Paradigm Shift

Een RPG die zich centreert rond het leven in een stad waar alles kan gebeuren.

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

do you like me..

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1 do you like me.. op ma aug 29, 2011 8:31 pm

Daniël

Chigo zat in een raare box, het bewoog. Om haar heen hoorde ze allemaal raare geluiden van dingen die langs zoefde. Onrustig keek ze door het raam, ze zag allemaal mensen lopen. Ze hoorde een raar geluid het klonk als "tuut tuuut" Alle mensen keken om en gingen toen met een boos gezicht aan de kant. Chigo vond het maar raar, een meisje met een lolly in haar hand wees naar chigo. "Kijk mam, paardje" zei het meisje terwijl ze met haar plakkerige vingers naar chigo wees. Pff paardje? Ze was wel een Paard hoor! Beledigt keek ze de andere kant op, door dat raampje zag ze allemaal groote huizen staan. Opeen gegeven moment stopte de raare box, er kwam een mam die rook alsof hij ergens in gerold had waar het niet moest. Ze snoof eens geeergerd. Ze wou niks van die vent, hij pakte haar halster en gaf haar een tik op haar bibs. Zomaar een tik geven?! Dacht het niet ze stoof in de hoogste versnelling acheruit de box uit. Daar stond een soort van raar hok. De man ging weer weg, er kwamen allemaal mensen langs. Ook het kindje met de lolly maar die was bezig een shetlander te aaien. "Ze lijkt je wel aardig te vinden, maar hopenlijk heeft ze niet altijd van die plakhandjes" Hinnikte Chigo naar de shetlander. Die keek enkel op. Er gingen een paar uur voorbij, Chigo begon verveeld te raken. Er kwamen steeds dezelfde mensen langs. Uit de mensenmassa kwam opeens iemand naar haar toe, die aaide haar over haar neus heen. Ze briesde zachtjes in de hand, deze stonk niet naar rook, of kunststoffen van lolly's maar naar hooi.

open topic =)

2 Re: do you like me.. op di aug 30, 2011 2:35 pm

Ty

Sufferd
Ty liep tussen de mensen massa's heen. Hij moest zich er door wurgen om bij de paarden te geraken. Zijn moeder en hij hadden met het geld dat ze hadden geërfd van zijn vader, een paard kunnen kopen, maar nooit had er iets leuks tussen gezeten wat Ty aansprak. Dus was hij vandaag eens op de paardenmarkt gaan kijken. In het begin vond je enkel kleine pony's, daarna werden er een paar grotere D-pony's voorgesteld. Maar Ty's gezicht bleef enkel bij één paard staan. Het was een grote zwarte fries, met een stevig gebouwd en sterk lichaam. Het was een pracht van een merrie. En ze zag er heel vriendelijk uit. Ty stapte naar haar toe, maar hij werd naar achteren geduwd door een stelletje meisjes. Eentje draaide zich naar hem om. "Oeps, sorry." Giechelde ze. Ty rolde zo onopvallend mogelijk met zijn ogen, daar gingen we weer. Hij bekeek naar elke reactie van het paard, het waren zo'n grote en soepele bewegingen. Het zou een perfect paard worden voor Ty. Hij dacht na. Hij wilde heel graag dressuur doen, maar als dit paard liever springen deed, dan zou hij daar ook graag voor gaan. Eindelijk verlieten de meisjes het paard en was hij aan de beurt. Hij ging met zijn handen over het vriendelijke hoofd van de merrie. "Dag meisje, wat zie jij er aardig uit." Zei Ty en ging met zijn handen over het voorhoofd van de merrie. "Hoe zou je het vinden om bij mij te wonen? Zou je mij leuk vinden als baasje?" Het paard brieste en drukte haar neus in zijn hand. Hij lachte, dit paard wou hij. Ja, dit paard! Achter hem verscheen zijn moeder. "Laat me raden, je wilt deze?" Vroeg ze met een triomfantelijke grijns. De laatste tijd konden hij en zijn moeder het prima met elkaar vinden, alleen kon Ty het haar soms gewoon niet vergeven dat ze verhuist waren, en daar baalde Melanie, zo noemde zijn moeder, soms echt om. Er klonk een hevig gehinnik achter hen en het paard spande al haar spieren en deinsde achteruit. Zijn moeder verschoot ook even en toen ze allemaal opkeken, kwam er een grote bruine hengst aan. Hij hinnikte opgewekt naar alle merrie's die zich rondom hem bevonden. Ty schudde zijn hoofd en probeerde de merrie te kalmeren. "Rustig maar, meis. Bij mij ben je veilig." Zijn moeder legde haar hand op zijn schouder. "Hoe wil je hem noemen?" Vroeg ze. "Het is een zij." Antwoordde hij snel en streek met zijn vingers door haar manen. "Chigo."

May i?

3 Re: do you like me.. op di aug 30, 2011 3:45 pm

Daniël

De jongen zei iets wat Chigo niet verstond. Maar het klonk vriedenlijk dus had ze er vrede mee. Een paar minuten later kwam er nog een andere vrouw bij staan, die ouder was dan de jongen. Ze zeiden iets tegen elkaar.Het klonk vriendelijk, even duwde Chigo met haar neus tegen de jongens hoofd. Opeens klonk er een luid gehinnik, geschrokken spande chigo al haar spieren en deinste achteruit. Het was een hengst, een groote bruine. De jongen zei iets, het had een kalmerend effect op haar. Bij hem voelde ze zich veilig, uiteindelijk liep de hengst weer door na haar vrolijk te begroet hebben. "Kon je niet even iets minder enthousiast doen" Hinnikte ze naar hem. Hij hinnikte beledigd terug dat ie voor het eerst op de paarden markt was en het heel verledierlijk was met al die merrie's. Geergerd door de hengst stapmte ze met haar hoef op de grond en brieste boos naar de hengst. Na een paar minuten liep de hengst weer door, maar niet voordat hij zijn begeleider eens flink in zijn arm had gebeten. De vrouw en de jongen zeiden weer iets Chigo snapte niks van alles wat ze zeiden maar wel één woord "Chigo". Chigo dat was haar naam dus, ze hinnikte blij. En stampte met haar voorbenen op de grond, maar dit keer van blijdschap. Ze duwde haar neus tegen de schouder van de jongen. Ook briesde ze hard in zijn oor. Ze was blij dat dit waarschijnlijk haar nieuwe baas werd. Ook met de vrouw was ze blij, ze leek haar aardig. En in haar ogen konden merrie's of vrouwen nooit écht vervelend zijn.

yes you do ^^

4 Re: do you like me.. op do sep 08, 2011 6:05 pm

Ty

Sufferd
Ty keek om naar zijn moeder. Ze knikte langzaam, ze vond de naam dus ook oké. De merrie hinnikte blij en er verscheen een aardige glimlach op Ty's gezicht. Opeens keek hij een beetje bezorgd. "Hoeveel zou ze kosten?" Vroeg hij aan Melanie. Melanie haalde haar schouders op, maar wenkte toen de man. "Meneer, kunt u ons vertellen hoeveel u wilt voor dit paard?" Vroeg ze een beetje met een trillende stem. Ty begreep het wel, het was allemaal nieuw voor haar, en dit was het geld wat ze van zijn vader en haar man hadden geërfd. Het was allemaal niet makkelijk. Chigo drukte haar neus tegen de schouder van Ty, ze was dus blij om mee te gaan. Daar was hij helemaal stralend van. De meneer kwam naar hen toe en Ty luisterde aandachtig mee. "Dat kan ik u niet zeggen, ze is niet van mij. De eigenaar kun je vinden in de trailer van het paard, die staat achterin." Vertelde de man. Melanie knikte en slenterde naar de trailer. Ty zag Melanie praten met een slanke lange man met zwart haar dat op zijn voorhoofd viel. Even later kwam ze terug. Ze zag er stralend uit. "En? Hoeveel?" Vroeg Ty nieuwsgierig. "Geen slechte prijs, ik kan haar overmorgen ophalen. Dus dan moeten we enkel de trailer bij je nonkel Toby nog ophalen, maar dat is zo gebeurd. Neem maar afscheid, niemand kan hem nu nog kopen." Zei ze geruststellend toen ze zijn blik zag. Ty straalde, hij had eindelijk een eigen paard. Maar... Hoe zat het nu met Crystal? Naja, dacht hij. Het is enkel een bijrijd paard. Maar krijgt ze dan wel genoeg aandacht? Hij schudde de gedachtes uit zijn hoofd en keek terug om naar Chigo. Die blij met haar voor hoeven zat te stampen. "Tot overmorgen meisje. Ik kan nu al niet wachten."

Het was al snel weer dinsdag en eindelijk kon Ty Chigo gaan ophalen. Vol zenuwen zat hij te popelen om Chigo mee naar huis te nemen. Maar bij hem viel dat nooit zo op. Hij leunde met zijn hoofd tegen het glasraam van de auto. De zon scheen, de perfecte dag om een paard op te halen, dacht hij. Zijn gedachten zaten al bij de toekomst. Hij zou op Chigo kunnen rijden, van alles! Hij had er zo veel zin in. En ze hoefden amper dingen te gaan kopen, hun nonkel Toby had heel veel paarden maar daar waren er drie van dood gegaan, eentje daarvan had dezelfde lengte als Chigo, en Toby had beloofd om voor een goede singel te zorgen, hij was geweldig! Eindelijk kon Melanie de auto parkeren, Ty sprong meteen uit de auto en ging de oude boerderij in van de zwartharige man. "Meneer Cranfield!" Riep Melanie en liep meteen naar hem toe. Terwijl Ty het hele erf afzocht naar Chigo, kon hij ook zien hoe mooi het was op de boerderij hier. Opeens kwam Mr. Cranfield naar hem toe. "Ik ben echt heel blij dat jij deze fries wilt kopen, ze is echt geweldig maar ik heb geen tijd voor haar. Dus ik hoop dat jij heel veel van haar zult houden." Zei hij. Ty hoorde de pijn in zijn stem. Opeens veranderde de uitdrukking op de man zijn gezicht en liep hij naar een bepaalde weide. "Kom, dan breng ik jullie naar haar." Zei hij en nam hun mee naar de mooie zwarte fries merrie. Ty bleef glimlachend aan het hek staan en bekeek elke beweging van de merrie. Ze zag er zo geweldig uit, die stappen, elke pas was magisch. Chigo merkte hun op en kwam naar hen toe gestapt, niet gehaast, heel normaal. Toen herkende ze Ty, daar was hij blij om. Hij aaide de merrie over haar voorhoofd en gaf haar een snoepje. "Het is zo ver, meis." Fluisterde hij tegen de merrie, hij hoopte maar dat niemand hem zou horen.

-Sorry dat het zo laat was, ik had het druk op andere RPG's-

5 Re: do you like me.. op do sep 08, 2011 6:31 pm

Daniël

De jongen en de vrouw gingen weer weg. Teleurgesteld keek ze hun na, ze stonden te praten met haar vorige eigenaar. Nadat haar eigenaar een paar dingen had gezegt ging de jongen opeens stralen. Chigo hinnikte blij, de jongen ging haar waarschijnlijk kopen. Niet dat Chigo het slecht had gehad bij haar vorige baas, maar hij deed heel weinig met haar. Ze stond het meere deel op wei of op stal, niks spannends aan. Chigo spitste haar oortjes, ze hoorde een paard aankomen. Ze draaide haar hoofd naar het geluid, daar kwam die hengst weer. Maar nu met een andere eigenaar, zo te zien was hij er blij mee want hij liep naast zijn nieuwe baas alsof hij een hond was. Chigo bekeek ze blij, zo zou ze straks ook weg lopen. Toch? Ze draaide haar hoofd weer, de jongen en de vrouw waren weg! Teleurgesteld liet ze haar hoofd zakken en briesde ze zachtjes. Haar oude eigenaar klopte haar op de hals en zei iets vrolijks wat Chigo niet kon verstaan. Hoe kon hij nou vrolijk zijn ze was niet verkocht?. Chigo liet alles over zich heen komen met haar hoofd hangend over het hek. Toen het donkerder werd laade haar eigenaar haar weer in. Nu keek ze niet uit het raampje, ze stond er maar een beetje. Na een uur rijden moest ze de box weer uit, ze werd op stal gezet en helemaal geborsteld van top tot hoef. Het voer werd bijgevuld en chigo viel in slaap.

Dinsdag ochtend verliep anders dan normaal, ze werd uit stal gehaald en op de poetsplaats gezet. Ze werd helemaal afgespoeld, chigo genoot van de verwenerij. Ze had haar ogen gesloten en stond ontspannen. De warme water strallen stopte na een tijd. Ze werd in de wei gezet, in haar eentje. Chigo stond te grazen in de wei haar vacht was opgedroogd. Chigo was de moed verloren dat de jongen nog kwam toen ze een auto op de oprit hoorde komen. Nieuwschierig hief ze haar kop, uit de auto stapte de jongen en de vrouw. Ze praate met haar eigennaar, ze zag haar baas haar kant op komen en draafde alvast naar het hek toe. Hij leide haar aan haar halster naar de jongen toe, Chigo stapte kalm naar hem toe. Ze briesde blij, en hinnikte naar hem. De jongen zei iets het klonk vriendelijk, ze rook aan zijn hand er zat een snoepje in. Gretig pakte ze het snoepje beet maar wel voorzichtig zonder de jongen te bijten. Haar baas gaf de jongen het touw van haar halster. Chigo ging naast de jongen staan en duwde tegen zijn schouder.

klaar !

wil je ty's moeder iets laten zeggen zodat Chigo zijn naam weet ik wil niet de hele tijd "de jongen" zeggen x]

6 Re: do you like me.. op vr sep 09, 2011 6:24 pm

Ty

Sufferd
Ty grinnikte. Hij wist nu al dat Chigo hem heel aardig zou vinden. Ty wou niet maar hij moest even babbelen met de meneer, hij stond er op. Maar Ty wilde liefst van al nu bij Chigo blijven. Uiteindelijk liet Ty zich er bij liggen en ging hij naar de meneer toe. Zijn moeder bleef achter bij het mooie zwarte paard. Melanie aaide Chigo over haar hoofd en keek toen even weg. "Weet je, ik ga heel goed om met paarden, Chigo." Rustig praatte ze met de merrie. Maar Ty wist er helemaal niets van, hij zat eigenlijk met tegenzin met de meneer te praten. "Ty en ik zijn opgegroeid bij paarden, hij was er helemaal gek op. Maar toen was het opeens weg, je vind het vast raar dat ik zo tegen je aan het praten ben." Melanie grinnikte daar even bij. "Hij zorgt heel goed voor paarden, maar verwacht niet te veel van hem... Het is weer allemaal nieuw voor hem, maar hij gaat het heel goed aankunnen." Ze glimlachte. "Maar jij moet ook goed voor hem zorgen, beloof mij maar dat je goed voor Ty gaat zorgen." Ze gaf Chigo een kus op haar neus. "Wist je al dat hij Ty noemde?" Net toen kwamen Ty en de man weer terug. "Meis? Klaar om hier weg te gaan?" Vroeg de meneer en klopte voor de laatste keer op haar hals. "Zorg goed voor haar, ik wil graag af en toe eens op bezoek komen." De laatste minuten waren heel traag, hij kreeg Chigo in de trailer, en uit eindelijk kwamen ze al meteen aan bij hun thuis. Nog niet zo lang geleden waren ze verhuist en woonden ze niet meer in een appartement. Nu hadden ze een mooi platteland huis, omdat Ty daar zich gewoon beter op zijn gemak voelde, hij was gewoon geen chique appartement type. Achter hun huis bevond zich een wei van precies één hectare. Het was eigenlijk van hun oom Toby, maar zij mochten het hebben, daarom waren ze hier gaan wonen, dan moest Ty ook niet te ver lopen om bij Chigo te komen. "Ga je meteen met haar beginnen?" Vroeg Melanie. "Ja, ik ga gewoon een beetje borstelen en zo. Ga jij nou maar naar binnen." Drong Ty aan. Eindelijk was hij alleen. Hij hoorde de hoefstappen in de trailer. Hij opende de laadklep en liep de trailer in. Hij maakte Chigo haar halster touw los. Hij was eigenlijk niet van plan met bit met haar te gaan rijden. Het was schadelijk voor de mond en dat was het laatste wat hij Chigo aan wou doen. Hij liet Chigo al even los in haar weide, maar ze kwam enkel maar achter hem aan. Dat vond hij wel leuk. Hij ging een paar borstels halen, hij nam ook een nieuw touwhalster met een gewoon dik touw eraan. Eerst begon hij zonder Chigo vast te zetten gewoon haar te borstelen met de harde borstel. Al snel stopte hij met het borstelen. Hij ging met zijn handen over haar schoft, hij drukte een beetje zachtjes. Hij had het touwhalster al bij haar aangedaan en het touw hing nu losjes over haar hals, maar het hing wel vast aan het halster. Hij drukte nog een beetje harder, Chigo kwam piepen met haar hoofd, nog even en Ty ging leunen op Chigo. Ze leek er helemaal geen problemen mee te hebben. Al snel sloeg hij zijn been over haar achterhand en zat hij op Chigo. Heerlijk! Hij moest misschien niet te snel gaan... Maar hij kon zich niet inhouden. Hij drukte zachtjes met zijn kuiten in haar buik. Zonder problemen ging Chigo stappen. Na een paar rondjes stappen ging hij draf eens proberen, Chigo zat echt heel goed. Soms dreef hij haar aan, soms probeerde hij haar een beetje trager te laten gaan. Ze was geweldig! Hij liet haar vertragen en kwam tot stilstand. Hij sloeg zijn armen rond haar hals. Dit was nu zijn paard!

-En gebeurd xD

Sorry dat ik af en toe iets in jou plaats schrijf, ik had gewoon inspiratie!-

7 Re: do you like me.. op vr sep 09, 2011 7:07 pm

Daniël

De vrouw zei iets tegen de jongen, ze zag dat de jongen tegensputterde. Uiteindelijk ging hij met de eigenaar praten. De vrouw begon tegen haar te praten,: "Weet je, ik ga heel goed om met paarden, Chigo" Daar hoorde ze haar naam, verder verstond ze het niet maar het klonk vriendelijk ze brieste zachtjes. De vrouw babbelde er op los, chigo vond het prima. Op een gegeven moment had ze het over Ty... Was ty dan de jongen die har verzorgte? Het zou wel moeten. De vrouw gaf haar een kus op haar neus, chigo vond het best. Daar kwam ty weer aan, ook hij zei wat tegen haar. Haar oude eigenaar Billy, klopte haar op haar hals. Ze werd in geladen in de trailer, chigo was opgewonden maar liet dit niet merken. Alleen brieste ze even hard, naar Ty. Na een uur of wat kwamen ze op een oprind gereden. Chigo hinnikte nerveus, ze stamten met haar hoeven. Uiteindelijk deed Ty de bak open, en werd ze uitgeladen. Hij zetten haar op de wei, maar dat wou Chigo helemaal niet, ze liep gewoon achter hem aan. Ty bleek dat leuk te vinden want hij lachte. Ty ging borstels halen, hij borstelde eerst met de harde borstel op een gegeven moment stopte hij en drukte hij op har schoft. Chigo begreep er niet veel van maar liet het maar toe. Hij had het halster al bij haar aan aangedaan, het touw hing losjes op haar hals, maar toch ook weer vast. Ty drukte nog wat harder, chigo deed haar hoofd omhoog, wat wou die nou? Hij leunde met zijn gewicht op chigo, ze had er geen problemen mee. Ty sloeg zijn been over haar achterhand en ging zitten. Owh dat wilt die dus, rijden! Hij drukte met zijn kuiten zachtjes tegen haar buik, chigo gehoorzaamde meteen en ging in stap, ze hadden een paar rondjes gereden toen hij nog een keer aanspoorde. Chigo ging over in draf. Ty dreef haar soms aan en soms vertraagde hij haar wat, ze gehoorzaamde alles netjes zoals haar geleerd was. Hij liet haar vertragen en kwam tot stilstand hij sloeg zijn armen om haar hals. Chigo brieste blij, ze had het goed gedaan! Chigo draaide haar kop en probeerde Ty te kroelen het lukte alleen niet zo goed, haar oren stonden allebei de andere kant op en ze trok een gezicht van een ezel.

- Thanks Very Happy
-Maakt niet uit doe ik ook soms :]

8 Re: do you like me.. op zo sep 11, 2011 1:32 pm

Ty

Sufferd
Chigo trok met haar hoofd naar hem toe. Hij aaide haar even over neus. Opeens kwam Melanie aangelopen. "Wat loopt ze goed!" Zei ze opgewonden en blij. Ty grijnsde maar hij lette amper op de woorden van zijn moeder. "Denk je wat ik denk?" Vroeg Ty aan Chigo. Ze brieste, en dus spoorde Ty haar rustig aan. Hij draafde nog wat rond en eindelijk, in een bocht, bracht hij zijn buiten been naar achteren en spoorde hij haar meer aan. Ze vlogen in een sterke galop aan. Geweldig! Ze bleven maar verder gaan, en het leek wel alsof ze niet te stoppen waren. Het gevoel werd gebroken door de stem van Melanie. "Geweldig!" Riep ze een beetje met een trillende stem. Ty begreep haar wel, dit was een deel van pap. Maar Chigo hoorde nu bij de familie, daar was hij zeker van, en hij zou haar nooit verkopen.

Het werd al donker, Ty was al van Chigo af gegaan en was nu rustig met de zachte borstel over haar aan het gaan, deze keer had hij haar wel vastgebonden aan het hek. Het schemerde en de zon ging onder. Hij wilde liefst van al de hele nacht bij Chigo blijven, maar hij wist dat gewoon niet mogelijk was. Chigo had ook een stal gekregen, die had geen deur, dus die kon nooit dichtgedaan worden, ze zou er in en eruit kunnen gaan wanneer ze maar wou. Hij had eens een cursus 'Massage voor Paarden' gevolgd, en hij had daar een beetje van opgepakt, hij probeerde het eens uit op Chigo. Hij ging rustig met zijn handen over haar hals, af en toe drukte hij een beetje, het was heel ontspannend voor het paard. En het was heel goed voor snel bange paarden. Het werd steeds donkerder en donkerder, op den duur kwam Melanie terug naar buiten. "Ty? Moet je nu niet naar binnen komen? Het is elf uur." Zei ze. Het was een lange dag, en Ty moest toegeven dat hij bekaf was, maar hij kon gewoon niet weg gaan. Toch gaf hij toe. "Ja, ik kom." Melanie knikte en ging al naar binnen. "Tot morgen, meisje. Je krijgt er snel een vriendin bij, ik denk dat we Crystal ook nog gaan kopen."

9 Re: do you like me.. op di sep 13, 2011 4:11 pm

Daniël

's avonds borstelde Ty haar lekker, ook masseerde hij haar soms. Ze genoot in stilte haar neus hing zowat op de grond, als Ty haar masseerde brieste ze zachtjes. Blijkbaar was het al laat want de vrouw kwam ty halen. Chigo zag dat het Ty speet om haar alleen te laten. Ze hief haar kop en duwde haar fuweel zachte neus tegen zijn wang. Hij zei iets over Crystal. Nieuwschierig spitste Chigo haar oortjes, kwam er nog iemand bij haar staan? Ty zette haar in de stal en wenste haar een goede nacht. Ontspannen ging Chigo liggen ze had alle ruimte in haar box's ze besloot eens lekker te rollen voordat ze ging slapen. Nadat ze dat gedaan had sloot ze haar ogen en luisterde naar de nachtelijke geluiden

De volgende morgenwas Chigo al vroeg op, ze had er zin in! Chigo kwam fit overeind en schudde de stof van zich af. De bovenste deur van haar staldeur was open nieuwschierig stak ze haar hoofd naar buiten en brieste naar een paar vogeltjes. Die kwetterend opvlogen, ze zag een kat aan lopen en hinnikte er vrolijk naar. Het dier sprong op haar stal deur, nieuwschierig vroeg Chigo zich af hoe het op zo'n dun randje kon balanseren. Ze snuffelde aan de kat, die mauwend kopjes tegen Chigo gaf. Chigo hinnikte blij, en stapte even met haar hoef. Gelukkig bleef de kat haar gezelschap houden, Chigo ging haar stal verkennen en vond een raar bakje in de muur, nieuwschierig duwde ze haar neus erin. Opeens kwam er water uit gestroomd. Chigo hief snel haar kop en keek verbaasd naar het bakje. Het water was gestopt, nieuwschierig stak ze weer haar neus erin, wéér kwam het water. Chigo begon het te begrijpen en dronk gulzig het koude water op. Ook at ze wat, ze had best veel honger. De kat zat er nog steeds dus besloot Chigo hem gezelschap te houden, het dier was nieuwschierig en nog jong. Het stak haar pootje naar haar uit en ging op haar neus staan, Chigo vond het wel goed en liet haar op haar hoofd zitten. Ze hoorde dat iemand er aan kwam, opgewonde hinnikte ze naar Ty. Terwijl de kat nogsteeds op haar hoofd zat. Het was een apsuurd gezicht maar chigo had niks door en de kat zat lekker ontspannen op haar hoofd te spinnen.

(zin in lol )

10 Re: do you like me.. op di sep 13, 2011 8:17 pm

Ty

Sufferd
]Ty had die nacht zo weinig kunnen slapen, hij kon alleen maar aan zijn paard denken. Hij glimlachte bij het denken aan Chigo, de mooie zwarte merrie. Uiteindelijk viel hij in slaap, maar het leek wel alsof het twee minuten lang duurde! Hij opende zijn ogen meteen. Hij keek naar zijn wekker. Half achter, goed genoeg. Hij kon echt niet langer in bed blijven en hij haastte zich naar de weide die zich bevond achter hun huis. Ty hoorde een gehinnik en met een glimlach ging hij op de stal af. "Dag mei..." Hij schrok van een gevlekte kat die boven op Chigo haar hoofd was komen zitten. Hij lachte hardop. "Zo, jij hebt het wel naar je zin hé?" Wat deed Paarspoot hier? De kat van de buren? Normaal kwam hij nooit langs bij hun... Naja, het zou wel komen door Chigo, ze konden het goed met elkaar vinden... Zo te zien. Ty keek op zijn horloge. Het was onder tussen vijf voor acht. Hij wilde eens zien hij Chigo op een zadel zou reageren. Hij had twee zadels, een westernzadel, en een zadel wat voor beiden dingen bruikbaar was, springen en dressuur.

-Heb me kapot gelachen met je post! xD
Mega flutje, sorry, laaaaat!-

11 Re: do you like me.. op di sep 13, 2011 8:29 pm

Daniël

Ty moest lachen toen hij Chigo zag, eerst snapte ze het niet helemaal.. Totdat ze de kat, blijkbaar Paarspoot genoemd begon te miauwen. Paarspoot sprong van haar af en miauwde nog eens een keer gedag en liep toen weg. Vrolijk hinnikte chigo haar gedag en wende zich toen naar ty. Net zoals gisteravond drukte Chigo haar fuweel zachte neus in zijn hand en brieste. Toen ze merkte dat ze zouden gaan rijden hinnikte ze blij, en danste op haar hoeven. Toen Ty haar borstelde, minder uitgebreid dan gisteravond. Drukte Chigo steeds haar hoofd opgewonden tegen zijn schouder, totdat hij lachend stopte en haar opzadelde. Het zadel lag goed op haar rug, trots liep Chigo met hem mee terwijl ze steeds met haar hoofd tegen zijn schouder bleef duwen en tegen zijn handen. Het was niet vervelend bedoeld maar eerder een uitting van plezier, nieuwschierigheid en opgewondenheid om het feit dat ze gingen rijden. Ze had al een tijd niet meer, met zadel gereden.

Kon niet veel verzinnen, omdat ik niet wist welk zadel je deed elmo

-Thanks Very Happy
- geeft niet hoor, heb ik ook wel eens :]

12 Re: do you like me.. op vr sep 16, 2011 5:57 pm

Ty

Sufferd
Ty pakte het western zadel. Het zou veel makkelijker zijn om eerst met dat zadel te gaan beginnen. Melanie had gezegd dat het beter zou zijn als hij eerst Chigo zou laten wennen in deze nieuwe omgeving. Maar Ty kon echt niet langer wachten. Langzaam legde hij het zadel precies goed op haar rug. Chigo brieste en kwam met haar hoofdje naar binnen even piepen. Hij lachte en aaide haar over haar hoofd. Langzaam trok hij de singel aan. Zo te zien was Chigo gewent aan zadels, maar ze schuifelde wel een beetje met haar achter hoeven over de grond, ze was waarschijnlijk al een tijdje niet meer onder het zadel geweest. Hij had de singel nu goed aangetrokken en checkte Chigo voor de laatste keer, het zou waarschijnlijk geen probleem zijn om zo meteen op haar te kruipen, aangezien hij al op haar had gereden die avond daarvoor. Hij leidde de prachtige merrie naar buiten en trok even een knoop los uit haar manen. Oei! Die was hij vergeten te kammen, maar hij had echt geen zin om nu terug naar binnen te gaan. Dus liet hij het zijn zoals het was. Hij zette zijn voet in de beugel. Weer kwam Chigo even piepen en drukte met haar neus tegen zijn schouder. Hij grijnsde en stapte op. Hij moest zich wel even langzaam optrekken in het zadel, het was lastig om op zo'n western zadel te komen. Maar het lukte hem nog redelijk goed. Hij liet Chigo de wei uit stappen. Hij wilde haar de omgeving buiten de wei ook wel even laten zien, aangezien hij een briefje op de keukentafel had laten liggen voor als zijn moeder wakker zou worden, en zich niet ongerust zou moeten maken. Langzaam kwamen Chigo en hij het bos in. De vogels waren nog maar net wakker en zongen hun eerste lied. Ty genoot van de stilte. Er was nog niemand in het bos of zo, alleen maar mensen die net wakker werden. Hij spoorde Chigo even later wat aan en samen reden ze nu in draf het bos door. Geweldig! Haar hoeven kwamen met een fijn geluid over het pad. De harde van zand gemaakte grond bewoog niet en bleef gewoon rustig liggen terwijl Chigo er zonder problemen over reed. Opeens luidde er een harde knal en sprong Chigo angstig achteruit. Die beweging zag hij niet aankomen en Ty verloor de controle en schoof uit het zadel. Hij kwam neer op de grond. Waar was hij? Na een halve minuut kwam hij weer bij welzijn en ging hij met zijn hand over zijn hoofd. Auwtch! Hij stelde Chigo snel gerust. "Het is oké meis. Ik weet ook niet wat dat was." Wat was dat? Die harde knal leek wel alsof er een vliegtuig neerknalde. Hij keek om zich heen. Hij had misschien wel geluk gehad.

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum: