Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Boodschappen enzo.

Go down  Bericht [Pagina 1 van 1]

1 Boodschappen enzo. op di sep 02, 2014 12:10 pm

Darren

Ex-Admin
Ken je dat, wanneer je de koelkast open trekt en je je zo verheugt op een lekker bakje muesli in de ochtend. Ja niet dus. Vanochtend trok Darren de koelkast open, greep flink mis naar het pak vanille yoghurt dus helaas. Geen muesli om de ochtend mee te beginnen. Maar! Niet getreurd. Super huisman had zichzelf een dag een soort van rust gegeven dus meer dan genoeg tijd om lekker boodschappen te doen en heel veel vanille yoghurt en muesli te halen. Met het boodschappenlijstje van Chantal in zijn hand slenterde Darren door de supermarkt heen. Paprika, meloen, ananas, aardappelen, sla, brood, vleeswaren en zoetigheid. Winkelpad in, winkelpad uit. Eigenlijk verliep het allemaal wel soepel. Zoeken was niet echt nodig, tot hij bij de gember kwam. Gember? Waar moest hij dat nou toch weer vandaan halen. Al leunend op zijn wagentje, met zijn verstand op nul, slofte hij nog een keertje langs de groenten en fruit afdeling om te zoeken. Nope, geen gember. Dan nog een keertje langs de aardappelen. Darren haalde verveeld zijn hand door zijn haar heen, wat trouwens alle kanten op stond omdat hij het vanochtend niet had gedaan. Uien, misschien ook wel handig om mee te nemen. Maar nog steeds geen gember. Uiteindelijk gaf Darren het op en liep hij naar iemand in een prachtig blauw overhemd van de supermarkt. Een lieftallige jongeman, lachte hem hard uit na zijn vraag of hij hem kon vertellen waar de gember lach. Juist, naast hem dus. "Bedankt, werkse verder." Mompelde hij nog voordat hij snel de gember pakte en richting de kassa racete. Althans, nadat hij bij de tijdschriften was geweest. Er moest vast een nieuwe penny zijn voor Melody. Zo niet, dan toch.

Darren slofte het hoekje om bij de tijdschriften, vastberaden om de nieuwe Penny voor Melody mee te nemen. En misschien ook iets van een meidenblad voor Chantal. Had ze ook weer wat te lezen. Op het moment dat hij zijn winkelwagen weg zou zetten merkte hij op dat hij iets te lomp was geweest en vol tegen iemands been aan was gereden. "Sorry! Ik lette niet op.." verontschuldigde hij zich snel. Aangezien zijn verstand op nul stond duurde het even voordat hij de achterkant van de persoon had geïdentificeerd. Lang haar, mooi slank, precies de bouw van Chantal. Wacht! "Zeg jongedame, ik zou de boodschappen doen vandaag. Maar nu ik je hier toch tref, krijgt deze brave jongen een kusje voor zijn goede gedrag?"

& Chantal

2 Re: Boodschappen enzo. op wo sep 03, 2014 8:34 pm

Chantal

Gister had Chantal een boodschappenlijst gemaakt omdat bijna de koelkast en de kasten leeg waren. Ze had het briefje op het aanrecht neer gelegd zodat ze die niet kon vergeten. Alleen deze morgen toen ze hem wilde pakken was het briefje weg. Lang kon ze niet zoeken omdat Melody naar school moest. Ze hoopt dat ze het lijstje nog wist. En anders zou ze wel kijken of alles mee kwam. Ze bracht Melody naar school op de fiets en ging vervolgens naar de supermarkt. Daar pakt ze maar een mandje omdt ze niet alles meer wist en een kar dus overbodig zou zijn. Als eerste ging ze naar het schap met de tijdschriften om voor Melody de penny te halen en voor haar. Net toen ze bij het schap stond voelde ze dat er een kar tegen haar benen werd aangereden. Het eerste wat ze dacht was moeilijk he uitkijken. Op het moment dat ze wat wilde zeggen hoorde ze een bekende stem Sorry! Ik lette niet op zeggen. Net toen ze zich wilde omdraaien begon de bekende stem verder te praten met Zeg jongedame, ik zou de boodschappen doen vandaag. Maar nu ik je hier toch tref, krijgt deze brave jongen een kusje voor zijn goede gedrag. Met een glimlach keek ze naar hem. "Vandaar dat ik het lijstje niet meer op het aanrecht kon vinden. Ik was het helemaal vergeten dat jij de boodschappen zou doen vandaag." zei ze tegen hem en gaf daarna een kus. ”Zullen we dam maar samen boodschappen doen of wil je het toch zelf doen?” Vroeg ze na de kus. Als antwoord kreeg ze dat ze samen boodschapjes gingen doen. Ze knikte instemmend. ”Dan moet me fiets straks wel even achterin de auto.” Gelukkig hadden ze een grotere auto tegenwoordig dus hij kon er makkelijk in. Samen maakte het boodschappenlijstje af. Wat ze niet had gezien was dat Darren stiekem ijslollies in de kar had gedaan. Hier kwam ze pas achter bij de kassa toen ze de tas aan het inpakken was. ”Ehum Lieverd dit stond niet op het lijstje hoor.”zei ze terwijl ze de doos aan hem liet zien. Van het antwoord wat ze kreeg moest ze stiekem lachen. Blijkbaar verzon hij dat Melody dat aan hem had gevraagd mee te nemen. ”Hmmm vooruit dan maar. Over Melody gesproken ze wilt graag bij Fay logeren of dat mag.” Zij zelf vond het niet erg Fay zat bij haar op school alleen een klas hoger. Chantal paste wel vaker op Fay omdat zij de dochter van Yannick een goede vriend van haar was. ”Ze mag van mij wel in het weekend daar logeren. Maar weet niet wat jij er van vind. We kunnen dan wel even tijd voor ons alleen hebben.” Stiekem hoopte ze dat hij er mee in zou stemmen. Dan konden ze weer keer naar het strand of naar het bos met de paarden.

3 Re: Boodschappen enzo. op vr sep 05, 2014 5:47 pm

Darren

Ex-Admin
Samen boodschappen doen natuurlijk! Veel gezelliger dan in je eentje. En daarnaast, Chantal kent de weg in de supermarkt. Op deze manier is het veel makkelijker om alles te halen. Toen Chantal de ijslolly's in de gaten kreeg verzon hij snel dat Melody had gevraagd of hij ze voor haar wou halen. Tuurlijk had Melody daar niet om gevraagd, hij wou ze zelf gewoon. Het ergste van al, als hij eenmaal aan die ijsjes begon dan kon hij ze allemaal in één dag opeten. Kon hij er wat aan doen dat ze die dingen te lekker maken? Melody bij Fay logeren, dat was een ander verhaal. "Ik vind het helemaal prima, dan hebben wij ook weer eens wat quality time samen! Wanneer gaat ze daar heen?" Zo onschuldig mogelijk zetten hij een grote glimlach op zijn gezicht om de schuld te verbergen. Hij wou niet graag een beetje tijd met Chantal hoor, dat leek alleen maar zo. Na het boodschappen doen zette hij snel de boodschappenkrat in de auto om vervolgens Chantal haar fiets erbij te proppen. Past makkelijk! "Gaan we nog een ijsje halen bij de MCDrive, ik heb echt heel veel trek in een ijsje." Nogmaals probeerde Darren zijn onschuldigste gezicht op te zetten. Baten mocht het alleen niet. Dan toch niet. Thuis borgen ze samen de boodschappen op en dronken ze nog snel een kop koffie voordat Chantal aan het avondeten begon en Darren de paarden eten ging geven. "Pferdies van me, het is etenstijd!" Dat hoefde hij geen tweede keer te zeggen. Uit de boxen kwam zacht gehinnik en onrustig gedrentel. Opschieten geblazen.

Na het voeren van de paarden, avondeten en natuurlijk Melody bezig houden plofte Darren uitgeput neer op zijn bed. Melody lag in haar bedje, na drie verhaaltjes en wat gekwebbel over school was mevrouw het eindelijk met hem eens dat het tijd was om te gaan slapen. Gelukkig. Darren had al gedoucht, het wachten was nu alleen nog op Chantal. In de tussentijd schoof hij de gordijnen alvast dicht, vermoordde nog een aantal muggen en zette hij de wekker voor morgenochtend. Toen hij Chantal in de deuropening zag verschijnen verscheen er een glimlach op zijn gezicht. "Avondkroelmomentje! Kom je knappe dame van me?" Darren ging in bed liggen en zorgde ervoor dat Chantal eigenlijk niet heel veel keus had om bij hem te komen liggen. Na een paar tellen knuffelen haalde Darren diep adem. "Eigenlijk moet ik je wat vertellen." Tussendoor glimlachte hij nog een keertje breed voordat hij verder ging. "We willen allemaal herinnerd worden. Maar jij bent anders. Jij weet de waarheid. Ik wil geen miljoenen aanbidders, ik wil er maar één. En ik heb er één. Misschien ben je niet door iedereen gewild, maar je bent gelieft. Je bent diep gelieft. Is dat niet meer dan de meeste van ons krijgen? Wanneer je ogen gesloten zijn, en je je handen op mijn kussen neer legt naast of op mijn hoofd. Dan zijn je handen nog altijd jou handen. Warm en veilig. Zo vaak als ik jou hand vasthoud, kan ik mijzelf niet voorstellen om een wereld zonder ons te zien. Dat zou een waardeloze wereld zijn. Je bent zo prachtig. Elk moment dat ik naar je kijk, daar word ik nooit moe van. Je bent grappig zonder ooit gemeen te zijn. Ik houd van jou. Ik heb zoveel geluk dat ik jou lief mag hebben.
Je krijgt het niet voor het kiezen of je in deze wereld te maken krijgt met pijn, maar je kan wel kiezen door wie je gekwetst word. Mijn keuze bevalt mij wel. Ik hoop de jouwe ook."
Het hakkelde er een soort van uit, maar het was er uit! Zijn hartje voor deze avond ook weer gelukt.

4 Re: Boodschappen enzo. op do sep 18, 2014 8:04 pm

Chantal

De reactie van Darren zorgde er voor dat ze een lach op haar gezicht kreeg. Hij vond het een goed idee als Melody bij Fay ging logeren. Ook merkte ze aan zijn reactie dat het voor hem zo snel mogelijk mocht gebeuren zelfs. Niet alleen zij wilde dus wel weer eens tijd voor hun zelf. ”Ik zal morgen Yannick bellen wanneer het voor hun uit komt. “ zei ze tegen hem. Ja ze wist niet of het uit kwam voor hem aangezien hij jockey is als beroep moest hij nog wel eens een weekend weg. Dat wist ze omdat zij dan vaak op de paarden ging passen. Nadat ze alles hadden in gepakt en in de auto hadden gedaan net als haar fiets gingen ze onderweg naar huis. Toen Darren vroeg of ze nog een ijsje gingen halen op de weg naar huis zei ze nee. ze had namelijk geen zin om naar de mac donalds te gaan. Ze was net weer blij op haar normale gewicht te zijn en te blijven. Eenmaal thuis borgen ze de boodschappen op, reden ze de paarden en mesten de stallen. Ondertussen dat zij Kini aan het rijden was ging Darren even hun dochtertje van school halen. Voor ze het wist was het alweer tijd om aan het avondeten te beginnen. Als zijn aan het koken ging kon Darren mooi met Melody en Mercury bezig gaan. En natuurlijk alle paarden voeren.
Na het eten was het badtijd voor de kleine meid. Normaal deed Chantal hun kleine meid in bad maar vandaag wilde ze dat papa haar in bad deed. Chantal hield haar hart al vast voor wat een waterballet waarschijnlijk in de badkamer zo worden. Toen het tijd was voor huh om ook naar bed te gaan ging Darren eerst douchen waarna zij ook ging. Tot haar verbazing was de badkamer helemaal schoon en geen waterballet. Dat scheelde haar weer opruimen gelukkig. Na het douchen ging ze nog even bij Melody kijken die heerlijk lag te slapen. Zacht deed ze de deur weer dicht en ging naar de zolder waar Darren al in bed lag. Voor ze het wist werd ze in bed getrokken naast hem. Even knuffelde ze met hem waarna ze hem geschrokken aan keek. Hij zei op een serieuze manier dat hij haar iets moest vertellen. Gelijk spookte door haar hoofd wat er aan de hand kon zijn maar al snel kreeg hij een glimlach op zijn gezicht. Al snel veranderde haar gezicht ook. Ze luisterde naar zijn woorden. "We willen allemaal herinnerd worden. Maar jij bent anders. Jij weet de waarheid. Ik wil geen miljoenen aanbidders, ik wil er maar één. En ik heb er één. Misschien ben je niet door iedereen gewild, maar je bent gelieft. Je bent diep gelieft. Is dat niet meer dan de meeste van ons krijgen? Wanneer je ogen gesloten zijn, en je je handen op mijn kussen neer legt naast of op mijn hoofd. Dan zijn je handen nog altijd jou handen. Warm en veilig. Zo vaak als ik jou hand vasthoud, kan ik mijzelf niet voorstellen om een wereld zonder ons te zien. Dat zou een waardeloze wereld zijn. Je bent zo prachtig. Elk moment dat ik naar je kijk, daar word ik nooit moe van. Je bent grappig zonder ooit gemeen te zijn. Ik houd van jou. Ik heb zoveel geluk dat ik jou lief mag hebben. Je krijgt het niet voor het kiezen of je in deze wereld te maken krijgt met pijn, maar je kan wel kiezen door wie je gekwetst word. Mijn keuze bevalt mij wel. Ik hoop de jouwe ook." vertelde hij. Met een brede glimlach keek ze naar hem en zoende hem even teder. ”Je bent ook gek ook he. Ik schrok me rot ik dacht er is iets ergs gebeurt. Je zei het zo serieus. Maar mijn keuze valt ook echt op jouw en wil je niet meer kwijt. “ zei ze tegen hem. Nee ze wilde hem echt niet kwijt. Ze was zo gelukkig met hem en niet alleen met hem ook met het gezinnetje wat ze hadden en de dieren. Het was eigenlijk te perfect voor woorden hoe hun leven zo was.
In zijn armen viel ze heerlijk in slaap tot de volgende ochtend weer die vreselijke wekker weer af ging. Uit reflex trok ze de deken over haar hoofd heen. O wat haten ze dat rot ding zeg. Maar ja ze moesten vandaag beide gaan werken op de manege en Melody moest ook naar school.

5 Re: Boodschappen enzo. op di sep 30, 2014 9:53 am

Darren

Ex-Admin
Chantal haar woorden deden hem goed. Lieten een brede lach op zijn gezicht verschijnen en de vlinders in zijn buik rond vliegen. Dat heerlijke gevoel van geluk, plezier en liefde. Iets anders zou hij nooit meer willen.

Wekker. Right. Net zoals Chantal trok hij de dekens over zijn hoofd heen. Het enige wat nog zichtbaar was van hem was een hand met een arm die richting de wekker schoot om hem uit te zetten. "Ook een goede morgen pokke wekker." Murmelde hij vanonder zijn dekens. In plaats van uit het bed te gaan rolde hij zich om naar Chantal, sloot zijn armen om haar heen en trok haar zachtjes naar zich toe. Mevrouw had zich verstopt onder de dekens, nog even en ze gingen alles van elkaar overnemen. "Schoonheid, we moeten eruit. Maar als we straks iets harder doorlopen dan kunnen we nog eventjes zo blijven liggen." Fluisterde hij zachtjes waarna hij haar een kus op haar wang gaf. Niet lang konden ze zo liggen want Melody was blijkbaar ook wakker en had de benen genomen naar hun slaapkamer. Binnen no time voelde hij een klein lichaampje bovenop zich springen. Het gespring werd gepaard met een hoop geschreeuw dat papa en mama wakker moesten worden en dat ze honger had. "Kom nou, ik moet naar school! Mama, ik wil zelf mijn kleertjes uitzoeken vandaag. Maar je moet wel helpen aankleden." Klonk het luid in de vroege ochtend in hun stille huis. "Mel, je maakt de paarden wakker als je zo blijft schreeuwen." Sprak Darren streng tegen zijn dochter. Niet schreeuwen, gewoon praten is de afspraak. "We zijn ondertussen wel wakker dus hoppa, ga je kleertjes maar klaar leggen. Mama komt zo bij je kijken en je haartjes doen." Na zijn woorden duwde hij Melody zachtjes van zich af en kwam luid geeuwend het bed uit. Snel dook hij onder de douche waarna hij niet veel later aangekleed in werkkleding naar beneden kwam om ontbijt te maken. Melody twee boterhammetjes, zelf at hij een aantal boterhammen terwijl hij met de andere dingen bezig was. Chantal haar ontbijt werd twee croissantjes, een gesneden appeltje en een kop warme thee. "Ontbijt is klaar!" Riep hij naar boven voordat hij een hap van zijn laatste boterham naar binnen duwde. De ochtenden waren eigenlijk best gestructureerd. Althans, dat vond hij dan. Tegen de tijd dat ze naar school en naar werk moesten was er al door de manege gebeld dat ze op moesten gaan schieten. De paarden liepen buiten het land dankzij een kapot hek. Jottem, dat werd nog wat om de paarden te vangen.

6 Re: Boodschappen enzo. op vr okt 31, 2014 9:46 pm

Chantal

Terwijl ze met haar hoofd onder de dekens lag hoorde ze Darren zeggen; Ook een goede morgen pokke wekker. Blijkbaar dacht hij hetzelfde over dat rot ding. Omdat ze onder de dekens lag zag ze niet dat Darrens arm naar haar toe kwam om haar bij zich te trekken. Een schok ging even door haar lichaam toen dat gebeurde maar door zijn stem was de schrik snel weg. Hij had een voorstel waar zij wel voor in was. ”Dat klink goed lieverd.” mompelde ze een beetje terwijl ze zich omdraaide in zijn armen en iets boven de dekens uit kwam. Ze gaf hem een goedemorgen kus terug aan hem. Heel even genoot ze van het momentje met hem samen.  Helaas was dit momentje zo over want hun dochtertje was naar boven gekomen. Gelijk dacht Chantal dat één van hun dus het traphekje gisteravond was vergeten dicht te doen. Ze hadden namelijk de afspraak dat Melody alleen naar boven mocht als het hekje open was. Melody was aan het springen en roepen; Kom nou, ik moet naar school! Mama, ik wil zelf mijn kleertjes uitzoeken vandaag. Maar je moet wel helpen aankleden. Gelukkig greep Darren al in met dat ze rustig moest doen. En omdat het teveel was als ze beide haar min of meer op de kop gaven deed Chantal zelf niets. Nadat Mel weer naar haar kamer ging merkte ze dat Darren uit bed ging. Ze keek hem nog even na terwijl die naar de badkamer ging. Niet veel later volgde ze zelf ook uit bed en ging naar Melody om haar te helpen met aankleden en haar haren in te vlechten. Toen Melody klaar was kwam Darren net uit de badkamer waarna hij Mel mee naar beneden nam. Zo ging het eigenlijk wel bijna elke dag. Samen wakker worden, eerst hij douchen, zij Mel douchen en aankleden, dan zelf douchen, Darren ondertussen ontbijt maken en paarden voeren en daarna samen Mel naar school brengen en door naar het werk. Soms was één van de twee ook nog vrij van het werk en dan was de routine wat anders. Ze had zich net aangekleed en was bezig met haren te vlechten toen ze Darren hoorde roepen dat ontbijt klaar was. ”Ik kom ben bijna klaar!” riep ze terug naar beneden.  Eenmaal beneden moest ze glimlachen om haar ontbijtje. Stiekem verwende hij haar toch wel iets teveel. Halverwege haar ontbijt kwam Darren weer terug van het paarden voeren met de mededeling dat ze zo op paarden jacht konden. De paarden op de manege liepen los omdat het hek stuk was. ”Hoe kan dat nu weer. Het wordt elke dag gecontroleerd of het nog in orde is. Maar dat wordt dus snel Mel wegbrengen en dan op jacht.“

Na het ontbijt deed ze snel haar rijlaarzen aan en nam Mel mee naar de auto. Gelukkig was de school dichtbij het huis en niet heel ver van de manege af. Ongeveer twintig minuten na dat ze waren gebeld waren ze op de manege. Terwijl ze langs de weide reden zuchten ze zag alweer een paar van hun leerlingen achter de paarden aan rennen. Deze hadden vast studiedag want waarom waren ze hier anders. Maar hoe haalde ze het ook in hun hoofd om er achter aan te rennen.  Nadat ze auto was geparkeerd liepen ze door de stallen waar Chantal een emmer met een paar kilo brok mee. Samen liepen ze naar de weides waar Chantal eerst liep naar de leerlingen dat ze moesten stoppen met achter de paarden aan te rennen.  De meiden schrokken even waarna ééntje zei dat ze de paarden probeerde te jagen naar de andere wei. ”Nee je gaat niet achter paarden aan rennen. Het zijn vluchtdieren die kan je het beste met een bak brokken lokken.” Zei ze terwijl ze in der hoofd tot duizend aan het tellen was. “Jullie kunnen wel bij dat hek gaan staan en die open houden. Wij lokken de paarden wel.” zei ze misschien een beetje streng tegen ze.

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Soortgelijke onderwerpen

-

» Gezocht: Familie, vrienden enzo.

Permissies van dit forum: