Voorwoord
Dag beste leden,
voor jullie ligt de gloednieuwe editie van de HH-krant van Juli 2012. Gemaakt door mijn lieftallige collega's (lolz, dat klinkt bekakt :3) Emma en Nicole, en mij. In deze editie zijn een aantal nieuwe dingen te vinden, maar ook relatief 'oude' dingen zijn erin terug te vinden. Hopelijk genoeg leeswerk, en mochten jullie verbeterpuntjes zien, schaam je niet om het te zeggen!
Veel leesplezier,
jullie redactie-team.

Raad de foto
Het eerste nieuwe onderdeel! We willen jullie verrassen met allerlei nieuw geneuzel. En omdat het leuk is om veel te leren en te weten over characters van anderen, hebben we een spelletje bedacht. Hieronder staan 6 plaatjes van drie karakters. De bedoeling is dat jullie gaan raden welk plaatje bij welk personage hoort. Uiteraard hoort hier ook nog een mooie beloning voor, maar omdat we niet weten of het een makkelijk of moeilijk spel is, houden we het éérst op een eervolle vermelding in de HH-krant. Het lid dat als eerste alle juiste combinatie’s heeft gewonnen, wint. Antwoord kan je sturen in een PB naar Solance.
De karakters zijn;
Riot, Alexander en Brian.

Wat kan je winnen?;
Bij het raden van de (meeste) personage's, krijg je een hele maand lang een titel onder je naam. Ben jij in drie maanden tijd (een kwartaal) de beste rader, krijg je een speciaal plaatje op je profiel! Dus doe je best en wie weet ben jij over drie maanden wel de eigenaar van zo'n mooi plaatje.

Horse Home nieuws
Wist-je-dat?
Wist je dat…
- Fenna zwanger was?
- Ze bevallen is van een prachtige dochter?
- Edward en Fenna besloten hebben om haar Aurelia te noemen?
- Iana een nieuw paardje heeft?
- Dat dit Blase is?
- Dat Blase dol op haar is en na die leuke dag al niet meer bij haar weg te slaan was?
- Blase niet veel gewend is wat betreft mensen?
- Olivia psychische problemen heeft?
- Zij nu bij de treinen zit?
- Zij eigenlijk hulp en een goede vriend nodig heeft?
- Solance net zo gek en gestoord is?
- Trust een domme actie heeft gedaan?
- Zij naar de klippen is gegaan en vervolgens Riot is tegengekomen?
- Zij zo bang is voor mensen dat ze nu bijna van de klip lazert?
- Riot helemaal niets met mensen heeft?
- Enkel gevoelens koestert voor Solance?
- Iana Jason leuk vind? *Noujaaa, ze voelt zich aangetrokken tot hem en ze vond het niet erg dat ze gezoend werd, hihi.*
- Jason haar vermoedelijk net zo leuk vind?
- Solance inmiddels in het ziekenhuis ligt na een mislukte zelfmoordpoging?
- Riot haar heeft omgepraat en ervoor gezorgd heeft dat ze geen zelfmoord meer wil plegen?
- Er nu gedoe is in het ziekenhuis met een of andere jongen?
- Elfje te koop is en dat Valerie haar gaat kopen?
- Leroy minder aan de drank zou moeten zitten?
- Iana een date met Drew heeft?
- Er een nieuwe ranch geopend is?
- Deze binnekort opengaat?
- De exacte datum voor de opening nog niet bekend is?
- Iana vermoedelijk iets met Drew heeft?
- Het heel lastig is om deze 'Wist-je-datjes' up-to-date te houden?

Filmpje van de maand
Dit is een nieuw onderdeel van de HH-krant. Hier word een filmpje geplaatst wat het beste bij een character past. Elke maand wisselt uiteraard de character. Wil je dat jouw filmpje hier neer word gezet? Zet het dan in het desbetreffende topic en geef een kleine uitleg waarom het filmpje zo goed bij je char past.
Deze maand is het filmpje van Solance. Het liedje wat onder het filmpje speelt, is altijd een inspiratiebron geweest voor posts en het filmpje zelf laat zien hoe ze is, welke problemen ze heeft en hij laat uiteraard het schaapachtige lachje zien waarmee ze mensen probeert gerust te stellen.

Interview
Hoe heet je?
Tess.
Hoe oud ben je?
13.
Hoelang zit je op Horse Home?
Op 10-09-10 heb ik me aangemeld hier, maar ik ben pas sinds een paar maanden pas weer actief ofzo. =D
Welke accounts heb je?
Edward, Demetria & Jason.
Heb je huisdieren, zo ja, wat voor dieren?
1 konijn, Lucky & 3 vissen, maar die zijn van mijn zusje. (:
Zit je op nog meer forums?
Ja.
Hoelang RPG je al?
Volgensmij iets van 2/3 jaar nu.
Hoe vind je de nieuwe lay out van Horse Home :3?
AWESOME. =D
Wat is je lievelingsdier?
Apen. >D

Ledeninterview
Ten eerste, waarom heeft Riot Masquerade de naam die hij bij zijn geboorte heeft gekregen, afgeschreven?
Da's er meteen een die ik onbeantwoord laat; het is namelijk iets wat hijzelf ook systematisch weigert te vertellen, omdat als hij het erover heeft, hij het feit dàt hij zijn naam af heeft gezworen alleen maar meer benadrukt.
Hoe was de jeugd van Riot?
Fucked up. De jongen is altijd al moeilijk geweest. Hij is temperamentvol en assertief. Tel daarbij op dat hij zijn ouders vrijwel niet heeft gekend en grotendeels is opgevoed door twee mensen die weinig met de wet hadden.
Hij is vaak hard aangepakt en is zich daardoor alleen maar heftiger af gaan zetten tegen de buitenwereld, omdat alles wat hij mee heeft gemaakt onderstreept dat je niemand kan vertrouwen.
Hij is door de jaren heen een rebel geworden en een vechter, omdat hij zich jarenlang staande heeft moeten houden in een levensgevaarlijke wereld.
Is de reden dat Riot geen mensen vertrouwd, in zijn verleden terug te vinden?(graag uitleg erbij)
Ten eerste speelt de omgeving waarin hij is opgegroeid een grote rol; de achterbuurten. Van jongs af aan leerde hij al dat je voor veel mensen daar uit moest kijken.
Later bleek dat mensen uit hogere lagen van de samenleving eigenlijk geen haar beter waren. Goed, ze verborgen hun minachting en backstabbing beter, maar niet voldoende.
Hij is altijd een beetje een underdog geweest en moest meestal zijn rotzooi alleen opknappen.
De keren dat hij hulp kreeg, kwam dit telkens van dezelfde mensen, waardoor hij zijn groep mensen die hij ok vond niet uitbreidde.
Hij is dus bijzonder eenkennig.
Ook helpt het niet mee dat hij zowel fysiek als mentaal nogal wat littekens bij zich draagt. Hij geeft zich niet graag bloot, waardoor hij het probeert te vermijden close met mensen te worden; dan kunnen ze namelijk vragen gaan stellen die hij niet wil beantwoorden.
Wat zijn de hobby’s van Riot?
Freerunning, omgaan met paarden, wandelen in de natuur en hardlopen
Heeft Riot ondertussen al vrienden gekregen in HorseHome?
Een paar. Met Chloë kan hij wel goed overweg, met Solance kan hij buitengewoon goed opschieten en met enkele anderen heeft hij zowaar een redelijk normale conversatie gevoerd, al ziet hij maar weinig van hen echt als vrienden, omdat dat een begrip is waarbij hij de lat erg hoog legt uit zelfbescherming.
Hoe komt het dat Riot een voorliefde heeft aan dieren?
Ze oordelen niet. Ze acteren niet. Hij kan ze makkelijk begrijpen, ze maken hem rustig en ze minachten hem niet om zijn maatschappelijke status.
Waar mensen hem ook in een hokje stoppen of willen veranderen,nemen dieren hem gewoon zoals hij puur is, waardoor de jongen die onder die dikke laag zelfverdediging zit tevoorschijn komt.
Ik heb gehoord dat Riot in een studentenhuis woont, kan hij overweg met de mensen die daar leven. Zo ja/nee waarom wel/niet?
Correctie; boerderijtje. Ideetje van de enige agent met wie hij ooit overweg heeft gekund. het is een gebouw met wat dieren eromheen waar hij en een paar andere verschoppelingen wonen om hun leven iets meer op de rails te krijgen.
Hij mag zijn huisgenoten niet en zij hem ook niet. Zij waren nieuwsgierig, hij reageerde nijdig en dus ging het al vanaf het eerste begin mis.
Nowadays ontlopen ze hem vooral om de sfeer een beetje goed te houden, al is hij weinig thuis.
Heeft Riot al een liefde gevonden? Zo nee welke eigenschappen moet zij/hij bezitten?
Let's just say that's complicated. Hij heeft bepaalde gevoelens voor Solance, maar is niet erg bekend met die gevoelens en weet dus niet goed wat hij ermee aan moet.
Ook snapt hij niet hoe het heeft kunnen gebeuren omdat het juist iets is wat hij liever vermeed.
Heeft Riot iets tegen, lesbo’s/homo’s/bi’s ?
Nope. Integendeel; hij komt geregeld - vrij impulsief - voor dergelijke minerheden op en is een tijdlang zeer close geweest met een lesbisch meisje in zijn vorige stad.
Hij weet hoe het is om als outcast te worden weggezet, en daarom kan hij er slecht tegen als er gezeik tegen homo's is.
Tot slot, is Riot echt zo’n harde bikkel als hij zich voordoet. Of heeft hij ook zijn zachte kanten van binnen?
Ja en nee. Ja, hij is hard geworden. Zijn leven is nooit makkelijk geweest en dat heeft hem gevormd. Hij kan voor zichzelf zorgen en is trots. Hij heeft veel wilskracht, lef, doorzettingsvermogen en een hoge pijngrens.
Zijn wereld heeft hem in dat opzicht dus spijkerhard gemaakt, maar dat is één kant van de munt.
Nee, in de zin; hij is ook maar een mens. Een met veel twijfels en onzekerheden en een veel zachter karakter dan hij toont. Hij geeft veel om mensen die hij vertrouwt en is lang niet zo onverschillig als hij zich voordoet.
Zijn gedrag is dus voor een deel zelfbescherming en het niet begrijpen van zichzelf, maar ook voor een groot deel echt, aangezien hij wel een door de wol geverfd iemand is die op zijn eigen benen kan staan.
Dan zou ik het nog leuk vinden om 5 weetjes over Riot te weten te komen. Het hoeven geen uitgebreide dingen te zijn, lievelingskleur/eten etc. is goed genoeg (:
Weetjes van Riot Masquarde
- Hij is vrij gewelddadig als hij goed kwaad is.
- Als er klappen vallen maakt hij geen onderscheid tussen jongens en meisjes; als je hem zo kwaad maakt dat je een dreun krijgt is dat dan jammer. Als je als meisje had verwacht dat hij niets zou doen omdat je toevallig tieten hebt heb je het mis en had je van tevoren maar beter na moeten denken
- Hij rookt
- Hij is opgevoed door meesterdief en patroonheilige van onderdrukten en rebellen Iseco en zijn vriendin Margaret Newman.
- Hij is vrij kwetsbaar en onhandig op sociaal gebied, omdat hij eigenlijk altijd alles met zijn vuisten op kon lossen, aangezien de mensen met wie hij in de problemen raakte dat ook deden.

Eindwoord
Dit was de allereerste editie van de HH-krant en nou ja, ik heb best wel wat lol beleefd met het maken ervan. Nu ben ik dus tot de conclusie gekomen dat de 'Wist-je-datjes' lastig up-to-date zijn te houden. Of dat betekend dat Iana niet zo sletterig moet zijn, of dat zou moeten betekenen dat ik het elke keer aan zou moeten passen, hihihi. (Grapje, Iana. <3 We houden van je.)
Ik wil wat mensjes bedanken die het mogelijk hebben gemaakt dat deze HH-krant hier voor jullie neus ligt. Dat zijn;
Emma;
die het interview met Riot heeft gedaan.
Nicole;
die voor de prachtige plaatjes heeft gezorgd.
Riot, Alexander en Edward;
die door middel van het invullen en het sturen van bepaalde dingen, ook hun bijdrage hebben geleverd aan deze krant.
Joke & Rachel; die ons de kans hebben geboden om de krant op te zetten.
En alle leden;
die HorseHome hebben gemaakt tot wat het nu is; een goedlopende RPG! Een applausje voor jullie!
Wat ik nog aan iedereen zou willen vragen is het volgende; Wil je graag dat jouw verhaallijn in het HorseHome nieuws komt, stuur dan een PB naar Solance. Hetzelfde voor het filmpje.
Wil je graag een interview dat over jezelf gaat, stuur dan een PB naar Fenna.
Wil je graag een interview over je RPGcharacter, stuur dan een PB naar Chloë.
Bedankt voor het lezen en tot de volgende editie!
xxx
Eileen