Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Apple pie interrupted [Loréne]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down  Bericht [Pagina 1 van 1]

1 Apple pie interrupted [Loréne] op za apr 04, 2015 12:57 pm

Roya Marigold

Tuig
Het was een verrassend warme lentedag. Aldus het weerbericht zou het toch wel bijna achttien graden worden vandaag, maar het leek door de windstilte eigenlijk nog wel warmer.
Roya had een wit bloesje aangetrokken en een baggy driekwart broek, met schattige, bruine sandaaltjes eronder, met een piepklein hakje.
Voor de gelegenheid droeg ze een beetje mascara en een klein lijntje eyeliner.
Onderweg naar het café was ze een vriendin tegen gekomen, die het direct was opgevallen. Roya had erg opgelaten gereageerd toen ze uitlegde dat ze wat ging drinken met Bryce.

En nu zat ze hier, zenuwachtig te wachten. Hij was het toch niet vergeten? Ze wist eigenlijk nog steeds niet precies waar zij en Bryce nu stonden. De keren dat ze hem had gezien na het feest waren toch nog altijd een klein beetje ongemakkelijk geweest.
Ze wist zich nu ook niet echt een houding te geven. Ze had een serveerster al een paar maal zorgelijk haar kant op zien kijken en ze glimlachte dan maar ongemakkelijk terug. Het meisje deed haar wat aan Anna denken; die kon ook zo beschermend over haar zijn. Ze vond het niet erg; het idee dat mensen over je waakten was fijn, of het nou nodig was of niet.
Maar de spanning werd verbroken toen er een bekend figuur op een drafje aan kwam. Inclusief die stomme grijns waar ze nog steeds geen weerstand aan kon bieden.
"Sorry dat ik zo laat ben," bracht Bryce uit, terwijl hij zijn jas uitdeed en over de stoel tegenover haar hing. Hij ging zitten, met een schuldbewust grijns op zijn gezicht. Roya schudde haar hoofd en glimlachte.
"Sms me de volgende keer in ieder geval dan even," zei ze, niet onvriendelijk.
".... Goeie."
Het klonk alsof dat geen moment in de jongen was opgekomen.
"Dus, wat wil je? Ik trakteer," zei hij toen opgewekt. Roya sloeg met een glimlach haar ogen neer.
"Oh, een cola is wel goed."
"Niets erbij? Kom op, ze serveren vandaag appeltaart!" Bryce grijnsde opgewekt en Roya schoot in de lach.
"Ach, waarom ook niet."
"Zo mag ik het horen!"

2 Re: Apple pie interrupted [Loréne] op za apr 04, 2015 3:07 pm

Loréne

10/10 would bang
Godver. Ze had weer te veel gezopen vannacht.
Wacht. Ze had helemaal niet gedronken... Waarom had ze dan zo'n barstende koppijn? Niet alleen haar hoofd bonkte, wel meer delen van haar lichaam deden zeer. Het was donker in de kamer waar ze zat. Toen ze overeind ging zitten keek ze wat bevreemd rond, niet zeker van waar ze nou was en waar ze zich ophield. Haar adem stokte toen ze Gleufhoed tegenover zich zag liggen. Zijn ogen waren gesloten en hij had kringen onder zijn ogen van vermoeidheid. Zijn ademhaling ging gelijkmatig, dus voor zover Loréne wist was ze weer eens te grazen genomen door de mannen van de Gleufhoed om een nieuw dealtje te sluiten. Haar maag knorde. Hoe lang zat ze hier al? Ze kon zich echt niets meer herinneren. Voor zover zij wist had ze een drankje -
Oh. Natuurlijk. Iemand had met haar drankje lopen kloten. En dat had er dus in geresulteerd dat ze hier was beland. Voor God mag weten wat voor gezeik.
Ze had ongeveer tien minuten naar Gleufhoed liggen staren, toen had ze besloten hem wakker te kuchen. Helaas deed haar eigen gekuch haar zeer aan haar oren, maar Gleufhoed werd wel wakker. Hij keek eerst even verward naar haar maar hij herpakte zich.
"Je weet -"
"Ja. En nee, je krijgt haar niet. Ik ga niet vertellen waar ze is, kan ik gaan nu?" Ze stond op en voelde zich beurs. Alsof haar hele lichaam door een gehaktmolen was gehaald.
"Eh." Gleufhoed wist zich niet helemaal een houding te geven.
"Ik kan je niet laten gaan totdat -"
"Fucking hell man, we weten allebei dat jij geen baan meer hebt als jullie Myrcelle uiteindelijk hebben gevonden. Blijkbaar heb ik gisteren ook al geen goede antwoorden gegeven, gezien ik helemaal beurs ben. Jullie maken super fucking veel indruk op me, bladiebla. Kan ik gaan?" Gleufhoed stond bedachtzaam op. Ze had een punt gemaakt toen ze zei dat er gisteravond niets nuttigs uit haar was gekomen. En hij had schijnbaar ook geen zin in een ontvoering.
"Prima. Als iemand je het vraagt, je hebt me neergeslagen." Het was bijna alsof ze vrienden werden, zij en Gleufhoed.
"Jebs. Ik sloeg je tegen je slapen. Maak er een goede dag van." Zo snel de deur werd open gedaan, zo snel holde ze weg op haar hakken. Haar haren zaten door de war en de eerste de beste winkel die ze in kon gaan na weg te zijn gelopen van het pakhuis waar ze zich blijkbaar had opgehouden, ging ze naar de wc toe om zichzelf toonbaar te maken. Voor zover dat ging. Hemel. Ze hadden haar portemonnee leeggeroofd. En ze had nog wel honger.
Op haar weg naar huis toe kwam ze langs een café waar ze toevallig Bryce met een meisje en een stuk taart zag zitten. Haar maag knorde wellustig. Een stuk taart zou er wel in gaan, en Bryce had overduidelijk geen taart nodig voor zijn lichaam.
Ze schoof aan en ging op een stoel zitten.
"Bryce, goeiendag!" sprak ze enthousiast. "Sorry dat ik er zo tussendoor kom." Ze zag er nog steeds wat verwilderd uit. En ze zag er hongerig uit. Het stuk taart lag zo voor haar neus te lonken dat ze niet anders kon.
"Sorry Bryce, jij word er alleen maar dik van," sprak ze nadat ze met een ietwat verontschuldigende blik het stuk taart van zijn bord at. Degelijk was het niet meer. Als een volwaardige bouwvakker werkte ze het stuk taart naar binnen. Toen pas toen ze dat achter haar kiezen had, keek ze op naar het meisje.
"Ooooh. Roya! Ooh jemig ik ben geheel verkeerd binnengekomen." Ze stak haar hand uit en glimlachte vriendelijk.
"Ik ben Loréne, Bryce' partner in crime" Ze moest Bryce spreken, maar dat moest maar een andere keer. Haar maag knorde en ze keek even moeilijk.
"Eh, lang verhaal kort: ze hebben mijn portemonnee leeggeroofd. En ik heb honger."

3 Re: Apple pie interrupted [Loréne] op za apr 04, 2015 11:32 pm

Roya Marigold

Tuig
De bestelling werd gebracht en Roya glimlachte naar Bryce.
"Dank je," zei ze. De taart smaakte buitengewoon goed en al met al leek het vandaag alsof er werkelijk geen vuiltje aan de lucht was, ook niet in haar leven. Ze nam een slokje van haar drinken en keek Bryce schuin aan, die meteen grijnsde toen hij het doorhad. Even voelde Roya zich als een veertienjarige die betrapt wordt op het kijken naar haar crush.
Ze wilde het ook niet hardop toegeven, maar wat had ze deze jongen gemist. Hij was als een drug. En hij had het zelf niet eens door. Natuurlijk, Bryce Logan wist echt wel dat hij er goed uitzag, maar de impact die hij op haar had? Nee, die ging volledig over zijn hoofd.
En misschien was dat wel een van de dingen die ze zo leuk aan hem vond. Bepaalde dingen besefte hij zich echt niet.
Een meisje dat er niet erg gezond uitzag kwam ineens hun kant op. Roya keek gealarmeerd op. Ze keek naar Bryce, maar die leek een stuk minder verbaasd. Kende hij haar? Ze wilde niet de jaloerse vriendin zijn, maar het was moeilijk hem nog eens te vertrouwen.
Ze kwam erbij zitten alsof ze hen al jaren kende en sprak Bryce vrolijk aan, die nu toch wel wat verward leek.
"Hey-" begon Roya, maar het meisje had de taart van Bryce weggewerkt voor ze 'niet doen' kon zeggen.
De woorden die volgden echter, deden Roya haar als een hert in de koplampen aankijken. Ze wisselde een verwarde blik me Bryce. Had hij het over haar gehad?
Aarzelend schudde ze de hand.
"Ik ben Loréne, Bryce' partner in crime" zei het meisje en Roya fronste. Ze liet de hand van het meisje los en keek Bryce argwanend aan, die nogal opgelaten leek.
"Loréne-" begon hij.
"Eh, lang verhaal kort: ze hebben mijn portemonnee leeggeroofd. En ik heb honger."
Ineens was Roya bijna vergeten wat ze net had gezegd.
"Wát? Wie? Heb je de politie al gebeld?" reageerde ze geschrokken. "En je kaarten laten blokkeren?"

4 Re: Apple pie interrupted [Loréne] op zo apr 05, 2015 1:37 am

Loréne

10/10 would bang
"Oh, 'ze'. De bitchfuckers die me al een paar maanden lastig vallen." Ze keek het meisje aan dat met wijd opengesperde ogen naar haar zat te kijken en automatisch kreeg ze de behoefte om alles uit te vlakken en excuses te maken voor haar onhandige gedrag.
Was het meisje vaker zo? Zo bezorgd? Loréne was het namelijk niet gewend dat mensen zo oprecht bezorgd naar je konden doen en ze kon dan ook begrijpen dat Bryce het meisje heel hoog had staan. Ze kwam over als een lief meisje en wie was Loréne om een dolgelukkige Bryce met haar niet nog gelukkiger te helpen? Ze zou in ieder geval haar best doen om Bryce als een lieve knaap neer te zetten. Bryce had het hart op de goede plek zitten en als ze Roya zo zag, had Roya dat ook.
"Politie bellen heeft geen zin, denk ik," reageerde ze achteloos. "Die mensen geloven me niet als ik aan kom zetten met een bende die achter een achtjarig meisje aan zit." Ze trok Bryce' koffie naar zich toe en nam er een slok van. Even keek ze hem verontschuldigend aan
"Ik betaal het je terug, maat. Maar man, ik heb zo'n koppijn." Ze nam weer een slok en hield haar handen even om het kopje heen. "Kaarten zaten er goddank niet in. Wacht." Ze legde haar handen even tegen haar BH aan.
"Nee dan heb ik ze thuis gelaten. Ik eh, stop ze meestal daar om te voorkomen dat dit soort dingen gebeuren maar ik had alleen wat contanten bij me." Ze zuchtte even.
"Maar goed. Sorry dat ik jullie date trash." Ze keek het meisje nieuwsgierig aan.
"Vertel, hoe lang is dit al ongoing tussen jullie? Ik bedoel, zijn jullie nu ook echt samen en aan het daten? Bryce heeft overduidelijk zijn hart aan je verloren en ik zou het zonde vinden als hij niet -" Ze maakte haar zin niet af. Toch schitterde er iets van genegenheid in Loréne's ogen. Ze meende het. Ze gunde Bryce dit van harte en hoopte dat het meisje wat zekerheid in zijn leven kon brengen.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Soortgelijke onderwerpen

-

» Wat als...?
» 50 Posts - 50 Themes

Permissies van dit forum: