Paradigm Shift
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

'Smart' is not my middle name.

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1'Smart' is not my middle name. Empty 'Smart' is not my middle name. vr nov 20, 2015 10:26 pm

Keith Baker

Keith Baker

Met een biertje in zijn hand en zijn andere hand in zijn broekzak stond hij met een blonde, zeer charmante jongedame te praten. Maar misschien was dat het probleem wel. Het 'jongedame' gedeelte. Ze was overduidelijk niet veel ouder dan 16 en ze herkende hem. Van zijn instagram. En dat was duidelijk. 
Keith was niet de gemiddelde Instagrammer. Nee. Hij werd betaald om bepaalde dingen op zijn Instagram te plaatsen. Hij was een zogenaamde 'Instragram-model'. Instagram was voor hem voor de lol begonnen, voor zijn toenmalige vriendin die graag foto's van hem wou zien en voor vriendinnen van die vriendin die om een of andere reden ook foto's van hem wouden zien. Hij had er niet zoveel in gezien en had sporadisch wat foto's erop gezet, wat uiteindelijk eindigde in minstens 10 foto's op een dag. En toen werd hij benaderd of hij model wou zijn. Of de foto's gebruikt mochten worden. Of hij foto's wou maken voor merken en er geld voor wou verdienen. Nou daar kon hij natuurlijk geen 'nee' tegen zeggen. En zo was het van 'voor de lol' naar 'serieuzere' foto's gegaan. 
Het gesprek was hem gaan vervelen en in zijn ooghoek zag hij een jongedame belaagd worden door een aantal jongens die haar in een hoek hadden gedreven. Keith keek even om zich heen of er nog niemand was die daarop ging reageren.
"Eventjes hoor," hij stak zijn hand op naar het meisje en ontglipte het gesprek door bij het belaagde meisje te gaan staan.
"Vieze trans," werd er geschreeuwd. Hij bekeek haar even, geen idee wat er werd bedoeld met die opmerking. 
"Willen jullie d'r wel eens even met rust laten?" bromde Keith, zijn spieren al aanspannend voor een gevecht. Slechte eigenschap. En slecht voor foto's, een gekneusd lichaam. Hoewel meiden het wel sexy -
"Oh daar heb je haar homo vriendje."
Homovriendje?
Zijn rechtervuist raakte de kaak van de jongen nog voordat hij over een gepastere actie na had kunnen denken. Toen ging het los. De jongeman probeerde zichzelf met hand en tand te verdedigen maar liep daarbij flinke klappen op. 3 tegen 2 waarvan er een niet bijster veel deed was lastig. Erg lastig.
En toen werden zij eruit gegooid, tot Keiths volle verontwaardiging.
"Die gozers begonnen!" protesteerde de jongen. 
"Ja wat wil je, dat ik ze buiten zet en dat ze je hier afmaken? Gaan jullie maar lekker wat anders doen." 
Keith spuugde wat bloed op de grond en keek toen naar de dame waar hij daarstraks voor was gesprongen en nu een bloedneus voor had. Mogelijk was er zelfs een stukje tand gesneuveld.
"Waar ging dat over?" vroeg hij, terwijl hij een hand langs zijn neus haalde.

2'Smart' is not my middle name. Empty Re: 'Smart' is not my middle name. vr nov 20, 2015 11:07 pm

Monica Romano

Monica Romano

“Nee, dat wil ik niet, wat denk je wel niet dat ik ben, een of andere goedkope hoer?” blafte Monica agressief “En waag het niet te antwoorden, dat was een retorische vraag.” Wiegelend op haar hoge hakken liep Monica van de jongens weg, die haar zojuist een heel onrespectvol voorstel hadden gedaan. Wat was dat voorstel dan? Hitsige jongens in een club, ze zijn met z’n vieren en Monica is een redelijk goed uitziend meisje: drie keer raden wat ze vroegen. De jongens besloten het echter hier niet bij te laten zitten. Een van de jongens, duidelijk de leider, pakte haar elleboog beet en draaide haar naar zich toe. “Kom op, het is maar voor een keertje?” Monica trok haar elleboog los, maar ontdekte wel dat ze inmiddels was ingesloten. Fijn. “Ten eerste” begon ze zuchtend “doe ik het niet met mensen die ik nog niet eens langer dan vijf minuten ken. En ten tweede doe ik het al helemaal niet met meer dan één persoon.” Monica gaf de leider van de jongens een zetje, zodat ze kon passeren. Ze was er namelijk helemaal klaar mee, onrespectvolle varkens.

De jongens bleken het hier echter niet mee eens. De leider van de groep pakte haar bij haar schouders beet en duwde haar agressief naar achteren, zodat ze tegen de muur opknalde. Monica hapte naar adem. “Vieze trans!” schreeuwde een van de jongens agressief. En dat was het. Het woord werd met zoveel haat, zo veel…venijn uitgesproken, dat Monica er zelf ook heel erg kwaad om werd. Maar op het moment dat ze de leider naar de keel wilde grijpen, was een andere jongen haar voor. Deze werd al gauw bestempeld als “haar homovriendje”, iets waardoor ze haar wenkbrauwen omhoog trok. De jongen scheen dit echter niet te pikken en…nou ja, sloeg de jongen op zijn bek. Monica giechelde zachtjes: het was heel erg, maar ook wel weer erg vermakelijk. Het resultaat echter was dat ze er uit werden gezet. “Maar ik heb niets gedaan!” protesteerde Monica nog, maar het mocht echter niet baten. Ook zij werd er uit gezet.

Een beetje verbouwereerd stond ze naast de jongen buiten de club. De jongen spuugde bloed uit. Fronzend keek Monica er naar. “Gaat het wel?” vroeg ze quasi bezorgd, wist zichzelf niet echt een houding aan te geven. “Waar ging dat over?” vroeg de jongen haar. Een logische vraag. Monica besloot om geen blad voor haar mond te nemen. “Die varkens maakten er een probleem van dat ik transgender ben, omdat ik geen seks met ze wilde” vertelde Monica een beetje luchtig en haalde nonchalant haar schouders op. “Bedankt trouwens…”

3'Smart' is not my middle name. Empty Re: 'Smart' is not my middle name. vr nov 20, 2015 11:45 pm

Keith Baker

Keith Baker

Ze vroeg of het met hem ging. Hij grijnsde even naar haar.
"Bloed zegt misschien 'nee', maar ik heb die gozer daarstraks zo'n dreun verkocht, daar kan ik nog minstens een week vrolijk van worden." Minstens. Niet dat Keith een heuze vechter was, maar af en toe iemand een mep verkopen omdat deze niet al te respectvol met anderen om ging, ging er bij Keith wel in. 
Op zijn vraag waarover die hele ruzie begon, had ze het over ´transgender´ en over ´geen seks´, waaruit de jongen kon opmaken dat het meisje transgender was en dus geen seks wou.
"Jij kan er ook niets aan doen dat je transgender bent," reageerde Keith met een flauwe grijns. "Trans, da's toch dat je tegen seks bent en geen seks wilt?" vroeg hij nog even om bevestiging.
"Wel jammer," vond Keith met een luchtige schouderophalen. "Er mogen van jouw meisjes wel meerdere komen." Maar ja, als ze geen seks wou dan wou ze geen seks en zou er van kinderen helemaal niets komen.
"Ik ben trouwens Keith," stelde de jongen zichzelf voor. "Normaal doe ik andere dingen om meiden te versieren." Hij knipoogde even naar haar. "Maar nu was het een win-win situatie. Jou redde uit jouw problemen, mezelf redden uit mijn problemen." Hij dacht even terug aan het 16-jarige meisje dat hem had proberen te versieren.
"Als ik niet was weggegaan had ik straks politie achter me aan gehad voor hoe heet het, als je dingen doet met minderjarigen. Daar heb ik echt geen zin in." Hij grijnsde weer.
"Sigaretje?" de jongen voelde even in zijn zakken en bedacht zich toen dat hij net een week gestopt was met roken. Een korte vloek verliet zijn lippen, toen liet hij verontschuldigend zijn handen zien.
"Ik moet helaas zeggen dat ik niet meer rook, dus sorry, dat sigaretje hou je nog van me tegoed. Als je rookt dan."

4'Smart' is not my middle name. Empty Re: 'Smart' is not my middle name. za nov 21, 2015 1:48 am

Monica Romano

Monica Romano

De jongen bleek nogal een vechtersbaas te zijn, hij werd namelijk een week lang vrolijk van dit gevecht. Helemaal prima, naar de mening van Monica. Hij had haar namelijk geholpen. Tot nu toe was het allemaal nog vrij normaal, vond Monica hem ook gewoon aardig en was er niet echt iets vreemds aan de jongen te merken. Totdat hij over het onderwerp “transgenderisme” begon te praten. Hij scheen namelijk niet helemaal te begrijpen wat het precies was. Monica kon er niets aan doen dat haar mond eventjes open zakte, dat iemand niet wist wat dat was had ze eigenlijk nog nooit meegemaakt. Onwillekeurig moest ze toch eventjes blozen toen hij zei dat het dan eventueel jammer zou zijn dat ze geen seks zou willen. Goddamnit, waarom moest ze daar om blozen? Hij deed nu toch in principe het zelfde als die jongens net?! De jongen stelde zich voor als Keith, en hij had haar deels uit eigen belang geholpen.

Monica had zijn sigaretje afgeslagen, ze rookte slechts op feestjes. “Oké, wacht even…” ging Monica eventjes weer helemaal terug in het gesprek “Dit is nieuw voor mij, je weet dus niet wat een transgender is?” Oké, dan moest ze dat eventjes gaan uitleggen. “Transgender betekent dus niet dat ik geen seks wil…” Vrolijk knipoogde ze eventjes naar hem: als hij met haar mocht flirten, mocht zij dat natuurlijk ook genadeloos terug doen. “Maar dat betekent dat ik vroeger in het verkeerde lichaam ben geboren. Ik ben namelijk een meisje, maar ik ben in een jongenslichaam geboren. Ik heb operaties gehad en nu ben ik dus een vrouw in een daadwerkelijk vrouwenlichaam, snappie? Dus alles zit overal goed.” Ze keek hem eventjes afwachtend aan, hopelijk dat hij het nu beter begreep. “Wat jij bedoelt is aseksueel. Dat betekent dat mensen wel aangetrokken zijn tot andere mensen, alleen niet seksueel.”

Ze woelde eventjes door haar lange, bruine haren en bibberde eventjes. Haar jas durfde ze niet te vragen aan de portier – niet dat het belangrijk was, het was maar een goedkope jas, maar ze had het nu wel koud. “Mijn naam is Monica trouwens” vertelde ze hem en knikte naar hem, als wijze van begroeting. “Heb jij het niet ijskoud?” zeurde Monica een beetje.

5'Smart' is not my middle name. Empty Re: 'Smart' is not my middle name. zo nov 22, 2015 7:27 pm

Keith Baker

Keith Baker

Er volgde een hele uitleg over het zijn van transgender. Het enige wat bleef hangen was het ding dat ze dus wel seks wou. En iets over jongenslichaam en meisje.
"Je bent een chick toch?" reageerde hij simpelweg. "Of eh, een meisje met een piemel. Die ze in India zoveel hebben?" Het begrip 'transgender' ging hem iets te boven en hij begreep er dan ook weinig van. Hij wou proberen interesse te tonen en probeerde te noemen wat hem was bijgebleven.
"Dus je wilt wel gewoon seks hebben," begon hij, duidelijk te maken dat hij echt wel begrepen had wat ze zei. "Die jongens hadden dus gewoon pech." Hij besloot het transgedeelte maar te laten zitten. Want nou ja, het was hem te ingewikkeld. Wat het hele transgebeuren ook inhield en wat ze ook ouwehoerde over jongens en meisjes, ze was gewoon in zijn ogen een knappe meid die belaagd werd door vervelende jongens. 
Ze stelde zichzelf voor als Monica en hij knipoogde naar haar. 
"Nice meeting ya," sprak hij met een brede grijns. Toen was het of hij het niet koud had. Hij liet een lach horen.
"Echte kerels hebben het niet koud," sprak hij. Even keek hij zorgelijk naar haar.
"Ik weet een kebabzaak hier niet al te ver vandaan. En het toeval wil dat ik zin heb in kebab. Daar is het vast warm. Ga je met me mee?" stelde hij aan haar voor. Het was niet bepaald charmant en flirterig om iemand uit te nodigen voor kebab, gezien de knoflooksaus je deed ruiken naar tien dooie vogels, maar hij had zin in kebab en hij mocht die tent toch niet meer in.
"Kunnen we deze avond toch nog gezellig maken." Of zou ze super op haar lijn letten en geen kebab eten?
"Eh, als je geen kebab wilt neem ik jouw portie wel," stelde hij voor. "Dan haal ik wat te drinken voor je?"

6'Smart' is not my middle name. Empty Re: 'Smart' is not my middle name. zo nov 22, 2015 8:44 pm

Monica Romano

Monica Romano

“Ik ben een chick, ja” zuchtte Monica zachtjes. Normaal gesproken kon ze best een conversatie voeren met iemand, maar de jongen bleek niet echt over de hoogste intelligentie te bevatten, daar was ze inmiddels achter. Maar goed, ze zou gewoon netjes blijven, deze jongen had haar immers wel gered van een vechtpartij. “En alles zit gewoon normaal op zijn plek, om het zo maar eens eventjes te noemen. Alleen vroeger, toen zat ik nog in het lichaam van een jongen, toen was het wel zo dat ik had…wat jij had zeg maar. Maar nu niet meer. Snap je wat ik bedoel?” Monica had maar besloten het een beetje in Jip en Janneke taal uit te leggen. De jongen, Keith genaamd, scheen echter nergens een probleem van te maken. Of dat het was omdat hij niet wist of wat transgender inhield, wist Monica niet, maar een beetje gezelligheid…tsja, daar zei ze eigenlijk nooit “nee” tegen. Ze was een feestbeest, een partyanimal, een gezelligheidsmens, iemand die niet graag alleen was, dus in principe was elke vorm van sociaal contact welkom. Voor haar werk moest ze wel sociaal zijn, dat was gewoon niet anders, en dat had Monica in haar vrije tijd eigenlijk gewoon overgenomen, zo bleek maar weer.

Keith bleek lekker ongecompliceerd. En ergens kon ze dat wel accepteren. Tot nu toe waren al haar ontmoetingen met andere mensen best wel confronterend en soms wel serieus geweest. Dit was gewoon…ja, eigenlijk twee random mensen die elkaar ontmoet hadden en voor de rest niets. Nou ja, hij had haar natuurlijk gered van een vechtpartij. “Echte kerels hebben het niet koud” zei Keith en Monica zag de zorgelijke blik in zijn ogen. Monica sloeg haar ogen even neer, maar voelde zich eigenlijk niet aangesproken: ze was toch geen man? Ze besloot maar dat de jongen niet beter wist en het maar gewoon te negeren. “Ja, lijkt me leuk” antwoordde ze daarom toen hij haar meevroeg naar een of andere kebabzaak. Fijn, ging ze nog stinken ook.

Naast elkaar lopend liepen ze naar de zogenoemde kebabzaak. Monica woelde wat door haar haren. “Dus. Maar voor de rest weet je wel toch wat seksualiteit inhoudt? Je weet wat homo’s, lesbiennes enzo zijn?” vroeg Monica nieuwsgierig. Misschien…misschien kon ze aan deze jongen vragen of hij het kon zien ofzo? Dat ze vroeger in een jongenslichaam had gezeten? Mmmm. Terwijl ze daarover nadacht, voelde ze zijn hand langs de hare strijken. Zachtjes grinnikte ze. “Je hebt geluk dat ik geen vriend heb” grinnikte ze en knipoogde. Opeens stopte ze met lopen en keek Keith aan. “Goed, vertel mij eens eerlijk, toen je mij zag in die club, had je toen gezien dat ik een man ben geweest?” vroeg ze toen en keek hem met opgetrokken wenkbrauwen aan “En wees maar eerlijk, I can take it.” Ze had nog altijd een flesje water in haar tas dat ze in zijn gezicht kon leegknijpen, ghehe.

7'Smart' is not my middle name. Empty Re: 'Smart' is not my middle name. ma nov 23, 2015 3:20 pm

Keith Baker

Keith Baker

Ze probeerde het opnieuw uit te leggen en ditmaal bleef er meer hangen. Oké, ze was een chick. Een dudette. Wat hij dus had gevonden toen hij haar daarstraks had gezien. Een dame die belaagd werd door jongens. En vroeger zat ze in de lichaam van een jongen. Dus dat betekende... Je kon toch niet van lichaam wisselen? Was alles dan omgebouwd?
"Dus waar je piemel zat, zit nu een vagina? Dat hebben ze geopereerd?" stelde hij de vraag. In zijn hoofd probeerde hij een beeld te vormen van hoe dat moest zijn en hij kromp eigenlijk een beetje ineen. Dat leek hem allemaal zeer pijnlijk en zeer onprettig. Iets wat hij zelf nooit vrijwillig zou doen, in ieder geval. 
Maar misschien wou Monica wel dat die piemel weg ging. Misschien was dat de strekking van haar hele verhaal. Dat ze de piemel niet wou, en dat ze een vagina wou. Keith vond het allemaal maar een beetje vreemd en kon zich er geen voorstelling bij maken. Waarom zou je een ander lichaam willen? Maar goed, meiden lieten hun tieten en hun kont ook doen, dus waarom zou een jongen zijn piemel niet kunnen laten veranderen in een vagina als hij dat wou? Big deal. 
Keith wou het alleen niet.
"Maar dan kan je niet meer staand plassen," sputterde Keith ongelovig. Dat leek hem onhandig. 
Ze was oké met zijn plan om naar de kebabzaak te gaan en daar liepen ze dan. Toen begon ze over seksualiteit. Of hij bekend was met homo zijn en met lekkere chicks die met elkaar zoenden. 
"Yeah," reageerde hij. Hij was er bekend mee. Toen hij per ongeluk haar hand aanraakte grinnikte ze dat hij geluk had dat ze geen vriend had.
"Nou daar heb ik zeker geluk mee," knipoogde hij naar haar. "En alles kan kapot, dat weet je toch?" Toen kwamen de nog ingewikkeldere vragen. Of hij had gezien dat Monica een kerel was geweest. Hij bekeek haar even. En hij moest eerlijk zijn.
"Eh. Ik had een kerel niet gered van een vechtpartij. Tenzij het een kneusje was," reageerde hij. 
"Chicks in benarde situaties help ik wel altijd. Zeker als er kerels bij staan. De meeste kerels willen alleen maar over een meid heen." Hij niet. Hij was absoluut van het flirten maar hij wou niet overal overheen. Seks was... niet zijn prioriteit. One-night-stands waren niet aan hem besteed. Hoewel hij vaak genoeg die kans had gehad. 
"Dus eerlijk? Het is dat je me die uitleg hebt gegeven over transdingen. Want anders had ik nooit geweten dat je ooit een dude was geweest."

8'Smart' is not my middle name. Empty Re: 'Smart' is not my middle name. ma nov 23, 2015 10:00 pm

Monica Romano

Monica Romano

“Jij snapt ‘m” zei Monica met een vrolijke knipoog. Een succeservaring, altijd belangrijk als het om leren gaat. “Het is niet zo dat ze mijn piemeltje hebben weggehaald en er een vagina op de plek hebben gezet. Ze hebben van mijn piemeltje een vagina gemaakt.” Dat was best ingewikkeld. Snel wuifde ze elke opmerking daarover weg. “Ik weet ook niet precies hoe dat werkt hoor” vertelde Monica hem. Nee, ze had geen idee hoe dat werkte. Ze wist dat het kon en dat je van een vagina ook een piemeltje kon maken, maar er waren dokters die daarvoor gestudeerd hadden en Monica was niet een van die dokters, sterker nog, zij had niet eens een opleiding, dus het was al wat dat ze begreep hoe het werkte. Of dat Keith echter een opleiding had gehad, daar was ze niet helemaal zeker van. Maar ach. “Maar dan kan je niet meer staand plassen.” Ze haalde haar schouders op, terwijl ze nonchalant door haar haren woelde. “Nou ja…het kan in principe wel, maar het is wat handiger. Maar het gaat wat dieper dan alleen staand kunnen plassen schat, het is emotioneel ook een heel proces, maar daar zal ik je niet mee vervelen” grinnikte ze zachtjes “Daar is het nu niet echt het juiste moment voor.”

Per ongeluk was zijn hand tegen de hare gekomen, en Monica verdomde zichzelf erom, maar ze had wel een beetje moeten blozen. Hallo, Keith was gewoon een knappe jongen? Zo raar was dat niet. “O, ben jij zo’n iemand?” grinnikte ze “Nou, no worries, de meeste mannen zijn niet echt geïnteresseerd in een transgender meisje als vriendin.” Au, dat klonk wel hard. Maar het was wel de realiteit. Monica had nog nooit een serieuze relatie gehad, de meeste keren dat ze intiem met een man was geweest, was alleen omdat hun het een keertje met een transgender meisje wilden doen. Om te kijken of het anders was als met een “normaal meisje”. Monica haatte de aanduiding “transgender meisje”, want ze was gewoon een meisje. Maar helaas waren maar weinig mensen die dat echt, echt begrepen. Toch moest Monica lachen om zijn uitspraak. Keith was lekker ongecompliceerd en daar hield Monica wel van. Lachend schudde ze haar hoofd. “Keith, de superheld voor dames en kneusjes” zei ze lachend en nam dankbaar het compliment in ontvangst. Dat was wel lief van hem, ook al was hij eerlijk.

Als reactie op zijn compliment stak ze haar arm door die van hem, want…niks want, dat vond ze gewoon leuk. “Het is wel waar hoor” bromde Monica zachtjes “De meeste jongens praten alleen maar met je om over je heen te gaan inderdaad. En ik zal niet zeggen dat ik de heilige maagd Maria ben, maar als je ze niet geeft wat ze willen, worden ze zoals die varkens in die club net.” Ze rolde met haar ogen. “Maar gelukkig ben jij niet zo, hè?” zei ze vrolijk en kneep zachtjes in zijn arm, als teken van waardering. “Jij bent lief, want jij hebt mij gered.” Normaal gesproken had ze nooit zo’n opmerking gemaakt, maar ach…wat zou het. Een rammelend geluid kwam uit de maag van Monica en ze keek met een schuine blik naar Keith. “Waar is die kebabzaak van jou helemaal? Ik heb honger als een paard, hoor!”

9'Smart' is not my middle name. Empty Re: 'Smart' is not my middle name. vr jan 08, 2016 5:56 pm

Keith Baker

Keith Baker

Ze probeerde hem iets uit te leggen. Het moment dat ze dat probeerde ging zijn hoofd op standje 0 en keek hij over straat heen. Het was geen desinteresse. Oh misschien wel een beetje. Maar het was vooral dat het te ingewikkeld klonk en zijn hersenen het daarom blokkeerde. Het gebeurde vaker en het enige wat in zijn hoofd bleef hangen waren de dingen die er echt toe leken te doen. 'Wat te doen bij een ongeval'. 'Wat als een paard agressief was', dat soort dingen. Dingen die in zijn leven belangrijk waren. Hoogst waarschijnlijk waren het alle dingen die niet belangrijk waren in Monica's leven. 
Toen had hij dus per ongeluk haar hand aangeraakt en gezegd dat alles kapot kon. Het was grotendeels een -
Het was een grapje geweest. Maar aldus Monica was hij er 'zo eentje'. De jongen grijnsde. Er was niets mis met een beetje badboy reputatie, vond hij zo. Maar hij hoefde zich geen zorgen te maken om een potentieel vriendje, jongens waren over het algemeen niet zo van het daten van een transgender. 
"Ik snap het niet," gaf Keith toe. "Je bent prachtig. Ik zou je willen daten." Nou ja, hij zou er geen moeite mee hebben om eens op een date te gaan en te kijken wat er zou gebeuren. Haar te leren kennen. Julie bleef er namelijk maar op hameren dat hij broodnodig met een meisje moest thuiskomen en niet voor slechts een nachtje. Wie weet was Monica wel het meisje waarmee hij thuis kon komen en waarmee hij thuis zou willen komen. Maar goed, dat kon hij nu nog absoluut niet zeggen, gezien hij haar nauwelijks kende.
Ze lachte dat hij de superheld was voor kneusjes en dames. Nou ja. Superheld. Ze gaf hem gelijk, dat mannen alleen maar met meiden praten om over ze heen te gaan. De meeste dan. En dat het anders in varkens van daarstraks veranderde. Daar was geen woord Spaans bij. Maar gelukkig was hij niet zo.
"Nee," beaamde hij, niet zeker wetend of het een goed iets was dat hij niet zo was of dat dit slecht was. Was het slecht dat hij nog maagd was? Dat hij weinig interesse had om dit te veranderen? Hij wist het niet. 
Hij was lief want hij had haar gered. Hij grijnsde even breed naar haar. Zover was zij ook wel lief. Plus ze hield van eten. Tenzij ze zometeen een salade ging bestellen, dan was de liefde tussen hen wel over. Een echte dame at als een heer.
Ze vroeg waar de kebabzaak was en de jongen gebaarde even naar een donker uitziend steegje. 
"Daar." Een grijns tekende zijn gezicht waarna hij het steegje in sloeg en al gauw bij een goed verlichtte zaak terecht kwam.
"Betere kebab hebben ze in heel HorseHome niet." De jongen leek tevreden met zichzelf, hield de deur voor Monica open, wachtte tot ze binnen was en stapte daarna zelf binnen. De eigenaar begroette hem enthousiast en vroeg hem vervolgens: "En wie is deze lieftallige dame die je hebt meegebracht?"
"Dit is Monica." Keith hield het kort, want hij wist niet of hij wel zoveel zin had in dit gesprek. De eigenaar zou vast door gaan vragen, vragen stellen over hun relatiestatus en daar had Keith echt geen zin in.
"Twee grote porties graag," sprak hij, waarna hij geld op de toonbank legde. 
"Je zei dat je honger hebt als een paard," een halve grijns trok over zijn gezicht.
"'s Kijken hoe snel je die grote bak zo weg kan werken."

10'Smart' is not my middle name. Empty Re: 'Smart' is not my middle name. wo jan 13, 2016 12:35 am

Monica Romano

Monica Romano

Onwillekeurig moest Monica glimlachen om de complimentjes van Keith. Het was niet meteen zo dat ze verliefd op hem was, daar kende ze hem niet goed genoeg voor, maar het was altijd leuk om complimentjes te krijgen, en zeker van zo’n knappe jongen als Keith. “Dat is lief van je” glimlachte Monica “Maar ik ben ook een vrij gecompliceerd – ik bedoel, een vrij moeilijk persoon. Weet je zeker dat je me nog zou willen daten als je me zowel van buiten als binnen zou kennen?” Een mysterieuze glimlach verscheen op haar gezicht en ze knipoogde naar hem. Ze moest op haar woorden letten. Keith was niet bepaald een jongen die het wiel had uitgevonden – en dat maakte natuurlijk niet uit, want iedereen had zo zijn eigen intelligentieniveau, maar dat betekende wel dat ze sommige woorden niet kon gebruiken. Dadelijk wist hij niet wat ze betekenden? Dat zou Monica lullig voor hem vinden. Ergens was ze wel blij dat ze hem had leren kennen. Hij was niet zo gecompliceerd als de meeste mensen die Monica tot nu allemaal kende. Gecompliceerd was niet altijd erg, maar soms was het gewoon wat makkelijker om wat luchtig contact te hebben met iemand, voor de verandering.

Uiteindelijk kwamen ze dan aan bij de felbegeerde kebabzaak van Keith. Eindelijk, want Monica stikte inmiddels van de honger. “Ik geloof het meteen als je dat zegt” grijnsde Monica “Maar nu verwacht ik wel wat van, dus ik hoop niet dat het tegen valt.” Plagend stak ze haar tong uit naar hem, terwijl ook zij naar binnenstapte. “En wie is deze lieftallige dame die je hebt meegebracht?” begroette de eigenaar van de zaak haar. Maar voordat ze kon antwoorden, had Keith dat al voor haar gedaan. Monica zwaaide beleefd naar de man en ging bij Keith aan een tafeltje zitten. Ze deed haar lange, zwarte jas uit, die haar…verhullende uitgaanskleding liet zien. Haar jas sloeg ze om de achterkant van de stoel en sloeg haar lange benen over elkaar. Ze zag wat starende gezichten van andere aanwezige mannen en grinnikte zachtjes. “Ben ik een beetje underdressed?” Ze gaf hem een vrolijke knipoog, terwijl ze haar haren bij elkaar bond. Eten was goed, maar haren eten was iets minder. Op deze manier zouden haar haren uit haar gezicht blijven en zou ze ongegeneerd kunnen eten. Nou ja, ze zou natuurlijk wel een beetje op haar tafelmanieren letten. Een beetje maar.

“Je zei dat je honger hebt als een paard” begon Keith en een grijns trok over zijn gezicht. Monica knikte beamend. “’s Kijken hoe snel je die grote bak zo weg kan werken.” Ze trok plagend haar wenkbrauwen op. “Moet jij maar eens opletten” zei ze met een glimlach “Ik ga het voordeel over dat vrouwen alleen maar sla eten eens eventjes flink de wereld uithelpen.” Het duurde niet lang voordat de eigenaar twee dampende schalen met kebab voor hen neerzetten. “Dankjewel” zei Monica vriendelijk en glimlachte naar de eigenaar. Deze knikte naar haar en liep weer terug. “O my God, dit ruikt echt heerlijk” zei Monica en pakte het plastic vorkje dat erbij zat. Want kebab moest je eten met plastic vorkjes, dat was een soort ongeschreven regel. “Ik weet niet of jij nog bid voor heten, maar ik doe wel een schietgebedje hierna” grinnikte ze, terwijl ze haar vorkje in het vlees zetten en begon te eten. En Keith had gelijk gehad. Nog nooit had ze zulke lekkere kebab gegeten, hij smaakte heerlijk. “Het is echt heerlijk” beaamde Monica en sloot eventjes genietend haar ogen.

Monica at eventjes in stilte een flink deel van de kebab weg. Niet omdat ze niet met Keith wilde kletsen, maar omdat ze gewoon zo’n verschrikkelijke honger had. Nadat haar buikje iets verder was gevuld, keek ze weer op naar hen. “Ik vroeg me af…” begon ze “Ik bedoel, nu je weet dat ik nou ja…transgender ben, als je begrijpt wat ik bedoel…kijk je nu anders tegen mij aan? Anders dan dat je eerst deed, toen je me in die club zag zeg maar? Ik weet niet, ik ben daar nieuwsgierig naar.” Ze sloeg haar ogen eventjes neer. “Ik weet niet waarom ik je dit vertel, en misschien kan het je niets schelen, maar meestal zijn het heterojongens die er moeilijk over doen. Ik begrijp niet waarom, het is niet alsof ik iemand wat aandoe ofzo?” Ze keek op naar hem, stopte nog een stukje kebab in haar mond. “Sorry als ik je verveel hoor” grinnikte ze toen zachtjes.

11'Smart' is not my middle name. Empty Re: 'Smart' is not my middle name. do jan 21, 2016 9:30 pm

Keith Baker

Keith Baker

“Ik ga het voordeel over dat vrouwen alleen maar sla eten eens eventjes flink de wereld uithelpen.”  Keith grijnsde. Ja. Dat was wel een goede, dat mocht ze doen. Tot nu toe had hij alleen maar kleine eters meegemaakt, een beetje verandering zou leuk zijn. Julie bijvoorbeeld was een kleine eter, een aantal andere vriendinnen van haar waren kleine eters. En nou ja, Keith vond het leuk om breeduit te koken en grote maaltijden te maken. Dat was zijn ding. 
En oké, Keiths vrienden konden die grote maaltijden wel waarderen, maar die waren ook tevreden als je ze voerde met vlees van de barbecue. En goed, vooruit, Monica was nu ook tevreden met kebab en dat was ook geen 'echte' maaltijd. 
“Ik weet niet of jij nog bid voor heten, maar ik doe wel een schietgebedje hierna." Keith liet even een lach horen.
"Een schietgebedje, zo slecht zal het niet wezen," glimlachte hij, niet zeker hoe ze haar opmerking bedoelde. 
“Het is echt heerlijk." Keith knikte, terwijl hij ook een aantal happen nam. Het was voor hem vaste prikkie. Als hij uitging en hij honger kreeg, ging hij standaard hier naar toe. Dus de heerlijke smaak was hem meer dan bekend maar hij kon niet ontkennen dat het heerlijk was.

Na even een stilte tussen hen in, waarin enkel eetgeluiden waren te horen, stelde Monica een vraag.
“Ik bedoel, nu je weet dat ik nou ja…transgender ben, als je begrijpt wat ik bedoel…kijk je nu anders tegen mij aan? Anders dan dat je eerst deed, toen je me in die club zag zeg maar? Ik weet niet, ik ben daar nieuwsgierig naar.”

De jongen hield zijn hoofd scheef. Dacht na. Of hij anders tegen haar aankeek. Nu hij wist dat ze transgender was. Heel eerlijk begreep hij het hele transgender gedoe niet zo. Oké, het was duidelijk, Monica was in eerst instantie een knulletje geweest. Toch? Maar nu was ze een volledige chick. 
Vond hij haar nu anders dan eerst? Hm. Nee.
"Nou, eh..." sprak hij terwijl hij even op zijn hoofd krabde. "Je bent gewoon nog steeds een meid. Dus nee, niet echt," was zijn conclusie terwijl hij nog een hap kebab in zijn mond stak. 

 “Ik weet niet waarom ik je dit vertel, en misschien kan het je niets schelen, maar meestal zijn het heterojongens die er moeilijk over doen. Ik begrijp niet waarom, het is niet alsof ik iemand wat aandoe ofzo?” Keith haalde zijn schouders op. Hij begreep het gewoon niet zo goed en probeerde het vooral simpel voor zichzelf te houden. Ze was gewoon een meisje. Toch?
"Ja nou ja, weet je, zolang je gewoon met jongens date heb ik er geen moeite mee," vond hij. "Je bent namelijk een meisje." En goed, daarmee sprak hij eigenlijk dat hij moeite had met homo's. En lesbische meisjes. Hij begreep er niets van. Waarom zou je in godsnaam op hetzelfde geslacht vallen? Nee. Keith was behoorlijk homofoob, vooral omdat hij de gedachte aan homoseks smerig vond. En omdat het niet paste in zijn beeld van mensen. 
Dat Julie ook op vrouwen viel, tja. Dat wist hij, maar dat was weer anders, want het was zijn zusje. Zij deed geen homodingen. Zij had geen piemeltje om in iemand anders zijn kontgat te stoppen. Dus dan was het allemaal niet zo smerig.

Keith haalde zijn hand even door zijn haar, nam een hap kebab. 
"Is het niet moeilijk?" probeerde hij te vragen. "Om euh, nou ja. Meisje te zijn?" Want nou ja, hij vond het velen malen makkelijker om jongen te zijn. Staand plassen. Dat soort dingen. 

12'Smart' is not my middle name. Empty Re: 'Smart' is not my middle name. do jan 21, 2016 11:44 pm

Monica Romano

Monica Romano

Haar wenkbrauwen waren eventjes omhoog geschoten bij zijn opmerking over het daten met jongens. Dus als ze met meisjes was gaan daten, was het een probleem, simpelweg omdat zij zelf een meisje was? Zonder er verder een reactie op te geven at ze door. Dat leek in haar geval het slimst. Het was duidelijk dat Keith het intelligentieniveau van een naaktslak had, en als hij werkelijk zo kortzichtig was, begreep Monica eigenlijk niet eens meer waarom ze hem een leuke jongen had gevonden. Monica was een trots lid van de LGBT community en zou zich ook altijd inzetten voor deze groep. Afkeurden schudde ze eventjes haar hoofd, terwijl ze wat kebab in haar mond stak en eventjes naar een postertje dat aan de wand hing keek. Haar ogen werden weer getrokken door zijn opmerking en een zuur lachje verscheen rond haar lippen. “Waarom zou het moeilijk zijn om iemand te zijn die ik altijd al was, terwijl ik slechts in een verkeerd lichaam zat?” Een glimlach gleed over haar gezicht en ze legde haar vork eventjes neer. “Het enige dat in het begin een probleem was, was het lopen op hoge hakken, maar mijn nichtje heeft mij voor de operaties alles geleerd: op hakken lopen, make-up, haren doen.” Haar lieve, lieve Olivia.

En nu was het tijd om hem eens een lesje te leren. Time to educate him. Haar ogen vonden de zijne en ze sloeg haar handen in elkaar. “Wat mij dwars blijft zitten, is waarom het een probleem zou zijn als ik, als meisje, verliefd zou worden op een meisje?” Ze stak een van haar vingers op, als teken om hem tegen te houden. “Niet dat ik dat ben, maar stel dat het wel zo zou zijn? Wat is dan het probleem?” Monica ging eventjes verzitten, sloeg haar benen over elkaar en leunde wat naar voren. “Wat is er mooier dan twee mensen die van elkaar houden, of dat nou twee mannen, of twee vrouwen, of een man en een vrouw zijn?” Natuurlijk waren er nog meer geslachten dan alleen “vrouw” of “man”, maar ze moest rekening houden met Keith. Dit zou namelijk vast en zeker allemaal verwarrend genoeg zijn. “Ik snap niet waarom mensen zo’n groot probleem maken van homoseksualiteit” zei Monica afkeurend, en schudde daarbij nogmaals haar hoofd “Mijn beste vrienden zijn homoseksueel en die zijn loyaler dan mijn heterovrienden.”

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum