job dicht bij huis. Met jonge of probleempaarden werken was voor haar dan ook niet vreemd. Ook een mustang was voor haar niets nieuws. Op sommige was ze gewoon vanaf de eerste week al opgekropen. Zodra ze door hebben dat ze je er niet af kunnen smijten geven ze wel op. Enkel een mustang doet er wat langer over om dat te begrijpen. Zo zag Isaura het toch. Misschien klinkt het zo wel harteloos maar ze bouwt een enorme band op naast het paard. Peque was daarvan het levende bewijs. Hij volgde haar overal als een hond. Bij  haar thuis liep hij gewoon los over het erf zonder weg te lopen. Helaas mocht dat op deze stal niet. 
"Hij is in maart 7 jaar geworden. Ik heb hem vanaf zijn derde gekocht. Hij is de enige die ik heb gehouden van al mijn getrainde paarden. Ik zou hem graag klaarstomen voor jumping parcours 1m40 te doen maar hier is daar helaas de kans niet voor. Maar hij geniet van het crossen momenteel." Sprak ze trots over haar paard. Ze bekeek hem eens en zag zijn vurige, vrolijke, vriendelijke blik. Op papier heette hij dan ook Triple V's Peque. Zo had ze hem gedoopt toen ze hem kocht. Dankzij zijn 3 eigenschappen die ze meteen in hem zag. Misschien dat de jongeman haar nu wel zou herkennen. Ze was geen onbekende meer in de paardenwereld. Ze keek terug naar Pasqual wachtend op zijn antwoord. Ze hoopte maar dat hij zijn zaak snel zou openen, misschien raakte Peque dan wel nog klaar voor volgend seizoen. Dat zou geweldig zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=IyXWWUrWKss

6Forever home? Empty Re: Forever home? vr jun 21, 2013 10:24 am

Pasqual Scodelario

Pasqual Scodelario

Isaura nam haar paard mee naar de poetsplaats en Pasqual slenterde op zijn gemakje achter haar aan. Hij nam wel een kleine afstand van het dier zodat deze zich niet bedreigd zou voelen bij de aanwezigheid van hem. Het was namelijk niet zo dat Pasqual een praatje aanging voor de hengst en het was dat de hengst er was, maar anders had Pasqual ook gewoon gepraat met Isaura. 
Pasqual leunde casual tegen de muur aan en bekeek Isaura. Ze was een paar jaar ouder dan hem, voor zover hij kon inschatten, en de bewegingen die ze gebruikte gaf aan dat ze zeker ervaring had met de paarden. Zeker met haar hengst. Die twee waren afgestemd op elkaar en Pasqual vond het leuk om te zien. Hij had het namelijk ook met Digno. Hij had inmiddels zo lang getraind met Digno dat welke beweging Digno ook maakte, Pasqual vaak voorbereid leek te zijn, vaak al wist in te vullen wat Digno ging doen. Ja, dat Pasqual er vaak nog elke dag af viel, maakte niet zo heel veel uit, Digno bleef namelijk een ontzettende etter en dat zou niet echt veranderen. Hoewel Pasqual gehoopt had dat Digno wel goed zou zijn om te lessen, had hij al een aantal praktijken meegemaakt waardoor hij nu begon te twijfelen aan zijn idee.
"Geef mij werk en bezorg mij een goede prijs voor mijn eigen projecten en ik verhuis vandaag nog."  Pasqual knikte tevreden. Dat klonk goed. Het klonk inderdaad zoals hij al bedacht had, dat ze al wat ervaringen had met paarden. Hij vroeg zich af wat ze dan nog meer in huis had. In eerst instantie was het alleen zijn bedoeling geweest om te polsen of ze interesse had in een staplaats voor haar paard, maar blijkbaar was ze ook op zoek naar werk. Voor de verzorging en wat klusjes had hij bijvoorbeeld Solance en Riot al in gedachte, en Solance had hij al gevraagd voor de verzorging van paarden. Maar het trainen van paarden was een heel ander verhaal.
"Hij is in maart 7 jaar geworden. Ik heb hem vanaf zijn derde gekocht. Hij is de enige die ik heb gehouden van al mijn getrainde paarden. Ik zou hem graag klaarstomen voor jumping parcours 1m40 te doen maar hier is daar helaas de kans niet voor. Maar hij geniet van het crossen momenteel." Al haar getrainde paarden. Ze was bekend in de branche. Wacht eens.. hij had haar naam wel eens gehoord van zijn vader. Niet dat zijn vader contact met Isaura had gehad, compleet andere werelden, maar toen zijn moeder wel eens de term HorseHome had laten vallen had hij verteld over Isaura, dat ze hier paarden trainde. Of iets. In die richting. Ze had absoluut een idee wat ze deed. En dat kon Pasqual gebruiken.
"Ik had niet verwacht om iemand te treffen die werkzaam is geweest met paarden. In de zin van; paarden trainen om door te verkopen. Ik wil tevens een leercentrum zijn voor jonge en oudere ruiters. Onze paarden voorbrengen op wedstrijden. En ik geloof dat ik je graag zou willen hebben. Voor nu zijn het slechts wilde plannen, nou ja... er moet nog een hele hoop gebeuren, zowel op de stal als de paarden en de reputatie die opgebouwd moet worden. Vanuit Spanje krijg ik support. Het is aan jou of je graag vanaf het begin met mij zou willen werken. Het lijkt mij een eer en ik zou je heel graag een baan willen bieden want ik denk dat je een aanwinst zou zijn." Hij glimlachte naar haar en hoopte dat ze wat met het aanbod zou doen.

7Forever home? Empty Re: Forever home? vr jun 28, 2013 9:18 pm

Isaura

Isaura

Isaura ging rustig met een borstel over Peque zijn vacht heen. Het paard liet zijn hoofd zakken. Hij was duidelijk aan het genieten van de aandacht die hij kreeg. Isaura glimlachte. Eigenlijk was het zo'n makkelijk paard maar met een heerlijk temperament. Hij was lekker druk onder het zadel en rustig naast het zadel. Dit was echt heerlijk om mee samen te werken. Waren alle paarden maar zoals Isaura de hare. Dan had niemand nog een probleem op wedstrijden. Peque wist wanneer het werken was en wanneer gewoon voor de lol. Dan gingen zijn oren naar voren zodra hij wist dat hij op wedstrijd was.
Pasqual gaf haar een job aanbieding. Heel even dacht ze er over na. Dan zou ze nu haar vaste job moeten opgeven voor bij hem te gaan werken. Opzich helemaal geen probleem. Maar dan moest hij haar wel zekerheid kunnen bieden. Misschien kon hij haar dan wel weer een goed bod doen op verhuur van stallen aan haar. Dat moesten ze dan maar allemaal eens bespreken. Ze kon de job makkelijk aannemen eigenlijk. Voor haar was het stukken makkelijker zo kort bij huis.
"Hmm, aanzienlijk aanbod. Oké ik doe het, de rest kunnen we vast en zeker nu wel bespreken in de kantine met een drankje erbij." Glimlachte ze. Ze maakte Peque los en ze brachten hem 'samen' richting de stal. Ze liet de hengst de stal in wandelen en klikte hem los. Ze sloot de staldeur en wees Pasqual de weg richting de kantine. Daar gingen ze samen aan een tafel zitten en riep ze de garçon voor iets te bestellen.

-sorry niet mijn beste ;c-

https://www.youtube.com/watch?v=IyXWWUrWKss

8Forever home? Empty Re: Forever home? di jul 02, 2013 10:19 am

Pasqual Scodelario

Pasqual Scodelario

"Hmm, aanzienlijk aanbod. Oké ik doe het, de rest kunnen we vast en zeker nu wel bespreken in de kantine met een drankje erbij." Een grijns tekende Pasquals gezicht en hij wandelde met Isaura mee toen ze haar hengst naar zijn stal bracht. Isaura liet de hengst de stal inlopen en sloot de staldeur achter hem. Aangezien Pasqual  hier nog niet vaker was geweest, liet hij zich de weg wijzen naar de kantine en hij haalde voor Isaura de stoel onder de tafel vandaan en gebaarde dat ze kon gaan zitten. Toen ze zat, schoof hij haar galant aan en ging tegenover haar zitten. Zijn mobiel trilde en hij keek er even in het smsje van Vivian. De deal ging door! Hij zou de eigenaar van het terrein worden.
"Goed nieuws," zei hij met een brede grijns. "Zoals het er nu voorstaat, word ik de eigenaar van het terrein waar ik het daarstraks over had. Dat betekend dat het allemaal door zou kunnen gaan." Dat maakte Pasqual oprecht blij. Voor zover hij had kunnen lezen in het smsje zou het allemaal in orde komen. Zou Pasqual gewoon die manege kunnen starten. Samen met hulp. En hopelijk met Isaura, maar dat klonk dus goed, vond ze.
Een jongen kwam aanlopen om hun bestelling op te nemen en Pasqual wachtte geduldig tot Isaura had besteld.
"Voor mij een cola, alsjeblieft," zei hij en toen keek hij weer onderzoekend naar Isaura. Hij wou graag meer weten over haar verleden met het trainen van paarden en haar ervaring met het trainen van paarden.
"Dus," begon Pasqual nadat de drankjes waren gebracht. "Hoe zit het met je ervaringen? Je zei dat je paarden hebt getraind, was dit enkel voor het springen? Wat zijn je eisen, wat zijn je aanraders? Bepaalde trainingstechnieken? Paarden opkopen van anderen en dan vervolgens naar de top toe trainen of vanaf veulens af aan al houden?" Hij nam een slok van zijn cola.
"Ik ben zelf alleen maar werkzaam en woonzaam geweest op een Spaanse stal, maar ik ben benieuwd naar jouw aanraders. Want ik ga het niet alleen doen. Ik kan het niet alleen."

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum