Paradigm Shift
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Walking Jack [open]

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Walking Jack [open] Empty Walking Jack [open] di mei 22, 2018 4:05 pm

Mathew Reyes

Mathew Reyes

Het park hij zou het de aankomende tijd wel vaker gaan zien. Hij was nooit echt het type voor parken geweest maar nu Jack er was zou hij wel moeten. Hij kon moeilijk van het beestje verwachten dat het zich zelf uit liet en als hij het meubilair in zijn nieuw appartement heel wilde houden dan waren dagelijks bezoekjes aan het park ook niet verkeerd. Ach het park was vol meiden dat was zeker niet verkeerd. Zeker niet als het een mooie zomer zou worden. Daarnaast puppy's waren meiden magneten. Dus met Jack naast zich zou hij zeker genoeg vrouwen aantrekken. Zeker met die blauwe ogen van hem. Elke vrouw valt daar meteen voor vallen. Net als hij, dat kon hij moeilijk ontkennen. Hoe onmannelijk dan ook klonk. Hij had helemaal niet op een puppy zitten wachten. Maar kort voor zijn vertrek hier heen had hij zijn zusje hem mee gespeeld naar het asiel. Een nieuwe stad waar hij niemand kende daar moest hij toch een enkel vriendje hebben en een puppy was de ideale oplossing. Hij had nog geprobeerd haar om te praten. Dat een huisdier niet te combineren was met de vele reizen die hij maakte voor zijn werk en dat een appartement nou niet een geschikte plaats was voor een grote hond en dat hij echt niet aan zoon klein beestje ging beginnen en ect. Maar ze had voor elk argument van hem een antwoord klaar liggen al uitgesproken voor dat hij was uitgesproken. Dat hij de hond makkelijk mee kon nemen op reis en de kere dat hij het niet kon dat zij wel wilde op passen. En daar was de echte rede voor waarom ze wilde dat hij een hond nam. Zo dat zij op hem kon passen. 'Ja jack om de zoveel tijd mag je naar die gekke zus van mij en wordt je dood geknuffeld. Ik zal je niet veroordelen als je een keer naar haar hapt.' * Woef woef* Hij aaide jack over zijn kopje en het beestje begon vrolijk te kwispelen. 'Kom met de playpen met jouw. Want als ik je hier los laat dan ben je bij de eerste eekhoorn of ander ding dat je als speeltje zien weg meteen weg. En volgens mij heb je totaal geen idee dat je naam Jack is dus roepen zal weinig nut hebben'

Hij liep rustig door met Jack naar de Play pen waar hij Jack uiteindelijk los liet en Jack meteen vrolijk rond begon te springen. Zelf viste hij zijn Camera uit zijn tas. Nu hij met Jack zat kon hij maar beter paar foto's van maken. Want puppy foto's verkochten altijd al goed en hij kon het extra geld nu wel gebruiken verhuizen was niet goedkoop. Na dat hij wat met de instellingen van zijn camera had staan kloten en hij de goede instelling had bereikt om foto's te maken van de rondspringende Jack zakte hij door zijn benen en begon met Jack's naam te roepen. Hopelijk op enig respons als was het maar dat jack afvroeg waarom zijn stomme baasje elke keer Jack riep.

2Walking Jack [open] Empty Re: Walking Jack [open] do mei 24, 2018 10:29 am

Nora Blake

Nora Blake

Het was Nora eigenlijk te warm om te sporten, maar een beetje discipline was een vereiste als je fit wilde blijven, en dus was ze alsnog op pad gegaan om een eind te joggen door de stad. Ze had eerst de heuvels in willen gaan, maar besloot uiteindelijk toch voor de binnenstad te gaan en halverwege te pauzeren in het park.
Ze droeg zachtroze shorts en een zwart hemdje, maar zelfs dat voelde te warm als je actief in beweging was.
Haar rondje leidde haar voornamelijk door rustigere stukken van de stad. Niet zo mooi als sommige andere plekken, maar wel lekker rustig. Ze passeerde met name woonwijken van diverse prijsklassen. Vooral de oude, kolossale herenhuizen waren indrukwekkend, al zou ze er zelf niet willen wonen, niet zolang het huis niet met een built-in schoonmaker kwam. Ze gokte dat je niet in een dag klaar was als je zo'n huis in zijn geheel schoon wilde maken.
Ze paste sowieso niet echt in zo'n rijke buurt, niet met haar levensstijl. Maar het was leuk er eens door te joggen.
Op haar rug hing een klein sportrugzakje met een aantal flesjes water en wat te eten erin, dat met elke pas een klein beetje op en neer stuiterde.
Uiteindelijk bereikte ze het park en vertraagde ze tot een stevige looppas, diep ademhalend.
Inmiddels kleefde het hemdje aan haar torso en liep het zweet van haar gezicht, maar ze voelde zich energiek en fit. Haar geblondeerde haar zat rommelig en losjes opgestoken. Een paar plukken waren erin geslaagd te ontkomen.
Bij een bankje stopte ze even om een verscheidenheid aan rekoefeningen te doen, waarna ze haar rug weer rechtte en een flesje water pakte.
Terwijl ze poogde haar vochthuishouding weer enigszins op peil te krijgen viel haar blik op een jonge man die foto's van een puppy aan het maken was. Geïnteresseerd stapte ze erop af.
"Hey! Wat voor camera heb je daar?" vroeg ze op de man af. Nora was een hoop dingen, maar verlegen was er niet een van.

3Walking Jack [open] Empty Re: Walking Jack [open] do mei 24, 2018 11:18 pm

Mathew Reyes

Mathew Reyes

Jack was al een tijdje rond aan het rennen. Echt goede foto's had hij niet kunnen nemen. Het beestje leek continu in beweging waardoor elke foto die hij maakte er vreemd uitzag. Jack was nu nog niet echt een gracieuze hond te noemen en wist niet echt wat hij met zijn groeiende lede maten aan moest. Waardoor het rond renner er vooral knullig uit zag en bij elke foto zijn poten in rare standen stond. Matt had enkel paar goeie foto's kunnen maken toen Jack het speeltje had ontdekt dat hij uit zijn tas had gehaald. Niet dat het van lange duur was op het speeltje was Jack zo weer uit gekeken. Matt wilde net zijn camera opruimen toen hij een stem hoorde roepen. "Hey! Wat voor camera heb je daar?"

Matt draaide zich rustig om terwijl hij zijn camera op hing. Terwijl hij rustig naar het het liep bekeek hij rustig het meisje dat naar hem geroepen had. Het was zeker geen verkeerde keuze geweest om naar het park te gaan. Mooie vrouwen in sport kleren dat was zeker niet verkeerd. Hij kon de verleiding toch niet weerstaan. Een van de rede dat hij geen mode fotograaf was geworden hij zou zich nooit kunnen concentreren met al de mooie vrouwen om zich heen. "Canon EOS-1D nog wat" Hij was nooit echt van de namen geweest. Je zou verschillende camera's voor zijn neus kunnen leggen en hij kon zo vertellen waar je de camera het best voor kon gebruiken en welke nadelen de camera had. Maar als je hem om de naam vroeg had hij totaal geen idee. Deze camera was zijn eerste professionele camera geweest. 2e hands gekocht. 2e hands had hij al genoeg gekost. Hij had ondertussen wel durfde camera's gekocht en stuk voor stuk duur verzekerd maar deze werkte nog steeds goed en hij kreeg tenminste geen hart aanval wanneer er met deze camera iets gebeurde.
"Eerst vragen welk camera het is. Verrassend de meeste vrouwen zullen eerder naar de puppy vragen" Jack leek er mee eens te zijn en kondigen zich zelf aan door tegen zijn been aan te springen en een kort te blaffen of ieder geval een poging tot blaffen. "Hij zegt hey"

4Walking Jack [open] Empty Re: Walking Jack [open] zo jun 03, 2018 11:59 pm

Nora Blake

Nora Blake

"Canon EOS-1D nog wat,” antwoordde de jonge man en Nora grinnikte.
“Helder,” antwoordde ze laconiek. “’t Is ook lastig om die hele alfabet soep te onthouden, of niet dan?"
De jongen leek in ieder geval verrast door haar gespreksopener.
"Eerst vragen welk camera het is. Verrassend, de meeste vrouwen zullen eerder naar de puppy vragen,” merkte de jongen toen op. Nora’s wenkbrauwen gingen iets omhoog en ze schoot in de lach. Iets zei haar dat dat ook precies was waar deze gast op hoopte, aandacht van het andere geslacht via de puppy.
“Journalist in opleiding, mooie apparatuur trekt m’n aandacht,” zei ze luchtig. Ze nam nog een paar slokken water. Haar ademhaling was weer aardig normaal inmiddels en ze begon een beetje op te drogen en af te koelen.
De puppy sprong tegen het been van zijn eigenaar op en Nora glimlachte even. Vertederend was het beestje wel, dat moest ze hem nageven.
“Hij zegt hey,” zei de jongen. Nora grijnsde. Uiteraard.
“Hey, kleintje,” zei ze tegen de pup. Ze hurkte neer en stak haar hand uit richting het diertje, zij het met genoeg afstand om niet te intimiderend te zijn voor het kleine hoopje haar. Ze keek op naar zijn eigenaar.
“Dit meer wat je in gedachten had?” zei ze plagend en met een snelle knipoog.

5Walking Jack [open] Empty Re: Walking Jack [open] do jun 07, 2018 9:02 am

Mathew Reyes

Mathew Reyes

Het meisje voor hem moest grinneken na dat hij haar had verteld. Wat voor camera hij had. "Helder, 't is ook lastig om die hele alabet soep te onthouden" Helder als ze helder wilde hebben kon ze dat krijgen. maar al dat technische gepraat ging haar hoofd zeker te boven. Of ze moest zelf fototgraag zijn maar dat had ze wel naar iets gevraagd als zijn snelheidssluiting of dergelijke. "De naam is niet belangrijk. Zolang je maar weet wat je er aan hebt."

Ze schoot in de lacht toen hij opmerkte dat het wel een aparte kueze was om eerst naar de camera te vragen van plaats naar Jack. “Journalist in opleiding, mooie apparatuur trekt m’n aandacht,” Aha een Journalist in opleiding. Genoeg verstand om het verschil tussen enkele camera's te weten maar te weinig om te weten welke je voor welk werk gebruikte. Journalisten dachten dat ze altijd top fotograven waren en dat hun foto's meer dan voldoende waren. Maar ze kwamen nooit in de buurt van de kwaliteit die hij als proffesionele fotograaf kon leveren. Hij had een keer een heel rondreis met z'n maloot opgescheept gezeten. Toen hij p de plaats van bestemming was gekomen. had hij te horen gekregen dat de journalist zelf de foto's zou maken en dat hij alleen mee was als back-up fotograaf en paar mooie foto's van haar te schieten. Hij was zo boos geworden dat hij bijna was omgedraaid en was terug gekeerd. Uiteindelijk had hij wel gelijk gekregen. Geen van haar foto's van haar waren gebruikt. Niet dat hij daar zo blij mee was hij had heel de reis met haar ruzie staan maken.

Het meisje was onder tussen naar Jack afgezakt en was de aandacht van Jack gaan trekken. Jack had daar maar al te graag op willen antwoorden en had zijn halve aandacht meteen ingeruild voor de aandacht van het meisje. Kleine verrader dat het was. "Je kunt niet door het hek Jack." Antwoorden hij lachend toen het beestje zijn best leek te doen om bij het meisje te komen en door het hek dat hem scheiden van het meisje was heen geknald als dat mogelijk was geweest. “Dit meer wat je in gedachten had?” zij het meisje plagend. Hey zo simpel was hij niet. Oke hij gebruikt Jack wel een beetje maar dat zou hij nooit toegeven. "Hey ik hoef de puppy niet mijn werk te laten doen. Zo simpel ben ik niet"antwoord hij dan ook. Hij liet het klinken of hij heel erg geraakt was en voegde daarna een schuldig glimlachje toe.

Ondertussen leunde hij rustig op het hek. "Maar journaliste dus. Over wat voor onderwerpen schrijf je. Nieuwsberichten, Reisverslagen of toch meer het luxe mode meisje" Dat zou haar de kast uit lokken o juist niet. Het vertelde ieder geval genoeg over haar. Hij had het nooit gehad op die mode popjes, te lang bezig om zich voor te bereiden en veel te bang om vies te worden. Zelfs modelen waren niet zo erg als de vrouwen die van hun mode interesse hun werk hadden gemaakt.

6Walking Jack [open] Empty Re: Walking Jack [open] do jun 07, 2018 10:40 am

Nora Blake

Nora Blake

"Hey ik hoef de puppy niet mijn werk te laten doen. Zo simpel ben ik niet"
Nora grinnikte. Hij had ‘m door.
“Niet? Heb ik je toch volledig verkeerd ingeschat,” zei ze nonchalant. Ze kwam overeind toen hij over haar werk begon.
“Voornamelijk interviews, lokaal magazine, niet heel spannend,” antwoordde ze luchtig.
Zijn verwoording van de vraag was opmerkelijk, vooral omdat het een zekere negatieve lading op modejournalistiek plaatste, maar ze gokte dat hij waarschijnlijk iets van persoonlijke wrok koesterdet. “In m’n vrije tijd hou ik me met,” ze aarzelde een moment, zich realiserend dat ze een beetje op haar woorden moest letten, “urban exploration bezig. De stad heeft zoveel meer te bieden dan wat je tegenkomt in de flyers van het stadhuis."
De waarheid was dat ze het zelden hield op plekken waar je mocht komen, en dat ze maar wat graag het risico daar op zocht, soms met riskante resultaten, maar dat waren geen dingen die je aan een willekeurige knul in het park vertelde, hoe zo’n grote bek ze vaak ook had.

“’t wel een bijbaan, die interviews,” ging ze verder, “want ik studeer nog en heb geen intentie m’n levenswerk te maken van het ondervragen van locals die niets meemaken buiten de grenzen van de stad."
Ze grijnsde even. Het was niet dat ze iets tegen die mensen had, integendeel, het waren veelal leuke mensen en interessante kijkjes in hun psyche, maar tegelijkertijd was het allemaal zo kleinschalig en met de hoeveelheid reizen die Nora inmiddels af had gelegd wist ze honderd procent zeker dat ze gewoon meer wilde dan dat. Er was gewoon zoveel meer dan dat.
“Er zijn spannendere dingen in het leven, zeg maar."
Ze stopte haar inmiddels nagenoeg lege waterflesje weer weg.

7Walking Jack [open] Empty Re: Walking Jack [open] wo jun 13, 2018 11:17 pm

Mathew Reyes

Mathew Reyes

Matt hing nog steeds op het hek terwijl het meisje voor hem ondertussen recht overeind was komen staan en haar aandacht op hem vestigde en niet meer op Jack. Jack liet meteen merken dat hij het er niet mee eens was en blafte paar keer kort. Het klonk best grappig het beestje dacht al een hele stem te hebben maar het klonk nog steeds hoog en puppy achtig.

“Voornamelijk interviews, lokaal magazine, niet heel spannend,” antwoorden het meisje op zijn vraag. Veel gaf ze niet prijs van zichzelf. Interviews konden over duizend dingen gaan. Hij vroeg zich af wat ze verborgen hield, Hij hield zich zelf maar stil. stilte hielp meestal wel om mensen te laten praten en hij was benieuwd wat er nog meer uit dit meisje kwam. “In m’n vrije tijd hou ik me met, urban exploration bezig. De stad heeft zoveel meer te bieden dan wat je tegenkomt in de flyers van het stadhuis. ’t wel een bijbaan, die interviews, want ik studeer nog en heb geen intentie m’n levenswerk te maken van het ondervragen van locals die niets meemaken buiten de grenzen van de stad. Er zijn spannendere dingen in het leven, zeg maar." Weer die twijfel toen ze hem dit verteld maar dit interesseerde hem wel. Urban exploration het is maar hoe je het noemde. Maar hij geloofde inderdaad dat de exploration niet zou leiden naar de plekken die in de flyers van het stadhuis stonden zoals het meisje het verwoorde. Foto's van de stad zo was hij begonnen. Hij als als tiener al, alle plekjes in de stad ontdekt waar hij was geboren en opgegroeid. Toen hij zijn eerste camera had gekregen had hij al snel alle mooie plaatsen op foto vastgelegd en elke keer als hij een nieuwe camera had begon hij weer opnieuw en zo had hij mooi zijn eigen groei vastgelegd. Het was deze ervaring geweest waar hij zijn enthousiasme en talent voor fotografie had ontdekt en die er indirect voor had gezorgd dat hij uiteindelijk professioneel fotograaf was geworden.

"Urban exploration. Zo heb ik het nog nooit horen noemen. Jij kunt deze nieuwe bewoner dus de beste plekken van de stad laten zien en dan bedoel ik niet de geheimen plekken die iedereen ondertussen kent. Ik heb al een lange tijd geen lokale stads foto's gemaakt. Ik had onder tussen wel alle plekken gehad in mijn oude woonplaats en omgeving." Hij keek het meisje benieuwd aan en terwijl hij wachten op haar antwoord bedacht hij dat hij eigenlijk helemaal niet wist hoe ze heten en dat hij zich zelf ook nog niet had voorgesteld alleen Jack en die had met zijn te kort op aandacht zich zelf maar verplaats naar paar basisschool kinderen die wat verder op stonden en maar al te blij waren met de aandacht van Jack. "Matt is trouwens de naam" Zij hij terwijl hij zijn hand uitstak naar het meisje. Hij had nog wel manieren.

Hij keek even richting Jack om er zeker van te zijn dat de puppy er nog was en niet was plat geaaid door de kinderen. jack was ondertussen helemaal verdwenen in de groep kinderen. Dat was toch niet zo handig. "Jack kom hier" riep hij richting de groep kinderen. "Waarom roep ik eigenlijk als je toch niet naar je naam luistert" mompelde hij in zich zelf. "Sorry ik moet heel even me puppy redden van de knuffeldood" zij hij tegen hem meisje terwijl hij richting de kinderen liep. De kinderen lieten niet zomaar hun nieuwe speelkameraadje weg halen maar uiteindelijk lieten ze hem toch Jack oppakken en terug lopen naar het meisje

8Walking Jack [open] Empty Re: Walking Jack [open] ma jun 18, 2018 9:39 pm

Nora Blake

Nora Blake

Het verraste haar dat hij nog niet bekend was met de term urban exploration, al was het aan de andere kant ook wel een enigszins excentrieke hobby, als ze eerlijk was. Echter, het omschrijven als de beste plekken van de stad was niet helemaal hoe ze het zelf zou doen. Integendeel, als er iets was dat Nora’s aandacht meer trok dan wat dan ook waren het juist de slechtste plekken van een stad, die doorgaans een beetje aan het oog onttrokken waren. Deels omdat het ook gezien moest worden, maar als ze zou zeggen dat ze het puur uit altruïstische overwegingen deed, dan lulde ze uit haar nek. Dat soort plekken gaven een kick die een pittoresk middenstandswijkje eenvoudigweg gewoon niet gaf. En als Nora ergens goed op ging, dan was het wel adrenaline.

"Ik heb al een lange tijd geen lokale stads foto's gemaakt. Ik had onder tussen wel alle plekken gehad in mijn oude woonplaats en omgeving."
Nora hield haar hoofd schuin.
“Nou, dan ga je toch een keer mee?” zei ze monter en zonder omhaal. “Northdale heeft genoeg gave plekken waar je met een tour guide niet langs komt."
Je kon Nora van een hoop beschuldigen, maar verlegenheid hoorde daar niet bij.
Als hij instemde leek het haar verstandig de trip vrij tam te houden, gewoon voor de zekerheid, maar je hoefde in deze stad ook niet per se de extremen op te zoeken voor een fascinerende trip.
Toen hij zijn hand uitstak schudde ze die kort maar ferm.
“Nora,” stelde ze zich voor.

Kort daarop was de aandacht van de jongeman weer even onverdeeld bij de hond en Nora wachtte toekijkend af tot hij daar klaar mee was.
“Fotografeer je trouwens professioneel of gewoon voor de fun?” vroeg ze hem kort daarna nieuwsgierig. Hij had geen goedkope camera in zijn handen, maar je had soms ook hobbyisten die niet bang waren een fors bedrag neer te tellen voor hun passie.

9Walking Jack [open] Empty Re: Walking Jack [open] di jun 19, 2018 10:45 pm

Mathew Reyes

Mathew Reyes

“Nou, dan ga je toch een keer mee? Northdale heeft genoeg gave plekken waar je met een tour guide niet langs komt." antwoorden het meisje toen hij had verteld dat hij al een lange tijd geen stad foto's had gemaakt. "Daar hou ik je aan" Hij keek het meisje even serieus "al heb ik totaal geen idee hoe ik je er aan moet houden. Aangezien ik niet heel veel meer van je weet dan dat je een journalistiek student bent." Het meisje stelde zich zelf voor als Nora. Nu had hij tenminste een naam. Hij vond het altijd raar om naar iemand in zijn hoofd te verwijzen met dat meisje in sportkleren dat ik in het park heb ontmoet. Niet dat hij heel goed was in namen onthouden maar Nora was geen moeilijke naam om te onthouden. Een van de rede dat hij zijn eigen naam ook vaak afkorten makkelijker om te onthouden en lag beter in de mond dan zijn gehele naam.

“Fotografeer je trouwens professioneel of gewoon voor de fun?” vroeg Nora toen hij terug kwam van Jack redde van de knuffeldood. Waar het beestje trouwens helemaal niet mee eens was. Jack probeerde nog steeds bij de kinderen terug te komen al waren ze ondertussen al weer verder gelopen. Hij volgde ze nog steeds terwijl hij zich uit de armen van Matt probeerde te vechten. "Professioneel en dan bedoel ik niet van die instagram fanaten die geld verdienen aan hun instapgram account. Hoewel ik ook minder geld zou verdienen als ik geen instapgram account had. Maar verdien het grotendeels nog aan ouderwetse klussen. Ben begonnen als stadsfotograaf voor paar lokale toerist organisatie maar dat doe ik al jaren niet meer. Nu maak ik vooral reisfotografie en wat lokale foto's voor organisatie die vooral dingen organiseren voor lokalen mensen. Ik kan je mijn website en instagram account wel laten zien als je wil. "

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum