Paradigm Shift
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

A new job | Shannon

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1A new job | Shannon Empty A new job | Shannon do jun 28, 2012 8:22 pm

Gast


Gast

Ze plofte neer op de bar kruk en bestelde een cola. Het was een lange dag geweest en eigenlijk was ze nog niet eens klaar. Ze had Skyler verzorgd, tuig gepoetst, stal uitgedaan en wat maneges rond geweest om te vragen of ze nog wat werk hadden. Allemaal hadden ze geen werk, daar baalde ze best wel van. Een zakcentje kon ze zeker gebruiken, zeker nu met Skyler en die ruzie met haar vader. Die zou nu ook wel wat minder voor haar gaan betalen. Het was eigenlijk ook tijd dat ze op zich zelf ging wonen, niemand die naar haar omkijkt als ze laat thuis is en niemand die haar leven bepaald. Daar had ze wel behoefte aan eigenlijk, maar natuurlijk moest er eerst geld in de kas. Ze leunde met haar hoofd op haar hand en zat een beetje voor haar uit te staren. De barman zette een cola voor haar neer en ze glimlachte. Ze nam een grote slok cola en zette het glas weer terug. Een rinkelend geluid kwam uit de richting van haar broekzak, ze greep naar haar telefoon en zag dat haar vader belde. Daar had ze momenteel dus echt geen zin in. Ze drukte hem weg en deed haar telefoon weer in haar broekzak. Ze keek wat om zich heen en zag dat het erg leeg was hier in het café. Net toen ze weer een slok cola wilde nemen kwam er een meisje binnen lopen. Ze kende haar ergens van, maar waarvan schoot haar niet te binnen. Toen het meisje dichterbij kwam wist ze eindelijk wei het was. Het was dat meisje die die nieuwe manege geopend had. Dat stond vanochtend in de krant. 'Hoi' Zei ze met een vriendelijke stem.

2A new job | Shannon Empty Re: A new job | Shannon do jun 28, 2012 9:00 pm

Gast


Gast

Sollicitiegesprek twéé. Het ging lekker! Het adverteren had duidelijk wel effect, want het was al het tweede belletje dit weekend. Ze zou nu langsgaan bij een meisje, ene Brooke. Brooke had willen afspreken in de stad en aangezien Shannon daar zelf toch ook nog wat had moeten halen, vond ze het helemaal prima. Het café zat niet ver weg, dus dat was te halen. Vandaag was ze op jacht naar een hele voorraad halsters en halstertouwen. Gelukkig werd de ranch gesponsord, want anders zouden ze bepaalde dingen niet redden, waaronder dit. Het was echt ongelooflijk hoeveel mensen er behoefte hadden aan zo'n ranch. Shannon had niet verwacht dat er zoveel animo voor zou zijn. Niet dat ze het erg vond. Ze was er echt dolblij mee. Nu stond ze in de winkel, keek op haar horloge. De rij wou niet opschieten en ze wou op tijd zijn. Ze had een stuk of twaalf halsters plus touw bij zich en moest het gauw afrekenen. Er waren afspraken, dus het zou wel goedkomen, maar het moest even wat sneller vlotten. Ongeduldig tikte ze met haar voet op de grond en haalde opgelucht adem toen ze mocht afrekenen. Ze kreeg het bonnetje mee, een knipoog en dat het wel geregeld werd. Halsters in een tasje en gaan. Ze groette nog, maar toen ging ze op een behoorlijke snelheid het café zoeken.
Na vijf minuten gezocht te hebben, had ze het eindelijk gevonden. VOlgens haar moest dat Brooke zijn. En inderdaad.
"Hi," zei ze. "Hoi," antwoordde Shannon met een glimlach. "Ik ben Shannon Clarke, sinds kort de trotse eigenaresse van The Natural Way. Jij moet Brooke zijn, is het niet?" Ze zonk naast Brooke neer en nam haar in zich op. Ze oogde alvast leuk.

3A new job | Shannon Empty Re: A new job | Shannon do jun 28, 2012 11:22 pm

Gast


Gast

"Hoi," Antwoordde ze met een glimlach. "Ik ben Shannon Clarke, sinds kort de trotse eigenaresse van The Natural Way. Jij moet Brooke zijn, is het niet?" Zei ze weer. 'Ik had het gezien in de krant, en ja ik ben Brooke. Aangenaam' zei ze met een vriendelijke stem. Wat was ze aardig zeg, de meeste manege eigenaren waren van die mensen die dachten dat ze beter waren. Helemaal oordelen kon ze niet wat ze kende haar amper. 'Ik had je gebeld voor een vacature om bij je manege te komen werken' wat was dat dom om te zeggen, dat wist ze zelf ook wel. 'Moet ik iets vertellen over mezelf om te kijken wat ik kan gaan doen? of zeg je van ik weet al genoeg?' Zei ze met een vriendelijke stem. Ze pakte haar cola vast en nam een grote slok. 'Wil je iets te drinken?' Vroeg ze terwijl ze glimlachte.

4A new job | Shannon Empty Re: A new job | Shannon vr jun 29, 2012 10:27 am

Gast


Gast

Shannon glimlachte.
"Dat zou fijn zijn, wat thee." Ze wenkte een ober, bestelde wat thee en bekeek Brooke onderwijl. "Ja, het zou fijn zijn als je iets over jezelf zou kunnen vertellen. Wat voor ervaringen heb je bijvoorbeeld met paarden? Hoe lang ben je al werkzaam met paarden, wat was de reden dat je wil werken bij The Natural Way? We willen er namelijk om bekend staan dat we onze paarden zonder zadel en zonder bit beleren. En wat wil je gaan doen op de manege? Stalhulp worden, les gaan geven, hoefsmid, vee-arts?" Shannon bedankte de ober die aan kwam zetten met haar kopje thee en ze vouwde haar handen om de mok heen. Voorzichtig nam ze een klein nipje van de warme vloeistof. Oef, dat was erg warm.
"Ik ben wel blij dat je hebt gebeld," begon Shannon. "Je hebt een erg open gezicht en ik denk dat er behoorlijk wat jongere kinderen op de ranch zullen komen. Ik weet niet of je goed kan opschieten met ze? Maar je hebt een erg open en vriendelijke uitstraling." Weer glimlachte Shannon en keek ze Brooke aan. Hopelijk had het meisje ook wat kwaliteiten, want anders zou ze er uiteindelijk vrij weinig aan hebben.

5A new job | Shannon Empty Re: A new job | Shannon vr jun 29, 2012 11:40 am

Gast


Gast

Oke ze moest dus wat over zichzelf vertellen. 'Ik rijd al sinds me 5de paard en sinds me 13de ben ik zonder zadel en hoofdstel bezig. Ik vind het erg belangrijk dat je paarden op een goede manier behandeld en al helemaal geen ijzer ding in hun mond stopt. Zelf vind ik het ook veel fijner rijden zonder zadel want je hebt gewoon meer contact met het paard zelf. Momenteel heb ik een paard die volkomen opnieuw moet beginnen dus die ga ik zeker zonder hulpmiddelen rijden. Ik een diploma om les te geven dus dat zou ik erg leuk vinden om te doen. Natuurlijk als er geen les klanten zijn help ik graag met andere klusjes. Bang om vies te worden ben ik helemaal niet' Ze keek Shannon met een glimlach aan. 'Wil je nog meer weten?' vroeg ze met een vriendelijke stem. Zelf was ze ook echt blij dat ze gebeld had. Dit zou gewoon de perfecte plek voor haar zijn. Of ze met kinderen om kon gaan? 'Dankje. Ja hoor ik kan prima met kinderen omgaan, heb zelf een hoop kleine nichtjes en neefjes dus dat zal geen probleem moeten zijn.' Zei ze met een glimlach op haar gezicht. 'Zou ik Skyler eventueel ook daar kunnen stallen als alles helemaal af is?' Ze pakte haar cola en nam een slok. Het glas was nu leeg en ze gaf hem aan een ober en lacht vriendelijk.

6A new job | Shannon Empty Re: A new job | Shannon vr jun 29, 2012 2:23 pm

Gast


Gast

Shannon luisterde aandachtig naar Brooke. Haar opzet klonk goed, maar had ze al een diploma en was ze al bevoegd om les te geven? Het leek Shannon stug. Het meisje was nog echt een meisje en Shannon wist dat er een opleiding aan vast zat. Misschien zou het in eerst instantie wel iets zijn voor de beginners. Maar dat was handig. Brooke had ervaring met de dingen waar de stal voor stond, dus wat dat betreft zou het wel goedkomen.
"Hoe oud ben je?" vroeg Shannon, nadat ze een slokje van haar thee had genomen. Ze wist inmiddels wel dat Brooke welkom op de ranch zou zijn, maar de lessen van de gevorderden zou ze in eerst instantie aan iemand anders toewijzen. Dat was niet onvertrouwen, maar meer omdat Brooke toch nog redelijk jong oogde en ze graag een wat ouder iemand voor de gevorderde lessen zag. Vanwege de dingen die gedaan werden op de ranch. Als je in de gevorderden reed, bestond de kans zeer goed dat je bijna altijd buiten reed, tenzij anders besproken. Al met al, het werd een aparte ranch en een moeilijk systeem.
"Nou, al met al klinkt het voor de rest goed, Brooke," zei Shannon glimlachend. "Je lijkt echt ervaring te hebben en dus geef ik je een proefperiode. Je bent hartstikke welkom op The Natural Way." Shannon gaf een blaadje met de routebeschrijving. "Als het kan, zometeen of morgen langskomen zodat ik je kan inwerken. En om je laatste vraag te beantwoorden, ik neem aan dat Skyler een paard is? Ja, die kan gestald worden. Je bent een uitzondering hoor, enkel medewerkers mogen momenteel hun paard hier stallen." Ze glimlachte weer en nam nog een nipje van haar thee. Ontspannen zat ze daar, in de zon. Hopelijk wou Brooke ook op TNW werken, maar daar ging Shannon wel van uit.

7A new job | Shannon Empty Re: A new job | Shannon vr jun 29, 2012 3:04 pm

Gast


Gast

'19 jaar' Zei ze met een vriendelijke stem. "Nou, al met al klinkt het voor de rest goed, Brooke," zei Shannon. Brooke was hier erg blij om dat ze nu waarschijnlijk een baan had. "Je lijkt echt ervaring te hebben en dus geef ik je een proefperiode. Je bent hartstikke welkom op The Natural Way." Ze kreeg een blaadje waarop de route stond die lijdde naar de manege. "Als het kan, zometeen of morgen langskomen zodat ik je kan inwerken. En om je laatste vraag te beantwoorden, ik neem aan dat Skyler een paard is? Ja, die kan gestald worden. Je bent een uitzondering hoor, enkel medewerkers mogen momenteel hun paard hier stallen." zei Shannon. 'Is goed dan kom ik morgen langs oke? En ja Skyler is een paard, fijn dat ik haar dan daar mag stallen!' Ze was echt blij dat ze nu een baan had, en ook nog is op een manege waar ze alles deden op de manier hoe zij het zelf ook deed. Dat was mooi meegenomen. En ze was al helemaal blij dat Skyler mee mocht. Dan kon ze na het werk, of ervoor nog even wat met haar doen.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum