Paradigm Shift
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Oktober

3 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Oktober Empty Oktober zo okt 02, 2011 8:00 pm

Gast


Gast

Oktober 107j588

Oktober 15p28me

Real Life & HH
Wie ben je in het echte leven?
Ymke, 16 jaar..

Behalve Jacky heb je nog meer accounts? Zo ja welke?
Tick Tock en Assassin en Marshall

Met wie vind je het leukste om te spelen?
Assassin

Wat heeft hij wat de andere niet hebben?
Met assassin kan ik gewoon doen wat ik wil, hij hoeft zich niet aan regels te houden, hij is doet waar hij zelf zin in heeft

Hoe ben je op HH terecht gekomen?
Ik had gekeken op Dreamhorse maar vond dat maar niks, en toen zag ik een link van Horse home, deze sprak me veel meer aan.

Heb je huisdieren?
Ja engel. Een Shetlander.

Hoe heet je Shet?
Belleke
Wat is het geslacht?
Belleke is een merrie.

Hoe oud is ze?
Belleke is 14.

Hoe ziet ze er uit?
Oktober 10ptx6t

Wat doe je met hun?
Belleke, wandelen en longeren ect.

Heb je der bij je huis, manege of pensionstal staan ?
Ze staat bij me thuis engel

Heeft Belleke iets speciaals?
Belleke, is voor dat ze bij mij kwam hoefbevangen geweest en heeft een miskraam gehad, verder werd er nooit naar haar omgekeken, dus mensen waren niet haar beste vrienden. Nu hinnikte ze als mensen aan het poortje komen wub

Kiezen
Hond of kat Ze zien je als baasje, en niet als onderdaan xD
Zoet of zout Zuur (a) zuurstokjes (kwijl)
Paardof pony omdat die vaak heter en feller zijn
Klein of Groot omdat ik zelf ook klein ben
Chocola of Drop Wie houd er nou niet van choco?
Herfst of Lente Winter, We al love snow
Dagof Nacht Stappen en s nachts is alles mooier
Kinderboerderijof Dierentuin daar wonen wolven
Tv of Pc Beiden, er is niks leukers als msne en tv kijken te gelijk (oke ik lieg, paardrijden is leuker engel)


Opgeven
Wil je dat jij voor de volgende HH krant geïnterviewd worden? Dat kan stuur een Pbtje naar Chantal/Kini. Zet in het pbtje 2 onderwerpen waar er vragen over gesteld kunnen worden. Real life en HH, Kiezen wordt altijd gevraagd.

Oktober Hrnb0p

Op 26 September 2011 heeft Ymke [zie hier boven in interview.] Haar paard Kevin moeten laten in slapen door een darmdraaiing. Als eer betoon aan Kevin staat hij deze maand op de ere plaats.
Kevin was half blind. Vanaf zijn 5de is dat gekomen. Daarom kon hij niet meer springen, maar hij heeft wel zz dressuur gelopen. En buiten rijden vond hij ook nog geweldig engel trotsheid heerste bij Kevin omdat hij alles nog steeds zo goed kon. Helaas kreeg hij een darmdraaiing waardoor ik hem moest laten in slapen.

Oktober Foto-QR6DBKOX
In de spoiler een tekstje door Ymke.
Spoiler:


Oktober 2d1o552

Edward Gal heeft sindskort de beschikking over een nieuwe potentiele dressuurtopper.

De 4-jarige Oldenburger hengst Jack Sparrow (Johnson x Wolkentanz II x Don Primero) heeft inmiddels zijn intrek genomen op dressuurstal Werner & Gal in Harskamp.

De zoon van Johnson heeft zich zeer goed gepresenteerd tijdens zijn keuring op de Süddeutsche Sattelkörung Marbach op 6 oktober 2010.
Hij liet daar zien over 3 zeer goede basisgangen te beschikken en viel op met zijn imponerende en spectaculaire achterbeengebruik.
Fokker van deze hengst is Hugo Schmidgall uit Wüstenrot.

Edward Gal over zijn nieuwe aanwinst: "Ik ben heel blij dat een paard als Jack Sparrow op mijn pad komt. Het is een paard, zoals ik ze graag wil: Bloedmooi, groot, sterk, intelligent, ontzettend werkwillig en ook nog eens een super beweger. Ik heb erg veel zin in de toekomst met dit fantastische paard. Ik weet zeker dat we met deze topper weer heel veel mooie dingen mogen gaan meemaken.”

Edward Gal zal President’s Jack Sparrow in november 2011 aan de KWPN hengstenkeuringscommissie voorstellen.
Van Donge & de Roo B.V. te Rhoon hoofdsponsor van President Dressage Stables heeft de aankoop van deze hengst mogelijk gemaakt en wenst Edward en zijn team een fantastische carriere toe met deze nieuwe aanwinst.

Maak kennis met President’s Jack Sparrow
Oktober Presidents_jack_sparrow
Oktober Ifsjdl
Op hun eigen beentjes gaan.

Omdat er in deze tijd eigenlijk overal wel veulens lopen dacht ik een artikeltje te doen over veulens op hun eigen beentjes verder laten gaan. Ook wel Spenen genoemd.

Er gaan vaak veer verhalen de ronden over de leeftijd wanneer je het veulen gaat spenen. Sommige zeggen bij drie maanden maar juist dan heeft het veulen de melk van de moeder nodig om sterker en groter te worden. De beste leeftijd is tussen de vierenhalf en zes maanden. Een veulen die al snel zelfstandig is kan je best rond vierenhalve maand spenen. Heb je een veulen die een beetje een sukkeltje is kan je beter rond zes maanden spenen. Je hebt ook nog verschillende manieren qua spenen.

Geleidelijk aan
Geleidelijk aan is de meest vriendelijke manier. Je begint hier eigenlijk al mee als je de merrie weer gaat trainen. Dan zijn ze steeds een uurtje uit elkaar. Hoe ouder ze worden hoe langer je ze even bij hun moeder weg kan hebben. Als ze eenmaal rond de speenleeftijd zijn kan je er voor kiezen om ze ’s nachts in een stal naast de moeder te doen en dan overdag gewoon weer met de moeder in de wei.

Abrupte manier
Deze manier wordt vaak gedaan bij fokmerries die er alleen voor de fok zijn of een paarden melkerij. Hier lopen ze vaak in een grote groep in de wei en van de ene op de andere dag worden ze veulens bij de moeders weg gehaald. Wel worden de veulens bij elkaar gezet in een weide. Ze hebben dat wel elkaar voor steun maar zetten wel vol met stress omdat hun moeder weg is.

Een merrieveulen kan na het afspenen best weer gewoon bij de moeder lopen. Wel moeten ze een maand uit elkaar zijn geweest. Dit is omdat de merrie haar velen dan niet meer bij de uier toe laat. Wel is het leuk voor het veulen om er een speelkameraadje bij te hebben. Want de moeder dient op dat moment vaak alleen maar als gezelschap. Een veulen wilt kunnen spelen. Tijdens het spelen leren ze sociaal te zijn naar andere paarden.

Een hengstenveulen wordt vaak in de opfok gezet. Hier loopt hij met allemaal leeftijd genootjes. Vaak hebben ze daar een inloopstal en een grote wei tot hun beschikking.

Als het veulen van de merrie af is moet wel de uier in de gaten gehouden worden. De melkproductie zal natuurlijk niet ineens stoppen. Als er te veel druk op de uier komt en het te warm wordt kan er uierontsteking ontstaan. Dit wil je natuurlijk niet hebben. Als de uier erg strak staat kan je er best een paar stralen melk uit melken. Let op dat je niet de hele uier leeg melkt want dan houd de melkgift helemaal niet op. Ook kan je het krachtvoer wat de merrie kreeg toen ze nog een veulen aan de voet had naar beneden brengen. Bijvoorbeeld in plaats van 2x daags ¾ kg brok nu ½ kg brok geven. Dit af bouwen kan je ook doen als het veulen nog aan de voet loopt. Dan bouw je het langzaam af en als het veulen van de moeder wordt gehaald op ¼ kg brok zitten.
Oktober 294m3vp

Geschiedenis
De American Miniature Horse is ontstaan door het kruisen van Shetland pony's met kleine volbloeden. Hieruit ontstonden dieren die steeds meer op een volbloed leken met de maat van een Shetlander. In 1978 is het AMHA opgericht. Eigenlijk was dit alleen om het ras te promoten. Inmiddels is het AMHA de snelst groeiende vereniging met meer dan 160.000 geregistreerde paarden wereld wijd. Er worden regelmatig minipaarden naar Nederland geïmporteerd. Deze worden vervolgens aangeboden op de keuringen van het NMPRS en shows van het MHCEen het ICAMH.

Gebruik
Ondanks zijn hoogte kan je de American Miniature Horse voor veel dingen inzetten. Zo worden ze aangespannen gereden, worden ze in diverse klasses geshowt en worden ze ingezet bij gehandicapten of autistische kinderen. In Amerika worden ze zelfs ingezet ter vervanging van een blindengeleidehond.

Karakter
Over het algemeen zijn Amerikaanse minipaarden werkwillig van karakter, ze leren en werken graag. Ze kunnen heel pittig zijn, maar veel zijn heel braaf. Als ze dat niet zouden zijn zouden ze ook niet ingezet kunnen worden bij gehandicapten.
Exterieur
Het Amerikaanse Minipaard is een paard in kleine versie. Hierin zijn 3 hoofdtypes te onderscheiden, De Arabier, de Warmbloed, en de Quarter. In tegenstelling tot Nederland worden Amerikaanse Minipaarden niet gemeten op schofthoogte, maar op de laatste maanhaar. De maximaal toegestane hoogte komt dan op 34 inch. Tot het vijfde levensjaar wordt er een tijdelijk papier afgegeven. Als het paard op 5 jarige leeftijd niet groter dan 34 inch is word dat papier permanent.

Bouw
De bouw moet sjiek en edel te zijn, met een paardenuitstraling. Een fijn hoofdje met recht profiel en zeker geen ramshoofd, fijne oortjes en grote, sprekende ogen. Het gangwerk dient soepel en ruim te zijn.

Oktober Ie1c20

Bij deze wedstrijd mag je je creatieve kant laten zien met fotografie. Er is een thema waar je je aan moet houden. Hoe origineel, leuk, grappig etc het word ligt helemaal aan jou.

Thema: Bewegen
Uitleg: maak een foto van iets dat beweegt.

Wat is een wedstrijd zonder prijs? Helemaal niks. Dit kan je winnen:

Een rang.
Een rang is een korte tekst onder je naam. Je mag zelf helemaal beslissen wat hier komt te staan.

Wel zijn hier een paar regeltjes aan verbonden, denk dan aan de lengte, taalgebruik etc.

Je kunt je inzending opsturen naar Kini

Oktober 1zqyez6

puzzel 1:
uitleg

het is de bedoeling dat je overal een 0 of een 1 in vult. Natuurlijk zijn daar wel een paar regeltjes aan verboden:

-Er mogen maximaal 2 nullen of enen naast elkaar staan
-Elke rij en kolom bestaat uit evenveel nullen als enen (6 1en+6 0en)
-Elke rij of kolom is uniek (geen twee rijen en kolommen zijn exact hetzelfde)

Oktober Binairepuzzel

Puzzel 2:
Oktober Jrp2ly

Natuurlijk krijg je ook een prijs als je allebei de puzzels goed hebt:

Puzzel 1 goed: (De eerste 5)30 punten
Puzzel 2 goed: (De eerste 5)20 punten

De antwoorden kun je opsturen naar Kini


Oktober 30w1d6t
Wist je dat…
...Dit de eerste nieuwsbrief is
...Esmee en Leroy iets met elkaar hebben
...Darren en Chantal ‘dubbelouders’ worden
...Mido Melanie leuk vind
...Emily een nieuw paard heeft
...Jayson tijdens een worsteling met zijn pa is geraakt ...door een kogel
...Indigo vissen eng vind
...Lena en Alexander iets met elkaar hebben
...Esmee en Nikita Mido hebben geslagen
...Mido zijn huis aan het omtoveren is
...Nikita een shetlanderveulen heeft die lijkt een een pony die ze als klein meisje had
...Melody een papa’skindje is
...Darren verslaafd aan croissantjes is
...Nikita Leroy eerst niets vond maar nu met hem op kan schieten
...Sharlène de nieuweling door Alexander wordt genoemd
...Leroy ijsjes voert aan zijn paarden
...Dack en Indy de honden van Darren en Chantal hebben pups



Laatst aangepast door Kini op ma dec 05, 2011 4:58 pm; in totaal 1 keer bewerkt

2Oktober Empty Re: Oktober di okt 04, 2011 6:06 pm

Baco

Baco

Darren verslaafd aan croissantjes is

Hoe kom je daar nou toch bij.

elmo

3Oktober Empty Re: Oktober di okt 04, 2011 6:20 pm

Chantal

Chantal

Dat hebben we van een zeer betrouwbare bron engel

4Oktober Empty Re: Oktober di okt 04, 2011 6:36 pm

Baco

Baco

Geloof der niets van.

ninja

5Oktober Empty Re: Oktober di okt 04, 2011 6:40 pm

Chantal

Chantal

Hebben we van zijn vrouw o wacht dat ben ik xD

6Oktober Empty Re: Oktober do nov 10, 2011 6:44 pm

Lavender

Lavender

Moest het even zeggen.
Dit is echt een goede HH krant!
hij zit mooi en goed in elkaar Wink

*als ik dit niet had mogen posten, verwijder maar ^^''

7Oktober Empty Re: Oktober vr nov 11, 2011 5:49 pm

Gast


Gast

tuurlijk mag je hier posten Very Happy

reacties op dingen die we doen zijn juist welkom Wink

8Oktober Empty Re: Oktober vr nov 11, 2011 6:43 pm

Chantal

Chantal

Idd eindelijk iemand die het leuk vind

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum